تولید محتوا را انجام تحقیقات، تولید ایده‌های استراتژیک و تبدیل این ایده‌ها به متون با ارزش و سپس تبلیغ این ایده‌ها به مخاطبان هدف می‌دانند. تولید انواع محتوای موجود و معروف‌ترین آن دیجیتال است که به پلتفرم‌های مختلف از صفحات وب، وبلاگ‌ها، اینفوگرافیک‌ها، ویدئوها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی اختصاص داده می‌شود. هدف اصلی تولید محتوای جذب مخاطب جدید و ذخیره فعلی است. بازاریاب از طریق تولید محتوای اطلاعاتی را که خوانندگان برای تصمیم گیری در مورد خرید یک محصول نیاز دارند در اختیارشان قرار دهند.

برترین روش‌ها و استفاده از محتوا در وبلاگ‌های بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو یا همان سئو است که به‌طور طبیعی بازدیدکنندگان جدید را به خود جذب می‌کنند. هر روز میلیون‌ها قطعه محتوای به صورت آنلاین منتشر می‌شود. برای متمایز شدن و تأثیرگذاری بر روی مشتریان کنونی (و باید بالقوه شما از کیفیت طراحی ظاهری باشد، نه تنها باید این محتوا را به خوبی نوشته و ایجاد کنید بلکه باید با توجه به نیازهای مخاطبانتان ارائه شود. در ادامه به معرفی کتابهایی می‌پردازیم که در زمینۀ تولید محتوا به درد شما می‌خورند. همچنین می‌توانید تک‌تک این کتاب‌ها را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی خرید کتاب 30بوک تهیه کنید.

https://www.30book.com/

کتاب اصول تولید متنی

بخشی از هویت ما به فضای آنلاین و به نوشته‌هایی وابسته است که در رسانه‌های اجتماعی یا بلاگ‌ها منتشر می‌کنند. شاید جدیداً بلاگ زده باشید و نتوانید مخاطبین را آن‌طور که باید جذب کنید و یا حتی نمی‌توانید آن‌طور که باید خود را به مخاطب انتقال دهید یا شاید هم سال‌هاست بلاگ کنید و می‌خواهید بلاگ‌هایی را بنویسید که از بلاگ‌پست‌هایتان یک سروگرد بالاتر و اصولی تر باشند. کافی‌ست کمی ذوق و خلاقیت و تجربه نوشتن داشته باشید تا بتوانید با کتاب اصولی تولید متنیِ نیما شفیع زاده، اصول درستی را یاد بگیرید. نیما شفیع زاده در کتاب اصول تولید متنی با مطالعه بر بلاگ ‌پست‌نویسی ساختارمند و اثربخش شما را به یک بلاگر حرفه‌ای خواهد کرد. این کتاب یک منبع آموزشی غنی و جامع برای آموزش نوشتن بلاگ‌پست می‌شود. نیما شفیع زاده در کتاب اصول تولید متنی شما را با موضوع بلاگ پست‌ها، تکنیک‌ها و ابزارهای بلاگ‌نویسی آشنا خواهد کرد.

کتاب اصول تولید متنی
کتاب اصول تولید متنی

کتاب‌های قدرت محتوا، خلق محتوا خلق محتوا و کارخانۀ محتوا

جو پولیتزی نویسندۀ پرفروش‌ آمازون در تولید محتوایی است که مجلۀ فورچون کتاب‌هایش را در فهرست «کتاب‌های تجاری که باید بخوانید» قرار داده شده است. جو پولیتزی چهار شرکت از جمله سایت های خبری دیجیتال The Tilt و همچنین مؤسسات بازاریابی محتوا را طراحی کرده است. کتاب خلق محتوا خلق مشتری، یکی از کتاب‌های پرفروش جو پولیتزی است که در سال 2009 منتشر شد. جو پولیتزی معتقد است که قوانین تغییر کرده و مشتریان به جای تبلیغ پرسروصدای محصول، ارزشی دارند که زندگی‌شان را بهتر ببخشند. کتاب خلق محتوای خلق‌کننده را توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان قانع‌کننده‌ها را ایجاد کرد و به‌طور یکپارچه بدون مختل کردن زندگی مشتریان به آن‌ها پیشنهاد داد. کتاب خلق محتوا خلق مشتری روش جدید مارکت و تنها راه برای ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار و متعهد است.

