آیا رسانه های اجتماعی بر سئو سایت شما تاثیری دارند؟ آیا ریتوئیت ها، اشتراک گذاری ها و لایک های یک صفحه واقعاً آن صفحه را در نتایج موتورهای جستجوی تقویت می کند؟

مطالعاتی مانند این مورد توسط HootSuiteنشان داده است به اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی و رتبه‌بندی بالاترین همبستگی وجود دارد. احتمالاً این موضوع را می‌دانید که در گوگل رتبه‌بندی ویژگی‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، ریتویت‌ها و لایک‌های بسیاری دارند.

با این، اکثر افراد موافق رتبه‌بندی‌ها مستقیماً تحت تأثیر عوامل اجتماعی اجتماعی هستند. (و این همان چیزی است که مت کاتس، کارمند سابق گوگل در مورد این موضوع چند سال پیش نیز گفت.)

اما چرا پست‌هایی که بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند، معمولاً پست‌هایی هستند که بالاترین رتبه را دارند؟

رسانه های اجتماعی و سئو: همبستگی، نه علیت

در حالی که ممکن است رسانه‌های اجتماعی با رتبه‌بندی بهتر مرتبط باشد، این معناست که اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی باعث رتبه‌بندی بهتر می‌شود.

بخشی از شما می تواند هزاران بار در توییتر را به اشتراک بگذارد بدون اینکه در نتایج موتور جستجوی گوگل جا شود.

در عوض، زمانی که به نظر می رسد رسانه های اجتماعی باعث افزایش رتبه می شوند، این چیزی است که اتفاق می افتد:

چیزهایی که زیاد به اشتراک گذاشته می شوند، بسیار دیده می شوند.

مواردی که زیاد دیده می‌شوند، احتمالاً از وب‌سایت‌های دیگر به آن پیوند داده می‌شوند.

این «بک لینک های اضافی» دلیل رتبه بندی بهتر هستند.

این رتبه بندی بهبود یافته همچنین باعث افزایش فعالیت های رسانه های اجتماعی می شود.

برنامه‌ای که AJ Kohn می‌گوید: «این فعالیت‌های اجتماعی واقعی مهم نیست بلکه آنچه در نتیجه آن فعالیت‌ها اتفاق می‌افتد مهم است.»

در سال 2017، سایمون انسور اینجا را در موتور جستجوگر پیشنهاد داد:

ما نباید نگران این باشیم که آیا لینک‌های پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مانند پیوندهای یک وب‌سایت با کیفیت بالا و ارزش‌های بسیار مرتبط دارند یا خیر. در عوض، ما باید به استفاده از رسانه های اجتماعی برای کمک به تقویت نکات رتبه بندی که می دانیم موتورهای جستجو به آنها اهمیت می دهند، نگاه کنیم.

در آن پست، سایمون نگاهی به تاثیر لینک، استناد و استناد همزمان و در صورت اعتبار و CTR انداختن – می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های معتبری را که می‌خواهند اهمیت‌دهنده باشند. .

برای استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی چه کاری می توانید انجام دهید؟

شماره 1: ایجاد ارزش پیوند دادن را داشته باشید

اگر سایت شما خیلی کمی دارد یا اگر آن را ضعیف کرده یا جالب نیست، چرا کسی احساس می کند از سایت خود به آن لینک می دهد؟

یک مقصر خدمات رایج در اینجا برای خود تبلیغاتی است: صفحات وب استانداردی که یا محصولات شما را تبلیغ می کنند یا همه چیز را در مورد شرکت شما به خوانندگان می گویند. اینها برای سایت شما مهم هستند – اما به احتمال زیاد در رسانه های اجتماعی توجه قرار نخواهند گرفت.

