به‌عنوان یک پیج لباس در اینستاگرام، بعد از مدتی ممکن است سردرگم شوید و ایده‌هایتان را بکشید. شاید از خودتان بپرسید چه تصویر، کپشن یا نمایشی می شود پست کرد که به اندازه کافی جذاب و مخاطبپسند باشد و بازدهی لازم را هم داشته باشید؟

هر صفحه اینستاگرامی با توجه به کاربرد و موضوع آن متفاوت است و هزینه‌ها با خود می‌طلبد است. در این مقاله به طور خاص درباره ایده های تولید محتوای پیج لباس صحبت می‌کنیم و قصد داریم چند ایده نو و به‌روز را، برای پیجتان پیشنهاد بدهیم.

۴ سبک محتوایی که به درد پیج لباس میخورند

احتمالا ایده های متنوعی برای تولید پیج لباس به ذهنتان می‌رسد، اما وقتی آن‌ها را اجرا می‌کنید که سر و تهشان را نمی‌توانید پیدا کنید. برای اینکه کارتان ساده‌تر باشد، نمی‌دانید اصلاً چه کاربردی داشته باشید. ما به‌طور کلی چهار کلید اصلی برای تولید پیج لباس پیشنهاد می‌کنیم که در کنار فروش به آن‌ها توجه داشته باشید.

ایده برای پیج لباس

ایده برای پیج لباس

۱. اعتمادسازی کنید

چگونه می توان اعتماد کرد؟ از خودتان!

برای این‌که مشتری‌های وفادار داشته باشید باید چیزی از یک فروشگاه خشک و خالی بیشتر باشید. در واقع شما تنها به فروش نیاز دارید؛ ساختن ارتباط با اولویت کسب و کار شماست.

برای ایجاد اعتماد می‌توانید درباره خودتان. از هرچه بین شما، برندتان و مشتری مشترک است حرف بزنید. روزی که داشته‌اید، لباس‌هایی که امروز نظرتان را جلب کرده‌اند، ابزار، علایق و سلایق شما همه می‌توانند موضوعات خوبی برای تولید محتوا در جهت اعتمادسازی باشند.

پیش از هر چیز، مشتری باید بداند شما هم انسان هستید. دقیقا مثل خود او.

برای به‌اشتراک گذاشتن این سبک از محتوا، به‌دنبال تصاویر لاکچری نباشید. حتی نیازی نیست که حتما چهره خود را وارد پیج فروش لباستان کنید!

کافیست خود را به کسب و کار و برندتان اضافه کنید تا به آن هویت بدهید و اعتماد کنید. می توانید درباره این موضوعات محتوا تولید کنید:

  • چرا تولید لباس یا فروش آن را انتخاب کرده اید؟
  • چه احساسی به کار خود دارید؟
  • داستان لباس اولین که فروخته‌اید.
  • چرا توصیه می‌کنید محصولات شما را بخرند؟

پیج Dermond.collection یک نمونۀ خوب در این زمینه است که با بیان داستان خود و اتفاقاتی که در مسیر کسب و کارش قرار گرفته‌اند، ارتباط قابل لمسی با مخاطبان می‌سازد.

۲. بیشتر ببینید

چگونه می‌توانید بیشتر ببینید؟ جذاب ساخته شده!

دایرکت اینستاگرام همه ما پر است از پست‌های بامزه، جذاب یا کاربردی که برایمان فوروارد شده است. اما تابه‌حال فکر کرده‌اید همین پست‌های وایرال‌شده (به‌سرعت منتشر و دست‌دست‌شده) چه تاثیری بر روی موفقیت یک پیج فروش لباس داشته باشد؟

آمار جذاب بازدید پیج شما بالا میبرد و این از دید الگوریتم اینستاگرام برای پیشرفت پیج شما و بیشتر دیده شدن آن نیاز است. از سوی دیگر بازدیدکننده های جدید ممکن است پیج شما را هم ببینند و به آن علاقه مند شوند. در واقع همین بازدیدکننده‌ها امکان پذیر است که می‌توانند شما آینده باشند.

شما می‌توانید سرگرم‌کننده باشید، یک فیلم کوتاه خنده دار، نقل قولی از یک فرد معرفی‌شده یا خلاقانه منتشر کنید. تنها نکته مهم این است که محتوا باید یک وجه اشتراک یا ارتباط حداقلی با موضوع پیج شما، یعنی پوشاک و لباس داشته باشد.

۳. کمک کننده باشید

چگونه می‌توانید کمک‌کننده باشید؟ آموزش بدهید!

