کاملا اشتباه است اگر جذب درمانجو برای مرکز روانشناسی، یک روند ثابت و با راهکاری مشخص است. در واقع روش‌ها و ابزارهای مورد نیاز برای جلب اعتماد مراجعین و ترغیب آن‌ها به درمان و دریافت خدمت وجود دارد.
برای اینکه فرد با یک مرکز روانشناسی آشنا شود، به آن اعتماد کند و از یک مراجعه کننده ساده به یک درمانجو تبدیل شود، مسیری خاص و طولانی را باید طی کنیم.
این فرآیند طولانی و خاص ارتباطی و جذب درمانجو، در واقع همان معالجه است که تبلیغات را نیز از این فرآیند می‌سازد. ما با تکنیک‌ها و روش‌های مختلف بازاریابی می‌توانیم به روش‌های کاملاً درمان، برای مرکز درمانی، درمان جذب کنیم.
در این مقاله 14 روش و تکنیک جذب درمانجو برای مراکز روانشناسی را با هم بررسی می کنیم.

در شرایط فعلی، مدیران همه سازمان‌ها و ارگان‌ها ناگزیرند برای جذب مشتری و ارائه خدمات دلخواه مشتری از بازاریابی یا مارکتینیگ در سازمان خود بهره می‌گیرد.
برنامه‌ها تنها مختص واحدهای تجاری نیستند، بلکه همه سازمان‌ها با هر هدف و چشم‌اندازی که داشته باشند، نیاز به برنامه‌ریزی برای برنامه‌ریزی، اجرای صحیح آن و ارزیابی عملکرد برنامه‌ها بر اساس شاخص‌های کلیدی عملکرد خود دارند.
از آنجایی که جذب درمانجو برای مرکز روانشناسی می‌شود، یکی از کلیدی‌ترین بیماری‌ها است که مدیران مراکز روانشناسی به آن پی می‌برند، در نتیجه اجرای یک برنامه برنامه‌ریزی از مهم‌ترین انتخابی است که باید به آن بپردازند.

مطالعات می‌توانند در سازمان‌های تجاری و هم در سازمان‌های غیر تجاری مانند سازمان‌های ویژه خدمات درمانی و درمانی بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز روانشناسی نیز به کار گرفته شوند.
اما مراکز مراکز شناسی، نظر مساعدی به روانشناسی ندارند و گاها آن را مغایر با اخلاق حرفه‌ای می‌دانند. دلیل این امر از عدم دانش کافی در خصوص علم مارکت است.
از سوی دیگر مراکز روانشناسی، در حالی که تبلیغات یا خدمات پرموتوت مراکز روانشناسی را در نظر می گیرند، در حالی که تبلیغات یا مراکز خدمات روانشناسی را به طور گسترده انجام می دهند، در مراکز روانشناسی، بازاریابی را انجام می دهند که در نهایت به جذب درمانجو خواهد شد و تحقیقات جامع با هدف جلب رضایت درمانجویان انجام می شود. دارد.

مهم از پیش مراکز روانشناسی به ارتقای سلامت روانی جامعه، بیشتر به بررسی کیفیت و کمیت خدمات روانشناسی این مراکز است. و مراکز روانشناسی این افزایش کیفیت را به عنوان یک مزیت رقابتی ویژه و خاص بفرد، مورد توجه قرار داده اند.
از آن‌جایی‌هایی که در یک مرکز روان‌شناسی، یک مرکز روان‌شناسی را قضاوت می‌کنند، نمی‌توانند و با توجه به فاکتورهای محیطی و ارتباطی، یک مرکز روان‌شناسی را قضاوت می‌کنند، مراجعه می‌کنند، بنابراین در اینجاست که دانش‌آموزان به مدیریت مرکز روانشناسی کمک می‌کنند تا مراجعه‌کننده را اعتماد کنند. جلب کند و او را در شرایط تصمیم گیری برای مراجعه به یک مرکز روانشناسی قرار دهد.
این تصمیم گیری به عنوان یک راهنمای جامع در فرآیندهای تحقیقاتی مراکز روانشناسی عمل می‌کند و به یافتن راهکارهای جذب درمان برای مرکز روانشناسی می‌پردازد. در مناسب‌ترین زمان و اطمینان از بازگشت درمانجو می‌شود.
تکنیک‌های وجود دارد که با فراگیری آن‌ها می‌توانید بیشتر را به مرکز روانشناسی جذب کنید. فقط کافی است مراجعه کنندگان و درمانجویان را بشناسید، از نیازهای آنها مشخص باشد و انتظاراتشان را بسنجید.
در این مقاله به بررسی روشهای جذب و درمان برای مراکز روانشناسی و نحوه انجام درمانجویان پرداخت.

