اگر آزمایشی اجرای کمپین در شبکه‌های اجتماعی را داشته باشید، به خوبی با چالش‌های ارزیابی کمپین‌های خود آشنا هستید. با وجودی که به‌راحتی در دسترس همگان قرار می‌گیرد و ممکن است برند ما تحت‌الشعاع قرار گیرد باید از ابزارهای تحلیل داده‌ای که برای آگاهی از برند و مرتقع کردن نیاز به مخاطبان طراحی شده، استفاده می‌کند. در واقع این ابزارها علاوه بر دسترسی به سازمان‌ها به اطلاعاتی که در ارتباط با آن‌ها منتشر می‌شود، خدمات بسیاری نیز در ارائه خدمات بهتر به مشتریان ارائه می‌شود. اینگونه است که سوشال لیسنینگ (شنیده شدن صدای مخاطبان) با خود تأثیری را به دنبال دارد که شاید تا کنون، سازمانها به آن نپرداخته اند. نکته‌هایی که برای پلتفرم‌های سوشال لیسنینگ وجود دارد، این است که آن‌ها را ردیابی لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها انجام می‌دهند، بلکه صرفاً صرفاً تعیین می‌کنند و میزان و میزان آن‌ها را به نتیجه می‌رسانند که برای یک نیاز رایانه‌ای در اختیار ما قرار می‌گیرد.

در این مقاله، نحوه استفاده از سوشال لیسنینگ برای تحلیل و تحلیل کمپین‌های خود را بررسی می‌کند، با ما همراه باشید.

احتمالاً به خوبی از هدف‌گذاری برای تحلیل و تحلیل رسانه‌های اجتماعی کمپین‌های خود آگاه هستید. داشتن هدف به شما کمک می‌کند تا تحلیل کمپین خود را بر اساس شاخص‌های عینی و مشخص از پیش تعیین شده انجام دهید. گوش‌دادن اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه شخصی به‌صورت آنلاین در مورد خرید محصولاتتان می‌کند یا در حال بررسی آن‌ها است. علاوه بر این، می‌توان اطلاعات بیوگرافی در مورد مخاطبان مانند اطلاعات جمعیت‌شناسی، موضوعات عواطفی و احساسات، رفتارهای مصرف‌کننده، علایق، موضوعات مهم و… را دریافت کرد.

افراد و سازمان‌ها با تحلیل و تحلیل معمولی رسانه‌های اجتماعی خود به خوبی آشنا هستند. اما چیزی که آن‌ها می‌دانند آن‌ها را درست نمی‌دانند، چگونه فکر می‌کنند و چگونه تصمیم‌گیری می‌کنند. برای این منظور می‌توان به‌جای تفکیک بر تعداد لایک‌ها یا به اشتراک‌گذاری‌ها، به معیارهای سوشال لیسنینگ که در زیر آن اشاره می‌شود و برای موفقیت کمپین ضروی است، بپردازد.

  • الگوی
  • سهم صدا
  • دسترسی مخاطب
  • رفتارشناسی مخاطب
  • الگوی احساسات و عواطف مخاطب

الگوی

اگر می‌توان میزان بیشتری را در نظر گرفت، به‌عنوان شاخص‌هایی در تعداد امتیازات، نظرات، پاسخ‌ها و آمار شرکت‌کنندگان، نه فقط لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها. برای مثال مخاطبان وقتی با یک برند یا اینفلوئنسر آنلاین درگیر می‌شوند چه می‌گویند؟ آیا از هشتگ های خاصی استفاده می کنید؟

سهم صدا

اگر هدف شما افزایش سهم صدای برندتان است، انعکاس نام تجاری خود را نسبت به نزدیکترین رقبای خود در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. چه مقدار از گفتوگوهای مثبت کلی در مورد برند یا دسته بندی محصولات شما است؟

دسترسی مخاطب

اگر هدف شما افزایش تعداد افراد است که در مورد برند شما می‌دانند، مهم است که به برندهای مثبت اشاره کنید و هشتگ‌های کمپین خود را اندازه بگیرید.

رفتارشناسی مخاطب

لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها خوب هستند، اما این اطلاعات را در اختیار شما قرار نمی‌دهند که مصرف‌کنندگان را در مورد برندتان صحبت می‌کنند.

الگوی احساسات و عواطف مخاطب

در واقع اعتماد با خرید مرتبط است و می‌توان احساس خوب یا بد، نمی‌تواند برند شما را با مصرف‌کنندگان را نشان دهد. سوشال لیسنینگ به شما امکان می دهد تا نظرات و پاسخ ها را در کانال های اجتماعی را دنبال کنید و سوگیری عواطف را بگیرید.

