خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

وقتی کسی که دوست دارد، به شما آسیب می‌رساند، کنار آمدن با آن خواهد بود. شاید به نظرتان برسد که در این وضعیت بهترین کار این باشد که تمام عشقتان را به نفرت تبدیل کنید، اما خب، این کار فقط همه چیز را خراب می کند، چرا که نفرت متضاد عشق نیست و هر دو احساس قوی دارند که از شما انرژی دارند. بسیاری می گیرند. اگر می‌خواهم دردی را احساس کنم که به خاطر دست دادن کسی باشد( چه از طریق جدایی، چه از طریق دعوا، چه از طریق مرگ و یا هرچیز دیگری) رها شوید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با احساساتتان کنار بیایید و در جست و جو کنید. و جوی پیش بردن زندگی و بازگشت به زندگی عادی تان باشید. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا ترفندهایی را در این باره برای شما عنوان کنیم!

چیزهایی که ذخیره او هستند را کنار می گذارند

۱-اطلاعات مربوط به او را حذف کنید

اگر آن شخص قرار نیست جزئی از زندگی شما باشد، باید اطلاعات تماس او را حذف کنید. این کار باعث می‌شود از تلفن زدن، پیام دادن یا ایمیل زدن جلوگیری کنید. شاید شماره، ایمیل یا آی دی آنها را حفظ کنند، اما آنها را از موبایل، کامپیوتر، تبلت و وسایل دیگر برای برقراری ارتباط سریع با آنها حذف کنید. برای مثال اگر اطلاعاتی را که دوست دارید، از تلفن حذف کنید، کم تر وسوسه می شوید که راحت روی اسم او کلیک کنید، زنگ بزنید یا پیام دهید، یا اینکه این کار باعث می شود قبل از انجام این کارها کمی فکر کنید.

بیشتر بخوانید: 6 نشانه دردناک که شما در یک رابطه و عشق یک طرفه گرفتید!

۲_شماره تلفن آنها را مسدود کرده و یا بلاک کنید

اگر آن شخص همیشه زنگ می زند و پیام می دهد و شما هم گوشی هوشمند دارید، می توانید به راحتی برنامه های خود را برای دریافت شماره ها دانلود کنید و نوتیفیکیشنی دریافت کنید.

اگر سخت تلاش می کنید که ذهنتان را از دور نگه دارید، این بهترین کار است، چرا که هربار که تماس می گیرد یا پیام می دهد، به یادش می افتد و شاید وسوسه می شود که جوابش را بدهد!چگونه از کسی که دوستش داریم متنفر را فراموش کنیم؟  (قسمت اول)

۳_او را در شبکه های اجتماعی بلوک کنید

اگر در حال تلاش برای گذشتن از کسی هستید، آنها هنوز هم آنها را در فیسبوک و اینستاگرام و… داشته باشید ایده ای خوبی نیست. بجای اینکه فقط آنها را دیلیت کنید، بلاک هم بکنید! اینطوری نه شما می بینید که آنها چه چیزی را پست می کنند نه آنها را می بینند که شما چه چیزی را پست کرده اید. شاید وسوسه شوید و دلتان بخواهد از طریق اینستاگرام و فیسبوک مشخص شوید که او در چه حال و روزی است و چه می کند، اما شما را کنترل کنید و این کار را انجام دهید، چراکه این کار فقط گذشتن از آنها و فراموش کردنشان را سخت تر کنید. می کند و نمی توان زندگی کرد.

۴_مکالمات قبلی را پاک کنید

تمام مکالمات قبلی از قبیل ام اس ها، پی ام ها و هر چتی که هرکجا دارید پاک کنید. من فکر می کنم وقتی می خواهید کارهای بهتری انجام دهید تا این پیام ها را بارها و بارها بخوانید و احساس کنید.

۵_پیش از پاک کردن عکس ها درست فکر کنید

قبل از پاک کردن عکس ها خوب فکر کنید که آیا واقعا می خواهید این بخش از زندگی را برای همیشه فراموش کنید یا نه. باگذشت زمان شاید بخواهید به رابطه تان دوباره فکر کنید و یا حداقل خاطرات آن دوران را دوباره مرور کنید.

شاید اگر کاملاً عکس ها را پاک کنید پشیمان شوید، به همین خاطر آنها را در یک جعبه یا فلش ذخیره کنید و مثلاً تا زمانی که احساس کنید رویارویی با آنها را دارید، به یکی از دوستانتان امانت بدهید.چگونه از کسی که دوستش داریم متنفر را فراموش کنیم؟  (قسمت اول)

۶- اشیاء و یادگاری ها را در یک جعبه قرار دهید.