اولین درمان مراجعه کننده در یک مرکز روانشناسی با پرسنل و تیم پذیرش مرکز است و این برخورد عوامل تعیین کننده برای مراجعات بعدی درمان است.

یک اشتباه اشتباه از طرف پرسنل یا تیم پذیرش مرکز باعث می‌شود وی هرگز به مرکز روانشناسی مراجعه نکند و شاید دیگران را به مرکز بازدارد مراجعه کنند. پس را برای تیم پذیرش باید استفاده کرد که علاوه بر آشنایی با اصول رفتاری عالی با مراجعه کنندگان داشته باشند.
اگر در هنگام استخدام پرسنل، دقت کافی به عمل آید، با اطمینان بالا می‌توان گفت که این افراد در پیشرفت مرکز روانشناسی، تأثیر شگرف خواهند داشت. استخدام افراد توانا و شایسته برای تیم پذیرش، مراجعه کننده را بار دیگر به سوی مرکز سوق می‌دهد و همچنین برای آن امکان معرفی مرکز به سایر افراد خانواده، دوستان و آشنایان نیز افزایش می‌یابد. روش بررسی دهان به دهان و بر اساس توصیه های انجام شده برای تشخیص بهترین نوع تبلیغات حوزه روانشناسی است.
نحوه ارتباط با مراجعه کننده تنها محدود به مراجعات حضوری نیست. شیوه پاسخگویی به اولین پیام مخاطب در فضای مجازی، یا تلفن ارتباطی وی با مرکز روانشناسی، همگی باید بر اساس تکنیک های صحیح بازاریابی باشد.

بیشتر بخوانید: فرمول 5 مرحله‌ای استفاده پرسنل کلینیک

زمانی که مدت‌هاست به یک مرکز روانشناسی مراجعه و خدمات درمانی دریافت می‌کنند، به نسبت مراجعه‌کننده تازه وارد، سطح اعتماد پذیری نسبت به مرکز روانشناسی بیشتر است.
مراجعه کنندگان قبلی و وفادار، بهترین بازاریاب مرکز روانشناسی هستند و با تبلیغات دهان به، می‌توان درمانجویان را به مرکز شما روانه کرد.

نکته مهم در خصوص مراجعان وفادار این است که این هزینه برای مراجعه کنندگان و درمانجویان به نسبت بسیار پایین تر از هزینه های تبلیغات و جذب درمانجوی جدید است.
برای اینکه راههای ارتباطی با درمانجویان خود را حفظ کنید. لازم است دادهای قدیمی را که روی کاغذ ثبت کرده اید به داده های دیجیتال تبدیل کنید. به دسته بندی مخاطبان خود پرداخته، آن ها را بر اساس سن، جنسیت، محل زندگی و حتی خدماتی که دسته بندی کرده اند، دسته بندی می کنند.
و هرگاه لازم بود یک کمپین اطلاع‌رسانی مانند پیامک داشته باشید. ارائه جذاب، یا عضویت یک پیشنهاد در باشگاه مرکز روانشناسی، بهانه خوبی برای ارتباط با دیگران است که مرکز شما را از قبل می‌شناسد.

بیشتر بخوانید: بیمار بیمار جدید یا حفظ بیمار قبلی؛ موضوع این است

بی شک بوده است که به فرآیند پذیرش، نحوه دریافت خدمات، زمان انتظار و….احساس ناخوشایندی بوده است و این احساس در نهایت به عدم رضایت آن‌ها می‌شود.
همیشه این را به خاطر داشته باشید که یک مراجعه کننده ناراضی پتانسیل را دارد که هنوز به مرکزشما مراجعه نکرده یا مراجعینی دارند که در حال حاضر انتظار مراجعه به درمان هستند را از روند پذیرش یا درمان در مرکز روانشناسی منصرف کند.
پس از هنگام برخورد با مراجعه کننده ناراضی، اولویت بعدی را در مرتفع کردن مشکل شخص قرار دهید تا به شما مراجعه کنید.

نکته قابل توجه این است که معمولا افراد آخرینی که برایشان رخ داده است را در ذهن خود ثبت می‌کنند. چون چند مشکل قبلی را با یک فعالیت مثبت می توان جبران کرد.