اگر می‌خواهید آموزشی تولید کنید، ساخت کلیپ را پیشنهاد می‌کنیم. آموزش هدفمند و ارزشمند مرتبط با محصولات شما، یکی از بهترین شکل‌های تولید محتوا است. خصوصیا وقتی این محتوا به شکل ویدیویی باشد. می‌توانید برای تولید محتوای آموزشی به شکل ویدیویی یا تصویری از ایده‌های زیر استفاده کنید:

  • به سوالات متداول پاسخ بدهید.
  • روش مراقبت و پرداخت انواع پارچه را آموزش بدهید.
  • به مشتری کمک کنید مناسب ترین لباس را انتخاب کنید.
  • پرفروش‌ترین لیاس‌های سال گذشته را معرفی کنید.
  • نکات مهم هنگام استفاده از هر لباس را مرور کنید.
  • استایل جذاب پیشنهاد بدهید.

به‌عنوان نمونه، شاید دیده شود که از پیج‌های فروش روسری و شال، نحوه متفاوت بستن روسری را آموزش می دهند.

۴. دلبستگی ایجاد کنید

چگونه می توانید دلبستگی ایجاد کنید؟ ارتباط برقرار کنید!

همان طور که گفتیم هدف اصلی شما باید چیزی بیشتر از فروش باشد. در واقع ساختن ارتباط با مشتری است که شما را به برند و کسب و کار شما متعهد و وفادار می‌سازد.

برای ساختن این ارتباط، باید همدلی و احساس نزدیکی ایجاد کنید. اجازه بدهید مخاطب شما و برندتان را بهتر بشناسد. طرح از کجا شروع کرده است، با چه چیزی روبرو شده است و به چه موفقیت‌هایی دست پیدا کرده است. حتی می‌توانی از یک روز کاری خود را با مشتری به‌اشتراک بسازید.

۴+۱. در نهایت: بفروشید!

فراموش نکنید که پیج شما یک صفحه فروش لباس است نه پیج شخصی! هدف اصلی پیج قاعدتا فروش در اینستاگرام است. محتوای جذاب از محصولات تولید و منتشر کنید.

۳ نکته مهم برای تولید پیج لباس

وقت آن است که اشتباهات رایج در تولید محتوای پیج لباس را بررسی کنیم. اگر می‌خواهید یک پیج موفق و پرفروش داشته باشید این توصیه‌ها را در نظر بگیرید:

ایده برای پیج لباس

ایده برای پیج لباس

۱. روند تولید محتوا را منظم نگه دارید

اینجا همانجایی است که باید منظم باشید. اینستاگرام می‌دهد کاربرانش مدت زمان بیشتری را در این پلتفرم اسپری کنند. بنابراین هرچه فعالیت‌های بیشتری داشته باشید، به دیگران نشان داده می‌شود و بهتر است پیدا کنید. اما مهم‌تر از فعالیت‌های مستمر، نظم در تولید محتواست.

طبق برنامهریزی پیش بروید و تداوم داشته باشید. فعالیت روزانه در ساعات پرمخاطب خیلی زود نتیجه می‌دهد.

۲. بی‌برنامه منتشر نمی‌کند

اگر هدف شما و ایده‌های انتشار آن اشتباه است. قبل از شروع به پست کردن، بهتر است مخاطب خود را ارزیابی کنید و استراتژی های خود را بچینید. در غیر این صورت فقط وقت و انرژی خود را هدر داده است. استراتژی می‌تواند یک برنامه کلی برای پست‌های یک ماه آینده باشد.

۳. پیج فروش لباستان را با صفحه شخصی اشتباه نگیرید

همان طور که گفتیم خوب است مخاطب شما را بشناسید و با شما احساس نزدیکی داشته باشید. اما مرزها را هم نباید از خاطر برد. اگر بخواهید مدام درباره زندگی شخصی‌تان را تولید کنید، فراموش نکنید که قرار است از شما خرید کند. به‌علاوه با زیاده‌روی در انتشار پست‌های شخصی، به رقبا اجازه می‌دهید از شما جلو بزنید.

۲۵ ایده تولید محتوای پیج لباس در اینستاگرام 2022

اگر ادمین یک پیج لباس در اینستاگرام هستید و احساس می‌کنید خلاقیتتان ته کشیده شده است در این بخش از نوشته می‌خواهیم 25 ایده جذاب، سراست و جدید برای تولید سریع پیج لباس به شما معرفی کنیم:

۱) لباس خاص را معرفی کنید و چرا باید آن را خرید کنید.

