کلمات کلیدی در سئو
کلمات کلیدی در سئو

اگر شما تصمیم به بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای موتورهای جست و کرده اید، باید بدانید که موتور های جست و جو بر اساس کلمات موجود در وب سایت، صفحات را ایندکس کرده و با کلمات کلیدی ای که شما در متن و یا دسته بندی خود قرار می دهید

قادر هستند این صفحات را به کاربرانی که کلمه کلیدی شما را جست و جو کرده اند نمایش بدهد.

در ابتدای شروع کار شما باید زمینه فعالیت خودتان را در فضای مجازی مشخص کنید تا بر اساس آن بتوانید کلمات کلیدی مد نظرتان را پیدا کرده و ازآن در محتوای سایتتان استفاده کنید.شما با کمی پرسش و پاسخ از افراد نزدیک به خودتان می‌توانید به کلماتی که احتمال دارد آنها جست و جو کنند تا به خدماتی که شما ارائه می‌کنید برسند را پیدا کنید و کلمات کلیدی خودتان را مشخص کنید.

با استفاده از سئو می‌توانید کاری کنید تا سایتتان به گونه ای بهینه شود که با کلماتی مدنظرتان، وب سایت شما به کاربران نمایش داده شود اما اگر نتوانید این کار را کنید، هزاران نتیجه مختلف به کاربران به نمایش در خواهد آمد که سایت شما هیچ جایگاهی در بین آنها نخواهد داشت، پس بنابر این پیدا کردن کلمات کلیدی و انجام اصولی سئو مهم ترین کلید پیروزی شما خواهد بود.

چرا انتخاب مناسب کلمات کلیدی اهمیت دارد؟

انتخاب درست و اصولی کلمات کلیدی سبب می شود تا بتوانید خدمات خود را به درستی به سایر کاربران فضای مجازی معرفی کنید و با این کار بتوانید از ارائه خدمات کسب سود کنید و کسب و کار خودتان را گسترش بدهید.

در صورتی که نتوانید به درستی کلمه کلیدی خودتان را انتخاب کنید، کاربران قادر نخواهند بود تا با محصولات شما اشنا شوند و همین امر سبب می شود تمام هزینه های انجام شده برای بهینه سازی وب سایتتان برای موتور های جست و جو به هدر برود و نتیجه نگرفتن از این سمت سبب بی انگیزه شدن شما خواهد شد، به صورتی که دیگر سمت این نوع بازاریابی نخواهید آمد و تصور خواهید کرد که انجام این کار ها بیهوده بوده ولی نمی‌دانید که مشکل شما در انتخاب درست و اصولی کلمات کلیدی بوده است و درصورتی که قدم اول سئو یعنی همان انتخاب کلمه کلیدی را به درستی انجام می داید، اکنون اوضاع متفاوتی داشتید و می‌توانستید از رقبای خود پیشی بگیرید.

روش پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب چگونه است؟

اکثر افرادی که به دنبال کلمه کلیدی هستند، تنها به یک بار جستوجو برای انتخاب کلمه کلیدی بسنده می‌کنند و عموماً نیز کلماتی را انتخاب می‌کنند که رقابت در آنها سخت و دشوار است. این گونه افراد هیچ گاه به دنبال آپدیت لیست کلمات کلیدی خودشان نیستند و به خود زحمت نمی‌دهند تا این لیست را گسترش بدهند.

باید به این موضوع اشاره کرد که انتخاب کلمه کلیدی یک فرایند زمان بر و حساس است ونباید در یک روز تمامی کلمات را انتخاب کرد.

یکی از نکات حایز اهمیت این است که بهتر است خودتان را متفاوت تر از سایر افراد نمایش دهید و از کلماتی که سایر رقبا استفاده می‌کنند استفاده نکنید تا بتوانید هم خاص باشید و هم بتوانید سریع تر به هدف خودتان برسید. برای مثال انتخاب کلمات طولانی و مشخص نسبت به کلمه کوتاه تر می‌تواند در این زمینه برای شما مفید باشد.

در ادامه قصد داریم تا با شما دربارهٔ ابزاری که می‌توانید به وسیله آنها کلمات کلیدی مورد نظرتان را پیدا کنید صحبت کنیم:

ابزار kwfinder یکی از ابزاری است که به وسیله آن می‌توانید کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری خودتان را پیدا کنید. این ابزار در دو نسخه پولی و رایگان قابل استفاده است که شما حتی با نسخه رایگان نیز می‌توانید به هدف خود در زمینه پیدا کردن کلمات کلیدی برسید. شما می‌توانید با سرچ کلمه kwfinder در گوگل وارد سایت مورد نظر شوید و با مشخص کردن زبان مورد نظر و وارد کردن یک کلمه از حوزه کاری خودتان در بخش مشخص شده در سایت اقدام به پیدا کردن کلمات مورد نظر خود کنید ولی باید به این نکته اشاره کرد که برای استفاده از این سایت باید در آن ثبت نام کرد.

یکی دیگر از ابزاری که به وسیله آن می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر خودتان را پیدا کنید کیورد پلنر نام دارد. شما با استفاده از keyword planner می‌توانید به کلمات کلیدی مناسبی دست پیدا کنید.

معیارهای درست برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب چیست؟

یکی از معیار هایی که باید به آن توجه کرد میزان جستوجوی کلمه کلیدی مورد نظر در نزد کاربران است. شما باید به دنبال راحت ترین کلمات کلیدی با میزان سرچ بالا در نزد کاربران باشید چرا که این مدل کلمات هستند که شما را به سوددهی خواهند رساند.

معیار دیگر تعداد حروف و کلمات کلیدی است چرا که هرچه این کلمات بیشتر باشند رقابت کمتری در آنها شکل خواهد گرفت و به راحتی خواهید توانست آنها را سئو کنید و در گوگل رتبه داشته باشید.

پس به زبان ساده به دنبال کلمات به طول کلمه مشخص و با سرچ بالا توسط کاربران باشید تا با کمترین هزینه و با بالاترین سرعت در رتبه های بالای گوگول قرار بگیرید.

چگونه از کلمات کلیدی برای رتبه گرفتن در گوگل استفاده کنیم؟

نکته مهمی که باید له آن توجه کنید، جایی است که کلمه مورد نظر را در آن قرار خواهید داد است. شما باید بدانید که چگونه از کلمه کلیدی خودتان در جایگاه مناسب استفاده کنید.

زمانی که قصد نوشتن یک مقاله برای وبلاگ خود را دارید، یکی از بهترین جاهای مناسب برای قرار دادن کلمه کلیدی در عنوان مقاله و در 150 کلمه ابتدایی نوشته شما خواهد بود تا ربات های گوگل به راحتی آنها را پیدا کرده و به آنها رتبه بدهند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا تمامی اطلاعات خود را درباره نحوه انتخاب صحیح و دلایل انتخاب اصولی کلمات کلیدی با شما در میان بگذاریم.

امید واریم توانسته باشیم در این زمینه به شما کمک کرده باشیم

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!