اصطلاح اصطلاح «جوانان نسل Z» زیاد به گوش می‌رسد. اما واقعا این نسل چه کسانی هستند و چه خصوصیاتی دارند؟ آیا مدیران برای مدیریت این افراد در محیط های کاری روش های کاری را باید به کار گیرند؟ در این مقاله قصد داریم از تعریف ویژگی های مشترک نسل z، روش های مختلف و مدیریت این نسل در محیط کار را شرح دهیم. پس در ادامه این مقاله با تیم آرتام همراه باشید.

نسل زد در سالهای دهه 90 (حدود 1995) یا اواخر دهه 2000 (حدود 2010) به دنیا آمد. این نسل از همان ابتدا با ابزارهای دیجیتالی آشنا شده‌اند و در حال حاضر بسیاری از فعالیت‌های خود را با دستگاه‌ها و ابزارهای هوشمند انجام می‌دهند. استفاده زیاد از اینترنت باعث شده است که آن‌ها با عنوان نسل اینترنت یا بومی‌های دیجیتال هم بشناسیم.

گروهی از ویژگی‌ها و رفتارهای شخصیتی وجود دارد که این نسل معمولاً در آنها مشترک است. در ادامه به تشریح هر یک از پرداخته ها و در نهایت آن راهکارهای مناسب را مدیرانی که باید برای هدایت به این رفتارها در محیط کار پیاده سازی پیشنهاد بدهند.

این نسل از کودکی با اشکال مختلف در ارتباط بوده است و بنابراین انتظار دارد که در زندگی کاری و حرفه ای خود بتواند امکان استفاده از این فناوری های مدرن را به منظور استفاده از فناوری فناوری فعالیت ها داشته باشد. بنابراین به عنوان یک مدیر باید ابزارهای لازم را برای استفاده از این نسل انجام دهید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فعالیت‌های کاری خود را با استفاده از این ابزارها به نتیجه برسانند.

این نسل با ارتباطات بر پایه و فناوری هستند اما برخی از تحقیقات فناوری نشان می دهند که این نسل در درجه اول از تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی برای مقاصد سرگرمی استفاده می کنند و می توانند برای ارتباط با مخاطبین خاص و حرفه ای استفاده کنند. به صورت شخصی و رو در رو ارتباط کنند. برای مثال‌های نسل‌ز ممکن است شیوه‌های استفاده‌ای که برای مصاحبه‌های حضوری به برنامه‌های آنلاین ارائه‌دهنده می‌شوند.

علاوه بر این، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حدوداً 75 درصد از نسل z می‌توانند مدیران را به صورت حضوری و در زمان واقعی دریافت کنند.

بنابراین به عنوان مدیر برای مدیریت موفقیت آمیز یکات کارمندان نسل Z خود باید بین چهره ها و چهره های مجازی رفتار کنید.

این نسل دیگر برای همکاری ارزش قائل هستند و مایلند دیدگاه های دیگر به فرد را به زبان بیاورند. یک محیط کار برای نسلی از محیطی‌است که در آن مجموعه‌ای از محیط‌های خود را با مجموعه‌ای از اشتراک‌گذاری‌ها بگذرانند.

بنابراین، شرایطی را برای کارمندان نسل بهتری فراهم می‌آورید که به راحتی می‌توانید سایر همکاران را بشنوید و همچنین فرصتی برای وجود خود داشته باشید. برگزاری جلسات ادواری بین اعضای تیم می‌تواند یک راه حل عالی برای پاسخ به این ویژگی نسل z باشد.

به عنوان افراد بومی دیجیتال، آنها می‌توانند از فناوری‌هایی که از کودکی با آن بزرگ‌تر می‌شوند و برای ایجاد فرصت‌هایی برای خود استفاده کنند. همچنین ممکن است با مشاهده پیشرفت دیگران در زمینه های بازاریابی و تامین مالی، هوش تجاری کسب کنند.

در یک نظرسنجی، 58 درصد از نسل‌ها بیان کردند که مایل‌اند روزی کسب و کار خود را انجام دهند و 14 درصد از آن نیز صاحب کسب و کار خود بوده و آن را اداره می‌کنند.