در خانه و در وسایلتان جست و جو کنید و هرچیزی که او را به یاد شما می اندازید جمع کنید. شاید بخواهید آنها را در یک جعبه نگاه دارید و اگر آماده باشید به آنها بیندازید.

شاید بخواهید بعدا آنها را به کسی بدهید یا بسوزانید، اما فعلا فقط از جلوی چشمانتان جمع کنید تا همیشه به یاد او نیافتید. اگر هم خواستید آنها را بسوزانید مراقب باشید که جای درستی این کار را انجام دهید و در اتاق خوابتان آتش سوزی راه نیندازید!

کار کردن بر روی احساسات

۱_بدانید که شما بر روی احساساتتان کنترل دارید

مطالعات نشان می دهد که اگر به احساسات از نظر علمی نگاه کنیم، بهتر است آنها را تنظیم کنیم. شاید همین الان فکر کنید که چگونه کاملی را بر روی احساساتتان کنترل کنید، اما اگر صبر و استقامت نشان دهید، مغزتان را می توانید آموزش دهید که چگونه به کنترل مسائل و رویدادها پاسخ دهید. به عنوان مثال مسائل را با آرامش و نگاه عینی بجای اینکه همه چیز را شخصی برداشت کرده و به خودتان نگاه کنید.

بیشتر بخوانید: هشت چیزی که باید رها کنید تا خودتان را پیدا کنید و به خودتان برسید

۲_احساساتتان را بپذیرید

از دست دادن کسی که دوستش دارد می تواند شما را درگیر یک سری احساسات آشفته از خانواده شوک، بی حوصلگی، بی اعتمادی، خشم، اندوه، ترس و یا حتی شادی و آرامش کند، شاید حتی چند مورد از موارد را با هم و تجربه کنید. کنید!!

بجای اینکه با امنیتتان مبارزه کنید، سعی کنید آنها را بپذیرید و بمانید! این کار می تواند به شما کمک کند که یک به عقب بازگردید، قدم های احساساتتان را مشاهده کنید و در نهایت آنها را از خود جدا کنید.

به یاد داشته باشید که این احساسات کاملا طبیعی هستند و حتی می توانید به خودتان دست پیدا کنید که (من به دلیل دادن این رابطه ناراحتم و اینا هم احساسات طبیعی هستند که وجود دارند)چگونه از کسی که دوستش داریم متنفر را فراموش کنیم؟  (قسمت اول)

۳_ احساساتتان را ثبت کنید

می‌توانید احساساتتان را بنویسید و یا حتی صدای خود را در حین صحبت درباره درباره آنها ضبط کنید. نکته ای که وجود دارد این است که احساساتتان را در خود خفه نکنید زیرا این کار حرکتی به جلو را سخت تر می کند. متخصصین پیشنهاد می کنند که وقایع روزانه را به صورت خاطره ثبت کنید زیرا این کار باعث می شود با احساساتتان رو به رو شوید و حتی دریابید که چگونه می توانید بر آنها غلبه کنید.

اگر از خانه هستید و احساس می کنید که باید خودتان را یادداشت کنید، از دفترچه موبایلتان استفاده کنید و اگر بیرون یکی را دانلود کنید.

ثبت احساسات می تواند در برقراری ارتباط با کسی که از دست داد یا از او دلخور بسیار مفید باشد. بجای اینکه به آنها زنگ بزنید، می توانید ضبط کنید را بنویسید یا کنید اما خب اینها را نباید برای او بفرستید، زیرا این کار فقط برای کمک به شماست. شاید حتی بعد از نوشتن یا ضبط کردن بنویسید یا فایلی که ضبط کردید را از بین ببرید.

۴_خودتان را آذر ندهید

هم برای اینکه رابطه ای شروع شود و هم برای اینکه رابطه ای تمام شود به هر صورت نیاز است. این بدان معناست که شما کنترل کاملی بر روی رابطه ای که اید و این موضوع کاملاً است و شما هم اکنون فقط می توانید خودتان را کنترل کنید. مدام رابطه را در ذهنتان مرور نکنید و به اینکه چه اتفاقی می‌افتد، می‌توان به شکل دیگری بیافتند فکر کنید، آن زمان دیگر گذشته است و شاید واقعاً در آن لحظاتی از دست شما برنمی‌آید. مثلاً شاید تفاوت تان این بوده که چیزهای متفاوتی را از زندگی می خواستید و خب این موضوع کاملاً شخصی است و شما حق دارید که حق انتخاب داشته باشید.

