پرووسس و سوگولی
پرووسس و سوگولی

باید کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را مشخص کنید. رایج‌ترین اطلاعات کامپیوتری اینفلوئنمارکتینگ عبارتند از:

  • آگاهی از برند
  • شهرت برند
  • فروش
  • جذب بازار هدف جدید
  • افزایش تعداد فالورها
  • نگهدارنده
  • پوشش محصول

تعیین KPI به شما کمک می‌کند تا ROI یک کامپیوتر را مشخص کنید و ویژگی‌هایی را برای رایانه‌های آینده به دست آورید.

باید به صورت هماهنگی تولیدی یک اینفلوئنسر با پیام خود را بررسی کنید. یک اینفلوئنسر مرتبط دارای تخصص و اعتبار موضوعی و همچنین روابط بسیار نزدیک و محکم با مخاطبان خود است. انتخاب اینفلوئنسر اشتباه، برای شما تصمیمی نخواهم داشت.

به عنوان مثال، تبلیغ کالای دوستدار محیطزیست، توسط فردی که همیشه لباس چرم و خز می‌پوشد، اشتباه است. در این راستا برای جلوگیری از اشتباهات رایج اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توان از خدماتی که در دشبورد خود ارائه می‌دهند، استفاده کرد.

اگر یک محصول را فقط برای تهران می‌فروشید و یک بلاگر عالی از شیراز برای شما تبلیغ کنید، هیچ خریدی در پی ندارد. فکر می کنید چرا؟

احتمالاً چون فالورهای آن اینفلوئنسر در شیراز و اصفهان زندگی می‌کنند و مثلاً تنها ۸ درصد از آنها در تهران زندگی می‌کنند. حواستان به مکان جغرافیایی، سن، جنسیت و… مخاطبین هدف خود و اینفلوئنسر انتخابی باشد.

یا اگر محصولی را برای زنان می‌فروشید، بدیهی است که باید با اینفلوئنسرهایی که مخاطبان زن می‌توانند کار کنند. اما، گاهی اوقات حتی اینفلوئنسرهای زیبایی، بخشی از مخاطب اصلیشان مرد است و درنتیجه فالورهای او مناسب شماست. این میزان از خطرات را در کمپین خود در نظر بگیرید تا هزینه کمتری را هدر دهید.

رایج‌ترین موضوع در اینفلوئنسرمارکتینگ وجود فالوورهای جعلی است. این روزها قیمت تولید یک پست، بیشتر به تعداد فالوورها دارد. اما اکنون خرید هر تعداد فالور بسیار آسان و ارزان است.

در پلتفرم پروسس برای این منظور و جلوگیری از اشتباهات رایج اینفلوئنسر مارکتینگ کمپین، راه حلی ارائه شده است.

نمونه‌هایی از گزارشی که ارائه می‌کند
نمونه‌هایی از گزارشی که ارائه می‌کند

اگر هنگام انتخاب یک اینفلونسر برای همکاری، میزان افزایش را در نظر می‌گیرید، فکر نکنید که از کلاهبرداری در امانید. زیرا لایک و کامنت هم قابل خرید است. لازم به ذکر است در پلتفرم های تحلیل دیتا، آنالیزی که از جمع آوری همه اینها دریافت می شود.

برای این هم راه حلی ارائه کرده، به بخش Engagement در گزارش پراو نگاه کنید و بررسی کنید که آیا آنها فعالیت های مشکوک زیادی دارند یا خیر. زیرا پراو فالور فیک را نیز برایتان اندازه گیری می کند.

بخشی از گزارش پروسس
بخشی از گزارش پروسس

این موضوع درباره میزان کامنت یک پیج هم قابل تعمیم است. برخی از کامنت‌ها به طور خودکار توسط ربات‌ها تولید می‌کنند. برای بررسی صحت آن، حتما باید به نظرات زیر پست‌های اینفلوئنسر نگاه کنید.

مثالی از کامنت فیک
مثالی از کامنت فیک

جمع بندی

در آخر، ذکر این نکته الزامی است که، بودجه اینفلوئنسرمارکتینگ خود را بیهوده خرج نکنید. باهوش باشید و همه اینفلوئنسرهایی که قرار است با آن‌ها انجام شود را در مورد بررسی و ارزیابی کنید. در حالی که می‌توانید مطمئن باشید را با اعمال فیلترهای مدنظرتان از ارائه کنید. به یاد داشته‌باشید مزیت پروسس به سایر پلتفرم‌ها در راه‌اندازی کمپین اینفلوئنسرمارکتینگ، تکیه بر جمع‌آوری داده‌های بهروز، منطبق بر هوش مصنوعی و الگوریتم‌های ماشین لرنینگ پشت پل اینتفرم است. به هرحال همه این پلتفرم‌ها به شما داده‌های آماری را ارائه می‌کنند و به منظور کاهش اثر اشتباهات رایج کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، همیشه به توانایی تحلیل درست داده‌ها را داشته‌باشند نیاز دارند. پروسس خیال شما را از دریافت اطلاعات واقعی و قابل اتکا با ارائه «ضمانت کیفیت دیتا و امکان بازگشت بدون قید و شرط وجه تا ۱۰ روز»، جمع می‌کند.

پروس یک نرم افزار راهاندازی، اندازه گیری و تحلیل هوشمند برای کمپین های اینفلوئنسرمارکتینگ است.

به شما امکان آنالیز پیج‌های پابلیک با بیش از 1000فالور را می‌دهد. در این آنالیز علاوه بر داده‌هایی چون نرخ اینگیجمنت، رشد فالور و… میزان فالور فیک، عدد کیفیت پیج، همپوشانی و پیج‌های مشابه را نیز با تکیه بر AI,ML,NLParائه می‌کنیم.

به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات را جمع آوری کنید. .

به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات را جمع آوری کنید. .

ردیابی:

دنبال کردن رفتار اکانتی که می‌خواهید و در پروفایل شخصی خود ثبت می‌کنید، شامل چه کمپینی‌هایی است که راه انداخته‌اند، با کدام اینفلوئنسرها همکاری کرده‌اند و چه نتایجی را دریافت کرده‌اند. تا اطلاعات کامل از کاربرانی که می‌خواهید باشید.

بخش:

اطلاعات جمع آوری شده از اکانت ها را نیاز خود دسته بندی کنید. لیستی از اینفلونسرها از رقبایی که انتخاب کرده اند یا فیلترهای دموگرافیکی که اعمال می کنند، دریافت کنید. تا کمپین‌های بهینه‌تر و موفق‌تر را راه‌اندازی کنید.

مشغول کردن:

برای هر دسته از کاربران و اینفلوئنسرها که می‌خواهید، پیام شخصی‌سازی ایجاد کنید. با ارسال پیام مناسب به شخص درست، به بالاترین حد از میزان مشارکت رسید.

تحلیل و بررسی:

از لحظه اجرای کمیپن، آن را به صورت لایو رصد کنید. می‌توان نرخ تبدیل کمپین (کاربر به مشتری)، درآمد حاصل از اجرای کمپین، میزان ترافیک ورودی جعلی و.. را در قالب جدول و مشاهده کنید. قبل از آن در پراولیست افراد را با KPIهای مشخص مقایسه کنید و مقایسه کنید و مقایسه کنید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!