در مقاله به 30 ویژگی از امکانات یک سایت فروشگاهی پرداختیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به بررسی 42 فاکتور اساسی و ضرورت دیگری که می بایست در طراحی سایت فروشگاهی از نظر حرفه ای، می پردازد.

لیست ویژگی های صفحه محصول

31. عنوان محصول

این به نام محصول است. نام هر محصول باید به فرد باشد، اما در صورت وجود، ممکن است با رنگ ها و اندازه های متفاوت باشد.

32. کیفیت خوب تصاویر با قابلیت زوم

در محصولات، باید تصاویر با کیفیت بالا وجود داشته باشد که بتوانیم آنها را بزرگ نماییم تا قسمت های خاصی از محصول را مشاهده کنیم.

33. اطلاعات قیمت با فروش یا تخفیف بالقوه

به غیر از ذکر قیمت محصول، بهتر است اگر پیشنهاد تبلیغاتی وجود داشته باشد، اشاره کنید. روش معمول این است که قیمت قبلی را وارد کرده و قیمت جدید را با درصد تخفیف در پرانتز بنویسید.

34. زمینه ای برای تغییر ممکن خرید

درست قیمت زیر محصول، گزینه ای برای تغییر مقدار محصول وجود داشته باشد. به این ترتیب به راحتی می توانید تعداد اقلامی را انتخاب کنید.

35. محصولات (در صورت لزوم)

برخی از تغییرات مانند رنگ و اندازه یک محصول باید مستقیماً از صفحه محصول قابل انتخاب باشند.

36. دکمه افزودن به سبد خرید

دکمه افزودن به سبد خرید باید به صورت برجسته در کنار تصویر محصول نمایش داده شود.

37. اعتماد در اطراف دکمه “افزودن به سبد خرید”.

ذکر چند علامت اعتماد در نزدیکی دکمه افزودن به سبد خرید ایده بسیار خوبی است. این امر بر ضمیر ناخودآگاه مشتریان در تصمیم گیری خرید تاثیر می گذارد.

38. دکمه افزودن به فهرست دلخواه و مقایسه را در هر صفحه محصول

لیست آرزوها اگر این امکان را داشته باشند که می توانند محصولی را بعداً خریداری کنند، آن را ذخیره کنند. یک ویژگی نیز می تواند برای آنها بسیار مفید باشد.

39. دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی برای هر محصول تجارت الکترونیک

به مشتریان خود اجازه دهید محصولات مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارید. افزودن پست های اشتراک گذاری اجتماعی (و لینک از طریق ایمیل) یک راه واقعا عالی برای دسترسی به افراد بیشتر است.

40. توضیحات محصول

توضیحات و مشخصات کالاهای کاملاً مورد نیاز صفحه هستند. سعی کنید تمام اطلاعات لازم را انجام دهید که ممکن است به دنبال آن باشید.

42. نظرات مصرف کنندگان در مورد محصولات

این ارائه به مشتریان امکان می دهد محصولات را بخوانند، رتبه بندی کنند و نظرات خود را ارائه دهند. اگر نشان دادیم، امتیاز و تعداد نظرات نیز باید زیر نام محصول در بالا نشان داده شود.

43. محصولات مرتبط

لیستی از محصولات مرتبط را در پایین صفحه قرار دهید. این ممکن است باعث شود که محصول مورد نظر خود را پیدا کند.

پرداخت مشتری، سبد خرید و لیست فهرست مندی ها

44. تمام روش های پرداخت را پذیرفته است

سایت تجارت الکترونیک شما باید بیشتر روش های پرداختی را که در بین مشتریان شما محبوب است.

45. جزئیات خرید

تمام جزئیات مربوط به مشتری در سبد خرید ذکر کنید. حتماً باید نام محصول، قیمت و مقدار هر محصول باشد.