به جای تولید موارد بیشتر مشابه در وبلاگ خود، روی ایجاد آثاری که بیشتر اطلاعات و فروش کمتری داشته باشید. شاید این آموزشی باشد که به خوانندگان کمک کند تا کاری انجام دهند. مجموعه ای از نکات مفید، یک اینفوگرافیک خوب طراحی شده، یا چیز دیگری که مردم می خواهند با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

شما نیازی به سرمایه گذاری زمان زیادی در این مورد دارید. با داشتن چند پست وبلاگ مهم و واقعاً خوب، یا برخی از اطلاعات جالب و مفید، می‌توان به شما فرصتی داد که نه تعداد زیادی از اشتراک‌گذاری‌ها را در پیوندهایی از وب سایت‌های تأثیرگذار نیز دریافت کنید.

شماره 2: سعی کنید در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

اگر به «ساخت لینک» در رسانه های اجتماعی برای سئو فکر کنید

سخت در اشتباه هستید.

بله، سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر و لینکدین خود معتبر هستند – اما پیوندهایی از حساب‌های شخصی در آن سایت‌ها اینطور هستند.

اولا، بیشتر پیوندهای حساب‌های شخصی «فالو نمی‌شوند» به این معنی است که قدرت موتور جستجو عبور نمی‌کند.

و ثانیا، از منظر موتور جستجو، حتی اگر آنها از شهرت عبور کنند، احتمالاً از کاربر شخصی است و نه سایت رسانه اجتماعی (بنابراین ارزش زیادی نباید داشته باشد که آن کاربر بسیار مؤثر باشد).

علاوه بر این، پیوندها در رسانه‌های اجتماعی در چند دقیقه یا چند ساعت در اعماق فید خبری دفن می‌شوند –مانند پیوندهای موجود در وب‌سایت‌ها قابل مشاهده است.

به جای اینکه به رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای ایجاد لینک نگاه کنید، باید به عنوان راهی برای ایجاد دنبال کننده فکر کنید. هر چند این لزوما به این معنا نیست که تا آنجایی که ممکن است افراد زیادی را دنبال کنید.

شماره 3: دنبال کننده رسانه های اجتماعی را ایجاد کنید

داشتن فالوورهای عظیم در شبکه های اجتماعی احتمالاً ضرری ندارد اما ممکن است آنقدر باشد که می توانید کمکی نکند.

به جای تمرکز بر تعداد زیادی که شما را دنبال می کنند، به کیفیت فالوورهای خود فکر کنید.

دنبال شدن توسط تنها 100 نفر می تواند برای بهتر از 10000 نفر باشد.

برای توجه به این افراد، ایده خوبی است که:

از آزار و اذیت آنها برای پیوندها خودداری کنید: برای ایجاد یک رابطه این زمانی که می‌توانید فکر کنید (همانطور که مایکل کیتینگ در Business.com می‌گوید) «شرکتی که به جای یک نامزدی یکباره دوام دارد».

آنها را به اشتراک گذاشتن فقط آن‌ها را بازتوئیت نمی‌کنند یا آن را بدون نظر به اشتراک بگذارند، بلکه توییت یا پست خود را بسازید که در آن در مورد خوب بودن آنها و اینکه چرا مردم باید آن را بخوانند صحبت کنند. این تأثیر بسیار بیشتر بر اینفلوئنسر خواهد گذاشت تا بازتوییت دیگری.

با پیوند دادن به آنها از پست های مهمان خود در وبلاگ های بزرگ، به آنها در ایجاد پیوند کمک کنید. برنامه‌ای که دارن راوز از ProBlogger توضیح می‌دهد، «چند سال پیش، وبلاگ نویسی که قبلاً نامش را نشنیده بودم، مقاله‌ای برای یک نشریه تجاری بزرگ نوشت که ترافیک زیادی را برای من ارسال کرد. آنها را در رادار من قرار داد.»

اگر می‌خواهم از قدرت رسانه‌های اجتماعی برای کمک به سئوی خود – به طور غیرمستقیم – استفاده کنید، مفید و جالب ایجاد کنید، دنبال‌کنندگان مناسبی در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده و به دنبال‌کنندگان خود کمک کنید (بدون چیزی در عوض).

احتمالاً ممکن است به طور طبیعی ببیند لینک های ارزشمندی به دست می آورید – و در نتیجه محتوا و سایت شما به طور کلی رتبه بهتری می گیرند.

منبع: searchenginewatch

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!