اگر بازاریابی در اینستاگرام را به خوبی نمی دانید و فکر می کنید اشتباهاتی دارید که باعث این اتفاق شده است، بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید.

در اینجا سه ​​بازاریابی مهم وجود دارد اشتباهات در اینستاگرام پس این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.

روزانه تصاویر و کلیپ های زیادی توسط افراد مختلف در صفحات مجازی اینستاگرام بارگذاری می شود.

جالب اینجاست که روزانه بیش از 250 میلیون عکس یا ویدیو در اینستاگرام آپلود می شود.

ارقام بالا نشان می دهد که بازاریابی در اینستاگرام می تواند تبلیغات شما را به تعداد باورنکردنی از مردم نشان دهد.

دلیل دیگری که اهمیت بازاریابی در اینستاگرام را نشان می دهد، ارتباط موثر بین صاحبان مشاغل و مشتریان است.

تحقیقات نشان می دهد که نرخ ارتباط موثر در اینستاگرام بیش از 40 برابر سایر شبکه های اجتماعی است.

این در حالی است که حجم بازاریابان در این اپلیکیشن مجازی تنها حدود 30 درصد است.

این آمار نشان می دهد که با ورود و کار در اینستاگرام می توانید موقعیت خوبی کسب کنید.

از سوی دیگر، بیش از 60 درصد از علاقه مندان به یک برند خاص، صفحات مجازی آن را در اینستاگرام دنبال می کنند.

برای مثال، اگر از هشتگ برندی استفاده می‌کنید که مربوط به برند یا کسب‌وکار شماست، می‌توانید مخاطبان خود را به سمت محتوای بیشتری در مورد خودتان هدایت کنید.

پروفایل زیر نمونه خوبی از استفاده صحیح از هشتگ ها در بیو اینستاگرام است.

بسیاری از افراد محتوای تصادفی را ارسال می کنند که هیچ ارتباط خاصی با استراتژی آنها ندارد.

به جای ارسال محتوای تصادفی یا توجه به آنچه مخاطبان شما به دنبال آن هستند، باید مراقب باشید که استراتژی خود را دنبال کنید.

برای انجام این کار، ابتدا به آنالیز اینستاگرام و اگر چیزی در این مورد نمی‌دانید، ابتدا ابزار How Can I Analyse Instagram Pages with Insights را بخوانید.

سپس پست های قبلی خود را برای مقایسه و تجزیه و تحلیل پاسخ مخاطبان خود به انواع رسانه ها (متن یا ویدیو)، موضوعات (تجارت یا سرگرمی)، و تاثیر نهایی آنها (تبلیغات یا پشتیبانی) بررسی کنید.

هنگامی که بدانید چه معیارهایی نیاز شما را برآورده می کند، می توانید از پست های موفق خود کمک بگیرید و محتوای بصری با عناصر مشابه تولید کنید.

Instagram Analytics نشان می دهد که مخاطبان شما بیشتر به نکاتی در مورد سلامتی و تناسب اندام علاقه مند هستند که به آنها یاد می دهد چگونه بدون احساس ضعف غذا بخورند، وعده های غذایی خود را کاهش دهند یا وعده های غذایی خود را حذف کنند.

شما می توانید یک پست در مورد اینکه چگونه چیزی را که می خوریم دوست داریم اما به طور همزمان وزن کم می کنیم، بنویسید.

سپس، به جای تولید محتوای نامربوط، از بخشی از پست خود که با نتایج تجزیه و تحلیل شما مطابقت دارد برای تولید محتوای بصری دیگر استفاده کنید.

و به این ترتیب از شر پست های نامربوط که هیچ فایده ای جز برهم زدن استراتژی صفحه شما و دلسرد کردن و پرتاب فالوور ندارند خلاص شوید.

به جای مشارکت، تعداد فالوورها را در اولویت قرار دهید

تصور اشتباه دیگر این است که با افزایش تعداد مخاطبان، تعداد مشتریان نیز افزایش می یابد.

در ضمن مهم نیست مخاطب قبلی مشتری شده یا نه!

اینجا کیفیت مخاطب بر کمیت ارجحیت دارد. راه حل افزایش تعداد فالوورها نیست بلکه ارائه فالوورهای فعلی برای تبدیل شدن به مشتری است.

این امر با درک اینکه چرا مخاطب فعلی شما را دنبال می کند امکان پذیر است.

با مخاطبان خود صحبت کنید! به هر نظر پاسخ دهید، با همه در پیام مستقیم خود چت کنید و تمام پاسخ های نظرسنجی های خود را دنبال کنید.

اگر می‌خواهید خود را با این بهانه توجیه کنید که «من دوست دارم با دیگران صحبت کنم، اما کسی با من صحبت نمی‌کند یا نظری نمی‌گذارد»، ابتدا باید به این سؤال پاسخ دهید که چند نظر برای دیگران نوشته‌اید.

ما به قانون X10 اعتقاد داریم: اگر می خواهید یکی برای شما کامنت بنویسد در پست های دیگران ده کامنت بنویسید و به همین ترتیب اگر می خواهید شخصی شما را راهنمایی کند برای 10 نفر دایرکت پیام دهید.

وقتی با فالوورهای خود در تعامل هستید، آنها را بهتر می‌شناسید و زمانی که آنها را بهتر می‌شناسید، متوجه می‌شوید که چقدر بهتر است با آنها صحبت کنید و در نهایت بفهمید که چگونه به آنها کمک کنید.

بنابراین اگر زمانی به مشتریان بیشتری نیاز داشتید، از فکر افزایش تعداد فالوورها خلاص شوید.

در عوض، با مخاطبان فعلی خود گفتگوی عمیق و عملی داشته باشید و مشکلات آنها را حل کنید.

به این ترتیب، در میان بسیاری از صفحاتی که خدمات یا محصول مشابهی را ارائه می دهند، شما تنها انتخاب مخاطبان خود خواهید بود زیرا آنها را عمیقا می شناسید، با آنها صحبت می کنید و به طرق مختلف به آنها کمک می کنید.

امروزه بسیاری به اینستاگرام به عنوان وظیفه ای نگاه می کنند که باید به صورت خودکار انجام شود.

آنها همه چیز را برنامه ریزی می کنند، اما در نهایت فراموش می کنند به کامنت ها پاسخ دهند و این باعث می شود که در اینستاگرام تعامل نداشته باشند که بسیار مهم است.

هنگامی که بازاریابان اینستاگرام را راهی برای ایجاد ارتباطات جمعی به عنوان یک ابزار فروش ببینند، می توانند از قدرت ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنند.

با این حال، این مخاطبان شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری و معرفی سایر مشتریان به صفحه شما دارند.