خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

کسب و کارهای اینترنتی که با طراحی وب‌سایت و اپلیکیشن مشغول فعالیت هستند، برای پیشی گرفتن از رقبا باید از ابزارهای تبلیغاتی مستقیم و غیر مستقیم بهره ببرند.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز (تبلیغات گوگل) از روش‌های بازاریابی دیجیتال به ‌حساب می‌آید که به عنوان یک معنادار به توجه مخاطبان هدف می‌شود.

در سال‌های اخیر، برنامه‌های بازاریابی سنتی برای بازاریابی آنلاین با فناوری دیجیتال تغییر کرده است و صاحبان کار همیشه در جستجو هستند تا از پتانسیل‌های تبلیغات آنلاین به نحو احسن استفاده کنند.

تبلیغات گوگل این امکان را برای کسب و کارها فراهم می‌کند تا افراد زیادی به آنچه نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند.

کاربران کاربران برای جست‌وجوی اطلاعات، محصولات و خدمات مورد نیاز از گوگل استفاده می‌کنند. بنابراین صاحبان مشتریان آنلاین باید از پتانسیل تبلیغات گوگل برای بهتر دیده شدن بهره ببرند.

به‌طور کلی تبلیغات در گوگل به روش‌های متنوعی چون کمپین شبکه جست‌و‌جو، کمپین شبکه نمایش، کمپین خرید، کمپین ویدئویی و اپلیکیشن کامپیوتری انجام می‌شود. از اینرو کسب و کارها باید پس از تعیین هدف، از شیوه استفاده مناسب استفاده کنند.

تعداد زیادی از فعالان حوزه دیجیتال این سوال را در ذهن دارند که چه عواملی بر روی محاسبه هزینه تبلیغات فاکتور تاثیرگذار هستند؟!

در اینجا مطلب جستجو می‌شود تا به نکات مهم در محاسبه گوگل اشاره شود. بنابراین اگر در زمینه فروش کالا و ارائه خدمات به صورت آنلاین فعالیت می کنید، توصیه می شود این مطلب را از دست ندهید مطالعه کنید.

5 نکته که باید درباره میزان محاسبه تبلیغات گوگل بدانید

تبلیغات گوگل چیست؟

تبلیغات گوگل از بهترین و هدفمندترین روش‌های تبلیغاتی در دنیا می‌شود که به کسب و کارها در بهتر دیده شدن، دستیابی به هدف و افزایش درآمد کسب می‌شود.

گوگل ادز از سرویس‌های تبلیغاتی گوگل است که به افراد امکان می‌دهد تا با تعیین کلمات کلیدی خاص، آگهی‌ها را در زمان مناسب به مشتریان بالقوه که به دنبال محصول یا خدمات هستند، ارائه دهند.

گوگل ادز تحت مدل پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) کار میکند؛ یعنی تبلیغ کننده باید یک کلمه کلیدی خاص در گوگل را هدف قرار دهد و مبلغی را با کلیک بر روی آن کلمه پیشنهاد دهد.

پیشنهاد تبلیغات در گوگل توسط تبلیغ کننده به سه روش هزینه به ازای هر (CPC)، هزینه به ازای 1000 نمایش (CPM) و کلیک بر اساس هر ویژگی (CPE) انجام می شود.

به‌طور کلی هزینه‌های تبلیغاتی در گوگل تحت تأثیر عواملی چون انتخاب کلمه کلیدی، موقعیت جغرافیایی، کیفیت کمپین تبلیغاتی و وب‌سایت، نوع دستگاه، میزان مبلغ پیشنهادی تبلیغ‌کننده و … تعیین می‌شود.

در حال حاضر مجموعه‌های فعال از جمله شرکت‌های کیان تجارت در زمینه مدیریت هزینه‌های تبلیغات گوگل، فعالیت‌هایی هستند که به صاحبان کسب و کار، خدمات متنوعی را با نرخ بازدهی بالا ارائه می‌دهند.

5 نکته که باید درباره میزان محاسبه تبلیغات گوگل بدانید

نکات مهم محاسبه هزینه گوگل ادز

تبلیغات در گوگل به عنوان بهینه‌ترین روش تبلیغ آنلاین از نظر میزان بازدهی و پرداخت می‌شود.

گوگل ادز یا تبلیغات در گوگل به مشاغل اینترنتی برای رسیدن به نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کند.

