به عنوان یک مدیر مارکت شما معمولاً مسئول برنامه ریزی، هدایت و سیاست هماهنگی برای تصمیم گیری، توسعه و اجرای طرح های قیمت گذاری برای شرکت یا مشتریان خارجی خود می باشد.

شما ممکن است یک تیم یک نفره یا بخشی از کارمندان بزرگی از مدیران، مدیران و دستیاران باشید. چگونه دنبال کردن حرفه ای در مدیریت مدیریت می توانید شما را در یک مسیر زندگی بر سود قرار دهد.

دوره های دبیرستان مربوطه را بگذرانید. اگر فکر می کنم حرفه ای در مدیریت ممکن است برای شما مناسب باشد، بهتر است هر چه زودتر دوره های مربوط به آن را بگذرانید. این به شما کمک کند تا مشخص کنید که آیا می توانید به شما کمک کند تا به شما کمک کند یا خیر.

گذراندن دوره های اقتصاد، مالی، آمار و کامپیوتر (اگر مدرسه شما این کلاس ها را ارائه می دهد) به شما کمک می کند تا برای مسیر تحصیلی لازم در دانشگاه آماده شوید. به روز ماندن در روندهای صنعت شما را در اولویت قرار می دهد زیرا همیشه در حال تحول است.

برای تبدیل شدن به یک مدیر مارکت به حداقل مدرک لیسانس نیاز دارید. برخی از دانشگاه ها دارای مدرک تحصیلی واقعی در مدیریت بازاریابی هستند، در حالی که برخی دیگر از رشته های مدرک مرتبط مانند بازاریابی، تجارت، تجارت قانونی و ارتباطات را ارائه می دهند. با این، لزوماً نیازی به دریافت مدرک خود در ثبت حال حاضر.

به دنبال دانشگاه های معتبر و مدرسه کسب و کار یا مدیریت بازرگانی باشید.

تصمیم بگیرید که در یک آموزشگاه چه چیزی برای شما مهم است. آیا یک برنامه کارآموزی عملی که از طریق موزشگاه به نظر می رسد جذاب می شود؟ در مورد کاریابی چطور؟

لیستی از مزایا و معایب تهیه کنید که کدام دانشگاه های منطقه دارای رتبه بندی خوب ترین برنامه ها هستند، و باید کدام یک از هر آموزشگاه را برای شما مهم تر انتخاب کنید.

مسیرهای شغلی برای فرد با مدرک مدیریت مدیریت در دسترس است. هر کدام از شغلی را انتخاب کنید به علایق شغلی، شغل نهایی و تجربه تحصیلی و کاری که به دست آمده است. برخی از مسیرهای شغلی رایج عبارتند از:

مدیریت برند

تحلیل بازار

تبلیغات

مارکت

مارکت با تکنولوژی بالا (مدیریت، بازاریابی و فروش محصولات فناوری مانند کامپیوتر، نرم افزار، سیستم خدمات و سایر جنبه های صنعت با فناوری پیشرفته)

مشاور مشاور

تجزیه و تحلیل و تحلیل مصرف کننده

کسب و کار به کسب و کار

اگر می‌دانید می‌خواهید در چه زمینه‌هایی کار کنید، ممکن است قبلاً کارفرمایان بالقوه متعددی را شناسایی کنید. اگر هنوز جستجوی خود را محدود کرده اید، به جایی که بیش از هر چیز در منطقه شما موجود است نگاه کنید.

بهترین مدیران در تبلیغات، روابط عمومی و سایر صنایع مرتبط کار می کنند.

بسیاری از مدیران بازاریابی نیز در زمینه اطلاعات، تجارت خرده فروشی و تجارت عمده فعالیت های تجاری می توانند.

برخی از مدیران را در مدیریت شرکت ها، به ویژه آنهایی که در برخی از ویژگی ها با بازاریابی سروکار دارند، کار می کنند.

