به گزارش زومیت، رویداد فصل مشترک یک‌تانت در تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۱ با حضور مدیران این شرکت، متخصصان دیجیتال مارکتینگ کشور، مدیران برندهای مطرح کشور و رسانه محلی برگزار می‌شوند. در این رویداد، مدیران این شرکت به ارائه آمار و ارقامی درباره فعالیت‌های واحدهای مختلف این مجموعه پرداخته و اعلام کردند که در سال ۱۴۰۰، یک کسب درآمد مستمر ۲۳۰۰ وب سایت کمک کرده است.

در ابتدای این رویداد، سینا مومنی، مدیر یکتانت، به ذکر تاریخچه فعالیت های یکتانت پرداخت و گفت:

فعالیت یکتانت را از بهمن ۱۳۹۵ آغاز کرد. در آن زمان، در آمریکا نزدیک به 50 درصد از بودجه مارکتینگ کسب و کارها به بخش آنلاین اختصاص داده شده است. که این عدد در ایران کمتر از 5 درصد بود.

او در ادامه به اهمیت راه‌اندازی یک‌تانت پرداخت و توضیح می‌دهد: «یکتانت ایجاد شد تا کسب‌وکارها از تبلیغات آنلاین استفاده کنند، ناشران و وب‌سایت‌ها بهترین درآمدهای حاصل از منصفانه‌ها را داشته باشند و در نهایت کاربران وب غنی‌تری بخوانند.»

مدیران یکتانت با توضیح این که هدف از راه‌اندازی یک‌تان یک معیار سنجش دقیق برای تولید وب‌سایت‌ها است، به مهم‌ترین متخصصان در حوزه‌های کسب‌وکارهای دیجیتال اشاره کرد و گفت:

در استارتاپ‌ها افرادی هستند که تفاوت ایجاد می‌کنند نه پول و سرمایه. ارزشمندترین دارایی یکتانت ها هستند که در داخل آن کار می کنند.

او در همین خصوص به ذکر آمار و ارقامی درباره سرمایه انسانی مجموعه یکتانت پرداخت و افزود: «یکتانت در سال ۱۳۹۶ یک تیم ۱۲ نفره بود. در خوش‌بین‌ترین حالت تصور می‌کردیم در سال سوم یک تیم، ۷۰ نفر در پایان سال سوم تیم ۱۵۰ نفر همراه با چندین بیزینس لاین بود که توسعه داده شد.»

رویداد یکتانت- ایوان شمس

به گزارش مووی مگ به نقل از ایرنا، این مجموعه در حال حاضر دارای نتایجی است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ قرار دارد، ۹ بیزینس لاین مختلف را توسعه داده است. علاوه بر این، نیازهای گوناگون در حوزه‌های مختلف از جمله تبلیغات بازگشتی، تبلیغات و سئو، بازاریابی دیجیتال و… بخش‌های مختلف را به این مجموعه اضافه می‌کنند.

مدیر یکتانت در پایان اظهار داشت: «تمام این بیزینس لاین‌ها حول سه ذی‌نفع هستند که عبارت‌اند از کسب‌وکارها، ناشران وب فارسی و کاربران وب فارسی ما معتقدیم که هرکدام از این ذی‌نفعان رشد کند، روزی است که بقای یکتان را به خطر می‌اندازد. می‌افتد.»

داده‌هایی برای توضیحِ کارِ یکتانت

سینا عطاران، مدیر مهندسی نرم‌افزار یکتان نیز به تشریح چالش‌های یک‌تانت در واحد پرداخت فنی پرداخت و گفت: «دغدغه ما بهینه‌سازی تبلیغات، رضایت کاربران و بهینه‌سازی درآمدهای ناشران است. کار مهم هماهنگی بین این ۳ دسته از ذینفعان یکتانت است. شاخص‌های اصلی در حل مسائل هماهنگ‌سازی این بخش‌ها شامل نرخ کانورژن، بودجه کمپین، قیمت کلیک، مخاطب و نرخ کلیک به نمایش (CTR) است.»

عطاران به انواع داده‌های دراختیار یکتانت نیز توضیح می‌دهد و آن‌ها را به ۳ دسته تقسیم می‌کند. به گفته او دسته اول داده‌های مربوط به رفتار کاربران است که از وب‌سایت‌های همکار و به‌صورت ناشناس به دست می‌آید. دسته دوم داده‌های صفحات وب است. یک داده، متنی است که یکتانت سعی می کند از نظر کیفی و کمی آن را بیشینه کند تا داده های غنی از وب فارسی در دست داشته باشد.