میزان محاسبه هزینه تبلیغات در گوگل از سوالات کاربران بود و بیشتر افراد همیشه این سوال را در ذهن دارند که نکات مهمی را بر روی محاسبه گوگل ادز کدام موارد هستند؟ در ادامه به 5 نکته که باید درباره نحوه محاسبه هزینه تبلیغات گوگل اشاره کند، از جمله:

  • رقابت
  • منطقه جغرافیایی
  • نوع دستگاه
  • کیفیت عالی
  • کیفیت کمپین های تبلیغاتی

رقابت

محاسبه هزینه تبلیغات در گوگل به روش مزایده انجام می شود؛ از اینرو رقابت در تبلیغات کلیکی بسیار مهم است. کسب‌وکارهایی از محبوبیت بالایی در میان کاربرانی که می‌توانند و اصطلاحاً بر روی آن کلیک کنند، هزینه‌های آن‌ها در گوگل بیشتر می‌شود.

منطقه جغرافیایی

بخش به جهت میزان توسعه یافتگی دنیا در سطوح مختلف قرار دارند. بنابراین تبلیغات کلیکی در هر کشور با کشور دیگری متفاوت است. برای مثالی چون پاکستان، برزیل و هندوستان به دلیل کم اهمیت بودن از تبلیغ‌کننده‌ها، کمترین سطح هزینه کلیک را می‌کنند.

نوع دستگاه

جالب است بدانید چه نوع دستگاهی که جست‌وجو با آن انجام می‌شود، بر روی محاسبه هزینه گوگل ادز تأثیرگذار خواهد بود. زیرا هر دستگاه دارای CPC مختص به خود است. در میان دستگاه‌های مختلف، دسکتاپ از میزان CPC بالاتری نسبت به سایر دستگاه‌ها دارد.

کیفیت عالی

نمره کیفیت (امتیاز کیفی) از فاکتورهای نتایج در نمایش و کاهش میزان افزایش می‌شود. این امتیاز در واقع شامل امتیازهایی است که گوگل پس از بررسی تبلیغ به ازای هر کلمه کلیدی به آن اختصاص می‌دهد و دارای محدوده 1 تا 10 است. بنابراین تبلیغ‌دهندگان باید بر روی موارد فنی بیشتر کار کرده تا هزینه‌ها را نسبت به رقبای کاهش دهند.

کیفیت کمپین های تبلیغاتی

شرکت‌های ارائه خدمات گوگل ادز مانند شرکت کیان تجارت بر اساس کیفیت کمپین‌های تبلیغاتی که در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌گیرند، هزینه‌های متفاوتی را دریافت می‌کنند. بنابراین نوع و کیفیت تبلیغات بر روی محاسبه پرداختی تاثیرگذار خواهد بود.

تبلیغات در گوگل

متخصصان و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ، تبلیغ در گوگل را به عنوان بهترین و مؤثرترین روش تبلیغاتی مطرح می‌کنند، اما واقعاً از این شیوه برای رشد و کارهای اینترنتی استفاده می‌شود؟! در ادامه برخی از تبلیغات در گوگل نام برده شده است:

  • افزایش درآمد در کوتاهترین زمان
  • هدف‌گیری دقیق مخاطب هدف
  • مدیریت بهینه بودجه
  • نرخ بالای بازگشت هزینه ها
  • ارزیابی و تحلیل راحت نتایج کمپین
  • ایجاد و افزایش شناخت از برند
  • امکان نمایش تبلیغات در زمان دلخواه

دلیل اهمیت تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز از شیوه های تبلیغاتی پربازده است که در فضای اینترنت انجام می شود. این روش تبلیغاتی کمک می‌کند تا سایت فروش محصول یا خدمات به صفحه اول نتایج جست‌وجو گوگل برسد.

گوگل ادز با روش پرداخت به ازای هر کلیک عمل می‌کند و در آن تبلیغ‌ها باید پرداختی را برای تبلیغ انجام دهند.

محاسبه هزینه در گوگل بر فاکتورهای مختلف از رقابت، دستگاه، موقعیت جغرافیایی، کیفیت کامپیوتر، نمره کیفیت و … متفاوت خواهد بود.

صاحبان مشاغل آنلاین که به دنبال بهتر دیده شدن و افزایش درآمد هستند، می‌توانند با شرکت‌های فعال و معتبر چون کیان تجارت ارتباط برقرار کرده و پس از تعیین هدف از خدمات تبلیغ گوگل و شیوه‌های مناسب استفاده کنند.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و توسط آن تبلیغ کننده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال تبلیغاتی ندارد.

بپوش رو
اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!