اگر نه، خیلی ساده است که بگوییم اینفلوئنسرها هستند موثر افرادی در شبکه های اجتماعی که بسیاری از کاربران آنها را می شناسند!

این افراد در یک زمینه تخصص خاصی دارند و این امکان را برایشان فراهم می کند تا تخصص خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

در این مقاله به بررسی میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ و اهمیت آن در آینده تبلیغات اینستاگرامی می پردازیم. اگر آماده هستید، ما را دنبال کنید.

میکرو اینفلوئنسرها بر خلاف افراد مشهور، کارشناسان یا شخصیت های عمومی، کاربران رسانه های اجتماعی هستند.

آنها افرادی هستند که در یک عمودی خاص کار می کنند یا متخصص هستند و اغلب محتوای رسانه های اجتماعی را در مورد علایق خود به اشتراک می گذارند.

برخلاف «اینفلوئنسرهای» سنتی، میکرو اینفلوئنسرها تعداد فالوورهای معتدل تری دارند – معمولاً هزاران یا ده ها هزار نفر -، اما آنها دارای مخاطبان بیش از حد درگیر هستند.

از آنجایی که این افراد رابطه نزدیکی با فالوورهای خود دارند، نرخ تعامل صفحه آنها نیز بسیار بالا است.

به همین دلیل است که بازاریابان اینستاگرام اصطلاح جدیدی به نام ایجاد کرده اند بازاریابی میکرو اینفلوئنسر!

بازاریابی میکرو اینفلوئنسر یعنی تبلیغات در صفحات میکرو اینفلوئنسرها و دلیل آن هم نرخ تعامل بالای اینگونه صفحات است.

اگرچه تعداد فالوورهای این صفحات نسبت به سایر صفحات کمتر است، اما تبلیغات در چنین صفحاتی سودآور است. زیرا با هزینه کمتر می توانید در یک صفحه با تعامل خوب تبلیغ کنید.

برای مثال، یک اینفلوئنسر یوگا ممکن است میلیون ها دنبال کننده داشته باشد و چندین استودیو یوگا را اداره کند.

یک میکرو اینفلوئنسر یوگا ممکن است تنها چند هزار فالوور داشته باشد و ویدیوهای آموزشی را در اینستاگرام برای طرفداران خود ارسال کند تا در خانه امتحان کنند.

با این حال، میانگین پست آنها نسبت به اندازه فالوورهایشان، میزان تعامل مناسبی را دریافت می کند.

شاید بپرسید مزیت بازاریابی میکرو اینفلوئنسر نسبت به صفحات بزرگتر چیست!

در این صفحات کاربر از تجربیات شخصی خود صحبت می کند و کاربران بسیار به آنها نزدیک هستند.

بنابراین اگر به طور غیرمستقیم محصول شما را تبلیغ کنند، به راحتی می توانید مخاطبان و کاربران کسب و کار خود را افزایش دهید.

بر اساس گزارش ها از تبلیغات بازاریابی میکرو اینفلوئنسر، بازخورد کاربران در چنین صفحاتی بهتر است و احتمالاً آینده تبلیغات اینستاگرام را تشکیل خواهد داد.

همانطور که اشاره کردیم، تعامل با کاربران از میکرو اینفلوئنسرها یک مزیت بزرگ برای کار با آنها است. (به علاوه، به عنوان یک کاربر، این فقط یک تجربه بهتر است!)

در مقایسه با حساب‌های اینفلوئنسر افراد مشهور، میکرو اینفلوئنسرها می‌توانند بیشتر از طریق لایک‌ها و فالو کردن با مخاطبان خود تعامل داشته باشند و به سؤالات/نظرات سریع‌تر پاسخ دهند.

تعامل بیشتر بین اینفلوئنسر و مخاطب به این معنی است که یک ارتباط به سرعت برقرار می شود و به احتمال زیاد اینفلوئنسر نیز نسبت به یک سلبریتی قابل ارتباط تر است.

ریز اینفلوئنسر شما بیشتر از دردهای رایجی که مخاطبانش در مورد محصول شما احساس می کنند صحبت می کند “واقعی شدن” با آنها، در حالی که یک تأثیرگذار مشهور احتمالاً دلارهای زیادی برای انجام همین کار دریافت می کند.

نرخ تعامل بالاتر با این میکرو اینفلوئنسرها به این معنی است که آنها فعالانه از برند شما حمایت می کنند، نه اینکه صرفاً چیزی را پست کنند و اجازه دهند در فیدهای خود ناپدید شود.

این قرار گرفتن در نهایت می تواند به شما کمک کند نه تنها به کسب و کار خود توجه کنید، بلکه می تواند به فروش محصول شما نیز کمک کند.

این بدان معناست که دلار شما (و دلارهای محدود در آن) می تواند در ارتباط با یک میکرو اینفلوئنسر بسیار دورتر باشد.

یکی از موضوعاتی که منجر به افزایش کارایی بازاریابی میکرو اینفلوئنسر می شود، جامعه هدف است.

معمولا میکرو اینفلوئنسرها تخصص دارند و کاربران به خاطر همین تخصص آن ها را دنبال می کنند!

حال، اگر بتوانید یک میکرو اینفلوئنسر در زمینه خود پیدا کنید، یک میکرو اینفلوئنسر بازاریابی با بازده بالا را تجربه خواهید کرد. زیرا همه کسانی که تبلیغ شما را می بینند به آن حوزه علاقه دارند و اگر محصولی داشته باشید از شما خرید می کنند.

البته ممکن است هدف شما فروش نباشد و به دنبال افزایش مخاطبان صفحه خود باشید که باز هم بازاریابی میکرو اینفلوئنسر کمک زیادی به شما خواهد کرد.

وقتی یک کسب و کار می خواهد تبلیغ کند، بهترین راه حل برای بازاریابان آن، بازاریابی میکرو اینفلوئنسر است!

زیرا تبلیغات آن کسب و کار برای کاربران طبیعی و مهم به نظر می رسد.

محتوای بصری بسیار مهم است. زیرا کاربران در اینستاگرام تمایل کمتری به خواندن متن دارند و محتوای بصری باید آنقدر قوی باشد که کاربران را جذب کند.

مثلا اگر می خواهید در صفحه یک بازیگر معروف تبلیغ کنید، نباید همه کاربران آن جامعه هدف شما باشند و باید جامعه هدف خود را شناسایی کنید!

در نهایت اگر تصمیم به این کار دارید، محتوای شما باید به گونه ای باشد که توجه کاربران هدف را به خود جلب کند و منجر به افزایش مخاطب و فروش کسب و کار شما شود.

موضوع مهم دیگر شماست بودجه! اگر بودجه محدودی دارید، بهتر است به سراغ بازاریابی میکرو اینفلوئنسر بروید.

میکرو اینفلوئنسر معمولاً قیمت کمتری نسبت به صفحه نمایش های بزرگ دارد، در حالی که آنها نسبت به بسیاری از صفحه نمایش های بزرگ کارآمدتر هستند.

این افراد اعتماد زیادی در بین کاربران به دست آورده اند و حالا باید در مورد محصول شما نظر بدهند!

آنها نیازی به متقاعد کردن سایر کاربران ندارند و هدف از بازاریابی میکرو اینفلوئنسر اطلاع رسانی است.

استفاده از میکرو اینفلوئنسرها ممکن است غیر شهودی به نظر برسد.

چرا برای تبلیغ برند خود به دنبال شخصی با دنبال کنندگان کمتر هستید؟

دلایل مختلفی وجود دارد که معتقدیم میکرو اینفلوئنسرها ممکن است نتایج بهتری برای برند شما داشته باشند.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!