خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

جستجو برای شاد زیستن گاهی اوقات شبیه به تعقیب سایه و به همان اندازه دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. در نهایت، همه تلاش‌های ما در زندگی از تحصیل، پیدا کردن شغل و درآمدزایی، خرید خانه رویایمان و حتی انجام فعالیت‌هایی مانند خدمات و مهارت‌های جدید، برای جستجوی شاد زیستن و حس رضایت مندی درونی است. همیشه خندیدن یکی از راه‌های بروز شادی است اما به خاطر داشته باشید که خنده لزوماً به معنای شاد بودن یک فرد نیست پس گول عکس‌های خوش رنگ و صفحات مجازی دوستان و افراد پرمخاطب را نخورده و سعی کنید تا هیچگاه باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی انجام دهید. دیگران مقایسه نکنید.

افراد شادی هستند که به راحتی می‌توانند بازتاب آشتیاقشان و رضایتمندی را در صورت مشاهده کنند. این افراد شیوه زندگی به روش شاد زیستن را برگزیده و هر روز صبح‌شان را با هیجان و ذوق آغاز روز جدید شروع می‌کنند. در این عشق غالباً تا پایان روز حس آرامش و خشنودی دیده می‌شود. هر روز، شاد بودن را انتخاب کنید، ما را به شما بگوییم با چند ترفند ساده می‌توان ذهنیت را به طور کامل تغییر داد و به معنای واقعی لحظه لحظه زندگی‌تان را لذت برد، پس ما را در ادامه این مقاله در دیجیاتر ببرید. رو همراهی کنید.

1- هر روز شکرگزاری کنید

روزانه با شکرگزاری در واقع به جای انجام کارهای خوب روی فقدان‌ها و بدون‌هایمان به خودمان نکات مثبت و اتفاقات زندگی‌مان را یاد می‌کنیم. از این پس سعی کنید روزانه سه تا پنج چیزی را که در 24 ساعت گذشته به خاطر داشته باشید، یادداشت کنید و این باعث می شود که جریان پیدا کردن احساسات مثبت در وجودتان باشد. در طول مدت این کار باعث می‌شود تا به جزئیات زندگی بیشتر بپردازید و انرژی‌تان را در طول روز افزایش دهید.

شاد زیستن 1

2- خانواده اولویت اولتان باشد

از زمانی که پیشرفت‌های روی داده‌های دنیای فناوری در زندگی روزمره، بیشتر و بیشتر مطالعهمان را پای لپتاپ و یا چک کردن صفحات مجازی اینستاگرام، توییتر و یا سایر صفحات مجازی می‌گذرانیم. همین موضوع باعث شده تا حتی افراد هم که با خانواده‌های مختلف زندگی کنند، نسبت به هم توجه کمتری داشته باشند و زمان بسیار کمی را در کنار اسپری کنند. همه ما در این امر مقصریم پس نباید تنها تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند را سرزنش کرد! از همین امروز سعی کنید تا این الگو را تغییر دهید و زمان بیشتری را در کنار اعضای خانواده و عزیزان‌تان بگذرانید. این کار باعث می شود تا علاوه بر حس شادی بیشتر، در محل کار هم عملکرد بهتری داشته باشید.

شاد زیستن 2

3- قاطعانه «نه» تشکیل

برای اکثر ما پیش آمده است که از ترس ناراحت شدن یک دوست، فامیل و یا اطرافیان و عدم توانایی در گفتن کلمه «نه» باید کاری را انجام دهد که دوست نداشته باشم، بمانم. انجام این کارها تنها باعث ایجاد حس ناراحتی و نارضایتی در بطن وجودتان می شود. امتناع زی از انجام کارهایی که علاقه‌ها به آن باعث می‌شود تا حس شادی و رضایت در شما بسیار بالا باشد. به خاطر داشته باشید این شما هستید که تصمیم میگیرید چه کاری انجام دهید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. مردم ناراحت و ناراضی کسانی هستند که کنترل کننده افسار زندگی‌شان را در دست ندارند.

