برندها و کسب‌وکارها می‌توانند با فروش در اینستاگرام به تعداد زیادی دست پیدا کنند. در این مقاله، 11 روش برای افزایش فروش در اینستاگرام را به شما معرفی می کنیم.
آیا به جدیدترین بازاریابی در اینستاگرام شده اید؟
یا با دست آوردن فالوور و فروش مشکل دارید؟
پس این مقاله مخصوص شماست در ادامه، 11 نکته مهم را بخوانید.

در مورد فروش محصولات و خدمات در ایستاگرام شکی نیست، زیرا اینستاگرام بسیار بزرگ است. در واقع، اینستاگرام بیش از 1 کاربر فعال در سراسر جهان دارد.

اما آیا می‌دانستید که روزها و مدرن‌ها به اشتراک‌گذاری عکس‌ها، فقط برای هنرمندان، عکاسان و دیگرانی که عاشق هنر دیجیتال هستند، هستند و شما هم می‌توانید از آن استفاده کنید؟ اینستاگرام، یک پلتفرم بازاریابی عالی برای کار به شماره می آید و اصلا هم جای تعجب نیست که شما دغدغه فروش محصولاتتان را در این شبکه اجتماعی داشته باشید!

  • 90% از کاربران اینستاگرام، حداقل یک برند را دنبال می کنند.
  • 83% از کاربران اینستاگرام، برندها یا محصولات محصولات را در اینستاگرام پیدا می کنند.
  • 80% از کاربران می گویند که اینستاگرام هنگام تصمیم گیری برای خرید یک محصول یا خدمات، به آنها کمک می کند.

با این حال، همه چیز در این پلتفرم، گل و بلبل نیست.

اینستاگرام در سال 2016، الگوریتم‌های خود را تغییر داده است تا پست‌ها به جای ترتیب زمانی، بر اساس میزان محبوبیت، در فیدها ظاهر شوند. یعنی پست‌هایی با بالا، در قسمت بالای فید نمایش داده می‌شوند و پست‌هایی با پایین، هرگز نمی‌شوند.

بنابراین، اگر برند شما جدید است و تعداد زیادی فالوور را می‌توانید بفروشید، چگونه می‌توانید خود را در اینستاگرام افزایش دهید؟

در ادامه، به 11 نکته برای افزایش یافتن پیج شما و بهبود فروش در اینستاگرام اشاره می کنیم:

تصور کنید که یک کاربر معمولی اینستاگرام، در فید خود می چرخد ​​و همیشه جستجو می کند. او خیلی سریع از پست های خسته کننده رد می شود. تا پستی ظاهر می شود و توجه می کند که جلب کند. مثل پست اینستاگرامی نشنال جئوگرافیک. در واقع، اصلا لازم نیست حتما به یونان سفر کنید و از طلوع ماه کامل در پشت معبد پوزئیدون عکس بگیرید. یک تصویر زیبا، به فرد و با کیفیت، تنها چیزی است که می‌توان افراد را در اینستاگرام به خود جلب کرد.
در ادامه، به سه نکته در مورد افزایش تعداد کاربران با تصاویر پیج شما اشاره می کنیم:

مثلاً، اگر مخاطبان شما را به فرهنگ‌های مختلف در سرتاسر جهان علاقه مند می‌دانم، می‌توان به آنها توجه کرد.

خبر خوب این است که برای گرفتن عکس های شگفت انگیز و خیره کننده، به دوربین DSLR و تجهیزات حرفه ای گران قیمت نیازی تجهیزات.
قوانین زیر را با گوشی هوشمند خود دنبال کنید تا به راحتی، آماده عکاسی شوید:

  • هر زمانی که می توانید، از نور طبیعی استفاده کنید.
  • از نوردهی بیش از خودداری کنید (قبل از گرفتن عکس، بر روی روشن ترین قسمت دوربین خود ضربه بزنید.)
  • در هنگام طلوع وغروب خورشید یا در یک روز ابری، عکس بگیرید.
  • از چشم اندازهای عکس بگیرید. (مثلا روی پاهایتان بنشینید، چهار دست و پا راه بروید، دراز بکشید یا حتی از دیوار بالا بروید!)
  • از فریم های خاص استفاده کنید. فریم های hedge، Two skyscraper یا دارا بودن مقداری فضای اضافی، نمونه های جذابی به شماره می آیند.

در ادامه، سه برنامه برتر در زمینه ویرایش عکس را نام می بریم که کیفیت عکس های شما را افزایش می دهد.
• VSCO: این برنامه، توسط عکاسان به بهترین برنامه برای ویرایش عکس در اینستاگرام معرفی شده است.
• Canva: ابزارهای زیادی دارد که شما می توانید تصاویر خود را سفارشی سازی کنید.
• A color story: این برنامه به شما کمک می کند تا با ارائه فیلترهای قابل تنظیم، به رنگ خود بچسبید و آن را تغییر دهد.

برگزاری مسابقات اینستاگرامی به شما کمک می کند تا نرخ را افزایش دهید و همچنین تعداد زیادی فالوور جدید هم به دست بیاورید.
در ادامه، به سه ایده عالی در زمینه برگزاری مسابقات اینستاگرامی می پردازیم که می توانید از آنها استفاده کنید.

