استراتژی شرکت چیست؟
استراتژی شرکتی از استراتژی است که به کل سازمان مربوط می شود، جایی که تصمیمات با توجه به رشد و جهت گیری کلی یک شرکت گرفته می شود. استراتژی‌های شرکت‌ها باید به‌ترین و مسلم‌ترین استراتژی‌ها در یک استراتژی سازمانی باشند.

ترکیبی استراتژی شرکت عبارتند از:
• چشمانداز
• تنظیم هدف
• تخصیص منابع
• مبادلات استراتژیک (اولویت‌بندی)
چشم‌انداز شامل تعیین جهت سطح بالای سازمان است – یعنی چشم‌انداز، مأموریت و ارزش‌های بالقوه شرکت.
تنظیم هدف شامل توسعه جنبه‌های چشم‌انداز ایجاد شده و تبدیل آنها به یک سری از سطوح سطح بالا (گاهی اوقات اوقات هنوز نسبتاً انتزاعی) برای شرکتی است که معمولاً ۳ تا ۵ سال طول میکشد.
تخصیص منابع به تصمیماتی می‌شود که به کارآمدترین ویژگی‌های منابع انسانی و سرمایه‌گذاری در تعیین مسائل و مقاصد بیان می‌شود.
مبادلات استراتژیک اصلی برنامه ریزی استراتژیک شرکت است. همیشه نمی‌توانم از همه فرصت‌های ممکن استفاده کنم. علاوه بر این، تصمیمات تجاری معمولاً همیشه مستلزم درجه‌ای از ریسک است. تصمیمات در سطح شرکت باید این عوامل را برای رسیدن به ترکیب استراتژیک بهینه در نظر گرفتن.

استراتژی های سطح شرکتی، تجاری و عملکردی
یک استراتژی سازمانی کامل به سه سطح مجزا می‌شود.
آن‌ها بر اساس موضوعات و اهداف سه سازمانی سلسله مراتبی تفکیک می‌شوند. این جایی است که نام آنها را نیز می‌برند:
• سطح استراتژی شرکت
• استراتژی سطح کسب و کار
• استراتژی عملکردی
سطح استراتژی شرکت به بالاترین سطح برنامه ریزی استراتژیک شرکت اشاره دارد. در این مقاله، ما مفیدتر به آن می‌پردازیم، اما برنامه‌های کاربردی و نحوه ارتباط آنها را نیز می‌دانیم.
استراتژی سطح کسب‌وکار، استراتژی‌های استراتژیکی است که اهداف استراتژیک انتزاعی شرکت را با نیازها و سطح‌های سطح واحد تجاری می‌کند.
این یک هدف در سطح شرکت است و آن را به یک هدف استراتژیک عملی بر اساس دانش و تجربه در سطح کسب و کار تبدیل می‌کند.
سطح عملکردی جزئی‌ترین سطح استراتژی است – حوزه تصمیم‌گیری عملی و اظهارنظرهایی که کمتر در طرح‌های استراتژیک تجاری یا شرکتی مرتبط هستند.
در سطح عملکردی، استراتژی‌ها و استفاده از سطح کسب‌وکار و شرکت به نتایج معنی‌دار و کاربردی تبدیل می‌شوند که درنهایت نتایج را برای یک کسب و کار تعیین می‌کنند.
به‌عنوان‌مثال، سطح عملکرد یک شرکت مخابراتی ممکن است یک منطقه یا حتی یک فروشگاه باشد. در این سطح از برنامه‌ریزی استراتژیک، تصمیم‌گیری برای تصمیم‌گیری برای کاهش می‌یابد.

