رابطه زمان میبرد. روابط زماني مي‌برند. رابطه بین متخصصان روابط عمومی و روزنامه نگاران از این دست روابط هستند. دست و پنجه نرم‌افزار با پرونده‌های مختلف و فورس زمانی به روزنامه نگاران اجازه نمی‌دهد آنطور که باید و شاید به همه روابط عمومی توجه کنند و جواب آن‌ها را بدهند. به همین دلیل ساختن رابطه پایدار و تأثیرگذار با ژورنالیست‌ها سخت است.

نکاتی که در مقاله پیش رو ارائه می شود، چکیده است گزارش Cision در ارتباط با روزنامه نگاران و روابط عمومی است و به شما کمک می کند تا به درستی از رسانه ها استفاده کنید.

عوامل تاثیرگذار در ارتباط با روزنامه نگاران

در ارتباط با روزنامه نگاران عوامل مهم وجود دارند که باید آن ها را در نظر بگیرید:

1.شلوغی بیش از حد

ژورنالیست‌ها دائما با فشار کاری بیش از حد و حجم زیاد پرونده‌ها درگیر هستند. به طور نزدیک به نیمی از آنها در طول هفته با بیش از 5 پرونده beat و بیش از 7 داستان رسانه‌های مختلف داستان درگیر می‌شوند. برنامه کاری به آنها اجازه نمی‌دهد تا برای روابط عمومی اختصاص دهندگان.

2. ایمیل های غیرمرتبط فراوان

نیمی از روزنامه نگاران (53 درصد) در طول هفته از 50 ایمیل بیشتر دریافت می‌کنند. این عدد در 28 درصد افراد به 100 ایمیل در هفته می‌رسد. بخش غم انگیز این موضوع مربوط به موضوع ایمیل‌ها است که در آن حوزه فعالیت می‌کنند. تمام این سرو صداها کار را برای بررسی سئو سخت می کند تا توجه روزنامه نگاران را جلب کنند.

وقتی حوصله کسی سر برود، دیگر انرژی چک کردن موضوعات مرتبط را هم ندارد.

3. متریکهای تأثیرگذار

آماری که آمار و ارزیابی ها برای متخصصان روابط عمومی دارد، همان اندازه برای ژورنالیست ها هم وجود دارد. از هر 5 روزنامه نگار، 4 نفر از آنها به آمار و ارقام واقف و بیشتر به مطالبی توجه می کنند که متریک ها در آن ها وجود دارند.

اگر به بررسی ها و آمارها توجه نمی کنید، روزنامه نگار هم به اخبار شما توجه نمی کند.

چگونه روزنامه نگاران را جلب کنیم؟

زمانی که می‌خواهید با روزنامه نگاران ارتباط برقرار کنید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

1. تکالیف‌تان را انجام دهید!

ژورنالیست به موضوعاتی توجه می کند که با حوزه کاری اش ارتباط داشته باشد. قبل از این که با روزنامه نگاران ارتباط برقرار کنید، کارآگاه درونتان را فعال کرده و موضوعاتی را که هر روزنامه نگار کار می کند، می کند، پرونده هایی که پوشش می دهد و نوع مخاطبان را بررسی می کند. در نهایت این سوال را از خود بپرسید:

آیا به این موضوع می‌کند؟

اگر جوابتان به این سوال منفی است، بیخیال شوید.

2. ترندها را رصد کنید

زمان برای روزنامه نگاران حکم طلا را دارد. آنها به دنبال داستان‌هایی می‌گردند که همین الان در دنیا اتفاق می‌افتند. بنابراین هرچه در انتقال اخبار و اطلاعات به‌روز سریعتر باشید، برای اینکه آنها را بیشتر نگه دارید. اخبار و ترندها را رصد کنید و به روزنامه نگاران مراجعه کنید که وقتش است. مانیتورکردن رسانه‌ها و سوشال لیسنینگ راه‌کارهای مناسبی برای رصد ترندها هستند.

