پارت اول 30 ایده تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی |  علی قنبری زاده
پارت اول 30 ایده تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی | علی قنبری زاده

زمانی که صفحه تجاری خودمون یا یک شرکت رو بهمون میدن نمیدونیم از کجا و چطوری براش تولید محتوا کنیم. مخاطب رو نمیدونیم چطور باید درگیر صفحه‌مون باشیم تا صفحه‌مون با مخاطب مواجه بشه. تو این پست قصد دارم 30 ایده تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی براتون به اشتراک بگذارید، اگر شما هم فکر می کنید تو کامنت ها برام بنویسید.


یکی از ابتدایی‌ترین منابعی که می‌توانید برای صفحه خودتون توضیح دهید کاری است که انجام می‌دهید. در واقع شما با این محتوا برای مخاطب خودتون ارزشی دارید که در حال خلق کردنش رو توضیح میدید، شاید کار شما رو چند کسب و کار دیگه هم انجام بدید اما شما باید در محتوای خودتون ارزش داشته باشید و پتانسیل کاری که می توانید به راحتی به مخاطب بپردازید. بدید.

بعد از همه‌گیری بیماری خیلی از کسب و کارهای موفق محلی و سنتی با مفهوم تجارت الکترونیک آشنا شدن. به یکباره وارد عرصه دیجیتال شدند و متوجه شدند در زمینه آنلاین رقبایی دارند که شاید به اندازه آنها فعال نبوده باشند اما در فروش الکترونیک خیلی موفق‌تر هستند.

یکی از محتواهایی که برای صفحات تدارک دیده می شود به شرح فعالیت ها، موفقیت ها، مجوزها و افتخارات کسب شده در مسیر کسب و کار سنتی برای مخاطب هست. این نوع محتوا در جریان سازی اعتماد به شدت کاربردی هست.

یکی از بهترین راه حل های موجود برای ایجاد محتوای مخاطب با صفحه است. هر چه خلاقیت و نوع پرسش برای مخاطب چالشی مشخص است. معمولا پست این سبکی رو برای مسابقات و اعطای انگیزه برنده شدن به مخاطب رو زیاد می بینید اما گاهی این سبک محتوای میتونه سلیقه و دیدگاه مخاطب رو برای کارشناس تولید محتوای روشن و شفاف‌تر هم بکنه.

شبکه‌های اجتماعی با محتوای آموزشی که بتونه بار علمی آن‌ها را افزایش می‌دهد، پس یکی از محتوایی که می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی برای توسعه محتوا در نظر پست‌های آموزشی باشد. این پست میتونه شامل یه نکته مهم، یه ترفند و حتی یه مطلب کاملا آموزنده باشه.

نمایش محل کار برای صفحاتی که دارای فضای کاری جذاب هستند بسیار برای جلب توجه مخاطب کارآمد هستند. حتی فروشگاه‌های سنتی که فعالیت‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی شروع می‌کنند با نمایش محل کار خود در مسیر اعتمادسازی و ایجاد اطمینان از محصولات و فروش محصولات خود را به خاطر جمع‌آوری می‌کنند.

شاید یک پیج فروش لوازم دست ساز (اکسسوری) باشید، با نمایش ابزار کار خود و حتی فرآیند تولید محصول می توانید مخاطب خود را با خود همراه کنید. این مدل برای تولید، خدمات بسیار موثر بوده و باعث ایجاد محتوای مثبت با مخاطب خواهد شد.

به عنوان مثال حجم فروش محصولاتی که در طول هفته انجام می شود که می توان بر اساس سیاست های خود شما را تهیه کرد و شامل تعداد مشتریان، حجم ریالی فروش و حتی بازدید از وب سایت فروشگاهی باشد که این امر باعث ایجاد حس کنجکاوی در مخاطبان خاص محصولات و خدمات و خدمات می شود. کار شما خواهد شد.

شاید جمله معروف یا اصطلاحات خاص کسب و کار شما برای مخاطبی که شما را دنبال می کند نقطه عطفی برای ایجاد ایجاد با آنها باشد.

شما به عنوان یک فروشگاه در حال فروش محصولات تولیدی یا به عنوان یک کسب و کار و کار می توانید با نمایش اتفاقات پشت صحنه از شروع کار تا رسیدن به انتهای مسیری که محصول یا خدمات شما به دست مشتری می رسد، سرایی قوی را در پیش بگیرید. و مخاطب را در اتفاقی که افتاده دخیل کنید تا همراه با کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی می شوند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند با محتوای انگیزشی مخالف نیستن، اما این محتواها نباید به حدی برسد که محتوای دلخواه را بزند به طور مثال فقط با انتشار پرفراز و نشیب خود از روزهای اسپری شده، پشتکار و ایمان به مسیری که کسب و کار می‌کند. شما در آن رشد مخاطب را با انرژی بالاتری در صفحه شما ماندگار می کند.


10 مورد ابتدایی برای تولید محتوای صفحات اجتماعی کسب و کارها و معرفی 20 مورد دیگر رو هم در پست‌های بعدی معرفی می‌کنیم، پس صفحه من در ویرگول رو دنبال کنید تا محتوای آینده رو از دست ندید.

من علی قنبری زاده هستم کارشناس ارشد تجارت الکترونیک. در ابتدای مسیر شروع فعالیت به صورت فریلنسری طراحی وب سایت فروشگاهی و شرکتی رو انجام می دهد و در حال حاضر در مسیر کارشناس دیجیتال مارکتینگ در حوزه سوشال مدیا فعالیت می کنم.

صفحه اینستاگرام | صفحه لینکدین | صفحه توییتر



اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!