بیشتر بخوانید: شاخص‌های اندازه‌گیری‌ها

مراجعه کنندگان همیشه مشاوره به مراکزی را برای خدمات و روانشناسی مراجعه می کنند که خدمات ویژه را ارائه می دهند.
بهره‌مندی از جدیدترین روش‌های علمی و روان‌شناسی، استفاده از سیستم فالوآپ و پیگیری مراجعان می‌توان از روش‌هایی باشد که مرکز روانشناسی و مشاوره شما را از سایر مراکز رقبا متمایز کند.
فراموش نکنید، همیشه یک نقطه تمایز را در کار ایجاد کنید.و به گونه‌ای باشید که دیگران درباره شما صحبت کنند.

5- اجرای سیستم ارتباط با درمانجو

از سیستم‌هایی به منظور استفاده از زمان مراجعه به درمانجو که به اشکال مختلف نوبت‌های وی را به یاد می‌کند. باعث رضایت شخص می شود. این سیستم هم افراد را به استفاده از خدمات مرکز روانشناسی علاقه مند می کند و هم باعث می شود درمانجویان نسبت به مرکز روانشناسی و دریافت خدمات مشاوره وفادارتر باشند.
استفاده از نرم افزارهای CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان و یا نرم افزارهای تخصصی PRM یا مدیریت ارتباط با بیماران؛ در کنار سامانه ارسال پیامک اختصاصی، برای پیشبرد این تکنیک یک تکنیک بسیار خواهد بود. همچنین می‌توانید از امکانات رسانه‌های اجتماعی و پیام‌رسانی مانند واتس اپ نیز بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: crm پزشکی

یکی از دلایل عدم مراجعه به درمانجویان به مراکز روانشناسی و مشاوره، عدم شفاف سازی از مشاوره، طول دوره درمان و … است. بهتر است با تهیه بروشورهایی با عنوان روند پذیرش مراجعین، مدت زمان انتظار تا دریافت خدمت و همچنین اطلاعات کامل فرآیند پس از درمان. تمام پرسش‌های مراجعین پاسخ داده می‌شود تا از مقایسه ذهنی درمانجویان و نارضایتی آن‌ها جلوگیری شود.
می‌توان این بروشورها را به صورت چاپی در اختیار کسانی قرار داد که حضور داشته باشند تا زمان انتظار آنها راحت‌تر اسپری شود. همچنین نسخه‌های دیجیتال این بورشورها می‌توانند برای افزایش جذب، مخاطبان خود را ارسال کنند. فقط به جای ارائه اطلاعات تکراری که به فراوانی در فضای مجازی در دسترس همگان قرار دارد. به نکاتی که کیفیت خدمات شما و نقطه تمایز شما را نشان می دهد

یکی از بهترین، قابل اعتمادترین و اقتصادی ترین روش های بازاریابی مراکز روانشناسی از تجربه درمانجویان قبلی است. در این حالت درمانجو با مشاهده فردی که مشکلی مشابه خود دارد همزادپنداری می‌کند و پس از شنیدن روند مشاوره و درمان و احساس خوب شخص، به حضوری مراجعه کرده و در نهایت خدمت ترغیب می‌شود.
به درمانجویان ویژگی توصیه کنید، از صحبت‌های کلیشه‌ای درباره مرکز مشاوره و به جای تشکر از درمانگران و مرکز، درباره تجربه شخصی خود در دریافت مشاوره و خدمات و خدمات ویژه‌بفرد مرکز شما صحبت می‌کنند.

هر مراجعه‌کننده‌ای در مراجعه به مرکز روان‌شناسی، با برخورد گرم و صمیمی از سوی دیگر، خود را درمان می‌کند که این مهم را با دانش، و مهارت‌گر می‌توان تجربه کرد.
نحوه درمان با درمان یکی از اصلی ترین اصول در مراجعه کننده مرکز مشاوره و روانشناسی است.

