ارتباط با مخاطبان خود از طریق وبینار فراتر از قابلیت های رسانه های اجتماعی، وب سایت یا وبلاگ حرفه ای شما است. به آموزش الکترونیکی شما روح می بخشد، بین شما و شرکت کنندگان اعتماد ایجاد می کند، و به شما امکان ایجاد ارتباطات جدید و ایجاد روابط حرفه ای موفق را می دهد. نیازی به گفتن نیست که میزبانی وبینار خود را به این معنی است که کنترل کاملی بر جریان و نتیجه آن دارید.

اما آیا این کاری است که می توانید انجام دهید؟ آیا اطلاعی از نحوه برگزاری یک وبینار موفق دارید؟ آیا می توانید همزمان با استفاده از الکترونیکی جذاب و مخاطبان خود را ارائه دهید؟ آیا می توانید کنجکاوی آنها را حرکت دهید، آنها را الهام بخشید و آنها را تا آخرین لحظه حفظ کنید؟ اما که می توانم. در این مقاله، من 7 نکته در مورد اینکه چگونه یک میزبان و بینار موفق باشید را به اشتراک بگذارید تا مطمئن باشید در حالی که یک وبینار بی‌عیب، سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است را می‌دهید، احساس آرامش و حرفه‌ای بودن می‌کنید.

صدا بدون شک مهمترین عنصر وبینار شماست. برای اطمینان از اینکه همه چیز به خوبی پیش می آید، نکات زیر را در نظر داشته باشید: مکان مناسبی را انتخاب کنید. یک اتاق ساکت یا حتی بهتر از آن یک اتاق ضد صدا برای ضبط پیدا کنید. علاوه بر این، از اتصال اینترنت بی سیم یا وای فای استفاده نکنید، تا از مشکلات فنی جلوگیری کنید. دستیار فنی داشته باشید. در مسائل فنی، به خاطر داشته باشید که در طول وبینار خود باید روی ارائه خود تمرکز کنید. یک دستیار داشته باشید که می دانید چگونه مسائل فنی را، در صورت بروز، در زمان واقعی مدیریت کند. از میکروفون مناسب استفاده کنید. به میکروفون های داخلی لپ تاپ یا رایانه رومیزی خود تکیه نکنید. از میکروفون های خارجی استفاده کنید اگر وبینار شما شامل بلندگو است، خود را به یک بلندگوی با کیفیت بالا ببرید.

قدرت بار تمرین قبل از پخش زنده را دست کم نگیرید. تمرین کامل می کند برای اطمینان از بودن صداهای شما باید باشد. باید مطمئن شوید که هر «اهم» و «خطا» را از دایره لغات خود حذف کرده‌اید و تمرین کنید که به شما کمک کند تا اعتماد به نفس بیشتر برای گویندگی به دست آورید. تا جایی که ممکن است باز بخورید. کسی را داشته باشید که به شما گوش دهد و نظر صادقانه خود را به شما ارائه دهد. از آنها می خواهید یک کار را که به خوبی انجام دهید اید و یکی را که می توانید بهبود بخشید به اشتراک بگذارید. سرعت صدای شما خوب است؟ آیا شما به وضوح صحبت می کنید؟ لحن شما چطور؟ دوستانه است یا خیلی جدی و صاف؟ از اینکه بخواهید در حین تعیین وقت شما بارها و بارها به شما کمک کند تا مطمئن شوید که باید در آخرین اسلایدهای خود نباشید. علاوه بر این، فیلم تمرین خود را ضبط کنید و فیلم را مرور کنید تا ببینید چه چیزی می کند و چه چیزی درست نیست.

نحوه برگزاری یک وبینار موفق
نحوه برگزاری یک وبینار موفق

بهترین راه برای معرفی خود چیست؟ مطمئناً یک بیو طولانی یا اسلایدی که دستور کار شما را فهرست می کند، جذاب نیست. اینها روش هایی که می توانید مطمئن شوید که آنها را از دست می دهید. روایت یک داستان به اشتراک گذاشتن داستان خود و توضیح آنچه شما را به آنجا رساند، اعتماد ایجاد می کند و ارتباط عاطفی بین شما و مخاطبان ایجاد می کند. فقط به یاد داشته باشید که داستان خود را مختصر نگاه دارید، آن را با چند عنصر شخصی سازی کنید و با یک پایان قوی به پایان برسانید. یک ترفند عالی این است که هنگام گفتن داستان خود لبخند بزنید، زیرا به بالا بردن صدای شما کمک می کند. شنوندگان شما می توانید آشتیاق شما را در حالت آنلاین احساس کنند.

