ایجاد یک برند شخصی ساده می‌تواند کاری دلهره‌آور و افسانه‌ای باشد و یکی از بهترین‌ها برای گم شدن در این مسیر، این است که از کجا شروع کنید.

هم در یک زندگی اجتماعی و هم در بازار کار، این مهم و ضروری است که هنگام درخواست شغل یا راه اندازی شرکت خود و یا فعالیت در یک اتفاق اجتماعی برجسته باشید. یک برند شخصی به درد همه می خورد. توی این مطلب 10 تا قانون طلایی برای ایجاد یک برند شخصی جذاب، به فرد و فریبنده آورده شده است:

خیلی از مردم وقتی صحبت از مطبوعات و پوشش خبری به میان می‌آید نمی‌بینند و سعی می‌کنند مصداق «همه چیز برای همه» باشند. کوپر هریس (Cooper Harris)، بنیانگذار و مدیر عامل کلیکی(Klickly) می گوید:« تصمیم بگیرید که پیام کلیدی شما چیست و به آن پایبند باشید.» برند شخصی او دستخوش تغییری چشمگیر شده است؛ وی از یک بازیگر زن به یک کارآفرین فناوری محترم تبدیل شده است و او این تغییر را تنها با یک پیام در یک زمان مدیریت کرده است. نگاه داشتن پیام خود بر روی یک هدف جامعه، ایجاد محتوای پیرامون شخصی شما و اینکه دیگران شما را چگونه تعریف کنند، بسیار آسانتر می‌کند.

آدام اسمایلی پوسوولسکی، نویسنده کتاب «The Breakthrough Speaker»، پا را از این هم فراتر می‌گذارد: «یک گوشه را با دستان خود حفر کنید و سپس یک گوشه از آن گوش را حفر کنید، بهترین برندسازی‌های شخصی بسیار خاص و خاص است. هستند.» خوان فیلیپ کامپوس، معاونت فناوری و شریک در شرکت Manos Accelerator، برای تمرکز بر جوامعی که با هدف قرار دادن هدف‌های بزرگ در منطقه، یک راه حل پیشنهاد می‌کند: جامعه هدف به یاد ماندنی شوید.” هرچه برند شما محدودتر و بیشتر باشد، مردم راحت‌تر به یاد می‌آورند که شما چه کسی هستید.

یک راه آسان برای داشتن یک برند شخصی قدرمتند وجود دارد: و آن اصیل و معتبر بودن آن است. مونیکا لین، اینفلوئنسر و رئیس داور در «تقاضای مردمی»، می‌گوید: «مردم می‌گوید درون یک عمل غیر صادقانه را می‌بینند». هر چه یک نام تجاری به وضوح یک کپی‌کننده باشد، مخاطبان بیشتر آن را فریاد خواهند زد. برند شخصی مونیکا پس از شروع مفهومدارتر با مخاطبانش در توییتر، رشد زیادی را تجربه کرد.

ویلیام هریس، کارشناس تبلیغات فیس بوک در «Elumynt» توضیح داد:« اصیل باشید. مدیریت برند شخصی خود را به صورت روزانه بسیار آسان تر می کند.» برند شخصی شما یک فیلتر ساده باشد که از آن محتوای روزانه ایجاد کنید و به وسیله آن با مخاطبان خود از طریق مسیر پیدا کنید. و در نهایت، جاستین و، بنیانگذار «CoinState» می‌گوید: «پیش از راه‌اندازی یک برند شخصی، در کار، مهارت یا حرفه خود استاد باشید. پس از شما به شخصیت شما کمک خواهد کرد. کاملاً ماهر هستید، شهرت شما به تنهایی به شما کمک کند تا برند مورد نظر خود را بسازید.

اگر برند شخصی شما داستانی را تعریف نمی کند، نیمی از مخاطبان بالقوه خود را از دست داده است. آلن گانت، مدیر ارشد استراتژیک «Skyword» و نویسنده کتاب «The Creative Curve» این موضوع را به بهترین وجه توضیح می‌دهد: «بهترین استراتژی برندسازی شخصی این روزها ساختن یک روایت واقعی است – تک‌نویسی‌های تک شخصیتی برای نام تجاری شما خسته‌کننده هستند.» هیچ کس نمی‌خواهد بشنود که درباره برند خود در فضای خالی رسانه‌های اجتماعی فریاد می‌زنید، بنابراین داستانی در اطراف برند خود ایجاد کنید که مخاطبان شما را با آن درگیر کنند. آلن مرتباً در فرودگاه‌های سراسر جهان با مخاطبانش ملاقات می‌کند و یا با آن‌ها چت می‌کند و شخصی گرم و دوستانه را بیشتر توسعه می‌دهد.