دسته سوم داده فیدبک نمایش تبلیغات است. در واقع در سیستم یکتان یک سری الگوریتم تعریف شده است که تعیین می‌کند چه تبلیغاتی به چه کسانی و در چه زمانی نمایش داده می‌شود. اینریتم سعی می‌کند با استفاده از الگوی فیدبک و الگوریتم‌های تقویتی، عملکردش را به‌روز و ارتقا دهد.

مدیر مهندسی نرم افزار یکتانت در ادامه به توضیح کار یکتانت پرداخت و گفت:

در حال حاضر ۲۰ هزار تبلیغ فعال در لحظه، در سیستمی وجود دارد که توسط تبلیغ‌کننده‌های یکتانت ساخته شده است. میلیون‌۵۰ محصول نیز از فروشگاه‌های آنلاین جمع‌آوری می‌شوند و زمانی که کاربر یک سایت می‌شود، الگوریتم باید فقط ۶ عدد تبلیغ باشد، از میان این ۵۰ میلیون محصول و ۲۰ هزار تبلیغ فعال را انتخاب کنید و به او نشان دهید.

طبق گفته‌های او در این سیستم، ۲۳۰۰ نمایشگر فعال با مخاطبان و دسته‌بندی‌های متفاوت وجود دارد که ۹۰ درصد ترافیک وب فارسی را تشکیل می‌دهند و الگوریتم می‌کنند، باید به همه آن‌ها پاسخ داده شود و آن‌ها را به هدف خود برسانند.

عطاران حجم کار و میزان استفاده از یکتانت را نیز چنین تشریح کرد: «۱۳۰ میلیون دستگاه مختلف با یکتانت در ارتباط است. در حال حاضر 15 میلیون صفحه در یک سایت وجود دارد که دارای موضوعی است و روزانه 5 هزار صفحه به آن اضافه می شود.»

او با اشاره به این موضوع که کاربران به این مجموعه رفتار می‌کنند که در ۱۵ کلاس تقسیم بندی می‌کند، اعلام کرد که این تعداد در سال جدید به ۳۰ کلاس رسیده است. به عطاران، در هر ثانیه، ۲۰ هزار رخداد (۲ میلیارد در روز) از سمت کاربران به سمت سرورهای یکتانت می‌آید تا بررسی شود و در نهایت به دیتاهایی گفته شود که برای شناخت رفتار کاربران تبدیل شود.

یکتانت در سال ۱۴۰۰ چه محصولاتی به بازار تبلیغات آنلاین معرفی کرد؟

مریم اسماعیلی و پوران زمانی، مدیران محصول یک‌تانت نیز به توضیح فعالیت‌های این واحد در یک‌تانت پرداختند و بیان می‌کنند:

در سال ۱۴۰۰ افتخار این را داشتیم که مثل همیشه محصولات را به بازار تبلیغات ایران ارائه کنیم. اولین محصول، سرویس RTB یا مناقصه زمان واقعی بوده است که یک فضای آزاد و شفاف برای رقابت در وب فارسی است تا همه کسب‌وکارها از این که با یکتانت در حال همکاری هستند یا خیر، از این تخت استفاده می‌کنند.

زمانی در ادامه یکی از هدف‌های مهم تبلیغات یکتانت را نشان می‌دهد به مخاطب هدف می‌خواند و گفت: «در نمایش تبلیغات درست و برای مخاطب جدید و هدفمند، سرویس مخاطب را راه‌اندازی می‌کند و با اجرای این کمپین در ۳۰ کسب و کار، متوجه می‌شود. بهبود ۷ برابری امتیاز کانورژن در مقایسه با سایر کامپیوترها.»

رویداد یکتانت- ایوان شمس

محصول یکتانت همچنین به ذکر محصولات دیگر از جمله بنرسازهای خودکار، محصولات محتوامحور و محصولات ریکامندیشن اشاره می کنند. اسماعیلی، در این خصوص به تشریح محصولات ریکامندیشن و محتوای پرداخت و کارکرد آن‌ها چنین تشریح کرد:

در ریکامندیشن با توجه به دیتاهای خود از سلیقه و رفتار کاربر، محصولاتی را که می‌اندیشند مطابق با سلیقه‌ها پیشنهاد می‌دهند. در محصول محتوامحور نیز هدف، جذب مخاطبان جدید است و ما با ابزاری که مخاطبان در سایت‌های مطالعه متفاوت می‌سازند، محصولات را به آن‌ها نشان می‌دهند.

