خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

شرکت ژاپنی کپکام در سال‌های اخیر شروع به بازسازی یا در اصطلاح ریمیک کردن شماره‌های قدیمی رزیدنت اویل کرده و با این حرکت در نگاه اول به مذاق خیلی خوش نمی‌آید و آن را مصداق بارز سودجویی می‌دانند، اما با توجه به محبوبیت عظیمی که فرنچایز رزیدنت اویل است. (رزیدنت اویل) دارد، بسیاری از افراد با این تصمیم کپکام موافق هستند.

اما، در این بین‌هایی که برای انتخاب ریمیک می‌توانند همیشه جای بحث داشته باشند و به عنوان مثال برخی از طرفداران از انتخاب شماره چهارم به جای کد Veronica ناراضی هستند. به هر، Code Veronica هم قدیمی‌تر بوده و از مکانیک‌های منسوخ شده استفاده می‌کند و هم در زمان عرضه می‌شود که باید و شاید به حق خود نرسید، اما رزیدنت اویل 4 بارها بر روی کنسول‌های مختلف عرضه می‌شود و هنوز هم نسخه‌های جدید آن از کیفیت بسیار خوبی دارند.

صرفاً با توجه به اینکه Veronica خواهد شد یا نه، رزیدنت اویل 5 همچنان جایگاه خود را به عنوان پرفروش‌ترین عنوان این سری حفظ کرده و از همین رو نسخه بازسازی شده‌اش نیز می‌تواند داشته باشد. این بازی در زمان عرضه خود با وجود فروش خیره کننده‌هایی که داشت، از برخی از جهات مورد انتقاد قرار گرفت و خیلی از گیمرها معتقد بودند که بیش از حد به سمت اکشن شدن رفته و از ماهیت ترسناک سری دور شده است. اتفاقاً همین موضوع نیز می‌تواند دلیل خوبی باشد تا کپکام با اضافه کردن المان‌های ترس بیشتر به نسخه تغییر یافته رزیدنت اویل 5 مخالفان نسخه اصلی را نیز راضی کند.

البته، چندین بار دیگر هم برای بازسازی رزیدنت اویل 5 وجود دارند و در ادامه این مقاله از دیجی رو می خواهیم به 5 دلیل اصلی این کار بپردازیم و بررسی کنیم که چرا کپکام باید دوباره به سراغ رزیدنت اویل 5 برود برویم. با ما همراه باشید.

1- موتور بازیسازی RE Engine

رزیدنت اویل 5

رزیدنت اویل 5 چهار سال پس از شماره چهارم و در سال 2009 عرضه شد و مکانیک، ویژگی‌های گیم‌پلی و جلوه‌های گرافیکی بازی در مقایسه با موتور فعلی کپکام یعنی RE Engine ارائه می‌کند، بسیار متفاوت است. کپکام از RE Engine در بسیاری از عناوین بعدی خود، از خود سری رزیدنت اویل گرفته تا «استریت فایتر» و «مانستر هانتر»، استفاده کرده و نشان می دهد که این موتور بازی سازی چه ویژگی های جذاب و بهروزی دارد.

مطمئناً دیدن رزیدنت اویل 5 با مدلسازی جدید شخصیت‌ها، محیط‌های اصلاح‌شده و ویژگی‌های گیم‌پلی مدرن، به‌خاطر بسیاری از طرفداران آن می‌دهد تا دوباره آن را تجربه کنند. این مطمئناً تنها به پیشرفت گرافیکی خلاصه نمی‌شود و مانند آنچه در تریلرهای رزیدنت اویل 4 ریمیک دیده‌ایم، می‌تواند تجربه داشته باشد با دشمنان و خط داستانی را به ارمغان آورده است و در نتیجه برای آن دسته از افراد که بارها و بارها بازی را تمام می‌کند. کرده اند هم جذاب باشد. علاوه بر این، کپکام با بازسازی رزیدنت اویل 5 می‌تواند مدل شخصیت کریس ردفیلد را نیز در بازی از نو تعریف کرده و به کاراکتر آن در نسخه‌های جدیدتر مانند Resident Evil Village نزدیک‌تر کند.

2- احیای ایده‌های تفسیر شده

رزیدنت اویل 5

وقتی به برخی از طرح‌های مفهومی اولیه از بازی‌های انواع دشمن‌ها و غریبه‌ها و تریلرهای گیم نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد که سازندگان آن رزیدنت اویل 5 در ابتدا می‌خواهند روی المان ترس و بقا داشته باشند. در واقع، قرار بود با چیزی شبیه به رزیدنت اویل 4 بسازد که در آن بازیکنان به تنهایی باید راه خود را از خیل انبوه دشمنان باز کرده و زنده می‌ماند. اما بعد از اضافه شدن به کمکی شوا و قابلیت شخصیت دو نفره، این حس ترس تا حدود زیادی کاسته شده و جای خود را به یک اکشن هیجان انگیز داد.

اما، با توجه به این که باید از نسخه اولیه رزیدنت اویل 5 استفاده کرد، بسیار به نظر می رسد که سازندگان بخواهند تغییر بزرگی مانند حذف را انجام دهند، اما همچنان این فرصت برای کپکام وجود دارد که با ترسناک تر و تهاجمی تر دشمنان، میزان تنش ، ترس و اضطراب بازی را افزایش دهد. کاهش میزان، افزایش تعداد دشمن‌ها و طراحی فضاهایی تاریک و ترسناک نیز راهکارهای دیگری هستند که می‌توانند رزیدنت اویل 5 را به آنچه طرفداران دو آتشه سری انتظار دارند، نزدیکتر کنند.

