البته این به معنای کامل و جامع بودن محتوای این شبکه ها نیست، بلکه می توانید مطالب مورد علاقه خود را دنبال کنید.

این برای کسب و کارها نیز بسیار مهم است و منجر به ایجاد مفهومی به نام شده است رسانه های اجتماعی مدیریت محتوا.

به طوری که اگر کسب و کاری دارید و می خواهید در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید، هرگز نمی توانید بدون محتوای جذاب به اهداف خود برسید.

مدیریت محتوای رسانه های اجتماعی زیرمجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است!

در این مقاله 0 تا 100 مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی و هر آنچه از رسانه های اجتماعی برای مدیریت کسب و کار خود نیاز دارید را بررسی می کنیم!

بنابراین اگر شما یک کسب و کار را مدیریت می کنید یا می خواهید محتوای شبکه های اجتماعی یک مجموعه را مدیریت کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

مدیریت محتوا فرآیند تحقیق محتوا برای تعامل با کاربران است که از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست و… مدیریت محتوا چیزی فراتر از انتشار محتوا در رسانه‌های اجتماعی است. برای داشتن محتوای موفق باید قبل و بعد از انتشار این کار را انجام دهید.

برای مثال ایجاد تعامل با کاربران یکی از مهم ترین بخش های مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی است! با بیش از 3.2 میلیارد کاربر فعال ماهانه در رسانه های اجتماعی، 11 نفر در هر ثانیه به شبکه های اجتماعی مختلف می پیوندند، مدیریت محتوای رسانه های اجتماعی برای مشاغل ضروری است.

برای داشتن بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق، ابتدا باید بدانید که کدام شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب هستند!

در این قسمت می خواهیم به طور خلاصه به بررسی هر یک از شبکه های اجتماعی و مزایای آن برای کسب و کارها بپردازیم:

این شبکه اجتماعی بیش از 2.7 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و کاربران متنوعی را شامل می شود.

به عبارت ساده، صفحه فیس بوک شما دارای کاربرانی از همه جنسیت ها، گروه های سنی، گروه های شغلی و غیره است و برای کسب و کارهایی که نیاز به ارتباط با طیف وسیعی از مخاطبان دارند مفید است.

پس اگر می خواهید با امکانات مختلف به کاربران زیادی دسترسی پیدا کنید، استفاده از این شبکه اجتماعی را در برنامه های خود قرار دهید.

این شبکه اجتماعی برای برندهایی که محتوای بصری زیادی تولید می کنند عالی است. مخاطبان اینستاگرام بیشتر جوانان و بانوان هستند!

بنابراین اگر کسب‌وکاری دارید که در زمینه مد، سبک زندگی، هنر یا صنایع مرتبط در زمینه ویدیو فعالیت می‌کند، اینستاگرام بهترین گزینه برای شماست.

این شبکه اجتماعی بیش از 321 میلیون کاربر دارد و بیشتر در زمینه متن فعال است.

این شبکه اجتماعی برای مشاغلی مفید است که با کاربران در تعامل هستند و می خواهند با آنها صحبت کنند.

لینکدین یک شبکه اجتماعی عالی است که متخصصان در آن حضور دارند. با استفاده از این شبکه اجتماعی می توانید با دیگر متخصصان و کسب و کارها ارتباط برقرار کنید.

این شبکه اجتماعی برای مشاغل B2B که نیاز به ارتباط با سایر مشاغل دارند عالی است. در این شبکه اجتماعی می توانید افراد و کسب و کارهای فعال در یک زمینه فعالیت را پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

یوتیوب بعد از گوگل دومین شبکه اجتماعی بزرگ دنیاست. این شبکه اجتماعی برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند ویدیوها را با کاربران خود به اشتراک بگذارند و چیزی آموزش دهند عالی است.

در این شبکه اجتماعی می توانید ویدیوها را به صورت نامحدود به اشتراک بگذارید و با مخاطبان خود در تعامل باشید.

پینترست یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری تصاویر است. با استفاده از این شبکه اجتماعی می توانید تصاویر متنوعی را در مناطق مختلف پیدا کنید.

همچنین اگر کسب و کار شما عکس هایی را در قسمت مدیریت محتوا منتشر می کند، می توانید فعالیت و مخاطبان خود را در پینترست بیابید.

بنابراین انتخاب شبکه اجتماعی مناسب بر اساس برند و زمینه فعالیت شماست!

ابتدا اهداف برند و نوع مدیریت محتوای خود را مشخص کنید، سپس شبکه اجتماعی مناسب را بر اساس اهداف و نوع محتوای خود انتخاب کنید.

در این مرحله که نوع شبکه اجتماعی مناسب برای برندهای شما مشخص شد، نوبت به تدوین استراتژی محتوا می رسد.

در یک کمپین استراتژی، شما باید فرآیندهای مختلف را با توجه به اهداف خود از کمپین های شبکه های اجتماعی شناسایی کنید.

در این استراتژی باید تعیین کنید که در هفته یا ماه چند پست تولید کنید، چه نوع محتوایی باید تولید شود، زمان انتشار محتوا و در نهایت، نتایج محتوای منتشر شده را تحلیل کنید.

اگر از اینستاگرام استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید تا مسیر خود را روشن کنید:

در این مرحله، آن نوع محتوا را بر اساس اطلاعاتی که در مورد نوع محتوایی که مخاطبان دوست دارند تولید کنید.

شما باید محتوایی را منتشر کنید که برای کاربران جذاب باشد. همچنین محتوای ایجاد شده باید مطابق با نیازها و اهداف شما باشد.

اگر اطلاعات زیادی در مورد علایق کاربران ندارید و نمی دانید چه نوع محتوایی را می پسندند، ابتدا از صفحه رقبای خود کمک بگیرید و پس از مدتی بر اساس بازخوردهای دریافتی در صفحه خود محتوا ایجاد کنید.

یکی از مهم ترین مراحل در تولید محتوا، شناخت شخصیت مخاطب در چگونه یک مخاطب کامل بسازیم؟ که در مقاله به طور کامل توضیح داده ایم.

تولید محتوا در رسانه های اجتماعی باید دقیقاً همان اهدافی باشد که شما می خواهید!

هدف شما در رسانه های اجتماعی می تواند برندسازی، افزایش فروش، افزایش آگاهی مخاطبان و موارد دیگر باشد.

هنگامی که هدف خود را تعیین کردید، زمان آن است که بهترین پست ها را برای رسیدن به اهداف خود تهیه کنید.

ممکن است هدف شما برای هر محتوا متفاوت باشد! بنابراین می توانید در تقویم محتوایی یا استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی خود ستونی برای اهداف خود داشته باشید و پس از انتشار مطالب، دستیابی به اهداف خود را تحلیل کنید.