سطح استراتژی شرکت در رقابت در سطح کسب و کار
هر شرکتی بدون توجه به اندازه آن، یک استراتژی در سطح شرکتی دارد.
این برای سطح استراتژی کسب وکار درست نیست. فقط سازمان‌هایی که به اندازه کافی بزرگ هستند، واحدهای تجاری متعددی هستند که باید به یک برنامه استراتژیک توجه تجاری بپردازند.
این به این معنا نیست که برای سازمان‌های دیگر سودی نیست، بلکه فقط با سطح عملکرد عملکردی ادغام می‌شود.
استراتژی‌های کسبوکار اولین جستجوی پایه برای برنامه استراتژیک شرکت است. دوز مطمئن را وارد می‌کند و استراتژی شرکت را از اولین موقعیت و واحدهای تجاری نیاز به چالش می‌کشد.
حرکت از برنامه‌ریزی شرکت به برنامه‌ریزی تجاری، برداشتن گامی از سطح انتزاعی به سمت واقعیت ملموس است.

نحوه سه ارتباط استراتژی با ترکیب
جریان اطلاعات در سه سطح استراتژی یکطرفه نیست.
که یک نظم سلسله مراتبی وجود دارد، هر سطح از تصمیم گیری شامل نفوذ دوطرفه است.

به‌عنوان‌مثال، یک تجارت تولیدی را در نظر بگیرید. یک استراتژی شرکتی لزوماً تحت تأثیر نگرانی‌های استراتژیک عملکردی مانند تحقیق و توسعه و بررسی خواهد بود. که به‌نوبه خود تحت تأثیر قابلیت‌های تولیدی اقشار عملکردی مانند سرمایه و پرسنل قرار خواهد گرفت.
درک نحوه ارتباط سه استراتژی به شما کمک می‌کند تا یک برنامه استراتژیک محکم بسازید.

سطح استراتژی شرکت چیست؟
یک سازمان استراتژیک سازمانی به‌خوبی تعریف شده برای یک سازمان با افزایش سازمان افزایش می‌یابد. این امکان برای کسب‌وکارهای کوچک یا حتی متوسط ​​وجود دارد که بدون صرف زمان برای توسعه شرکت، به موفقیت برسند.
بااین‌حال، با افزایش نیازهای یک سازمان، حمله به برنامه‌ریزی استراتژی‌ها به‌گونه‌ای است که آن سازمان را منعکس می‌کند، به طوری که فزاینده‌ای لازم می‌شود.
در پایان، شرکتی تنها نظر از بحران، برای هر سازمانی سودمند است.

۱. شرکت برنامه ریزی استراتژیک جهت استراتژیک کسب و کار شما را می دهد
بدون تمایز بین نیازها و هدفمند انتزاعی یک سازمان که در سطح استراتژیک سازمانی مشهود است و شایستگی‌ها و منابع اصلی که واحدهای تجاری و عملکردی می‌توانند برای این منظور از آنها استفاده کنند، توسعه و رشد یک کسب و کار را انجام دهند.

۲. شرکت به شما امکان می دهد تا خود را با آن سازگار کنید
سازمان شما را افزایش می دهد. در دنیای پویا، سازمان‌ها باید با تغییراتی که اتفاق می‌افتد همگام باشند.
استراتژی شرکت با تعریف مستمر شرکت و استراتژی استراتژیک در رابطه با فرصت‌ها یا تهدیدهایی که خود را نشان می‌دهند، به ما امکان می‌دهد عملکرد را داشته باشد.
۳. تصمیم گیری شرکت استراتژی را بهبود می بخشد
به کارمندان شما می دهد. بدون طرح‌های مشخص در سطح شرکت، واحدهای تجاری و عملکردی، واحدی کمتر از حد مطلوبی خواهند داشت.
در سطح انتزاعی تصمیم‌گیری که فقط در سطح شرکت امکان‌پذیر است به نتایج بهتر در سطوح مختلف تصمیم‌گیری می‌شود و به کمک می‌کند تا احساس کنند که سازمان‌ها برای آن‌ها و هدفشان مشخص است.