۲) طرح های محبوب در سال گذشته را معرفی کنید.

۳) به یک سوال تکرار شونده و متداول، پاسخ کامل بدهید.

۴) بهترین محصول برای یک موقعیت خاص (مثلا لباس برای شب نامزدی) را معرفی کنید.

۵) تصاویری از پشت صحنه ثبت کرده و به اشتراک گذاشته شده است. این تصاویر می‌تواند شامل آماده‌های پست یا خرید مواد اولیه از بازار باشد.

۶) داستان شروع کارتان را شرح بدهید.

۷) حقایق جالب مرتبط با کارتان را به اشتراک بگذارید. مثلاً اولین کفش در ایران در کدام خیابان شروع به کار کرده است؟ و مواردی از این دست.

۸) تیم خود را صمیمانه معرفی کنید. اگر تیم و به‌تنهایی کار می‌کنید می‌توانید مراحل ثبت سفارش را دوستانه توضیح دهید.

۹) پیشنهاد بدهید. (مثلا یک لباس را چگونه می توانم با لباس های دیگر ست کنم.)

۱۰) اکسسوری محصول با محصولات معرفی کنید.

۱۱) چند اشتباه خرید لباس را بررسی کنید.

۱۲) یک داستان خنده دار از دنیای کسب و کارتان تعریف کنید.

۱۳) مراحل تولید یک محصول را نشان دهید.

۱۴) یک چالش طراحی کنید.

۱۵) مسابقه‌ای برگزار کنید.

۱۶) چه محصولاتی برای چه افرادی نامناسب است. مثلاً افراد با قد کوتاه یا بلند بهتر است چه لباس‌هایی را نپوشند.

۱۷) روش های مراقبت از یک جنس پارچه خاص را توضیح دهید.

۱۸) انواع پارچه را معرفی کنید.

۱۹) توصیه‌هایی برای انتخاب سایز پیشنهاد پیشنهادی.

۲۰) مشهورترین برندهای پوشاک را معرفی کنید.

۲۱) نحوه اندازه گیری صحیح را آموزش بدهید.

۲۲) توضیح دهید چه اتفاقاتی در طول این مسیر الهامبخش شما بوده‌اند.

۲۳) نکاتی را برای خرید لباس به عنوان هدیه بدهید.

۲۵) داستان یکی از مشتریان قبلی خود را منتشر کنید.

۲۶) تفاوت‌های لباس مردانه و زنانه را بشمارید.

چطور یک پست ساده بسازیم؟

تولید یک پست اینستاگرامی ساده برای پیج لباس را میتوانیم در سه مرحله خلاصه کنیم:

ایده برای پیج لباس

ایده برای پیج لباس

مرحله اول: توضیح

از لحظه‌ای که مخاطب پست شما را می‌بیند تا زمانی که تصمیم آن را بررسی می‌کند یا از آن عبور می‌کند، چند لحظه از آن عبور می‌کند. همین چند ثانیه را غنیمت شمرد و به جذاب‌ترین شکل ممکن، ارتباط را حفظ کرد. احوال‌پرسی و سلام و جملات کلیشه‌ای را کنار بگذارید. با یک سوال، شرح یک مشکل یا یک خواسته شروع کنید. به عنوان مثال:

سوال: کدام رنگ را برای لباس شب انتخاب می کنید؟

مشکل: آیا نمی‌توانید شلوار جین خودتان را پیدا کنید؟

درخواست: 4 روش برای ست کردن کلاه با لباس مهمانی

مرحله دوم: اصلی

اکنون قسمت معرفی را به چند بخش کوچکتر تقسیم کنید و هر کدام از بخشها را پرورش دهید. در مثال بالا، سوال را می توانم به سه حالت تقسیم کنیم:

۱. آیا رنگ آبی را برای لباس شب انتخاب می کنید؟

۲. آیا می‌دهید لباس شب قرمز تهیه کنید؟

۳. آیا رنگ مشکی شما را برای مهمان انتخاب می کنید؟

بعد برای هر کدام از گزینه ها توضیحی بنویسید. مثلا توضیح دهید لباس شب آبی‌رنگ برای مراسم مناسب است و در کدام مجالس نباید آن را بپوشید.

مرحله سوم: فراخوانی

در مرحله آخر مخاطب را به انجام یک اقدام برای مشارکت دعوت کنید. مثلا از او بخواهید پست را برای دوستان خود بفرستد.