مدیران می‌توانند یک طرف از هوش تجاری کارمندان نسل z برای توسعه کسب و کار و کار خود استفاده کنند و از طرفی این افراد را به سمت ایجاد کسب و کار هدفمند و سودآور هدایت کنند تا در آینده از مزیت داشتن شرکای تجاری بهتر بهره ببرند.

به واسطه های اجتماعی، نسل ز با شبکه اشتراک گذاری افکار خود به صورت عمومی و فیدبک گرفتن در همان لحظه بزرگ شده اند. در نتیجه، این نسل انتظار دارد که ایده های آنها در محل کار شنیده شود و مورد احترام قرار گیرد.

گزارش کار نشان می دهد که نسل z، اعتماد و حمایت از مدیران را به عنوان مهم فاکتور در موسسه با آن‌ها در می‌گیرند. در این گزارش 32 درصد از پاسخ‌دهنده‌های نسل z اظهار کردند که اگر مدیری حامی و پشتیبان بیشتر سخت‌تر کار کنند و ماندن بیشتری در محل کار خود داشته باشند.

نسل Z یک عمر دسترسی فوری به اینترنت، اخبار و رسانه های اجتماعی را تجربه کرده است. در نتیجه، آنها مکرراً شاهد رویدادهای اجتماعی و سیاسی در بحران بزرگ بوده اند. این نسل‌های فرصت به دیدگاه‌های مختلف در تغییرات آب و هوایی، تروریسم و ​​رکود بزرگ اقتصادی و غیره را داشته‌اند که این موضوع تفکر تحلیلی آن‌ها را توسعه داده و به عاملی الهام بخش برای گرایش آن‌ها به کنشگری و تغییر تبدیل شده است. است. بنابراین نسل Z در محیط‌های کاری به دنبال کارهایی هستند که فرصت، خلق، رهبری و را برای آن‌ها ارائه می‌کنند.

نسل Z نسل سخت کوشی است که به سختی کار کردن دارد. اما از آن‌ها علاقه دارند که بین کار و زندگی شخصی خود کنترل کنند و به ثبات برسند. بنابراین، مدیران می‌توانند در نظر گرفتن پاداش‌هایی مانند مرخصی با حقوق برای والدین، در نظر گرفتن تعطیلات و پذیرش در ساعات کاری و مکان‌های کار، به آن ها برای رسیدن به توانایی کمک کنند.

نسل Z در یکی از رقابتی ترین محیط های آموزشی پرورش یافته و به دریافت بازخورد فوری عادت کرده اند تا پیشرفت کنند. نسل های قبلی چندین روز یا هفته ها منتظر بودند تا نمرات تکالیف خود را دریافت کنند. اما نسل Z به دسترسی سریع به نتایج و مقایسه شدن با هم سن و سالان خود عادت کرده اند.

در محیط کار، ماهیت رقابتی نسل Z ممکن است با میل شدید آن‌ها برای رسمیت یافتن کارشان ترکیب شود که نتیجه آن این است که آنها انتظارات و روشنی را برای چگونگی دستیابی به موفقیت و پیشرفت خود تنظیم کنند.

در گزارش موسسه نیروی کار، 57 درصد از پاسخ دهندگان بیان کردند که در مسیر شغلی خود انتظار دارند سالی یکبار ترفیع را حفظ کنند و پیدا کنند.

بنابراین، جستجوی شرایط را در مسیر شغلی هر یک از مدیران برای نسل Z خود تعریف می‌کنند تا به آن‌ها نیاز داشته باشند تا بتوانند به رقابت و پیشرفت در مخیط کار پاسخ مناسب بدهند.

کلام آخر

بدیهی است که در سال های آینده با حجم وسیعی از شخصیت های نسل Z مواجه شده است. این ویژگی‌های آن می‌تواند کمک بزرگی برای مدیریت هر چه بهتر تعارض و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت باشد.

در این مقاله سعی کردیم روش هایی را که به بهبود مدیریت با کارمندان نسل می‌کند برای بهبود شرح حال کمک کند. شرکت توسعه تجارت آرتام همیشه تلاش می‌کند تا با خدمات رسانی به کسب و کارهای مختلف، تمرکزهای مدیران را برای حرکت به سمت چشم اندازهای مورد نظر آن‌ها کاهش دهد. برای آشنایی بیشتر با خدمات این شرکت می‌توانید به آدرس وبسایت مراجعه کنید.

Artamgp.com

منبع: indeed.com

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!