جو پولیتزی نویسندۀ پرفروش‌ آمازون
جو پولیتزی نویسندۀ پرفروش‌ آمازون

مشتریان پرمشغله امروزی دیگر حوصله مواجهه با تبلیغات به روش سنتی مانند بازاریابی‌های تلفنی یا پیامکی را ندارند. گسترش از اینترنت باعث می شود تا استفاده از نیازهای مورد نیاز قبل از خرید به اطلاعات مورد نیاز در مورد محصول مورد نیازشان دسترسی داشته باشد. در این شرایط راه‌حلی و ارتباط با مخاطب و مشتری یا همان محتوا تولید می‌شود که پیدا می‌کند. شما می توانید محصولی را تولید کنید که جذاب و ناب باشد و باید نظر مشتری را به محصول شما جلب کنید. جو پولیتزی کتاب محتوای قدرت را در سال 2013 منتشر کرد و در این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه سر و صدا، هیاهو و اطلاعاتی را که در حال حاضر فضای دیجیتالی مشتریانتان را در هم ریخته، کاهش می‌دهد.

جو پولیتزی در کتاب بعدی‌اش با نام کارخانه محتوایی که در سال 2015 منتشر شد مدل اقتصادی را برای موفقیت در کارآفرینی معرفی کرده است. جو پولیتزی که از کتاب برجستۀ جهان در محتوای کتاب می‌شود در کتاب کارخانه محتوای خصوصی کارآفرینی را مبنی بر این‌که ابتدا یک محصول تولید کنید و سپس سعی کنید برای آن مشتری پیدا کنید، تغییر داده شود. به زبان ساده‌تر، كتاب كارخانه محتوا در مورد محتواي ارزشمند، محتواي حول آن را ايجاد كرده و سپس محصولي را براي آن مخاطب ايجاد مي‌كند.


مینی بوک قدرت محتوا

همانطور که گفتیم جو پولیتزی نویسندۀ پرفروش‌ آمازون در تولید محتوایی است که مجلۀ فورچون کتاب‌های قدرتش را در فهرست «کتاب‌های تجاری که باید بخوانند» قرار داده است. جو پولیتزی کتاب قدرت محتوا را بر اساس تعیین مکان محتوا برای جذب و نگهداری، ایجاد و مدیریت محتوا و کانال‌های اجتماعی برای رشد مخاطبان قرار داده است. در حال حاضر اگر کتاب کامل تولید محتوا را بخوانید، می‌توانید با خرید مینی‌بوک، محتوایی را بخرید که از مطالب کتاب اصلی‌اش به هنر بیشتر با فروش کمتر و ارتباط با خلاصه بالقوه دست پیدا کنید.

مینی بوک قدرت محتوا
مینی بوک قدرت محتوا

راهنمای فهرست کاربران

شرکت‌های بزرگ و کوچک می‌توانند با بازاریابی محتوا، دانش خود را به اشتراک بگذارند و محصول خود را به طور خاص عرضه کنند. تولید محتوا عامل کلیدی برای رقابت، توسعه و گاهی بقای شرکت هاست. با این‌که ابزارهای ابزاری قدرتمند و روشی را در زمین دستیابی به سرمایه بالقوه می‌سازند، اما افراد کمی از این روش استفاده می‌کنند. این دانش نیاز به آموزش درمان‌های ندارد و می‌توانم به راحتی آن را یاد بگیرم و به کار بُرد اما شرکت‌ها خطراتی در این نوع استراتژی می‌بینند. برخی‌ها فکر می‌کنند بدون اطمینان از دریافت چیزی نباید دانش با ارزش‌شان را به اشتراک بگذارند.

برای همین است که به همان روش مرسوم سنتی متکی هستند، اما طبق مطالعات تحقیقاتی و نظرسنجی‌ها، در این عصر جهانی، تکنیک‌های ایجاد ترکیب از عوامل کلیدی و اثربخشی شرکت‌ها می‌شوند. پلوز مازوکا و کارولینا سیکورسکا کتاب راهنمای تبلیغاتی را در جهت افزایش اطلاعات در مورد نقش ویژۀ محتوا در دنیای مدرن و ارائۀ دانش عملی در زمینۀ تولید محتوا ارائه می کند. کتاب هدف راهنمای راهنمای فهرست‌های ارائة روش‌ها و راه‌حل‌های نوآوران فهرست محتوا بر اساس مدل‌های اثبات شده است. متخصصین مارکت می‌توانند با این راهنمایی‌ها سطح نوآوری و عملکرد خود را افزایش دهند.


کلام آخر

همۀ شرکت‌های بزرگ دنیا از جایی شروع به کار کردند. آمازون ابتدا تنها یک شرکت کوچک در یک گاراژ بود. قبلاً تولید محتوا تنها راه برای متمایز شدن بود اما اکنون یک تکنیک برای انجام هر کسب و کاری در دنیای مدرن است. باید بتوانید الهام‌بخش، آموزنده و سرگرم‌کننده برای مخاطبان ایجاد کنید و در نهایت حس اعتماد را در آن‌ها برانگیزید.

https://www.30book.com/
اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!