ترفند بعد از یادگیری میاد. اگه تا حالا فکری به حال یادگیری تولیدمحتوا نکردید و تسلط ندارید یا اینکه کلا دنبال تولید محتوا نبودید، مسلما این پست به کار شما نمیاد. چون اول از همه باید بری تولید محتوا رو یاد بگیری بعد بیای این ترفندها رو بخونی تا کارتو حرفه‌ای و اصولی پیش ببری.

مهم‌ترین گزینه در یک محتوا عنوان اون محتواست. اگه میخوای همون اول کاری مخاطب رو جذب کنی باید عنوان جذاب و مفیدی رو بکار ببری. عنوان در واقع قلاب اولیه محتوای شماست و هر مدل محتوایی که تولید میکنی باید خیلی دقیق بهش توجه کنی و از نظرت دور نمونه. شده ساعت‌ها زمان بذار تا بتونی یک عنوان خوب پیدا کنی. فقط حواست باشه که این عنوان باید کاملا با محتوا منطبق باشه و کاملا صادقانه مطرح بشه. مثال میزنم…

  • مقاله درباره: پخت قورمه سبزی
  • عنوان معمولی: آموزش پخت قورمه سبزی
  • عنوان جذاب: بهترین روش پخت قورمه سبزی فقط در نیم ساعت!

پرداخت به مشکل مخاطب یکی از مهم‌ترین وظایف شماست که هر روز باید بهش مشغول باشید. این ترفند وبلاگ نویسی خیلی طلاییه و اگه واقعا بتونی برحسب اون فعالیت کنی دیگه غمی نداشته باش. وقتی تو مخاطب‌هات رو زیر ذره بین قرار میدی و مشکلاتت حوزه خودت رو برای اون‌ها حل میکنی یعنی بهترین نوع محتوا رو تولید کردی. این جمله رو هیچوقت فراموش نکن: در محتوانویسی اصل مخاطب و مشکلات اونه نه سلیقه شخص شما!

بهترین کاری که میتونی بکنی اینه که حوصله مخاطب رو سرنبری. از حاشیه رفتن و زیاده‌گویی پرهیز کن. از مقدمه چینی‌های بی‌فایده و بی‌قاعده پرهیز کن. بجاش بیا و رک و راست اصل مطلب رو مطرح کن و توضیح بده! دقیقا در فضای مجازی مخاطب دنباله اصله نه حاشیه و صحبت‌های زیادی. نه خودتو اذیت کن نه اونو!

به دعوت به اقدام به چشم یک ترفند وبلاگ نویسی توجه ویژه کنید. از همون اول که همه چی رو مشخص می‌کنید و میخواید در موردش بنویسید باید فکر کنید که دقیقا کجا از چنین موردی استفاده کنید. یه سری سر این موضوع خیلی گیج میشن واسه همین براتون واضحش میکنم.
بالاخره شما قراره محصولی رو بفروشید یا خدمتی ارائه کنید. میتونید در نهایت به این برسید که میتونید از دوره آموزشی ما استفاده کنید. یا فلان محصول برای شما با چنین ویژگی‌ گزینه فوق‌العاده‌ایه. یا اینا نه! بیا از مخاطبت درخواست کن که برات کامنت بذاره! تو رو توی شبکه‌های اجتماعی دنبال کنه و… به همین راحتی!

از همین اول کار باید به این فکر کنید که مطالبتون به درد تبدیل شدن به یک دوره مجازی یا یک پکیج آموزشی دارن؟ این مورد رو توی ذهنتون برنامه ریزی کنید تا در زمان مشخص حتما بتونید به عنوان یک پکیج رایگان به عنوان هدیه درنظر بگیرید و به مخاطب ارائه کنید. این کار واقعا ارزشمنده‌ها بهش فکر کن!

به عنوان فردی که محتوا تولید می‌کنید، قطعا هم حوزه‌ای‌های خودتون رو میشناسید. به اونا پیشنهاد بدید که پست مهمان در سایتشون منتشر می‌کنید. محتوا ارزشمند خودتون رو با اسم و برندتون در سایر سایت‌ها بصورت کاملا رایگان نشر بدید. این مورد به شهرت و محبوبیت شما کمک بزرگی میکنه.

حتما در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر، لیکداین و اینستاگرام فعال باشید. محتوای خوب و منظم نشر بدید تا آدم‌های بیشتری شما رو دنبال کنن و طرفدارتون بشن. مردم از شبکه اجتماعی به سایتتون میان و خدمات شما رو میبینن. اینه که خیلی خوبه و تاثیرگذاره! واقعا به چشم ترفند وبلاگ نویسی بهش نگاه کن و انجامش بده رفیق!

بعضی از محتواها رو با توجه به رقبا تنظیم کن و حتما توو برنامه خودت داشته باش. مثلا یک برند عالی که رقبای شما هم تولید میکنن. فهرستی از بهترین‌ها رو تهیه کن و در مقاله ازشون نام ببر. این مقاله رو حتما اشتراک گذاری کن و به اون افراد هم خبر بده که همچین کاری کردی. میدونی چه اتفاقی میفته؟

  1. رقبا رو با خودت رفیق میکنی و به اونا اینکارو یاد میدی
  2. کاربرا حس خوبی میگیرن که تو اینقدر با رقیبت هم مهربونی

یه اشتباه خیلی خیلی بزرگ که اکثر ما مرتکب میشیم اینه که فقط مشغول تولیدمحتواییم. فقط مینویسیم، تولید میکنیم و هیچ! میدونی این محتوایی که تولید میشه نیاز به تحلیل و آنالیز داره عزیزم! چه‌جوری؟ خیلی راحت با ثبت سایتت داخل گوگل آنالیتیکس میتونی هر وقت آمار رو ببینی و مطابق با همون مشغول بهبود دادن و بهتر کردن اوضاع باشی. ببین!!! این بهترین ترفند وبلاگ نویسی بود که بهت گفتما.

با کی؟ با آدم‌های مهم و تاثیرگذار حوزه خودتون! بله. سعی کنید باهاشون ارتباط بگیرید و یه سری سوال رو از قبل آماده کنید و بپرسید. قطعا کاربرای شما عاشق همین موضوع هستن که جواب سوالاشون رو از زبون یه آدم حسابی و یه آدم بزرگ بشنون تا مطمئن بشن. پس اینکارم توو برنامت قرار بده.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!