نوع طراحی داخلی مرکز مشاوره و روانشناسی عامل مهمی در جذب مشتریان است. زمانی که مرکز طراحی اصولی داشته باشد، علاوه بر این که حس خوب و مطلوبی در نظر ایجاد می‌کند، بر کمیت و کیفیت ارزیابی نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

مرکز روانشناسی جایی است که افراد با شرایط و شرایط روحی خاص به آن‌جا مراجعه می‌کنند و باید ساعات کاری را در آن‌جا به انتظار بشینند، بنابراین باید از طراحی جذاب و آرام بخش چیزی باشد که در طراحی داخلی این مراکز باید رعایت شود.
با کارگیری روانشناسی رنگ‌ها، یک رنگ آرامش بخش را می‌توانم انتخاب کنم تا درمانجو را در زمان حضور در مرکز احساس آرامش داشته باشم. سبک چینش مبلمان، ایجاد فضاهای خصوصی برای بازدید بیشتر، استفاده از موسیقی برای کاهش استرس و در نهایت ارائه یک محیط مناسب، همگی به افزایش جذب شما کمک خواهد کرد.

یکی از تاثیرگذارترین عوامل در جذب درمانجو تعرفه خدمات است. تعرفه خدمات باید بهینه و کیفیت با موقعیت مکانی مرکز روانشناسی شما باشد. نتایج خارج از عرف می‌تواند نتایج منفی را برای جذب درمانجو در مرکز روانشناسی به همراه داشته باشد.
معیارهای قیمت گذاری در خدمات روانشناسی بسیار متفاوت است. شما برای ایجاد مزیت رقابتی، استراتژی رهبری قیمت را در پیش نگرفتید اما می‌توان با مدیریت هزینه‌ها، کاهش هزینه‌های اضافی داخلی و استفاده از روش بررسی نرخ بازگشت، قیمت‌های خود را پایین‌تر از سایر رقبا نگهداری کرد.

یکی از خطرناکی که در حال خروج از آن مراجعه کننده تأثیرگذار زیادی در حفظ و وفادارسازی وی دارد، اهدای یادگاری یا هدیه به مراجعه کننده است. این کار باعث می‌شود که همیشه به یاد درمانگر یا مرکز روانشناسی که قبلا مراجعه کرده باشد مراجعه می‌کند. و به احتمال بسیار قوی در دفعات بعدی نیز، به همان مرکز مراجعه خواهد کرد.
این همان چیزی است که به مخاطب شما اجازه می‌دهد تا در مورد شما با دیگران صحبت کند. به او بهانه‌ای داد تا پس از خروج از مرکز مشاوره نیز، باز به یاد شما باشد و به شما فکر کند. در واقع یک گام کوچک اما ماشین در مسیر برندینگ کلینیک شما خواهد بود.

درمانجو پیش از اینکه به یک مرکز روانشناسی مراجعه کند، در فضای مجازی و بسترهای آنلاین به جستجو و پرس و جو می‌پردازد. در واقع پیش از اینکه به شما مراجعه کنید، باید به شما اعتماد کنید و مرکز روانشناسی شما را انتخاب کنید. و بسیاری از این اعتماد و انتخاب را بر اساس گفته‌ها و تجربه‌های دیگر درمانجویان در فضای مجازی کسب و کار می‌کنند.
پس بسترهای کافی برای ایجاد اعتماد را در فضای مجازی ایجاد کنید. شبیه داشتن صفحه اینستاگرام قدرتمند در کنار یک وب سایت جامع با قابلیت بصری جذاب، آسان و آسان است که با استفاده از آن، یک برنامه کاربردی را برای شما افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: 10 روش افزایش بازدید در اینستاگرام مخصوص پزشکان

به عنوان یک درمانگر که می‌توان از سایر درمانگران یا پزشکان توجه کرد. و بستری مناسب برای اعتماد سازی و همکاری با سایر درمانگران ایجاد کنید. این روش یک فرصت همکاری مشترک برای ارجاع درمانجویان و جذب کننده جدید است.

از مهمترین نکات در مشاوره، نحوه کلام درمانگر در بیان مسائل به درمانجو است. روش درمان درمانگر تاثیر زیادی بر روحیات مراجعه کننده دارد. سبک بیان می‌تواند در روند درمان درمانجو تاثیر مستقیم بگذارد.

در بسیاری از موارد، شرایط بحرانی در شرایط بحرانی وجود دارد و کمک به درمان می‌تواند در خروج از این شرایط نقش کلیدی داشته باشد. پس درمان باید به درمانجو دلگرمی بدهد و او را صمیمانه در طی مسیر درمان همراهی کند.

امیدوارم از مقاله امروز لذت ببرید و به شما کمک کرده باشید. لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

برای مشاوره رایگان سیستم مدیریت هوشمند مراکز روانشناسی بر روی لینک زیر کلیک کنید.



اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!