3- تغییر حال و هوای بازی

رزیدنت اویل 5

برداشت از حذف شده است و باید اشاره کنیم که نمایش‌های اولیه از گیم‌پلی رزیدنت اویل 5 یک بازی به ترسناک‌تر با حجم زیادی از دشمنان را نشان می‌دهد. در این تریلرها کریس ردفیلد را با جثه‌های کوچکتر و تک و تنها در تعداد زیادی از دشمنان بازی می‌دیدیم و حس ترسی که می‌کرد را به مراتب از چیزی که در نسخه نهایی رزیدنت اویل 5 دیدیم، بیشتر بود. با افزایش امکانات و قابلیت‌های بازی در آن بیلدهای اولیه نیز وجود دارد اما میزان و شدت آن‌ها کمتر بود و باید بازیکنان بهتری را بر روی سلاح‌ها و مهمات خود مدیریت کنند.

در نسخه بازسازی شده رزیدنت اویل 5، توسعه دهنده کپکام می‌تواند با تغییر حس و حال بازی و نزدیک‌تر کردن آن به سبک ترس و بقای کلاسیک که این فرنچایز به آن شهرت دارد، ویژگی‌های اکشن را تحت الشعاع قرار داده و یک تجربه جذاب را برای طرفداران دارد. قدیمی و همچنین جدید این مجموعه به ارمغان بیاورند. به این ترتیب، گیمرها می‌توانند دو نسخه متفاوت از بازی را با یکی از ویژگی‌های اکشن و با المان‌های ترس بیشتر تجربه کنند.

4- داستان‌سرایی بیشتر و بهتر

رزیدنت اویل 5

جدیدترین نسخه از مجموعه رزیدنت اویل یعنی Resident Evil Village داستان‌سرایی این سری را به مرحله‌ای بالاتر می‌برد و شخصیت جذاب مادر میراندا را معرفی می‌کند این فرصت را برای کپکام ایجاد کرده تا بازگشتی دوباره به ریشه‌های داستانی سری و با افزودن داستان فلش‌بک‌هایی به اسول اسپنسر، تبدیل شود. هر چه بیشتر بسط دهد. چنین اقدامی نه تنها می‌تواند به اضافه شدن جزئیات بیشتر به داستان رزیدنت اویل 5 کمک کند، بلکه می‌تواند زمینه را برای اتفاقات بعدی در رزیدنت اویل 9 نیز آماده کند.

با توجه به این که دانلودی Shadows Of Rose برای Village پایانی بر داستان آتان و رز است و کپکام نیز ممکن است بپذیرد که دیگر قصد ندارد از این ماجرای این دو شخصیت بپردازد، رزیدنت اویل 5 می‌تواند شروعی عالی برای یک داستان جدید داشته باشد. به خصوص اینکه کریس ردفیلد شخصیتی آشنا برای گیمرهای جدید و قدیمی بوده است و می‌توان همه را با خود همراه کرده و ریشه‌های داستانی مجموعه رزیدنت اویل را غنای بیشتر بکند.

1- وقتی هم نسخه‌ها ریمیک می‌شوند، چرا شماره پنجم نشد؟!

رزیدنت اویل 5

در سال‌های متوالی از شماره‌های اصلی رزیدنت اویل بازسازی می‌شود و کپکام با ریمیک کردن شماره پنجم می‌تواند یک گام دیگر را برای کامل کردن مجموعه نزدیک‌تر انجام دهد. اما، با توجه به ضعیف ترین طرفداران از رزیدنت اویل 6 و دور شدن این بازی از ریشه ها و کامل بر اکشن، هیچ بعید نیست که کپکام به کلی آن را کنار بگذارد. از آنجایی که عناوین مشابه 7 و 8 هیچ لطمه‌ای خاصی از حذف شماره ششم نمی‌بینند، کپکام بدون مشکل در آنجا می‌تواند رزیدنت اویل 6 و شماره‌های فرعی را کنار گذاشته و شماره‌های 1 تا 5 به همراه نسخه‌های مدرن 7 و 8 را به شکل روزآمد و به روز کنند. صورت یک بسته کامل در اختیار گیمرهای نسل جدید قرار دهد.

با وجود تمام وجودی که ذکر شده است، در حال حاضر تجربه کپکام بر روی رزیدنت اویل 4 ریمیک، استریت فایتر 6، Dragon’s Dogma و چند بازی تراز اول دیگر است و شاید به این زودی‌ها فرصت مناسبی برای توسعه همه جانبه و تمام وقت رزیدنت اویل 5 باشد. ایجاد شد. با این حال، اصلاً بعید نیست که این پروژه در خفا کلید خورده باشد و کارهای توسعه به صورت مخفیانه در حال انجام باشد. مطمئناً بعد از عرضه رزیدنت اویل 4 ریمیک که برای اوایل سال 1402 برنامه ریزی شده است، خبرهای بیشتری در شماره پنجم و بررسی احتمالی آن شنیده می شود.

منبع