زمانی که دنبال شغلی هستیم، از کجا بفهمیم یک شرکت در استفاده از روش استفاده از روش و فرهنگ فرهنگی درست است؟ در این مقاله کاران از نشانه های یک سازمان بالغ و حرفه ای درارتباط با استفاده از کارجویان گفتیم.

شرکت های خوب و معتبر در مراحل استفاده از چه ویژگی هایی دارند؟

نتیجه یک نظرسنجی و تحقیق در حوزه منابع انسانی نشان می دهد 78 درصد کارجویان معتقدند که می شود از طریق مراحل استفاده یک شرکت متوجه شد که مدیران آن شرکت چقدر برای ارزش قائل هستند.

اگر به عنوان کارجو دنبال پیدا کردن موقعیت های استخدامی هستید، حتما تا به حال در فرآیند استفاده از شرکت های زیادی قرار گرفته اید که همه آنها در ارتباط با شما رفتار حرفه ای نشان نمی دهند. حتی اگر به متن آگهی استخدامی آنها نگاهی بیاندازید متوجه می شوید، واضح و یا انتظارات غیرمنطقی دارند.

در واقع بعد از مدتی که برای آگهی های استخدامی درخواست همکاری می فرستید به راحتی می توانید بفهمید یک شرکت چقدر در برخورد با استفاده از حرفه ای رفتار می کند. از نوع تماسی که برای مصاحبه تلفنی با شما گرفته می شود تا شکل رفتار مدیران در قرارهای مصاحبه حضوری و حتی اعلام نتایج مصاحبه، متوجه می شوید شرکت یا سازمان نظر، چقدر رفتار درست دارد.

اگر در جریان مصاحبه با یک شرکت هستید و این موارد را تجربه کنید که با یک سازمان بالغ وارد شده اید:

1.آگهی استخدامی شفاف و منطقی برای شغل

یک شرکت خوب و معتبر در اولین قدم برای ارتباط با افراد جستجو می کند آگهی استخدامی خود را شفاف منتشر می کند. آگهی شغلی می تواند نشان دهنده نوع فرهنگ سازمانی یک شرکت باشد. آگهی هایی که متن مبهم دارند و یا بدون دانش کافی از شرح وظایف یک شغل نوشته می شوند نشان می دهند که درستی از این موقعیت استفاده نمی شود. متن جذاب و خلاق آگهی استخدامی در واقع معرف برند کارفرمایی یک شرکت است که می تواند یک کارجو را ترغیب کند که برای همکاری رزومه ارسال کند یا نه.

2.ارتباط صریح و ساده برای ارسال رزومه

یک آگهی خوب و استاندارد باید راه های مشخصی برای تماس و ارسال رزومه داشته باشد و به درستی انتظارات خود را بیان کرده باشد. هیچ کارجویی از دیدن یک آگهی شغلی مبهم خوشحال نمی شود.

3.فرآیند درخواست همکاری بدون دردسر

فقط سازمان ها و شرکت های معتبر هستند که برای ارتباط با افراد سازوکار مشخص و ساده هستند و کارجو را از هر مرحله استفاده از آگاهی می کنند.

4.مصاحبه ساختار یافته و صمیمی

رفتار حرفه ای با یک کارجو در مصاحبه استخدامی، نقطه عطفی برای تصمیم گیری اوست. مدیرانی که در مصاحبه به شخصیت های جو احترام می گذارند و یک فضای آرام و بی استرس را ایجاد می کنند تا ابد تصویری مثبت از شرکت در کار فرد فرد می سازند. نقطه چنین رفتاری، رفتار توهین آمیز مدیران در مصاحبه با کارجوست؛بعضی از مصاحبه های شغلی بیشتر شبیه فرآیند بازجویی است و مدیران سعی می کنند در مقابل پرسش های نامربوط باعث کاهش اعتماد به یک کارجو شوند. در همین زمینه می توانید مطلب 10 اشتباه مدیران درمصاحبه استفاده ای که کارجو را فراری می دهد، را بخوانید.

5.درنظر گرفتن فرصت برای گرفتن بازخورد از کارجو

شرکت هایی که فرهنگ بالایی دارند همیشه به کارجو درباره نتیجه مصاحبه بازخورد می دهند و حتی زمانی هم برای شنیدن نظرات اختصاص می دهند. در نقطه مقابل، شرکت هایی هستند که مدت ها یک مورد استفاده را در مورد نتیجه مصاحبه بی اطلاع می دهند.

6.فراهم کردن امکانی برای آشنایی با فرهنگ سازمان

سازمان های معتبر برای تصمیم گیری یک کارجو تصمیم درست و منطقی در مورد استفاده از روش های مختلف افراد را با فرهنگ سازمانی خود آشنا کنند. به همین دلیل اطلاعات کافی درباره ساختار خود و حتی شرح وظایف شغلی به کارجو می دهند.

7.پیگیری جدی

واحد منابع شرکت خوشنام که به خوبی ارزش سرمایه های انسانی را درک کرده است، می دانم تنها زمانی یک استفاده انسانی با موفقیت به نتیجه می رسد که برای جلسات مصاحبه و مراحل استفاده از آن ها باید انجام شود. در نقطه مقابل این موضوع، شرکت‌هایی هستند که از یکبار تماس دارند، هیچ اطلاعی درباره ادامه فرآیندهای مصاحبه و استفاده نمی‌کنند و نمی‌توانند به بلا تکلیف نگاه کنند.

8.از همه مهم تر احترام به زمان شما

فقط شرکت های بی اعتبار هستند که در جریان جذب و استخدام برای وقت خود و کارجو ارزش قائل هستند. از مصادیق بی احترامی به زمان کارجو می توان به مسائلی مثل حل کردن فرآیند استفاده از جلسات در مصاحبه ها و قرار گرفتن در تماس های بی وقت برای گفتگو اشاره کرد.

به نظر شما یک شرکت خوب و حرفه ای در مراحل استفاده از چه ویژگی های دیگری دارد؟ از تجربه تان بررسی.

بیشتر بخوانید:

10مهارت که باعث موفقیت در مصاحبه می شود

8 نمونه سوال سخت مصاحبه استخدامی و جواب های آنها

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!