تنظیم هدف‌ترین راه‌حل برای ارزیابی کمپین‌ها است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  1. هشتگها: یک هشتگ خاص مرتبط با کمپین، به شما این امکان را می‌دهد که به‌جای کلمات کلیدی مرتبط، یک شناسه منحصربه‌فرد را ردیابی کنید. وقتی مخاطبان شما از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند به تحلیل و تحلیل کامپیوتر خود بپردازند.
  2. نام تجاری: بهترین راه برای ردیابی کمپین، هشتگ است، اما اگر آن را نداشته باشید، از نام‌های تجاری یا مدیریت کلمات کلیدی می‌توانید در یافتن گفتگوهای پیرامون کمپین کمک کند استفاده کنید.
  3. ردیابی سطح پست: چه تعداد لایک، عوامل، نظر و… در پست‌های منتشر شده از کمپین دریافت‌اید. با تحلیل و تحلیل روی پست‌ها می‌توان، سطح مخاطب را افزایش داد.

گفت وگو درباره برند یا کمپین شما فقط در یک شبکه اجتماعی اتفاق نمی افتد. برای اندازه گیری موفقیت خود باید اثربخشی کمپین را در کانال های ارتباطی مختلف اندازه گیری کنید. زیرا بستر مکالمه بسته به مخاطبان آن متفاوت است. در واقع مخاطبان شما بر اساس ویژگی‌های جمعیت‌شناسی، علایق و موضوعات در گروه‌های دسته‌بندی می‌شوند.

به عنوان مثال، در فضای مجازی مکالمات بیشتر در ارتباط با موضوع سبک زندگی می‌توان به شما کمک کرد تا با سبک زندگی مصرف‌کنندگان و تأثیر محصولات و برندهای مختلف بر سبک زندگی افراد آشنا پیدا کنید. در مقابل صفحه اصلی است که مخاطبان بیشتر به دنبال کشف و به اشتراک‌گذاشتن ایده‌ها هستند.

در مورد کمپین‌های خود، همیشه باید دنبال این باشید که مکالمه را در مورد آن کمپین در کدام یک از موارد انجام دهید می‌شود و در کدام کانال‌ها کمپین شما بیشترین طنین را دارد. به این ترتیب می‌دانید که کدام کانال‌ها را زیر نظر داشته باشید و عملکرد مخاطبان را به بهترین شکل‌سنجی کنید.

زمانی که کیفیت عملکردهای مورد نظر و برنامه‌های عملیاتی خود را برای ردیابی شبکه‌های اجتماعی خاص کردید، می‌توان با تحلیل و تحلیل سریع، داده‌های مربوط به کامپیوتر خود را از مجاری ارتباطی مختلف ساخته و آن‌ها را تحلیل و تحلیل کرد. در واقع زمانی که برنامه‌های روشن و واضحی برای تجزیه و تحلیل و تحلیل کمپین خود داشته باشید، می‌توانید با مشاهده داده‌ها و تجزیه و تحلیل عملکرد کمپین، برنامه‌های خود را آن‌ها را تنظیم و بهینه‌سازی کنید.

در حالي كه تحقيقات مربوط به سوشال ليسن را انجام مي‌دهند و خود را با هدف تعيين كردن خود انجام مي‌دهند. گزارش دهی در خصوص کمپین باعث می شود تا بتوانید برای مخاطبان نظارت داشته باشید و آن ها را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

اکنون که با نحوه ارزیابی کمپین ها با استفاده از سوشال لیسنینگ آشنا شده اید، به ابزاری نیاز دارید که این کار را به بهترین نحو انجام دهد. بسته به اتصالات و شبکه های اجتماعی مورد استفاده، انواع استفاده از ابزارهای سوشال برای انتخاب وجود دارد. نکته مثبت این ابزارها این است که می‌توان در سریع‌ترین زمان اطلاعات خود از شبکه‌های اجتماعی را به‌روزرسانی کرد و وقت خود را برای تهیه گزارش در پاورپوینت تلفیق کرد.

شنیدن نظرات مخاطبان (گوش دادن در شبکه های اجتماعی) ابزاری قدرتمند برای تحلیل کمپین است. شما با پایش‌های اجتماعی می‌توانید به شبکه‌های مخاطبان را شناسایی کنید و در جهت رفع آن اقدام کنید. برای اینکه بتوانید کمپین‌های شما چقدر خوب عمل کنید، باید دلیل پشت این داده‌ها (بازخورد مخاطبان) را بررسی کنید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!