اینستاگرام از زمان تاسیس در سال 2011 تا به امروز به صورت مداوم در حال به روزرسانی است و در هر آپدیت ویژگی‌های جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه می‌کند. این قابلیت‌ها در اوایل فعالیت اینستاگرام بیشتر به منظور سرگرمی کاربران ازائه می‌شدند اما رفته رفته اینستاگرام از ماهیت اولیه خود فاصله گرفت. این شبکه اجتماعی دیگر صرفاً یک مکان برای گذران اوقات فراغت و به اشتراک گذاری عکس و ویدیو نبود. کم کم بیزینس‌های مختلف کسب و کارهای خود را به سمت این فضا کشاندند و آن را گسترش دادند. به همین دلیل اینستاگرام هم قابلیت‌های زیادی را جهت توسعه کسب و کارهای آنلاین در محیط این شبکه اجتماعی به کاربران خود معرفی کرد.

یکی از بزرگترین آپدیت‌های اینستاگرام در سال 2016 عرضه شد که مربوط به ارائه قابلیت استوری اینستاگرام می‌باشد. استوری اینستاگرام قسمتی در این اپلیکیشن است که شما می‌تواند روزمرگی‌ها و سایر محتواهای مورد علاقه خود را در آن به اشتراک بگذارید. هنوز که در سال 2022 هستیم، آپشن‌های این بخش در حال افزایش هستند. یکی از آپشن‌های این بخش، گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام است. این ویژگی پیج‌ها را قادر می‌سازد تا وب سایت یا صفحات خود در سایر شبکه‌های اجتماعی را در استوری به مخاطبان خود معرفی کنند. در این مقاله می‌خواهیم آموزش دهیم که چگونه در استوری لینک بگذاریم؟

همانطور که گفته شد، یکی از روش‌هایی که کسب و کارها برای معرفی وب سایت رسمی خود در پیج اینستاگرامشان از آن استفاده می‌کنند، گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام است. قرار دادن لینک در اینستاگرام در ابتدای معرفی این قابلیت محدودیت‌هایی برای کاربران داشت. در ابتدا فقط کاربرانی می‌توانستند از این آپشن استفاده کنند که از اینستاگرام تیک آبی دریافت کرده باشند یا 10K فالوور داشته باشند. اما در آپدیت‌های اخیر اینستاگرام این محدودیت لغو شده است.

با ارائه استیکر Link توسط اینستاگرام اکنون تمامی کاربران می‌توانند بدون محدودیت در استوری خود لینک بگذارند. این امکان حتی برای پیج‌های شخصی و پرایوت هم فراهم است. در این بخش می‌خواهیم نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام را با ساده‌ترین روش آموزش دهیم.

  1. برنامه‌ی اینستاگرام را اجرا کنید.
  2. صفحه را به سمت راست بکشید تا به بخش استوری منتقل شوید.
  3. محتوای استوری خود را آماده کنید. (عکس، ویدیو، متن یا …)
  4. روی آیکون “استیکرها” در بالای صفحه بزنید.
  5. استیکر “Link” را انتخاب نمایید.
  6. لینک مورد نظر خود را در کادر اول (URL) جایگذاری کنید.
  7. در کادر دوم (Customize sticker text) می‌توانید یک متن دلخواه وارد کنید تا به جای آدرس لینک نمایش داده شود. مثلاً می‌توانید عنوان صفحه مورد نظرتان را در این بخش وارد کنید. (وارد کردن این کادر اختیاری است.)
  8. روی Done بزنید.
  9. استوری خود را منتشر کنید.

کاربرانی که لینک‌های مختلف را در استوری پیجشان قرار می‌دهند، معمولاً می‌خواهند آمار کلیک روی لینک رو بازدید از صفحه مقصد را پیگیری کنند؛ به این معنی که بدانند چه تعداد از بازدیدکنندگان استوری روی لینک لمس کرده‌اند و وارد صفحه مورد نظر شده‌اند. در حال حاضر اینستاگرام برای پیج‌های حرفه‌ای ابزار Insights را معرفی کرده است تا کاربران این پیج‌ها بتوانند با استفاده از آن، آمار کلیک روی لینک را پیگیری کنند؛ اما کسانی که از پیج‌های شخصی استفاده می‌کنند، به ابزار Insights اینستاگرام دسترسی ندارند؛ بنابر این نمی‌توانند به آمار بازدید از لینک دسترسی داشته باشند. پس راه حل این مشکل چیست؟

سایت‌هایی با عنوان کوتاه کننده لینک وجود دارند که با دریافت یک لینک معمولی، یک لینک کوتاه‌شده به شما تحویل می‌دهند. پس از این که این لینک کوتاه را در استوری پیجتان قرار دادید و تعدادی کلیک روی آن انجام شد، این سایت‌ها آمار بازدید از لینک را در اختیار شما قرار می‌دهند. نحوه استفاده از سایت‌های کوتاه کننده لینک برای رهگیری آمار بازدید از لینک به شکل زیر است:

  1. لینک مورد نظر خود را در سایت کوتاه کننده لینک قرار دهید تا لینک کوتاه را دریافت کنید. (برای مثال می‌توانید از سرویس لینک کوتاه B2n.ir استفاده کنید.)
  2. لینک کوتاه‌شده را در کادر استیکر Link اینستاگرام قرار دهید.
  3. برای مشاهده آمار کلیک روی لینک می‌توانید به سایت سرویس کوتاه کننده لینک مراجعه کنید و از بخش “مشاهده آمار”، آمار مربوط به لینک را مشاهده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام را با ساده‌ترین روش آموزش دادیم. همچنین گفتیم که چگونه می‌توانید در پیج‌های حرفه‌ای و حتی شخصی آمار بازدید از لینک‌های استوری‌هایتان را رهگیری کنید. امیدواریم که مطالب این مقاله برایتان مفید واقع شده باشند.

از همراهی شما متشکریم!

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!