  • لایک کنید، نظر بدهید و فالو کنید. کاربران، پست شما را لایک می کنند و برای شرکت در مسابقه، شما را فالو می کنند.
  • یکی از دوستانتان را تگ کنید. کاربران، به ازای هر دوستی که در زیر پست شما تگ می کنند، یک امتیاز دریافت می کنند.
  • تولید شده توسط کاربر (UGC). مخاطبان شما، پست های تعیین شده به فرد خود را ایجاد می کنند، کسب و کار شما را تگ می کنند یا از طریقی که شما ایجاد کرده اید، هشت می کنند.

تا اینجا، مسابقه تولید شده توسط کاربر، بهترین نوع مسابقه می شود.
چرا؟
به این دلیل که کاربران دوست دارند استوری های خود را به اشتراک بگذارند، از خلاقیت خود نهایت استفاده را می کنند و فالوورهای را تحت تأثیر قرار می دهند دارند در مسابقات برنده می شوند).

آیا می دانید که ویدیوهای اینستاگرام، 2 برابر بیشتر از سایر پست ها، به مخاطبان می شوند؟
درست است!
اگر می‌خواهید توجه فالوورهایتان را جلب کنید، وقت آن رسیده است که از آن ویدیوها استفاده کنید.
در ادامه، به نکاتی در مورد ویدیوهای اینستاگرام اشاره می کنیم:

  • مدت زمان ویدیوهای خود را کوتاه نگه دارید و با حرکت در چند دقیقه اول کلیپ، توجه مخاطبانتان را جلب کنید.
  • به ویدئو، کپشن اضافه کنید (ویدیوهای اینستاگرام، به طور پیش فرض، بی صدا هستند.)
  • با داشتن یک هدف خاص در ذهنتان در ویدئوها برنامه ریزی کنید (مثلاً هدایت ترافیک بازدیدکننده ها به وبلاگ خود، ایجاد، جذب فالوورهای جدید یا آموزش به مخاطبانتان.)
  • تصاویر پشت صحنه برند خود را برای ایجاد ارتباط بهتر با افراد، اضافه کنید.
  • محصولات خود را در حین استفاده، ذخیره کنید
  • هنگام فیلمبرداری، از قوانین مهم عکاسی پیروی کنید.

از استوری های اینستاگرام برای نمایش صحنه پشت استفاده کنید تا نظر بینندگان نسبت به کارهایی که برند شما انجام می دهند، جلب می کنند.
یک مثال فوق العاده در این زمینه، پیج Boxycharm و کلیپ های استوری آنها جذاب است.
مدل هایی که می شناسند، پیج Boxycharm، جعبه های آرایشی سفارشی را با برندهای مورد علاقه شما ارائه می دهند. این پیج برای جلب توجه به تماشاگران، استوری هایی از افراد واقعی را ارسال می کنند که از جعبه هایشان برای «تغییرات باورنکردنی» استفاده می کنند.

کاربران اینستاگرام، غرق در محتوا هستند. بنابراین، چه زمانی آنها را برای گذاشتن کامنت در زیر پست شما وقتی می گذرانید؟ بله! به نکته فوق العاده ای دست پیدا کرده اید! اما در این مرحله نشوید. با پاسخ دادن به نظرات، کاری کنید تا مخاطبانتان احساس کنند که خاص هستند. نظرات را لایک کنید، از آنها تشکر کرده و به سوالات پاسخ دهید.
نگران نباش اگر هزاران کامنت دریافت کنید و زمانی که به همه آنها پاسخ دهید، می‌توانید از یک مدیر رسانه اجتماعی کمک بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهید.

در مارکت اینستاگرام، کار هستید و فالوور بسیار تازه؟ برای افزایش کیفیت کاربران، از گروه های با اینستاگرام استفاده کنید. Hootsuite در وبلاگ خود، گروه ها را آخرین ترفند در اینستاگرام نامید.
در ادامه، بررسی می کنیم که این گروه چگونه عمل می کنند:

  • یک گروه کوچک در اینستاگرام پیدا کنید. در واقع پادها، گروه‌هایی از کاربران اینستاگرام هستند که برای افزایش فالوورها و عوامل، با اتحاد می‌شوند.
  • از دستورالعمل های با گروه پیروی کنید. معمولاً باید پست‌های سایر اعضای گروه را لایک کنید، زیر آنها قرار دهید و یا به اشتراک بگذارید.
  • در عوض، پست های شما هم لایک، کامنت و اشتراک گذاری را از سایر اعضا دریافت می کنند.