یکتانت و ساخته‌شدن ۹۰ هزار و ۸۳۷ کمپین تبلیغاتی در سال ۱۴۰۰

حامد زمانی، مدیر ارتباط با مشتریان در این رویداد به توضیح کمپین‌ها تبلیغاتی در این مجموعه پرداخت و گفت:

تا پایان سال ۱۴۰۰، در مجموع ۵۵ هزار کسب‌وکار برای تبلیغات خود در وب‌سایت‌ها با یکتان همکاری کرده‌اند که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ این تعداد ۶۰ درصد افزایش یافته است. بیش از 37 هزار کسب‌وکار علاوه بر یکتانت کمتر از خدمات یکی از بیزینس لاینهای یکتان نیز استفاده کرده‌اند.

رویداد یکتانت- ایوان شمس

به گفته او با افزایش تعداد مخاطبان یکتانت، میزان امتیاز ماهانه نمایش تبلیغات در سال 1400 به 40 میلیارد رسیده است. در این سال تعداد 90 هزار و 837 کمپین تبلیغاتی در یک‌تانت ساخته شده است که تمامی این کمپین‌ها به همراهی و هم فکری تیم عملیاتی یکتانت نیاز دارند.

زمانی با استاند به آمار به دست‌آمده نشان داد که تبلیغ‌کنندگان در 2 سال 110، بیش از سال گذشته به تبلیغات هدف پی برده‌اند و بیش از 7500 کسب‌وکار، اسکریپت ریتارگت یکتانت را در وب‌سایت خود قرار داده‌اند.

فروش آنلاین هدف 46 درصد از کمپینهای یکتانت

امیرحسین خرمی، مدیر فروش یکتانت، درباره انواع کسب‌وکارهایی که با یکتانت همکاری می‌کنند، توضیح داد و گفت: «از جمله این کسب‌وکارها می‌توان به کسب وکارهای آموزشی، فروشگاه‌های اینترنتی، زیبایی، مد و پوشاک و خدمات اشاره کرد.» به گفته او، در سال گذشته، حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری و صنعت زیبایی از بودجه را به خود اختصاص داده است. همچنین، بیشتر تبلیغات به تفکیک حوزه‌های کسب‌وکار به حوزه حمل‌ونقل مربوط می‌شود.

او در ادامه ارائه آمارهای دیگری در حوزه رقابت برای تبلیغات پرداخت و تصریح کرد:

بالاترین میزان رقابت برای تبلیغات در مقایسه با صنایع مختلف مربوط به فروشگاه اینترنتی و حوزه آموزش آنلاین بوده است. علاوه بر این، آمارهای ما نشان می‌دهد یکی از حوزه‌هایی است که در زمینه مارکتینگ دیجیتالی به آن توجه می‌شود، حوزه املاک است.

به گفته‌ی کسب اطلاعات‌وکارهای حوزه‌ی املاک از تبلیغات در یک‌تانت فروش آنلاین است. او در این خصوص گفت: «هدف ۴۶ درصد از این کسب‌وکارهای فروش آنلاین، ۱۹ درصد افزایش ورودی ترافیک و ۱۵ درصد از برند از برند است.»

همه روزافزون کاربران وب فارسی به استفاده از موبایل

آرمان آیت اللهی، مدیر تیم ارتباط با نمایش دهندگان یکتانت در ادامه رویداد به ارائه آمارهایی در خصوص نشر و وب سایت های همکار با یکتانت پرداخت و گفت:

در سال 1100 بیش از 230 وب سایت نمایش ازطریق یکتان به طور مداوم کسب درآمد. همچنین وب‌سایت ۱۹۳۸، جایگاه‌های همسانی است که یکی از اصلی‌ترین تبلیغات یک‌تانت در وب‌سایت خود قرار داده است. ۸۰۳ وب‌سایت از جایگاه‌های بنری استفاده می‌کنند که این تعداد، یک‌سوم جایگاه‌های همسان است.

بر اساس اعلام او، یکی از انواع تبلیغات در یک‌تانت که در سال ۱۴۰۰ رونمایی شده است، جایگاه‌های تبلیغاتی پیش‌نمایش ویدئویی یا pre-roll است. این مجموعه تا پایان سال ۱۴۰۰، با ۲۶ رسانه خبری که از رسانه‌های خبری در این بخش بودند، همکاری کردند.

مدیر تیم ارتباط با نمایش‌دهندگان یک‌تانت در ادامه افزایش استفاده از موبایل توسط کاربران اشاره کرد و گفت: «در سال ۱۴۰۰، نسبت استفاده کاربران از موبایل از ۸۳ درصد به ۸۸ درصد افزایش یافته و پیش‌بینی ما این است که در آینده این مقدار به میزان افزایش می‌یابد. بالا رشد خواهد داشت.

به گفته او، مجموعه یک‌تانت در بررسی‌های دوره‌های، سایت‌هایی که دارای نتایج مشکوک هستند را وارد بررسی و ارزیابی سختگیرانه می‌کند تا از صحت آن مطمئن شوید. این رویه ۸۵ درصد تا ۹۰ درصد از کلیک‌هایی را ایجاد می‌کند که توسط کاربر در وب فارسی آیتم‌های تبلیغاتی انجام می‌شود از مسیر یکتانت می‌گیرد.