46. ​​قیمت نهایی

بدیهی است که پس از ذکر قیمت هر محصول در صفحه پرداخت باید قیمت کل را نیز ذکر کنید. فراموش نکنید که تخفیف، هزینه حمل و نقل و مالیات را ذکر کنید.

47. روش حمل و نقل (ارائه هزینه حمل و نقل کم)

مشتریان شما گزینه حمل و نقل را بسیار راحت خواهند یافت. حداقل یک گزینه حمل و نقل کم هزینه وجود داشته باشد.

48. آدرس صورتحساب و آدرس حمل و نقل

داشتن دو فیلد آدرس معمول است. یکی برای آدرس صورتحساب و دیگری برای آدرس حمل و نقل. برای چند مورد این دو متفاوت است.

49. مهر و موم امنیت

مهر و موم های امنیتی را در نزدیکی میدانی که اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد می کنند نشان می دهند. این مهر و موم های امنیتی یا نشان های اعتماد به مشتریان خود در امنیت سایت و پرداخت کمک می کند.

50. یک منطقه برای پانچ کردن در کدهای تبلیغاتی قرار دهید

کسب و کار شما ممکن است گهگاه کدهای تبلیغاتی را به مشتریان ارائه دهد. این قسمت محلی است که مشتریان می توانند کدهای تبلیغاتی را برای دریافت تخفیف یا امتیازات دیگر اعمال کنند.

51. گزینه ای برای تغییر مقدار یا حذف موارد داشته باشید

همچنین، گزینه ای برای ویرایش و حذف موارد از صفحه پرداخت ارائه می شود. توجه داشته باشید که گزینه ای برای ذخیره شده خرید برای ثبت سفارش نهایی بعدا وجود داشته باشد.

52. اجازه دهید موارد پس از ذخیره شوند

اگر به هر دلیلی مشتری نمی‌خواهد در این مرحله انجام شود، راهی برای ذخیره‌سازی خرید در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بعداً بخواهد برگردد.

لیست ویژگی های وبلاگ سایت فروشگاهی

53. نوار کناری: جستجوی وبلاگ، دسته بندی ها، پست های محبوب

نوار کناری صفحه وبلاگ شما باید دارای یک نوار جستجو، لیستی از دسته ها (سازماندهی پست های وبلاگ) و لیستی از محبوب ترین پست ها باشد.

54. دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی

به خوانندگان خود اجازه دهید پست هایی را که دوست دارند با استفاده از دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی به اشتراک بگذارند.

فهرست ویژگی های بکاند

55. داشبورد/ابزارهای گزارش دهی

داشبورد باید به شما امکان دهد تمام ویژگی های تجارت الکترونیک را به صورت خلاصه مشاهده کنید. باید سفارشی شود تا نیازهای خاص کسب و کار شما را برآورده کند.

56. مدیریت مدیر

معمولاً یک وب سایت مدیر دارد. شما به عنوان مالک باید تصمیم بگیرید که چه کسی می تواند به کدام قسمت دسترسی داشته باشد.

57. مدیریت مشتری

مدیریت سفارشات مشتریان و اطلاعات حساب آنها یک ویژگی اجباری است. بهتر است تاریخچه جستجوی مشتری نیز ذخیره شود. این ممکن است به شما در ارائه پیشنهادهای شخصی به بازدیدکنندگان مکر کمک کند.

58. مدیریت فروشگاه

محصولات، مانند دسته‌ها، رنگ‌ها، توضیحات، اندازه‌ها و غیره باید به راحتی از قسمت پشتی سایت شما بدون کمک توسعه‌دهنده قابل تغییر باشند. همچنین باید محصولات برجسته را انتخاب کنید.

59. مدیریت محتوا

صفحات سایت شما، طرح بندی آنها، وبلاگ شما و سایر مطالب سایت شما باید بدون تغییر دستی در کد سایت، از پشتیبان می توانند مدیریت شوند.

