چی کار کنیم که تعداد اکانتهای بیشتر صفحه اینستاگراممون رو ببینن؟ یا در واقع چه فعالیت‌هایی باعث افزایش «ریچ» اینستاگرام‌مون می‌شه؟ اول از یه تعریف کوتاه از ریچ شروع میکنیم.

وقتی توی اینستاگرام پست یا استوری منتشر می‌کنیم، الگوریتم اینستاگرام به ما دو نوع آمار مختلف می‌ده؛ تعداد ایمپرشن و تعداد ریچ. فرق این دو آمار با هم چیه؟

ایمپرشن تعداد دفعاتیه که یه پست یا استوری دیده میشه. اما ریچ تعداد اکانتهایی که پست و استوری ما رو دیده‌ن.

تفاوتشون خیلی مهمه؟ این به هدف شما می‌پردازد توییتر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارد. ممکنه براتون تعداد دفعات بازدید یه پست مهم باشه. یعنی یه پست اونقدر باشه که یه اکانت خیلی خوبه اون رو دیده باشه. ممکن است براتون این مهم تر باشد که تعداد اکانت ها و آدم های بیشتر پست و استوری شما رو ببیند. که یعنی تعداد ورودی‌ها و بازدیدهای اینستاگرام‌تون بیشتر بشه و پست‌ها‌تون توی اکسپلور برن.

ما توی این مقاله می‌خوایم درباره افزایش ریچ اینستاگرام بگیم و چند کار روزمره که رعایت کردنشون می‌تونه این رو تا حدی بالا ببره. حالا این فعالیت‌ها چی هستن؟

۱. توی زمان درست پست بذاریم

حتی اگر بهترین پست رو بسازیم، وقتی توی زمان کم‌بازدید پیجمون منتشر می‌کنیم، تو شکست میخوره. پس بهتره توی بهترین زمان بازدید پیجمون پست‌ها رو منتشر کنیم.

۲. منظم پست بگذاریم

همیشه توی تویی پست‌گذاری یه روتین رو حفظ کنیم خیلی مهمه. ممکنه این روتین ۳ روز توی هفته باشه، ممکنه هرروز و روزی دو بار باشه. مهم اینه که طبق برنامه مخصوص پیش بریم.

۳. استوری بگذاریم

هرروز استوری به افزایش ریچ اینستاگرام کمک می‌کنه. منظم بودن این فعالیت کم‌کم باعث می‌شه بیشتر دیده بشیم. خیلی مهمه که توی استوری ها واقعا داستان بگیم. و از آن مهم‌تر اینکه از استیکرها استفاده کنیم. استیکرهایی که مخاطب می‌تونه باهاشون کاری انجام بده و اینتراکشن داشته باشه. همین استیکرهایی که تو رو توی لیست اول استوری‌ها قرار می‌ده ازشون خیلی به کمک می‌کنه. مثل استیکر Stay Home.

۴. خوب کپشن بنویسیم

همیشه به‌اندازه بودن کپشن به بیشتر خونده شدنش کمک می‌کنه. اما چی کار کنیم که کپشن باعث بیشتر دیده شدن پست بشه؟ اینکه توی کشن‌هامون از مخاطب سوال بپرسیم یا ازش بخوایم دوستی رو توی کامنت‌ها منشن کنه یا هر فعالیت دیگه‌ای رو زیر پست ازش بخوایم، باعث بالا رفتن پست و در نتیجه بیشتر شدنش می‌شه.

۵. بریم سراغ هشتگهای درست

هشتگ‌ها نباید بیشتر از ۳۰ تا باشن. معمولا تا ۱۱ هشتگ بهترین عدد برای هر برندی. لزوما هشتگ‌هایی که تعداد بسیار زیادی پست دارن و تاپ بهترین هشتگها برای ما نیستن هستند. چون به همون‌اندازه که پرمخاطب هستن، به همون اندازه هم ممکنه توش کمتر دیده بشیم. بنابراین هشتگ‌ها مختلف باید باشن، مرتبط باشن و از همه مهم‌تر بلاک شده توسط اینستاگرام نباشند.

۶. لایو برگزار کنیم

داشتن یه برنامه روتین برای لایو اینستاگرام، خصوصیا با حضور اینفلوئنسرها یا مهمونهایی که مخاطبان خودشون رو دارن می‌تونن به ریچ صفحه‌مون کمک کنه. حتی اگر لایوها کوتاه باشن، اما باز هم اثربخشی زیادی دارن.

۷. گیواوی برگزار کنیم

برگزار کردن مسابقه‌های کوچیک و گیواوی‌هایی با هدایای کوچیک اما به صورت روتین تأثیر زیادی روی بالا رفتن ریچ صفحه‌مون دارد. گیووی‌ها پست‌هایی هستند که در ازای یک یا چند اکشن مخاطب جایزه‌های بهش تعلق می‌گیرند. برای مثال از مخاطب‌هامون می‌خوایم که پیج ما رو فالو کنن، دوستانشون رو زیر پست منشن کنن یا جواب سوالی رو بدن و در ازای این فعالیت ما به اونها به قید قرعه جوایزی می‌دیم. پست‌های معمول مسابقه بین مخاطبان اینستاگرام دارای تعداد زیادی دارن و همین امر باعث می‌شود افراد و ریچ صفحه اینستاگرام بالا بره.

۸. پست کلبریت Collab بذاریم

کلب راهیه برای یک پست توییتر به صورت همزمان. این کار کمک می‌کنه تا مخاطبان پیج دیگه هم بتونن پست و صفحه ما رو ببینن و در نتیجه ریچ بیشتر داشته باشین.

۹. ریلز بگذاریم

در کل هر امکانی که اینستاگرام به اپلیکیشنش اضافه می کند فرصتی برای بالا بردن ریچ. ریلز هم یکی از این امکان‌هاست. ریلز یه کتگوری از پست‌های اینستاگرام که به صورت ویدئو در تویی فید نمایش داده می‌شه.

حرف آخر

اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات تبلیغاتی یا خیلی فعالیت‌های غیربه‌فرد دیگر هستن که می‌تونن ریچ اینستاگرام ما رو بالا ببرن، اما اینها مواردی هستن که توی روتین فعالیت‌های ما جا بگیرن. معمولاً هزینه‌های ندارن یا هزینه خیلی کمی دارن و قدرت این رو دارن که صددرصدی روی افزایش ریچ بذارن.