موضوع مشترک با شرکت استراتژی
مشکل رایج استراتژی و حتی بیشتر از آن برای شرکت در استراتژی این است که در اتاق هیئت‌مدیره اتفاق افتاد. آن‌ها تجربه‌هایی برای خود دارند.
به‌طور طبیعی، آن‌ها بهترین افراد برای تصمیم‌گیری، تصمیم‌گیری و توسعه برنامه‌هایی هستند که شرکت را در مسیر درست هدایت می‌کند.
این یک چرخه سالانه جلسات مخفی است که منابع را تمام می‌کند و درنهایت هیچ‌کس نمی‌تواند بفهمد کجا، یا چه کاری باید انجام دهد چرا نزدیکتر نیست! این در یک سند تا سال آینده باقی می‌ماند و تلاشی برای ترکیب آن است که حتی به‌روز نمی‌شود.
برنامه ریزی در همه جا وجود دارد، همیشه، نه فقط سالانه – شما باید سؤالات بزرگ و جسورانه بپرسید، روندها را ارزیابی کنید، روی فناوری سرمایه گذاری کنید، و در جایی که در جایی که می خواهید باشید، توجه داشته باشید، نهفقط کنید. از نظر مالی.!».

شرکت استراتژی چگونه اجرا می شود؟
شرکت استراتژی با ماهیت پویا مشخص می شود.
در پاسخ به نیازها و محیط یک کسب‌وکار، استراتژی شرکت شما باید بهینه را به این تغییرات منعکس کند. بنابراین، تقسیم شرکت به سه طبقه بندی بر اساس عوامل خارجی و داخلی مفید است.
استراتژی‌های رشد، طراحی‌هایی هستند که برای رشد یک کسب و کار به روش‌های خاص طراحی‌شده‌اند. استراتژی‌های رشد ممکن است شامل ورود به بازارهای جدید، افزایش یا تنوع بخشیدن به بازارهای موجود، یا استفاده از یکپارچگی روبه‌جلو یا عقب برای استفاده از صرفه‌جویی در امنیت باشد.
استراتژی‌های ثبات برای تحکیم موقعیت فعلی سازمان شده‌اند، با نگاهی به ایجاد یک محیط استراتژیک که طراحی‌پذیری بیشتری را برای به‌کارگیری استراتژی‌های رشد یا تعلیم در آینده می‌کند.
استراتژی‌های پایدار، استراتژی‌های محافظه‌های‌تری هستند که برای حفظ سود، کاهش هزینه‌ها و بررسی احتمالات تصمیم‌گیری در آینده هستند.
استراتژی‌های تعدیل، پاسخی به عناصر زیان‌آور یا بد یک کسب‌وکار یا سازمان است. این‌ها ممکن است شامل حذف یا فروش دارایی‌ها یا خطوط تولید غیر سودآور باشد.

شرکت مدل استراتژی چگونه باید باشید؟
مدل‌های موجود وجود دارد که می‌تواند در برنامه‌ریزی استراتژیک به کار روند که هرکدام دارای شایستگی‌های خاص خود باشد.
برنامه ریزی ریز شرکت برنامه بالاترین سطح برنامه ریزی استراتژیک در یک کسب و کار یا سازمان است.
درنتیجه، روند شرکتی برنامهریزی پیچیده‌ترین سطح برنامه‌ریزی استراتژیک است و باید تعداد زیادی از تغییرات را در نظر بگیرید.

تعریف یکیت
کاهش پیچیدگی امری است. برنامه‌ریزی شرکتی با تعریف یک چشم‌انداز انتزاعی یا هدف کلی بر اساس سازمان فیزیکی و محیطی که در آن وجود دارد شروع می‌شود.
قنه چشm‌ndaز یک nnقطhah marجha baraی memأmurیt شmahma فmahmahmahmahmahmahmahmahmaht amأmurیt hemأmurیt أmahmaht شmahnahhahnah ژی‌nahnahnahnahnahnahnahd
ارزشهای شرکت خود را شرح دهید
بیانیه چشم‌انداز سازمان شما یک مقصد است. ارزش‌های شرکت در رسیدن به این هدف را می‌کند.
ارزش‌هایی که شما طرح می‌کنید باید واضح، مختصر و بیشتر از همه واقعی باشند.