جلوگیری از انتشار مخرب و نادرست در جایگاه‌های تبلیغاتی یکتانت

محسن محمودیان، مدیر پشتیبانی یکتانت، همچنین به توضیح این واحد پرداخت و گفت:

هر تبلیغِ ساخته شده توسط تیمِ یکتانت، توسط تیمِ یکتانت، توسط تیمِ یکتانت، محتوای مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مطمئن شود که محتوای قابل ارائه به مخاطب را دارد. همچنین بررسی می‌شود که حاوی پیام، محتوا، تصویر و لینک درستی باشد تا تبلیغ‌کننده به هدر نرود باشد و همچنین با قوانین سایت‌های نمایش داده شود.

او همچنین به ذکر نکاتی در خصوص دیجیتال مارکتینگ مشتریان پرداخت و گفت: «در نظرسنجی‌های یکتانت، متوجه شدیم که تعداد زیادی از مشتریان، دارای دانش کم یا متوسط ​​دیجیتال مارکتینگ هستند. به همین دلیل، با استفاده از تیم 30 نفره خدمات پشتیبانی می‌توانید به‌گونه‌ای به مشتریان خود مشاوره دهید و آموزش دهید تا ابهامی در ذهن آن‌ها باقی بماند.»

مهاجرت، بزرگ حال و آینده اکوسیستم

مجتبی سلحشور، مدیر ارشد توسعه سازمان و منابع انسانی یکتانت، به آمارهایی از نیروهای نیروهای متخصص انسانی یکتانت اشاره کرد و گفت: «در سال گذشته، تعداد نیروهای انسانی یکتانت از 226 نفر به 417 نفر رسیده است. ۳۵ درصد از همکاران در حوزه توسعه محصول و نرم‌افزار کار می‌کنند که نشان می‌دهد این بخش برای ما بسیار حائز اهمیت است.»

رویداد یکتانت- ایوان شمس- مجتبی سلحشور

مدیر ارشد توسعه سازمان و منابع انسانی یکتانت همچنین به چالش‌های سال گذشته و پیش روی یک‌تانت اشاره کرد و گفت:

یکی از چالش‌های ما در سال‌های گذشته، چندین کارشناس در حوزه دیجیتال مارکتینگ بود. نه‌تنها خود یکتانت بلکه کسب‌وکارهایی هستند که با آن‌ها همکاری می‌کنند، با این کارها نیز می‌شوند. یکی دیگر از چالش‌های ما جذب افراد مستعد و متخصص بود. چالش دیگری نیز موضوع نگاهداشت و توسعه همکاران بود.

او با ذکر موضوعاتی که همگی به حوزه سرمایه انسانی ارتباط دارد، بزرگ‌ترین چالش حال و آینده این اکوسیستم را می‌داند.

ما در قبال شما مسئولیم تا شفاف و صادق باشیم

مهدیه معظمی‌نیا، مدیر ارتباطات یکتانت، این مجموعه را درمقابل جامعه مسئول دانسته و مسئولیت اصلی خود را در قبال ارائه دانش دیجیتال مارکتینگ به جامعه دانست و گفت:

ما می‌کنیم این دانش را به افراد و کسب‌وکارها یاد می‌کنیم تا افراد به کمک آن‌ها وارد بازار شوند و کسب‌وکارها به رشد خود سرعت ببخشند. با ویروس ویروس، ۶۵ وبینار آنلاین توسط ۵۵ مدرس رایگان برگزار می‌شود. ۱۱ هزار فرد یونیک در این وبینارها شرکت کرده و از دانش مدرس‌ها بهره‌مند شده‌اند.

رویداد یکتانت- ایوان شمس

مدیر ارتباطات یکتانت به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی یکتانت نیز پرداخت و در این خصوص اظهار داشت: «یکی دیگر از مزیت‌های ما اطلاعات اطلاع‌رسانی به وب‌سایت‌های همکار با یک‌تانت و جایگاه‌های تبلیغاتی است. ما در سال ۱۴۰۰ با ۵ خیریه‌های مختلف همکاری کردیم تا کمپین‌هایی که اجرا کرده‌اند را با صدای بلندتری به جامعه برسانیم و از این طریق بودجه و منابع مورد نیازشان ممکن شود.»

به گفته معظمی‌نیا فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی یک‌تانت در مواردی مانند ماسک بزنیم و واکسن بزنیم نیز استفاده می‌شود و به نتایج قابل قبولی رسیده است.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!