بجای اینکه مدام از خودتان بپرسید(چرا من؟) یا اینکه به خودتان بپرسید (بی مصرفِ بی ارزش)، این فکر کنید که چه چیزی را می توانید در رفتارتان تغییر دهید و از آن درس بگیرید. به جای خود را ازار بدهید سعی کنید از خودتان مراقبت کنید. می توانید با افتخار به خودتان بگویید برای اینکه به بلوغ رسیده اید و می توانید از پیش بیایید درس بگیرید و به جلو حرکت کنید شروع کنید!

۵_ خاطرات بد را به یاد بیاورید

وقتی رابطه ای تمام می شود، افراد فقط به چیزهای خوب فکر می کنند و با آنها را شکنجه می دهند. با یادآوری خاطرات بد در رابطه می توانید این جدایی را به عنوان پیشامدی مثبت نگاه کنید.

بعلاوه برای چیزهای منفی در رابطه نگاه می کنید، به این هم فکر کنید که آیا آن شخص در فکر ایجاد آن چیزهای منفی بوده است. مثلا( وقتی من با تو بودم، به خاطر تو از بقیه یا دوستام جدا شدم، دیگه نمیتونستم سرگرمی ها و کارهای علاقه خودم و انجام بدم و اینجوری حس می کردم که دارم به نسخه ی دیگه ای از تبدیل میشم و خب من و تو می شم. باهم فرق داشتم و من خودم و دوست داشتم!)

اگر لیستی از نکات بد رابطه تهیه کنید می توانید بسیار کمک کننده باشید. فقط مطمئن باشید که در جای امنی است یا اصلاً بعد از نوشتن آنها را نابود کنید. آن را به کسی نشان می دهد، مخصوصاً کسانی که سعی می کنند شما را از خود جدا کنید، زیرا این کار فقط باعث قضایای دیگری می شود و کار را برای شما سخت تر می کند.

۶_از او متنفر نشوید

بجای اینکه افراد را احساس کنید و عصبانی کنید، سعی کنید برای احساس تاسف کنید، شاید با چیزی به طور مشخص یا ناخودآگاه در خودش درگیر است و شما از آن بی خبرید.

۷_با کسانی که به او اعتماد دارند احساستان را درمیان بگذارید

مطالعات نشان داده اند که اگر افراد درباره مشکلاتشان صحبت کنند راحت تر آنها را پشت سر می گذارند. فرقی نمی‌کند خانواده باشد، دوست باشید، دوست اینترنتی باشید یا هرکس دیگر، فقط با کسی که به او اعتماد دارید و می‌خواهید احساستان را جدی بگیرید.

با کسانی که احساسات شما را نادیده می گیرند، چراکه فقط باعث می شوند حس بدتری پیدا کنید. اگر واقعاً با احساستان درگیرید، شاید بهتر باشد که با یک مشاور صحبت کنید. یک مشاور خوب می تواند راه کارهایی را برای پشت سرگذاشتن مسائل به شما نشان دهد.

این را هم مدنظر داشته باشید که خیلی برای دوستانتان پرحرفی نکنید، زیرا ممکن است حوصله شان را سر و از شما دوری کنند.

۸_صبور باشید

بهبود یافتن پس از پایان یک رابطه به زمان نیاز دارد، انتظار نمی رود که سریع با آن کنار بیایید. شاید هیچ وقت نتوانی کاملاً دست از دوست داشتن آن شخص برداشتد اما با گذشت زمان عشق کم محو می شود و یادتان می رود.

شاید یک روزی در عقب برمیگردید، به این که چقدر آن شخص را دوست می داشت لبخند بزنید و اینگونه تصور کنید که آن دوران مربوط به بخشی از زندگی تان بوده و دیگر گذشته است.

۹_مثبت باشید

مادامی که در حال فراموش کردن این شخص، ممکن است روزهای خوبی داشته باشید و هم روزهای بد. مثبت بودن به این معنا نیست که روزهای را نادیده بگیریم بدان معناست که باور داشته باشد روزهای خوب بازهم می آیند.

شاید جمع آوری روزها را نتوانید خودتان را و جور کنید. اشکالی ندارد. سعی کنید با نگرشی مثبت به آن نگاه کنید. شاید حتی اگر در روزهای بد سرتان را با کتاب، فیلم و یا آهنگ های غمگین گرم کنید و چند قطره ای اشک بریزید فکر کنید بدی نباشد! به خود اختصاصی که ( بسیار خب، امروز اینجوری میگذرونم، اما فردا سعی می کنم جور دیگه ای باشم. من قدر قوی هستم که از پس این داستان بربیام!)

این مطلب دو قسمت است، می توانید این مطلب را در اینجا مطالعه کنید. نظرات خود را درباره این مطلب با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید!

چگونه از کسی که دوستش داریم متنفر را فراموش کنیم؟(قسمت دوم)

بپوش رو
اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!