یکی از بهترین راه‌ها برای بیان داستان از طریق نوشتاری یا ویدیویی است. برای «پلپینا تریپ»، استراتژیست ویدیوهای اجتماعی، این موضوع واقعاً صادق است. کانال ویدیویی خودش در لینکدین از سطح بالاترین سطح با مخاطب را در سرتاسر پلتفرم لینکدین، قابل مشاهده است. شخصی‌ترین راه برای برقراری ارتباط آنلاین، ویدیو است. به آسانی از گوشی هوشمند خود برای ارسال پیام ویدیویی به مشتریان خود، ایجاد ارتباط شخصی با احتمال احتمالی و ارتباط با همکاران خود استفاده کنید. به هر حال، شما همیشه گوشی هوشمند خود را به همراه خود دارید!

ثابت بودن بسیار شبیه به باریک محدود (Narrow Focus) است – اگر به طور منظم یا مداوم و صدای برند خود را در اطراف خود ایجاد کنید، ایجاد می شود برای یک موضوع خاص در ذهن مخاطب بسیار آسان تر است. «فیونا یونگ»، مدیر و مربی رهبری (ICF ACC) در مورد پشتکار و ثابت قدمی می‌گوید: «مطمئن شوید که چه آنلاین و چه آفلاین، ثابت می‌ماند. شما باید در ارتباطات، جاذبه‌ها و ظاهر خود ثبات داشته باشید. دست کم نگیرید که چگونه ناسازگاری‌های کوچک می‌تواند اثربخشی برند شخصی را از مسیر خارج کند.»

در مقابل، «CyreneQ» داستان سرای برتر در اسنپ چت می‌گوید: «چیزی سازگار از نظر بصری یا شخصیتی بسازید. چیزی به فرد که مردم می‌توانند آن را با برند شما مرتبط کنند و بدانند که شما هستند. به عنوان مثال، یک داستان جانبی یا داشتن یک عبارت جذاب که بعد از هر ویدیو می‌گویند – چیزی که مردم می‌توانند عاشق آن شوند.» طلسم جانبی او، Ele، میلیون‌ها بازدید در اسنپ چت به دست آورده است و به برندهای شخصی سرگرم‌کننده اجازه می‌دهد برندهای بزرگی مانند Walmart و DC را تبلیغ و نمایندگی کند. بنابراین چه در حال ایجاد یک برند آزاد و فوق‌العاده سرگرم‌کننده یا برندی باشد که بیشتر در جنبه‌های محافظه‌کارانه و شرکتی باشد، در هر صورت پایدار بسیار مهم است.

شکست سخت است و همه ما به طور کلی می‌خواهیم از آن جلوگیری کنیم – این طبیعت انسان است. با این حال، برای داشتن یک برند شخصی که بالاتر از بقیه باشد، باید در کارنامه خود شکست بخورد. والت دیزنی واقعاً از اولین جستجوهای ناموفق خود برای ایجاد یک برند انیمیشن یاد می‌کرد، درباره این موضوع صحبت می‌کند: “من فکر می کنم مهم است که در جوانی یک شکست سخت خوب داشته باشید. تا به نوعی آشنا شوید که چه اتفاقی برای شما می‌افتد و چه چیزی ممکن است اتفاق بیفتد، هرگز نمی‌توانید انجام دهید ترسناک نیست.»

وقتی تیموتی هوانگ، سرور استوریز نوشته تیم مشتریان خود اینفلوئنسر را توسعه می‌دهد، دوست دارد به آن‌ها بگوید: “شما هرگز به بهترین برندسازی دست پیدا نمی‌کنید تا زمانی که چند بار شکست نخورید و از منطقه امن خود خارج شوید.” بهترین برندها همیشه از آزمون و خطاهای مکر، اشتباهات و شکست‌ها سرچشمه می‌گیرند، نه از کمال آنی.

بعد از اینکه برندهای شخصی خود را در یک دوره زمانی توسعه دادید، به طور کلی دو راه برای ادامه ساختن برند وجود – از دیگران عبور کنید و پل ها را بسوزانید یا به طور پیوسته جامعه‌ای را در اطراف برند خود رشد دهید. جیکوب شویرتز، رئیس مشارکت های اجتماعی در WeWork، که با بسیاری از تأثیرگذاران برتر جهان، از جمله مشهور مشهور دنیای گریم، میشل فان، کار کرده است، این سخن تأثیرگذار را به ما هدیه می دهد:« نکته مهم در مورد برندسازی شخصی این است. که به یاد داشته باشید که خودتون برندتون هستید، مهم نیست شغل خود شما چیست، در این زمان روی چه پروژه هایی کار می کنید یا هر اولویتی که امروز باید …. همیشه تنها این نکته را در نظر داشته باشید: تاثیری بر روی دیگران داشته باشید. می‌گذارید. به یاد داشته باشید که تنها چیزی که ما اعتبار خودمان را داریم و این برند ماست، پس برای همدیگر عالی باشید!