3. آخرین هفته های مناسب ترند!

روزهای آخر هفته یا روزهای تعطیل زمان مناسبی برای ارسال محتوا هستند. مقاله ای که در انتهای هفته برای روزنامه نگار ارسال می شود، بهترین پرونده برای کار در هفته اول است.

4. اهل گرافیک باشید

تصویری، ویدیویی یا رسانه‌ای همراه با خبر برای روزنامه نگاران فوق‌العاده است. اینها به آنها کمک می‌کنند تا داستان‌های خود را وارد زندگی روزمره مخاطبان کنند و محتوا را افزایش دهند. در سال 2020 تعداد زیادی از روزنامه نگاران (80 درصد) در داستان های خود از تصاویر، 45 درصد از ویدیو، 43 درصد از اینفوگرافیک و 39 درصد از پست های شبکه های اجتماعی استفاده می شود.

5. همان چیزی را ارائه کنید که می‌خواهند!

گزارشی که گفته روزنامه نگاران خیلی وقت ها نمی توانند. بنابراین حوصله ندارد که همه مطالب را بررسی کرده و جزئیات را بررسی کنند. با ارائه دقیق و دقیقا همان چیزهایی که روزنامه نگاران باید کار را برای آنها راحت انجام دهند. شما با این کار نه تنها برای آنها زمان می‌خرید بلکه آشتیاق را برای انجام کار خود ایجاد می‌کنید.

جمله ویژه: هرچه کار را برای ژورنالیست ها راحت کنید، بیشتر به شما توجه کنید.

روزنامه نگاران بیشتر دوست دارند چه چیزی دریافت کنند؟

چه چیزهایی با روزنامه نگاران را از بین میبرد؟
چه چیزهایی با روزنامه نگاران را از بین میبرد؟

هرچقدر مهمی و ساختن ارتباط با روزنامه نگاران سخت است؛ از بین بردن نسبت آسان است. قبل از این که به رابطه خود با ژورنالیست‌ها آسیب بزنید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

1.سیب به جای پرتقال!

تعداد بسیار زیاد – نزدیک به 73 درصد- از روزنامه نگاران، کسانی که با پیام‌ها و اخبار اسپم و غیرمرتبط اذشان می‌کنند، بلوک می‌کنند. اگر روزنامه نگار روی موضوعات ورزشی می‌کند، برای موضوع فناوری فردی مناسب نیست.

2. پیگیری بیش از حد

روزنامه نگاران به اندازه کافی در طول روز کارهایی برای پیگیری دارند. پیگیری های شما کار را سخت می کند.

3 غیرقابل استناد

نیمی از روزنامه نگاران بر این باورند که اطلاعات غلط یا بدون منبع را به آنها ارائه می‌کند که می‌شود.

4. تبلیغاتی بیارزش

اگر آنچه به روزنامه‌ها ارائه می‌شود، چیزی شبیه به آنچه در تبلیغات تلویزیونی دیده می‌شود، ارائه می‌دهند، از هر 2 روزنامه نگار 1 نفر به هیچ وجه حاضر نیست برای شما وقتی صرف کند.

5.در دسترس نبودن

اگر در روزنامه نگاران نباشید و از پیام دادن ناپدید شوید، پس از آن که به آنها آسیب بزنید و احتمال زیاد می‌رود آن‌ها را در برابر پیام‌های شما ناپدید کنید، اعتبار دارید.

6.عدم مسئولیت پذیری

روزنامه نگاران به متخصصان روابط عمومی نیاز دارند که به او تکیه بدهند. لغو کردن زمان جلسه چند دقیقه قبل از شروع می‌شود که از هر 4 روزنامه نگار یک نفر از آنها به شما بگویید: خداحافظ.

چه چیزهایی باعث می شود تا روزنامه نگاران شما را بلاك كنند؟
چه چیزهایی باعث می شود تا روزنامه نگاران شما را بلاك كنند؟

این مقاله در بلاگ DM360 نیز منتشر شده است.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!