معرفی چند راه میانبر برای موفقیت پیج فروش لباس در اینستاگرام

این قسمت از نوشته را به پیشنهاد چند راه برای موفقیت سریعتر پیج فروش لباس در اینستاگرام اختصاص داده‌ایم.

از مخاطبان همراهان همیشگی بسازید

هر پست (یا استوری) که مشتریان شما با اسم و برندتان منتشر می‌کنند را دوباره به اشتراک بگذارید. مشتری شما دوست دارد به شما توجه کند و دنبال کننده هایتان باشد. این کار بسیار مهم است:

یک) مشتریان دیگر هم می‌شوند از محصولاتی که تهیه کرده‌اند عکس و فیلم بخرند و به‌اشترک بگذارند. در این حالت هم بیشتر شما را می‌بینند و هم حاضر هستند و می‌توانند داشته باشند.

دو) فالوورهای غیرفعال راحت‌تر به محصولات شما اعتماد می‌کنند و احتمال دارد که شما خرید کنید.

با این کار مشتریان وفادارتان را شرطی می‌کنند که بعد از خرید، از محصولات شما تولید کنند.

ثبت و ضبط کنید

گری ویکارآفرین، اینفلونسر و نویسنده می‌گوید:

«نیازی خودت بسازی، کافیست مستند کنی!»

در رویدادها، نمایشگاه‌ها و همایش‌ها، خلاصه در هر گردهمایی مرتبط با شغل شما، به ثبت آن رویداد با تصاویر باکیفیت و کپشن‌های جذاب کفایت می‌کند. این محتوای جذاب‌تر از محتوایی است که شما می‌سازید زیرا واقعی‌تر و دست‌یافتنی‌تر است. مثلاً اگر این ماه شوی لباس را با استوری و پستی از مراحل آماده‌سازی، به استقبال آن و پس از اجرای آن عکس‌ها و فیلم‌هایش را مستند کنید.

(پیشنهاد: ویدیوی ارسالی)

از ویدیو استفاده کنید

مخصوصا برای نمایش لباس، جنس پارچه، مدل و دوخت و ریزش پارچه حتما از کلیپ های تصویری جذاب استفاده کنید. همچنین می‌توانید محتویات بزرگ را خرد کنید. به عنوان مثال از یک مصاحبه داخلی که برای یوتیوب آماده کرده اید، قسمت های جذاب را جدا کنید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

به بکگراند تصاویر و محیط عکاسی توجه کنید

کیفیت تصاویر خیلی مهم است اما تنها نکته قابل توجه نیست! پسزمینه تصویر شما باید با نوع لباس باشد. مثلاً لباس‌های ورزشی را بهتر است در فضای باشگاه نشان دهید نه در مهمانی. ابزارهایی که تولید می کنند فرهنگ پشت محصول را هم به نمایش بگذارند. این کار به برند شما می‌دهد. مثلاً اگر لباس‌ها یا سندهای سنتی می‌دوزید از موسیقی سنتی، تم‌ها و رنگ‌بندی‌های سنتی برای پیج و پس‌زمینه‌های سنتی محصولات استفاده کنید.

خیلی سخت نگیرید و شروع کنید

اسیر کمال‌گرایی نشوید. اگر هر باری که می‌خواهید پیج اینستاگرامتان را به‌روز کنید، می‌توانید به تولید محتوا تبدیل شوید و خسته‌تان کنید. پیج‌های بسیار هستند که با تصاویر ساده و جملات کوتاه هم می‌شونده‌اند آمار خوبی داشته باشند. کافیست نظم داشته باشید و به‌خوبی ارتباط برقرار کنید.

جمع بندی

اینستاگرام این روزها از پیج‌های کاری و بیزنس‌های پرطرفدار است. اگر قصد ورود به این عرصه را دارید باید بدانید رقبایتان کم و پشت سر گذاشتن آن‌ها، به خلاقیت، زمان، انرژی و بودجه مالی نیاز دارد.

بااین‌حال حضور رقبای سرسخت همیشه هم بد نیست. با تحلیل آن‌ها می‌توانید از تجربه دوباره اشتباهاتشان استفاده کنید. در این مقاله تلاش کرده‌ایم بهترین و کارآمدترین ایده‌های تولید محتوا برای پیج لباس در اینستاگرام در سال 2022 را بررسی کنیم. اگر ایده ای کاربردی و مناسب هستید که ما از قلم انداخته ایم در قسمت نظرات آن را با ما در میان می گذرانیم.

منابع: | اوبرلو| پروژه مد امپراتوری

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!