تو این مقاله قراره که «نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دیدار» رو به عنوان یه کیس روی میز بذارم، به قلب❤️ اون نفوذ کنم و براتون سر حوصله بگم که چرا از دیدار خوشم میاد و دوست دارم ازش صحبت کنم.

می‌خواهم براتون بگم که چرا تو حوزه «دیجیتال مارکتینگ» به ویژه «بازاریابی» قرار نیست حتما دست به سینه تو کلاس درس بشینیم. ما می‌تونیم از یه سایت یا کسب و کار هم چیزهای دیگه رو یاد بگیریم. به نظر من این مطلب رو از دست ندین. چون لحظه به لحظه‌اش جذابیت‌های خاص خودش رو داره.

پ.ن: این رو هم بگم که معمولا نوشته هامو تو ورگول با لحن «دوستانه و صمیمی» می‌نویسم. اما این دفعه خواستم با لحن محاوره بنویسمش. چون یه جورایی خود این سرویس هم بامزه‌ست.

اجازه بدین براتون یه مثال بزنم. یه فرد علاقه مند به بازیگری رو در نظر بگیرین. این آدم برای اینکه بازیگری یاد بگیره اولش میره تو چند تا کلاس ثبت نام میکنه تا چند تا تکنیک یاد بگیره. بعدش میره فیلم خوب می‌بینیه و اون فیلم رو خیلی خوب هم می‌کنه.

این اوضاع برای ما هم که تو حوزه فعالیت می‌کنیم حفظ کنیم. یعنی ما نه تنها باید تو دوره های آموزشی معتبر ثبت نام کنیم و چیزی میز یاد بگیریم. بلکه سایت خوب هم ببینیم، کسب و کار خوب رو هم باید بررسی کنیم و ازش خوب یاد بگیریم.

برای همین دوست دارم دیدار را رو به عنوان یک سایت و کسب و کار خوب بررسی کنم و نتیجه رو با شما به اشتراک بگذارید.

سه تا موضوع هستن که میخوام بهشون اشاره کنم. فقط خشک و خالی اشاره نمیکنم. من این کار رو با زدن چند تا مثال انجام میدم تا موضوع قشنگ براتون جا بیوفته.

این کسب و کار بسیار زیبا و تر، هنر متفاوت بودن رو اجرا کرده است. بیایین با هم یه سفر به دل دیدار داشته باشیم. از نظر من دیدار، نسخه ویژه خودش رو داره. نگفته که اِ چه خوب! فلانی و بهمانی هم یه سایت دارن ما بریم زود از اونا کپی کنیم. در عوض، سعی کرده متفاوت عمل کنه. بیاین چند تا مثال رو با هم بررسی کنیم:

به این اسکرین از صفحه اصلی سایت دیدار نگاه کنین.

چند تا سایت ایرانی دیدین که از سبک آماده و خارجی دوری کنه ؟ به متنی که به کار برده، لحنی که نوشته و رنگ‌هایی است که از نگاه کنین استفاده کرده است. همه چیز در این صفحه از ظاهر، فونت، لحن، المانها و توضیحاتی که ارائه شده، جدید و خلاقانه است.

یه کم اسکرول میکنیم و میاییم پایین تر. با این بخش که «دیدار مورد اعتماد هزاران مشتریه» روبه‌رو می‌شیم.

یه کوچولو که بیشتر اسکرول میکنیم و میاییم پایین که توی اون محصولش رو آورده و درباره دونه دونه بخشهاش توضیح بده. تو این بخش هم سعی خودش رو کرده که عمل متفاوت کنه و مثل بقیه نباشه.

چنین خلاقیتی باعث می شود که مخاطب با اولین برخوردش، این تفاوت و تفاوت را جلب کند و کمی بیشتر مکث کند. این ماجرا به ویژه تو دنیای شلوغ وب‌مون مثل پیدا کردن الماس تو معدن ذغال سنگه!

ما سایت های بسیاری در همین حوزه میبینیم. اما کدوم یکیشون تو ذهنمون می‌مونن؟ از نظر من، دیدار، این به یاد ماندن و این فضا رو ایجاد کرده است.

مدل ثبت نظر مشتریان هم تو دیدار متفاوته. دیدار یه خلاقیتی به کار برده و اومده نظر مشتریاش تو سوشال مدیا (از اینستاگرام گرفته تا لینکدین) رو هم جمع کرده و تو یک صفحه به صورت عکس گذاشته.

این باعث میشه که من به عنوان یه مشتری خیلی راحت تر به این مجموعه اعتماد کنم.

تو دیدار، اینطوری نیست که بلاگش یه ساز بزنه، سایتش یه سازه دیگه. در واقع، بلاگ دیدار در خدمت فروش محصولاتشه. به چند دلیل:

  • سایت کتابش مفیده و فقط یه ترجمه شده نیست
  • کال تو اکشنهای قوی و دوست داشتنی داره. به تصویر زیر توجه کنین.

مثلاً اگر مقاله را وارد کنید «چطور در برخورد اول تأثیر خوبی روی مشتری بگذارید؟ نکاتی برای اولین تأثیرگذار» بشین و همینجور اسکرول کنین و به انتهای مقاله برسین به این کال تو اکشن جذاب می‌رسین که وقتی با موس روی اون کلیک می‌کنین تصویر کاراکتر توش آقا یعنی ایمان، تکون میخوره و به سمت چپ نگاه می‌کنه. حالا سمت چپ چه خبره؟ اصل کال تو اکشن همونجاست! قسمت پایین همون کال تو اکشن هم گفته که اگه الان ساعت کاری نیست برو تو ثبت نام کن ما خودمون بهت زنگ میزنیم. یعنی نگفته «تماس با ما» گفته «تماس ما با شما».