فقط حفظ نگرش مثبت و کمک به دیگران به رشد سالم برند شما در بلندمدت کمک می‌کند.

جیسون وونگ، شبکه Wonghaus Ventures می‌گوید: «افرادی که علاقه‌مند به برندسازی شخصی هستند، باید افراد مشهور و تأثیرگذار بر شبکه‌های اجتماعی که هر روز به آن‌ها نگاه می‌کنند، طراحی کنند و پروموت کنند.» برند شخصی او بارها در فضای مجازی پخش شده است، در موضوعاتی مانند بستنی در ژاپن، اسباب‌بازی‌های استخر بادی و میم‌ها! او لقب « پادشاه میم ها» را در ژاپن به دست آورده است. موفقیت‌های یادهای حاصل از مطالعه ترندها و فعالیت‌های محبوب در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی و اجرا و پیاده‌سازی استراتژی‌های گرفته شده همراه با پیچ و تاب است. با انجام تحقیقی مانند مطالعات آقای وانگ، شما می‌توانید از تغییرات و روندهای اجتماعی باخبر شوید، همینطور با تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل این روندها می‌توانید در آینده پیش‌بینی کنید!

چیزی که ذکر شد، یکی از راه‌هایی است که می‌توانید یک برند شخصی را برای خودتان بسازید، برند خود را از زندگی شخصی جدا کنید. در حالی که مطمئناً قابل انجام است، زمانی که در ابتدا یک برند شخصی ایجاد کنید، ساده تر است که سبک زندگی و برند واقعی شما یکسان باشد.

تیم سالاو، بنیانگذار Mentors & Mentees، که با دانشجویان همکاری می‌کنند تا به آن‌ها کمک کنند تا با ساخت برندهایی که برای خود می‌سازند، راحت‌تر استفاده شوند، به این ایده ایده این است: «برند شخصی شما باید هر جا که می‌روید شما را دنبال کنید. . این باید تجلی دقیقی از شما باشد و باورهای دیگران نسبت به شما را تقویت کند.» با در نظر گرفتن این موضوع، برند شخصی شما نه تنها بازتابی از یک سری کارکردهای شغلی مانند مارک، امور مالی یا خلاقیت است، بلکه ایده آل‌هایی از زندگی شخصی و خصوصی شما را مانند بخشندگی، رهبری متفکرانه یا مربیگری باید نشان دهد.

بهترین روابط عمومی، دهان به دهان است!

ایجاد برند شخصی در حوزه عمومی نیز از این قاعده مستثنی نیست. آرون اورندورف، سردبیر در Shopify Plus، داستان شخصی خود را از طریق ویدیوهای جنب و جوش و گاه به گاه یکی از دو میزبان مشترک همکار تعریف می‌کند و مخاطبان خود را در محیط با خود حفظ می‌کند. آن‌ها می‌توانند لباس‌های روشن آرون و حیوان دوستی وی را در ویدئوهای پیوسته به یاد بیاورند و این ویژگی‌ها را به تفسیر ذهنی‌شان از برند و گره بزنند. دلیلی که او را با بیان می‌کند: “برندسازی داستانی شخصی است که مردم در شما هستند که در یک اتاق محل قرار دادن آنها را تعریف می‌کنند.”

جسی مالتین، مجری مشترک فیلم Maltin On Moviesبا پدرش، برجسته سینما، لئونارد مالتین، کار می‌کند، در رابطه با این موضوع می‌کند: «تنها چیزی که در زندگی نام و شهرتی است که به دست آورده است.»

هرچه برند شخصی خود را با اعتبار، تایید و اجتماعی پشت سر آن ساخت، گام بعدی این است که به میراثی که از خود به جا گذاشتن فکر کنید. کلمات کلیدی و آنی که می‌خواهید با آن‌ها آشنا شوید چیست؟

بلیک جیمیسون، بلیک جیمیسون، که پرتره‌های مشهور را نقاشی می‌کند، به یاد می‌کند: «ساخت یک برند شخصی بسیار بزرگتر از ایجاد یک تجارت است. تنها استراتژی خروج، میراث است.»

برند شخصی یک پروژه مادام العمر است که دائما در حال تغییر و تحول است. حتی بررسی‌هایی که بزرگ‌ترین برندهای تجاری را می‌سازند یا می‌دهند، می‌دانند که هیچ قانونی برای ایجاد یک وجود شخصی وجود ندارد. اما این دستورالعمل‌های کلی به برداشتن اولین گام‌ها کمک می‌کنند، به خصوص اگر در حال راه‌اندازی یک برند جدید یا تغییر نام تجاری هستند.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!