فاصله توجه یک مخاطب معمولی حدود 10 دقیقه است. مخاطبان وبینار بدتر هستند. شما برای جلب توجه آن‌ها با صفحه نمایش رایانه‌شان، حساب‌های همیشه بازشان در رسانه‌های اجتماعی و صندوق‌های ایمیلشان رقابت می‌کنید. به همین دلیل مهم است که نه تنها مورد توجه قرار گیرد، بلکه آن را نیز حفظ کنید. را در اسلایدهای خود محدود کنید و از آنها خودداری کنید. در عوض، مخاطبان خود را با ترکیبی جالب از سوالات چالشی، چالش ها و وظایف کوچک، تصاویر، ویدئوهای جذاب و حتی موسیقی درگیر کنید.

به یاد داشته باشید که شما با افراد واقعی صحبت می کنید، نه با یک ماشین. اگر مثلاً 150 شرکت کننده در حال گوش دادن داشته باشید، در واقع 150 مکالمه یک به یک دارید. این ممکن است خسته کننده به نظر برسد، بنابراین سعی کنید چهره دوستان را که با آن صحبت می کنید تجسم کنید

پرسش و پاسخ یک راه عالی برای حفظ محیط است. هیچ کس نمی خواهد به صحبت های یک نفر بی انتها گوش دهد، مهم نیست که صدای او چقدر نرم باشد. مخاطبان خود را با استفاده از “شما” در جملات خود خطاب قرار دهید. نگویید “امروز می خواهم به اشتراک بگذارم…”؛ در عوض «امروز یاد میگیری». نپرسید «آیا کسی در آنجا سوالی دارد؟»؛ در عوض بپرسید «می‌خواهی چیزی از من بپرسی؟». استفاده از کلمه “شما” باعث می شود مخاطبان شما بیشتر احساس مشارکت کنند.

از بیان یک نظر خنده دار نترسید. فقط مطمئن باشید که طنز شما از نظر سیاسی درست و مرتبط است. از حقایق واقعی و مثال های جالب برای حمایت از پیام خود استفاده کنید. شنیدن تجربیات واقعی زندگی و فکر کردن به این است که چگونه حل های مشابهی را در زندگی خود انجام دهیم، یکی از بهترین راه ها برای آن است. پر کردن وبینارهای خود با نمودارها و شکل های متعدد خسته کننده، مخاطبان شما را مجذوب نمی کند. با استفاده از سناریوهای دنیای واقعی، مطالعات موردی و مثال‌ها. داستان‌های موفقیت واقعی، تحقیقات و اینفوگرافیک‌های زیبا که از اطلاعات پشتیبان‌گیری می‌کنند، راه‌های عالی برای پشتیبانی از پیام شما و کمک به انتشار آن هستند. توضیح دهید که چرا برخی از کشورها کار می‌کنند و برخی دیگر از حقایق واقعی استفاده نمی‌کنند و مطمئن شوید که مخاطبان شما می‌خواهند هر چیزی را که در مورد آن صحبت می‌کنید به خاطر بسپارند.

البته باید در حین صحبت کردن مکث کنید. از آن استفاده کنید، اما آنها را کوتاه نگه دارید. اجازه دهید بیشتر از 2 یا 3 دقیقه سکوت کنید، در غیر این صورت مخاطب شما ممکن است فکر کند که صدای خود را از دست داده است. و اگر می توانید خود را متوقف کنید، به شنوندگان اطلاع دهید. به عنوان مثال، زمانی که می توانید به آنها زمان بدهید تا چیزی بخوانند، به آنها می گویند “اکنون به شما اجازه می دهد چند خط در مورد … بخوانید”.

منبع: چگونه وبینار برگزار کنیم؟

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!