به یاد داشته باشید که:

  • به سراغ گروه های کوچکی بروید که 15-20 کاربر در آن عضو هستند
  • از عضویت در گروه های بزرگ و نامطلوب با هزاران کاربر استفاده کنید.
  • به وظیفه خود عمل کنید! لایک نکردن، عدم اشتراک‌گذاری و کامنت نگذاشتن در پست‌ها، باعث می‌شود تا از گروه بیرون انداخته شوید.
  • عضویت در گروه ها، فقط برای شروع فعالیت در اینستاگرام عالی است. شما می توانید برعکس روال قبل از اینکه اعضای گروه کارهایی مثل لایک، کامنت و اشتراک گذاری را انجام دهند، می بینید، و حالا چنین کارهایی را فالوورهای واقعی شما انجام می دهند.
  • 7. از هشتگ های بیشتر استفاده کنید
    ستفاده از هشتگ ها، روشی عالی برای مخاطبان اینستاگرام شماست، زیرا باعث می شود تا پست های شما در صفحاتی ظاهر شوند که از این هشتگ ها استفاده می کنند.
    از آنجایی که اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا از 30 هشتگ در زیر هر پست استفاده کنید، می توانید سنگ تمام بگذارید. اول مطمئن شوید که از محبوب ترین هشتگ ها در اینستاگرام استفاده کنید. این هشت ها شما را در مقابل میلیون ها کاربر قرار می دهند. سپس، هشتگ های اختصاصی خود را ایجاد کنید. این یک قدم عالی در زمانی است که شما را در بین کابران جا افتاده است و همین حالا هم فالوورهای زیادی دارید. به یاد داشته باشید که هشتگ ها را اشتباه ننویسید. پست هایتان را با هشتگ های تکراری پر نکنید تا نامرتبط به نظر برسند.

اینستاگرام برعکس سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی، اجازه گذاشتن لینک در پست ها را نمی دهد، اما نگران نباشید. در ادامه به دو روش معرفی می کنیم که می توانید کاربران را به فروشگاه خود هدایت کنید.

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که از یک لینک در قسمت «بیو» خود استفاده کنید. از این فرصت برای ارتباط کاربران با بیشترین صفحه وب سایت خود استفاده کنید.

وقتی تعداد فالوورهای شما به 10000 نفر رسید، اینستاگرام در استوری‌هایی که بینندگان می‌توانند لینک‌ها یا سایر اطلاعات مربوط به شما را ببینند، گزینه بالا کشیدن صفحه یا “swipe up” را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در ادامه، به یک نکته جالب اشاره می کنیم:
80% از بازاریاب ها می گویند که بازاریابی اینفلوئنسر در مخاطب، حقیقت می شود.

یعنی اینکه این معناست که ارتباط با اینفلوئنسر های واقعی می تواند پیروزی بزرگی را برای شما به دنبال داشته باشد.
اما به یاد داشته باشید که این مهم است که اینفلونسر را با دقت انتخاب کنید. شما به اینفلونسرها مراجعه کنید که:

  • در منطقه خود، از نفوذ واقعی هستند
  • به فعالیت های مرتبط با محصول شما هستند
  • فالوورهایی دارند که از آنچه شما می فروشید، سود می برند (یا به عبارت دیگر، محصولات شما، به کار فالوورهای آنها می آید).

در پست‌های اینستاگرام خود از ایموجی قلب، رنگین کمان و لبخند استفاده کنید. این ایموجی ها، حس خوبی را در بینندگان ایجاد می کنند و طرفداران زیادی هم دارند. در واقع، 50% از تمامی پست های اینستاگرامی، از ایموجی استفاده کرده اند. به یاد داشته باشید که ایموجی ها فقط برای برندهای سرگرم کننده و مد روز حضور دارند. وقتی از ایموجی ها به طور هوشمندانه ای استفاده می شود، می توان به راحتی با برندهای حرفه ای و مهم هم هماهنگ شوند.

69% از بازاریاب ها در ایالات متحده، بودجه اینفلوئنسرهای خود را صرف تبلیغات اینستاگرام می کنند.

علاوه بر این، تبلیغات اینستاگرام، پتانسیل به 849.3 میلیون کاربر هم رسیده است. بنابراین، اگر هنوز شروع به برگزاری کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام نکرده اید، ایده خوبی است که همین امروز دست بکار شوید.
از نکات حرفه ای زیر در ایجاد تبلیغات اینستاگرام خود استفاده کنید:

  • مشخص کنید که مخاطبان شما چه چیزهایی را می توانند در اینستاگرام ببینند
  • متن پیام خود را کوتاه نگه دارید. متن شما پس از نوشتن دو خط، جدا می شود، بنابراین هر چه زودتر، با کمک «دعوت به عمل» به مخاطبان خود انگیزه دهید.
  • با کاربران داشته باشید. تبلیغات پولی خود را مانند پست های پیج خود فرض کنید تا با مخاطبان شما ارتباط برقرار کنند.

چگونه با کاربران خود کاربران اینستاگرام را افزایش دهید؟

اینستاگرام با بیش از یک کاربری که دارد، رسانه ای است که به شدت پرطرفدار می شود. اما این معنی نیست که نمی توان از اینستاگرام برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود و افزایش فروش استفاده کرد. کاملا هم برعکس است! وقتی یاد می گیرید که پست هایتان را بر اساس سلیقه مخاطبانتان انتخاب کنید، از این که اینستاگرام چگونه می تواند باعث پیشرفت و موفقیت شما شود، شگفت زده می شود.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!