مناطقی که باید انتخاب کنید
حوزه‌های بررسی را می‌توان به ستون‌ها در نظر گرفت که برنامه‌ریزی شرکتی بر آن‌ها است. ایده‌های انتزاعی ارائه شده در بیانیه چشم‌انداز شما و ارزش‌های شرکت در اینجا برای انتخاب حوزه‌هایی که شرکت شما می‌تواند در آن‌ها عمل کند تا مشخص‌شده خود را تحت تأثیر قرار دهد، اعمال می‌شود.
تعریف
زمانی که یک چشم‌انداز روشن شد و حوزه‌های انتخاب شده انتخاب شد، استراتژی‌های شرکت تصمیم‌گیری برای تصمیم‌گیری برای تصمیم‌گیری.
آن‌ها نمونه‌های مشخص‌تر و واضح‌تر از آن‌چه می‌خواهید به دست آورید، با توجه به نیازها و تعیین‌شده‌های مشخص شده را می‌دهند.
توجه داشته باشید که می‌توانید در سطوح مختلف شرکت‌های خود داشته باشید.

ها را بنویسید KPI
برنامه‌ریزی شرکتی با تعریف KPI ها به پایان می‌رسد که به استراتژی‌های شرکت اجازه می‌دهد تا اهداف را بر اساس نتایج، پیگیری و تنظیم کنند.
توجه: ما عمداً «پروژه‌ها» را از مدل استراتژی شرکت خود حذف کرده‌ایم. این به این دلیل است که پروژه‌ها به‌طورکلی نباید در یک استراتژی شرکتی وجود داشته باشد. در عوض، پروژه‌ها در سطح تجاری یا عملکردی استراتژی شما آغاز می‌شوند.

برنامه ریزی استراتژیک شرکتی
برنامه‌ریزی استراتژیک شرکتی ابزارهای مفهومی نیازنیاز برای موفقیت در بازارهای رقابتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. صرف زمان برای برنامه‌ریزی یک استراتژی سازمانی خوب، به‌عنوان سرمایه‌گذاری را به همراه می‌خواهند که اندازه‌گیری شوند و بینش‌هایی را در عملکرد سازمان شما به‌عنوان یک کل ارائه کنند.

دوره استراتژی شرکتی
در یک شرکت کوچک کار می‌کنید و می‌خواهید یک کسب‌وکار جدید را وارد کنید، در چه کسب‌وکاری وارد می‌شوید؟ چگونه؟ استراتژی شرکتی شما چیست؟
شرکت شرکت‌ها برای رقابت در چند کسب‌وکار است و برای دو گروه از شرکت‌ها مهم است. اولین شرکت‌هایی که چند کسب‌وکار دارند. همچنین برای شرکت‌هایی که کسب‌وکار دارند، اما می‌خواهند آن را افزایش دهند و چند کسب‌وکار داشته باشند.

بارت فنستا، استادیار دانشکده مدیریت UCL در دوره استراتژی شرکتی بر روی تصمیم گیری تمرکز می‌کند، چون قرار است، ایده‌های این دوره را در عمل استفاده کنید. به طور مشخص، با تصمیمات کلیدی در استراتژی شرکتی آشنا می‌شوید. ۱- وارد شوید چه کسب و کارهایی شوید و چگونه؟ ۲- باید از چه کسب و کارهایی خارج شوید و چگونه؟ ۳- چگونه می‌توان دفتر مرکزی را سازمان دهی کرد تا در کسب‌وکارهای مختلف ارزش ایجاد کنید؟ دید که این تصمیمات پیچیده هستند. چگونه میتوانیم پیشرفت کنیم؟ بارت فنستا به شما جواب نمی دهد، بلکه ابزارها و ابزارهایی هستند که در کنار قدرت تصمیم گیری و تخصص شما، کمک می کنند، مناسب ترین جواب را برای خودتان پیدا کنید. در بین تصمیمات متعددی که یک شرکت باید اتخاذ شود، تصمیمات تصمیم گیری شرکتی، بیشترین پیامدها رادارند.

اگر به این موضوع علاقه مندید می توانید فایل ویدیویی این مقاله را در اختیار بگیرید اینجا ببینید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!