همه سایت ها خبرنامه دارن؛ اما دیدار اومده منظم‌ترش کرده و اسمش رو گذاشته «یکشنبه‌نامه». که من به‌عنوان کاربر بدونم هر هفته در یک روز ایمیل خاص می‌کنم. به میکروکپی هاش و کپی رایتینگش توجه کنین. این موضوع باز هم باعث متفاوت شدن این خبرنامه میشه.

یکی از راه‌هایی که دیدار برای دریافت از کاربران استفاده شده، ارائه کتاب‌های مختلف و کاربردی در زمینه فروش و … است. این موضوع باعث شد که کاربران یک دلیل خوب و مفید برای دادن لیدشون داشته باشند.

یه چیزی رو یادتون باشه.لزوما قرار نیست برای اینکه متفاوت باشه، کارهای هزینه بر و عجیب و غریبی انجام بدیم. قراره یه کم فکر کنیم که چطور می‌تونیم جور دیگه‌ای نگاه کنیم. چطور می‌تونیم «خارج از جعبه» فکر کنیم؟ این مهمه!

خیلی وقت‌ها اینطور فکر می‌کنیم که اگر قراره تو کسب و کار یا محتواهامون رشد کنیم، باید مسیر سختی رو بگذرونیم. حتی خود منم اینطوری فکر می‌کردم. فقط یه مقدار دوزش رو آوردم پایین😊 دیدار میگه که این رشد به معنی ساده و ساده تر شدنه.

این رو در کنار این حقیقت قرار دهد که دیدار یک کسب و کار پیچیده‌است که فروختن آن هم برای پیچیدگیه. اما اومده و این پیچیدگی رو ساده کرده. این در حالی است که بیشتر وقت‌ها ما میام چیزهای ساده را هم پیچیده می‌کنیم! بگذارید از خلاقیت های دیدار تو این بخش براتون مثال بزنم:

لطفا به صفحه ویژگی‌های دیدار سر بزنین، بعد از برگردین و ادامه این متن رو بخونین.

معمولاً دو تا راه برای گفتن ویژگی‌ها وجود دارد. راه اول اینه که یه جوری ویژگی‌هامون رو بگیم که انگار از دماغ فیل افتادیم و خیلی خفنیم. از اون مدلا که آقا دیگه رو دست ما چیزی بلند نشده!

راه دومش هم اینکه یه جوری ساده و قابل فهم از ویژگی های محصولمون بگیم که ما رو به هدف اصلی یعنی فروش برسونه. دیدار از روش دوم استفاده کرده و این خفن بودنش رو در ساده کردن چیزهای پیچیده، عکس‌ها، ویدیوهایی که از همکاراش می‌ذاره، متن‌هایی که می‌نویسند و … به نمایش گذاشته می‌شوند.

همینطور که تو این عکس می‌بینین با صدای بلند این رو اعلام کرده که دنبال راحته. چرا؟ چون میدونه که می‌خوان سی آرم بخرن هم دنبال راحت هستن. از طرفی، خود «CRM»، ابزارش، کارکرد و مفهومش یک چیز پیچیده است. دیدار این ماجرا با یه آموزش ساده 9 دقیقه‌ای تموم میکنه!

پیشنهاد می‌کنم این ویدیو رو که «رادیو کارنکن» با «حمید محمودزاده» مدیر ملاقات کرده و توی کانال یوتیوبش گذاشته، حتما تماشا کنین. می‌بینی که بالای سردر اتاقش زده «ساده فکر کن».

به این موضوع اشاره می‌کنه که چون اول کار دنبال پیچیدگی رفت، شکست خورد. البته از این موضوع درس گرفت. درسی هم که گرفت این بود که در نهایت همه‌چیز باید ساده باشد حتی این ماجرا رو توی جریان سازمانش هم وارد کرد.

این تصویر رو نگاه کنین.

نوشته: «ما مشتریامون رو دوست داریم مشتریامون هم دیدار رو دوست دارن» شاید این صرفا یه شعار باشه ولی شاید وقتی باهاش ​​کار کنیم یا از دیگران راجع به بهشنو بشیم از حالت شعاری در بیاد.

من چند وقت پیش به واسطه همکاری که با یک دیدار از «CRM» استفاده کردم. دیدار همراهی برای من جالب بود.

دنبال کردنشون، اینکه بخوان رو دمو کنن، بعد کاربر رو به تبدیل کنن و حتیش که می‌خوان ببینن که ما تونستیم با این موضوع ارتباط برقرار کنیم یا نه. حتی به آن مجموعه قول دادن که یک جلسه‌ای بگذارند در مورد اینکه چقدر فروش داشتیم، رشد کردیم و نشدیم، دلیلش چی بوده است؟

به نظر من در گام اول، این ماجرا برای خودش اثربخشی دارد. چون یه سرویس رو نمی‌فروشه و تمام. دیدار می‌خواهد این سرویس رو به صورت ماهانه و سالانه بفروشه. برای همین، اون مشتری برایش مهمه و رو میذاره رو سرش.

خیلی خوشحالم که یاد گرفتم از دیدار رو به اشتراک گذاشتم.

اگر به جز این سه مورد، درس یا نکته دیگر در مورد کسب و کار دیدار وجود دارد که به نظر شما می‌رسه یا اگر تجربه‌ای از همکاری با این مجموعه دارین تو کامنتا برام بنویسین.

راستی سرویس دیگه‌ای هم تو این اکوسیستم داره کار می‌کنه و دوست دارین که دربارش بنویسم، حتما تو کامنتا بهم خبر بدین تا بعد از بررسی براتون ازش بنویسم.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!