یوتیوب تضمین می‌کند که تبلیغ شما دیده شود!

بر اساس گزارش منتشر شده از یوتیوب در سال ۲۰۲۱، در سه ماه سوم این سال، درآمد یوتیوب از تبلیغات به ۷ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال ۴۳ درصد افزایش یافته است. این آمار نشان دهنده این است که روز به روز برای محبوبیت این پلتفرم در دنیای بازاریابی و تبلیغات می‌شود.

حتما شما هم تا به حال پیش از تماشای ویدیوی مورد نظر خود در یوتیوب، حتی در حین تماشا و یا از آن، در گوشه و کنار صفحه نمایش و … تبلیغات کسب و کارهای مختلف بعد از آن را مشاهده کنید.

یوتیوب یک پلتفرم بسیار محبوب و ویترین ایده‌آل برای کسب و کار شماست. با بیش از یک میلیون ساعت تماشا در روز، یوتیوب اکنون دومین وب سایت پربازدید جهان و دومین موتور جستجوی بزرگ پس از گوگل است.

یوتوب ماهانه بیش از دو کاربر آنلاین دارد، هر دقیقه 500 ساعت ویدیویی به پلتفرمش اضافه می شود، هر بازدید کننده روزانه به طور میانگین 11 دقیقه و 24 ثانیه در یوتیوب اسپری می کند و هر بازدید از یوتیوب به طور متوسط ​​به 6.5 بازدید از صفحه. می شود.

تبلیغات در یوتیوب همچنین تبلیغات در گوگل، زیر مجموعه پلتفرم تبلیغاتی شرکت گوگل است که با نام گوگل ادز شناخته می شود.

بنابراین، کسب و کارها می توانند از فرصت های تبلیغاتی در یوتیوب برای افزایش آگاهی از برند خود، رشد فروش، با مخاطبان هدف، تبلیغ رویدادها یا به تبلیغات مفید مرتبط با محصول و خدمات استفاده کنند.

اما تبلیغ در یوتیوب دقیقا چه امکاناتی برای شما دارد که بازدهی تبلیغاتتان را تضمین می کند؟

۱. امکان تعیین مخاطبان هدف

۲. انواع فرمت های تبلیغاتی

۳. دریافت در صورت بازدهی

  1. 4. تجزیه و تحلیل نتایج تبلیغات

۱. امکان تعیین مخاطبان هدف

یوتیوب گزینه‌های زیادی را برای هدف تعیین مخاطبان پیشنهاد می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید با توجه به کسب و کار خود و هدفتان از تبلیغات، مخاطب هدف را مشخص کنید. به این ترتیب تبلیغات شما تنها برای مخاطبان مورد نظر شما که امکان استفاده از خدمات و محصولات شما را دارند، می‌شوند.

برای دستیابی به کمپین های تبلیغاتی با عملکرد بالا، می توانید بر اساس گزینه های زیر مخاطب هدف خود را مشخص کنید:

  • سن
  • جنسیت
  • علایق فردی (علایق شخصی، ثبت جست و جو و…)
  • شغل
  • درآمد خانوار
  • لوکیشن
  • زبان
  • نوع دستگاه (دسکتاپ، موبایل، تبلت و …)
  • ریمارکتینگ (هدف گذاری افرادی که یک بار در معرض تبلیغات شما قرار گرفته اند.)

کیانا اناری، مدیر مارکت جیمکس ادز، می‌گوید: بسیار است که برای انتخاب گزینه‌های مهم هدف گذاری، افراط و یا تفریط به خرج می‌دهد. چرا که انتخاب گزینه‌های بسیار زیاد باعث می‌شود نمی‌توان تشخیص داد که کدام‌یک از موارد/محدوده‌ها در حال حاضر اثرگذاری بر تبلیغات شما هستند. از سوی دیگر اگر گزینه‌های انتخابی بسیار کمتر می‌توانند هدف مناسبی داشته باشند و این موضوع باعث می‌شود تبلیغات برای مخاطبان غیر اثربخش هدر رود انجام شود.

یوتیوب تضمین می‌کند که تبلیغ شما دیده شود!

۲. انواع فرمت های تبلیغاتی

یوتیوب های متنوع را برای فرمت های تبلیغاتی ارائه کرده است. شما می‌توانید با توجه به هدف و بودجه، تبلیغات را با خود انتخاب کنید. این فرمت‌ها را می‌توان در دو دسته کلی تقسیم‌بندی کرد: تبلیغات ویدیویی و تبلیغات نمایشی. تبلیغات نمایشی به صورت تصویری در کنار ویدیوهای یوتیوب نمایش داده می شود در حالی که تبلیغات ویدیویی، تیزرهای تبلیغاتی هستند که قبل، حین و یا بعد از ویدیوهای یوتیوب پخش می شوند.

یوتیوب تضمین می‌کند که تبلیغ شما دیده شود!

۳. دریافت در صورت بازدهی

تبلیغات یوتیوب از انواع تبلیغات CPC و یا Cost per Click هستند و تنها در صورتی که از هزینه شما کسر می‌شود کلیک کنید که بر روی لینکی که در تبلیغ قرار داده می‌شود، تبلیغاتی را مشاهده کنید. این یعنی نمایش تبلیغات در یوتیوب رایگان و تنها در صورت بازدهی از بودجه تبلیغاتی شما کسر می‌شود.

۴. تحلیل و تحلیل نتایج تبلیغات

اگر میزان موفقیت یک کمپین تبلیغاتی را نسنجید، عملا زمان و منابع مالی خود را برای انجام آن تحلیل کرده اید. بدون اطلاع از عملکرد یک کمپین تبلیغاتی شما بینشی از چگونگی بهبود آن نمی خواهید. این کار در تبلیغات یوتیوب به آسانی یک کلیک است. اکانت گوگل ادز به شما اطلاعات دقیقی از تعداد ویو، تعداد کلیک، هزینه‌ها، بودجه و … در اختیار شما قرار خواهد داد. به این ترتیب به آسانی می‌توان میزان تبلیغات خود و نقاط قوت و ضعف آن را متوجه شد.

آمارها چه می‌گویند؟

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۰ توسط آژانس تحقیقات بازار تاک انجام شده است:

  • مشتریان ۲ برابر احتمال بیشتری دارد تا آن چه را قبلا در یوتیوب دیده‌اند، خریداری کنند.
  • ۷۰٪ از تماشاگران می‌گویند که از طریق یوتیوب با برندهای جدید آشنا می‌شوند.
  • ۴ برابر احتمال بیشتری دارد که افراد برای کسب اطلاعات از یک برند و یا محصولات و خدمات آن به یوتیوب مراجعه کنند.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و توسط آن تبلیغ کننده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال تبلیغاتی ندارد.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!