60. مدیریت سفارش و حمل و نقل

در هر معین، یک سایت تجارت الکترونیکی است که سفارشات زیادی در مراحل مختلف در مراحل مختلف پردازش خواهد داشت. همچنین نیاز به انجام فرآیندهای حمل و نقل مختلف دارد. همه اینها باید به راحتی از باطن قابل مدیریت باشند.

61. پرداخت، مالیات و مدیریت مکان

پلتفرم باطن سایت شما باید به آسانی فرآیندهای پرداخت را مدیریت کند، مالیات ها را محاسبه و اعمال کند و قیمت را بر اساس مکان ها تعیین کند.

62. مدیریت سئو

جنبه‌های سئو، مانند ویرایش URL، تگ عنوان، مدیریت متا و غیره بخش‌های رایج یک پلتفرم باطن تجارت الکترونیک هستند.

63. یکپارچه سازی مارک ایمیلی

معمولاً پلتفرم‌های مدیریت باطن می‌توانند ویژگی‌های ایمیل مارکتینگ را در آن ادغام کنند. مرتب سازی و ذخیره ایمیل های مشتریان و ارسال نامه های شخصی سازی شده برای افزایش بسیار مفید است.

64. مدیریت تخفیف و تبلیغات

اعمال تخفیف های مختلف و معرفی پیشنهادهای تبلیغاتی مختلف در تصاویری که باطن شما این امکانات را ارائه می دهد، بسیار بی دردسرتر می شود.

65. فایل ریشه را آپلود کنید

آپلود فایل ها به طور مستقیم در ریشه های سایت شما ممکن است مورد نیاز باشد. و باطن شما باید این روند را ساده کند.

66. یکپارچه سازی کد رهگیری

شما باید فایل هایی مانند robots.txt، کدهای رهگیری و سایر کدهای تایید شخص ثالث را بدون کمک توسعه دهنده داشته باشید.

67. طراحی واکنشگرا

ناگفته نماند که طراحی وب سایت واکنش گرا یک مهارت اجباری برای هر شرکت طراحی وب در ملبورن است. تنها نظر از اندازه دستگاه، سایت شما باید به اندازه کافی مقبول باشد تا بهترین تجربه را ارائه دهد.

68. سازگاری با مرورگر

مطمئن شوید که سایت شما در تمام مرورگرهای اصلی به درستی انجام شده است.

69. بارگذاری سریع

سرعت بارگذاری صفحه هم از منظر تجربه کاربر و هم از نظر سئو یک فاکتور بسیار مهم است. اگر زمان بیشتری برای بارگذاری آن نیاز داشته باشد، باید برای سایتی را ترک کند.

70. برای دانلودهای دیجیتال دریافت محصولات را توضیح دهید

اگر سایت تجارت الکترونیکی محصولات را به صورت دیجیتال می فروشد، به مشتریان خود توضیح دهید که چگونه محصول را دریافت کنید (یعنی دانلود مستقیم، ایمیل و غیره).

71. امنیت چند سطحی

امنیت همیشه یکی از مهمترین نکات هر تجارت الکترونیکی است. جدا از گواهی نامه های SSL و انطباق با PCI، سایت شما باید دارای فایروال قوی و لایه های امنیتی در فرم های ورود و تماس باشد.

72. پشتیبان خودکارسازی سایت

سایت شما باید به طور خودکار پشتیبان گیری شود تا از بروز هر گونه اتفاق ناگوار جلوگیری شود. برای یک سایت تجارت الکترونیک، بسیار مهم است که همیشه زنده بمانید.

بنابراین اینها ویژگی های یک سایت تجارت الکترونیک بودند. البته بسته به نوع کسب و کار و محصولات خود می توانید این ویژگی را تغییر دهید یا دیگران را اضافه کنید. با این وجود، این اینفوگرافیک یک نمای کلی از چیزهایی است که یک سایت استاندارد تجارت الکترونیک باید داشته باشد به شما ارائه می دهد.

منبع: https://www.webalive.com.au/ecommerce-website-features/

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!