در سال ۲۰۱۹ شاهد تغییرات بزرگی در اینستاگرام بودیم. تغییرات در الگوریتم های اینستاگرام می تواند موارد جدید را پیش بینی کند روندها در سال 2020. در سال 2019 شاهد تغییرات بزرگی در اینستاگرام بودیم.

شاید بزرگترین تغییر پنهان کردن تعداد لایک های عمومی بود، آزمایشی که در تابستان انجام شد و اکنون در بسیاری از نقاط جهان از جمله بخش هایی از اروپا، ایالات متحده، ژاپن و کانادا انجام می شود.

از دیگر تغییرات می توان به انتشار نسخه دسکتاپ اینستاگرام و IGTV، چت جدید، آزمون، استیکرهای اهدایی و امکان تبدیل حساب ها به Creator اشاره کرد.

در اوایل سال 2019، اینستاگرام اعلام کرد که قصد دارد تعداد لایک ها را در محتوای صفحه اصلی اینستاگرام خود مخفی کند.

این به‌روزرسانی بحث‌برانگیز واکنش‌ها و بحث‌های متفاوتی را در مورد اینکه چگونه می‌تواند بر بازاریابی اینفلوئنسر تأثیر بگذارد، برانگیخت، به طوری که برخی از اینفلوئنسرها (مانند کیم کارداشیان) جشن گرفتند و برخی دیگر مانند پیر مورگان این خبر را با حسن نیت دریافت نکردند.

دلیل این تصمیم هر چه که باشد، حقیقت این است که این تصمیم با تمرکز فزاینده بر داستان‌ها و IGTV مطابقت دارد.

اگر کاربران کمتر در مورد تعداد لایک هایی که برای محتوای خود می گیرند نگران باشند، ممکن است به فکر امتحان چیز جدیدی مانند ویدیو باشند.

هیچ آماری برای داستان ها وجود ندارد، اما هنوز هم این بخشی است که مخاطبان شما بیشترین زمان را در آن صرف می کنند.

در می 2018، محققان اعلام کردند که استوری ها 15 برابر بیشتر از پست های صفحه اصلی اینستاگرام رشد کرده اند و تا ژانویه 2019، بیش از 500 میلیون کاربر روزانه از این ویژگی استفاده می کنند.

در مورد IGTV، سال 2020 سالی خواهد بود که تعیین می کند که آیا این بخش در نهایت به اوج خود می رسد یا خیر.

در حالی که اینستاگرام هنوز آماری از تعداد بازدیدها و تعاملات ویدیوهای IGTV منتشر نکرده است، بسیاری از برندها از این ویژگی برای دریافت نتایج مثبت استفاده می کنند.

به عنوان مثال، پس از یک سال از انتشار ویدیوهای یوتیوب در IGTV، Conde Nast، یکی از بزرگترین ناشران ویدیو در جهان، با انتشار پنج سری ویدیوی جدید در IGTV که شامل برندهای مختلفی مانند GQ و Vogue بود، به این برنامه بازگشت.

این نمونه یکی از سری ویدیوهای ساخته شده توسط این شرکت است که با حمایت آمکس ساخته و منتشر شده است.

جالب است که ببینیم این سری از ویدیوها در ماه های آینده برای Conde Nast چگونه کار می کند و آیا سایر برندها و شرکت ها نیز همین کار را خواهند کرد.

هیچ راه بهتری برای ارتباط مستقیم با مخاطبان خود در اینستاگرام وجود ندارد، بنابراین به راه هایی برای ساختن داستانی فکر کنید که بتواند ارزش افزوده و اعتماد مخاطبان را به شما افزایش دهد.

من دوست دارم داستان ها را به 2 قسمت تقسیم کنم. داستان های مبتنی بر ارزش و داستان های شخصی.

داستان‌های مبتنی بر ارزش، داستان‌های اطلاعاتی و آموزشی هستند. داستان های شخصی بینندگان را چند قدم به دنیای برند شما نزدیک تر می کند.

درست مانند داستان های روزانه کارمندان برند Mailchimp. در حالی که هنوز درباره عادت کاربران به استفاده از IGTV قضاوت می کنید، اگر فکر می کنید مخاطبان شما از محتوای این بخش استفاده می کنند، IGTV را نادیده نگیرید.

اگر فکر می کنید مخاطبان شما از محتوای IGTV شما استقبال می کنند، با ویدیوهای کوتاه تر شروع کنید.

در دو سه هفته سعی کنید بین 2 تا 4 ویدیو تولید و منتشر کنید و نتایج را تحلیل کنید.

به یاد داشته باشید که IGTV نیاز به یک استراتژی جداگانه از استراتژی داستان دارد. از آنجایی که ویدیوهای IGTV به کار بیشتری نیاز دارند، پاداش آنها می تواند بهتر باشد.

روند 2: برندها و تلاش های آنها برای پیش بردن مرزهای خلاقیت

اگر اینستاگرام شروع به حذف لایک در سراسر جهان کند، می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر خلاقیت داشته باشد.

تا به امروز، بسیاری از برندها لایک را بر خلاقیت و محتوای با کیفیت و ایجاد روابط عمیق در اولویت قرار داده اند.

اما با تمرکز بر لایک‌ها، برندها و شرکت‌ها می‌توانند زمان و انرژی خود را صرف ایجاد محتوای قانع‌کننده بدون نگرانی در مورد دریافت تعداد معینی لایک کنند.

ما با بسیاری از کلیشه های پست های اینستاگرام آشنا هستیم. دیوارهای رنگارنگ، اسموتی های تمرین باشگاه، عکس غذا و قهوه، یک دسته قهوه!

چنین عکس هایی مدام به اشتراک گذاشته می شوند زیرا لایک های زیادی می گیرند.

آنها آشنا هستند، اما در 99٪ مواقع سعی نمی کنند مرزهای خلاقیت را کنار بگذارند.

با پنهان کردن لایک‌ها، ممکن است در نهایت برندهایی را ببینیم که سعی می‌کنند محتوایی را که دوست دارند منتشر کنند، به اشتراک بگذارند، نه فقط به اشتراک گذاشتن محتوایی که می‌دانند برای مخاطبان وسیع‌تری مرتبط است.