شاد زیستن 3

4- نقطه خود را تغییر دهید

ذهن ما درست است بعد از کار مورد علاقه‌مان در انجام یک روند شیمایی دوپامین می‌کند. این ماده باعث ایجاد حس شادی و رضایت مندی در پایان انجام یک فعالیت می‌شود. برای مثال ممکن است شخصی این حسمندی را بعد از انجام کارهای روزانه داشته باشد. این شخص می‌تواند به محض احساس ناراحتی را با کار سرگرم کند. با انجام این کار ناخودآگاه روی حس مثبت تغییر می‌کند. فعالیت‌های مورد علاقه و آرامش بخش‌تان را پیدا کنید و هر زمان حس کردید، احساسات منفی و ناراحتی را به سراغتان می‌آورید به این سمت که آن کار را انجام دهید.

شادی

5- مراقبت از خود را اولویت زندگیتان قرار دهید

درست همان لحظه ای که مراقب خود و سلامتیتان است، اولویت زندگی قرار می دهد، حس شادی در وجودتان افزایش می یابد. ورزش کردن، اهمیت به سلامت تغذیه و رژیم غذایی و خواب به میزان کافی در طول روز حسمندی و خوشحالی شما را تا بسیار چشمگیری افزایش خواهد داد. با اولویت قرار دادن سلامت و حال خوبتان متوجه می شوید که عملکردتان در محیط کار تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و از هر نظر زندگی در بهترین حالت خود قرار خواهد داشت.

شاد زیستن 6

6- روی خودتان سرمایه گذاری کنید

تنها کار مهم و اساسی است که در زمینه ایجاد حس شادی در زندگی می‌توان این کار را انجام داد که شاد بودن را به خود بیاموزید. در این زمینه نقش یک مربی را برای خود ایفا کنید. درستی مسائل کاری و اهداف مالی شخصی نیز برای تعیین تعیین می شود. سه گام اصلی در این زمینه که هیچ‌گاه نباید از آن یاد کرد، این‌ها هستند: خودتان را دوست داشته باشید، هر روز گامی کوچک در مسیر بهتر شدن و به خودتان خصوصی کنید.

گاهی اوقات صادق بودن با خود یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن در زندگی تلقی می‌شود اما واجب است که با خودتان رو راست باشید زیرا تنها در این است که می‌توانید دقیقاً یادتان باشد چه کاری باعث خوشحالی‌تان می‌شود.

یوگا و مدیتیشن

7- یوگا و مدیتیشن را در لیست برنامه هایتان بگنجانید

داشتن یک برنامه روتین در زندگی جزوه اولین کارهای مهم و ضروری برای داشتن ثبات است. برای مثال صبح‌ها ساعت 5 یا 6 بیدار شوید. در حالیکه صبحتان رسماً آغاز ساعاتی با خودتان خلوت کنید. سعی کنید تمرینات یوگا و مدیشن را هر روز – در روتین زندگی خود جای دهید. با انجام تنها ده دقیقه یوگا و مدیشن حس شادی، انرژی و آرامش را در وجودتان احساس می کنید.

شاد زیستن 9

8- تمریناتی برای آرامش ذهن انجام دهید

«ذه‌زایی متوجه» تأثیر به‌سزایی در افزایش خلاقیت، بهبود میزان فعالیت و سلامت روحی‌مان دارد. با انجام این تمرینات کوتاه به صورت روزانه، شب‌ها راحت‌تر خواب می‌رود، افکار منفی به آرامی از ذهن پاک می‌شوند در نهایت کل روز انرژی مضاعفی وجود دارد. تنها کاری که لازم است انجام شود، 10 مرحله‌ای تمرینات «ذهن آگاهی» است که به شما امکان می‌دهد تا ذهنتان را روی زمان حال انجام دهید. اگر این تمرینات را صد روز انجام دهید، وجودتان از حس زندگی خواهد شد. به خاطر داشته باشید که تمرینات تنها ده دقیقه در طول روز را انجام دهید که اگر برای صد روز ادامه دهید تنها 16 دقیقه خواهد بود! پس تنبلی و بهانه وقت گذاشتن و از همین فردا ذهن را جزو برنامه روزانه خود قرار دهید.

شاد زیستن 10

9- به میزان کافی آب بنوشید

کم آبی باعث ایجاد حس افسردگی در انسان می شود. همه موجودات برای ادامه حیات به آب نیاز دارند. برای داشتن حس و حال خوب و سلامتی حتماً در طول روز چند لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب یکی از ترفندهای ساده اما در عین حال مهم و برای شاد زیستن است.

