چت در پلتفرم برای ارتباطی ارتباطی است و فضایی برای ارتباط‌های خصوصی و شخصی نیست. ولی با وجود فراهم کردن تمام شرایط از سوی پلتفرم دیوار برای ایجاد ارتباط بین پرتفرم‌ها و فروشندگان، کارها همیشه آن‌طور که باب میل است پیش نمی‌آید، زیرا بعضی از کاربران غیرواقعی‌ (که می‌خواهند برای چیزی ندارند) در پلتفرم‌ها پرسه می‌زنند و می‌خواهند ایجاد کنند. مزاحمت و رفتارهای آزاردهنده است . با آن‌ها برخورد می‌شود.

در واقع نظارت با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند که در ابزار چت قرار می‌گیرد می‌تواند به‌سرعت کاربران متخلف را شناسایی کند. پس از شناسایی، آگهی حذف و کاربر به‌طور موقت یا دائم تعلیق یا مسدود می‌شود.

طبق آخرین آمار منتشر شده در دیوار روزانه بیش از هزار شماره مسدود می‌شود. در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۹۵ میلیون مکالمه متنی در دیوار انجام شده که نسبت به سال ۹۹، ۸ درصد بیشتر شده است. در همین سال بیش از ۷۶۹ هزار کاربر مکالمه متنی به‌طور موقت به‌طور موقت تعلیق می‌شود یا برای همیشه سرویس چت آن‌ها مسدود شده‌اند که این تعداد نسبت به سال ۹۹ بیش از دو برابر بوده است. این تغییر آماری ناشی از نظارت هوشمند است برای اینکه فضایی امن باشد که همیشه هدف پلتفرم دیوار، بیش از پیش فراهم شود.

چگونه یک چت نامناسب را گزارش کنیم؟

به‌عنوان نمونه آگهی‌هایی در چت در حال گفت‌وگو با آگهی‌بیننده است. وقتی حین مکالمه مشکلی پیش می‌آید و با یکی از رفتارهای نادرست مانند مزاحمت، تبلیغات و پیام اسپم، پیام نامربوط به مقابله، غیر قانونی، مزاحمت، تهدید، فحاشی، فعالیت غیراخلاقی و… می‌شود در این صورت می‌توان رفتار کاربر را انجام داد. را به مسئول دیوار گزارش دهد. برای ارائه گزارش کافی است بر روی گزینه ای که از چت بین خود استفاده کنید و در مقابل استفاده کنید و بعد از گزینه گزارش دهید و به این نتیجه برسید که کلاهبردار بوده باشد، رفتار غیراخلاقی داشته باشد، اطلاعات غلط داده یا هر رفتار ناهنجار دیگری، می تواند یک گزینه را داشته باشد. کند. با این کار، دیوار با بررسی گزارش، حساب او یا قابلیت چت را می‌بندند و نتیجه را هم به کاربر اطلاع می‌دهند. این تنبیه به نوع و حجم کارکرد کاربر متخلف دارد و حتی می‌تواند به تعلیق همیشگی کاربر در دیوار شود.

قابلیت دیگر چت دیوار، پستچی است. هر وقت دیوار حرفی، سخنی یا پیامی برای کاربر داشته باشد، در یک پیام که همیشه رنگ صفحه مکالمه‌اش با بقیه چت‌ها متفاوت است، پیغام خود را می‌رساند. از این رو باید کاربر در استفاده از ابزار چت هم مراقب کلاهبردارانی باشد که ممکن است لینکی برای خالی کردن حسابشان ارسال شود. این کلاهبرداران معمولاً خود را جای دیوار معرفی می‌کنند در تصاویری که دیوارها فقط با پستچی با کاربران در ارتباط هستند.