قبل از اینکه برای شغلی به عنوان مدیر درخواست می کنید، باید بدانید که کارفرمایان معمولاً به دنبال چه نوع مهارت ها و ویژگی هایی هستند. الزامات دقیق برای هر شغل، به شرکتی بسته می شود که برای آن درخواست می کنید و زمینه ای که به دنبال کار در آن هستید، متفاوت است.

ابتکار عمل

سیاست های رهبری و مدیریت

قابلیت های کار تیمی

تفکر تحلیلی

برنامه های استراتژیک

مهارت های تفکر خلاق/ نوآورانه

مهارت های ارتباطی

مهارت های سازمانی قوی

مدیریت زمان

طرز فکر تجاری

کار تحت فشار و رعایت نظم

پیشنهاد میکنم بخوانید : راهکارهای استفاده بازاریاب

رویدادهای شبکه ای می تواند راه بسیار خوبی برای ایجاد ارتباط با کارفرمایان بالقوه باشد. حتی اگر یک رویداد شبکه ای را بدون پیشنهاد شغلی ترک کنید، بهتر است از اینکه کارفرمایان در یک کارمند به دنبال آن هستند، ممکن است ارتباطی ایجاد کند که می‌تواند به احتمال زیاد منجر شود.

شما می توانید رویدادهای شبکه ای را از طریق انجمن فارغ التحصیلان خود یا از طریق انجمن های حرفه ای که برای مدیریت انتخاب کنید پیدا کنید.

بسیاری از کنفرانس‌های حرفه‌ای یک ساعت پذیرش یا رویداد شبکه‌ای را در خود جای می‌دهند. این می‌تواند بهترین دیدار با افراد دیگری باشد که قبلاً در زمینه نظر می‌دهید و یاد می‌کنید که برای چه چیزی لازم است.

شما می توانید با جستجوی آنلاین برای انجمن های حرفه ای مرتبط، لیست های استخدامی را بیابید. آنها فرصت های شغلی را فهرست می کنند یا پیوندهایی به فرصت های شغلی بیرونی ارسال می کنند. اگر باید به دنبال موقعیت های سطح پایه باشید ناامید نشوید. اگر فقط با حداقل تجربه کاری از دانشگاه خارج شده باشد، احتمال اینکه مدیریتی باید پیدا کند وجود دارد.

با فارغ التحصیلان مدرسه خود و هر گونه ارتباط شبکه ای که ایجاد کرده است در مورد مکان های ممکن برای کار صحبت کنید.

از اساتید سابق خود بپرسید که چگونه شروع به مدیریت بازاریابی کنند.

رزومه خود را با فهرست کردن تحصیلات خود به ترتیب زمانی معکوس، با آخرین مدرک در ابتدا و سپس تجربه حرفه ای (از جمله کارآموزی) شروع کنید. سپس دومین تجربه رهبری، مهارت های مرتبط و عضو در هر باشگاه/انجمن مربوطه را فهرست کنید.

هر چیزی را که در طراحی/کارآموزی های قبلی، توسعه، مقابله یا ارتباط باید ذکر کنید.

تجربه کاری را جعل یا اغراق نکنید. اکثر کارفرمایان با بررسی بررسی می کنند و اعتبار شما را بررسی می کنند و هر نوع اطلاعات گمراه کننده یا ساختگی ممکن است به اخراج شما ارائه شود.

مانند هر مصاحبه شغلی، شما باید زودتر برسید و لباس حرفه ای بپوشید. سوالات متداول در طول مصاحبه عبارتند از:

می توانید رزومه خود را به من ارائه دهید؟

چرا به این شرکت علاقه دارید؟

همسالان خود را چگونه توصیف کنید؟

به نظر شما مهم ترین ویژگی برای این مقام چیست؟

آیا می توانید در مورد زمانی که مجبور به مدیریت یک بحران شدید به من شوید؟

چگونه حجم کاری خود را مدیریت کنید؟

بزرگترین نقطه ضعف شما چیست؟

چرا باید شما را استفاده کنید/چه کاری می توانید برای شرکت انجام دهید؟

برای دیدن آموزش های بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید تا از تجارب و دانش محمدرضا سلطانی بیزینس کوچ حرفه ای بهره ببرید.