همچنین سعی کنید با افراد مثبت فکر کنید، زیرا دوستان خوب و اعضای خانواده می‌توانند تأثیر زیادی در ایجاد حس خوب و شادی در شما داشته باشند.

شاد زیستن 11

10- رژیم غذایی سالم را فراموش نکنید

تا زمانی که رژیم غذایی سالم را امتحان کنید متوجه نمی شوید که خوردن غذاهای ناسالم و پرچرب تا چه اندازه می‌تواند روی خلق‌وخو و حال شما در طول روز تأثیرگذار باشد. با مراقبت از سلامت بدنتان به طور طبیعی حس و حال بهتر و شادی و خوشحالی مضاعفی را می بینید.

شاد زیستن 13

11- کار داوطلبانه

با انجام کارهای داوطلبانه تنها به دیگران کمک نمی‌کنید بلکه به خودتان نیز تا حد زیادی کمک کنید. از پول، و منابع خود به اطرافیان زمان نیاز دارند تا بتوانند کمک کنند. به خیریه کمک کنید و با دیگران وقت بگذرانید. در صورت امکان می توانید دانش خود را از طریق برگزاری کلاس های رایگان به دیگران منتقل کنید. انجام کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه تا حد زیادی استرس روزانه شما را کاهش داده و حس رضایتمندی و شادی را در شما بیدار می‌کند.

12- مهربانی به دیگران

برخی از تحقیقات نشان داده اند که کمک و مهربانی در حق دیگران باعث ایجاد حسمندی و شادی در انسان می شود. سعی کنید هر چند گاهی با کمک کردن به دیگران، به حس مهربانی خود را بیشتر کنید. همچنین، کارهای یکهویی به طرز شگفت انگیزی می‌تواند حس و حال مثبت و شادی در شما ایجاد کند.

13- تصمیم گیری ها را کاهش دهید

مقدار تصمیم گیری های کوچکی که در طول روز باید انجام دهید را کم کنید. این کار باعث می‌شود تا زمان شما در حد چشمگیری خالی شده و انرژی‌تان روی کارهایی که بیشتر می‌شوند انجام شود. هرچقدر بیشتر همان تان را روی کارهای پراهمیت زندگی‌تان می‌اندازد که از زندگی بیشتر لذت ببرید و حس شادی را در تک تک لحظه‌ها تجربه کنید.

14- خیلی جدی نگیرید

اکثر ما نظر دیگران را به خودمان را بیش از حد جدی گرفته و زمان را صرف تجزیه و تحلیل این نظرها می‌کنیم. این کار باعث می‌شود تا حد زیادی انرژی‌مان در طول روز تحلیل برود. برای جلوگیری از ناراحتی‌های ناشی از این نظرات به شما پیشنهاد می‌کنید که برای خودتان هدف‌گذاری کنید و هر بار سعی کنید تا خود و زندگیتان را به بهبود و ارتقاء ببرید، اما فراموش نکنید که همیشه دوست دارید و از خودتان راضی باشید. این کار همیشه ارزش شادی و خوشحالی را دارد. اگر در عینی که برای بهتر شدن تلاش می‌کنید، تمرین کنید تا خودتان را بیشتر دوست داشته باشید.

شاد زیستن 14

15- معایب و نقص‌هایتان را با جان و دل بپذیرید

افراد خوشحال و شاد کسانی هستند که برای اشتباهاتی که در زندگی انجام می‌دهند می‌بخشند. آن‌ها می‌دانند که گاهی اوقات می‌دانند که ممکن است خطا شوند زیرا هیچ انسانی کامل نیست. این عشق آن را دارد تا به خاطر اشتباهات بخشیده باشد و ارزش آن را داشته باشد. برای ایجاد حس شادی می‌توانید خودباوری را تمرین کنید تا با جان و دل کسی که را قبول کنید. به خاطر داشته باشید که کسانی که اشتباهاتتان را تعریف می‌کنند، نمی‌کنند با انجام این تمرینات در طول مدت خود باعث شادی و آرامش خود شوند و در صورت نیاز به راهنمایی و کمک بیشتر حتماً به مشاوران کاربلد مراجعه کنید.

منبع