روش فعال کردن چت

عده‌ای از آگهی‌ها و آگهی‌های بیننده‌ها شاید هنوز نمی‌دانند که چگونه می‌توانم از ابزار چت استفاده کنم. برای استفاده از ویژگی‌های چت دیوار، کاربران می‌توانند از منوی پایین صفحه، به قسمت «چت»‌های خود وارد شوند. در آگهی‌هایی که قابلیت چت آن‌ها فعال می‌شود، روی آگهی‌های برچسب چت یا آیکن پیام (بالن نشان‌دهنده گفت‌وگو در سمت راست و پایین آگهی‌ها) ظاهر می‌شود. با ورود به صفحه این آگهی‌ها، می‌توانم از گزینه‌های چت با آگهی‌هایی در درون برنامه دیوار استفاده کنم. با ورود به بخش چت می‌توان فهرست چت‌های انجام شده را نیز مشاهده کرد. مکالماتی که با برچسب آگهی من مشاهده می‌شود مربوط به آگهی‌هایی است که کاربر روی دیوار ثبت کرده و سایر کاربران چت را برای ارتباط با آگهی‌ها شروع می‌کنند. همچنین در مواردی که در مورد آگهی شخص دیگری با او مکالمه وجود دارد و در حال حاضر آگهی مورد نظر حذف شده است در قسمت کاربر چت عبارت «حذف شده» درج می‌شود.

چت دیوار-اپیکیشین دیوار

شماره تماس خود را می‌توانید مخفی کنید

در برنامه دیوار این امکان وجود دارد که آگهی‌ها را با شماره تماس خود را در آگهی قرار دهد تا با متقاضیانی که قصد خرید دارند در ارتباط باشند. اگر کاربری دوست ندارد که شماره‌اش نشان داده شود، بعد از آن که آگهی ثبت شود، می‌تواند فعال شود و گزینه «شماره تلفن مخفی شود» را انتخاب کنید. برای این کار ابتدا در صفحه مدیریت آگهی تیک «گزینه چت دیوار فعال می شود» را فعال کرد. بعد از انجام این کار، آگهی با برچسب چت یا آیکن پیام در فهرست آگهی‌ها به همه کاربران نمایش داده می‌شود. گزینه چت با آگهی‌ها در بخش تماس با کاربر توصیه می‌شود. با وجود این گزینه کاربران می‌توانند شماره تماس را ببینند و هم می‌توانند با چت در تماس باشند یا به صورت تلفنی ارتباط برقرار کنند. اگر به هر دلیلی نمی‌خواهد شماره در آگهی نشان داده شود، باید گزینه «شماره تلفن در آگهی نمایش داده شود» را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه شماره نمایش داده نمی‌شود و کاربران فقط می‌توانند ازطریق چت دیوار با کاربران در تماس باشند. اینگونه آگهی‌ها می‌توانند از احتمال تماس‌ها، پیامک‌ها و شبکه‌های اجتماعی دور استفاده کنند.

در چت دیوار می‌توانید عکس و صوت و لوکیشن بفرستید

ابزار چت پلتفرم دیوار فقط به مکالمه متنی ختم نمی‌شود و امکان ارسال پیام صوتی، عکس و لوکیشن به کاربران وجود دارد و حتی قرار است به‌زودی پخش فیلم نیز به چت اضافه شود. کاربرانی که به‌دنبال خرید و فروش امن و در محیطی آرام و بدون مزاحمت هستند، باید مکه را در ابزار چت داخل پلتفرم دیوار انجام دهند و این مکالمه را از این فضا خارج کنند، زیرا در صورت روی دادن غیرقابل تغییر کلاهبرداری، ایجاد مزاحمت، رفتارهای مخرب و… امکان پیگیری و حل از سوی پلتفرم دیوار وجود ندارد. این پلتفرم با الگوریتم‌های هوشمند بر چت‌ها نظارت می‌کند و کاربر متخلف قابل شناسایی است. از این رو آگهی‌ها و آگهی‌های بیننده‌ها باید در این حیطه فعالیت کنند تا احتمالات احتمالی نیز قابل پیگیری باشد.

اگر استفاده از دیوار چت با روبه‌رو شود به‌راحتی و بسیار سریع می‌شود را به دیوار گزارش می‌دهد. اگر اشتباهی گزارش شود کاربر از ۱ تا ۳۰ روز یا برای همیشه ممنوع از فعالیت می‌شود. این امکانی است که درباره مکالمه های تلفنی وجود ندارد.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!