چگونه با مدیریت برخورد کنیم؟
چگونه با مدیریت برخورد کنیم؟

در حال حاضر رقابتی میان کسب و کارها در اینستاگرام شکل گرفته است. معمولا برای خرید هر محصول در اینستاگرام، حداقل فروشنده وجود دارد. اما در رقابت‌های بازاری موفق می‌شوند که به نحوه برخورد با مشتریان در اینستاگرام این آگاهی‌ها و خدمات پس از فروش رضایت‌بخش ارائه می‌دهند. توجه داشته باشید که بیشتر در مورد برخورد با مشتری در اینستاگرام قبل از فروش مهم است، بایستی پس از فروش با رفتار اصولی راضی نگه دارید.

بیشتر زمان‌های فروشنده فقط گفت‌وگو با کاربر می‌شود. به همین دلیل شما باید از فالوور، مشتری بسازید. سپس با نحوه برخورد صحیح مشتری را به مشتری دائم تبدیل کنید. بهترین روش برای حفظ مشتری چیست؟ در این مقاله با نحوه برخورد با مشتری در اینستاگرام آشنا می‌شوید.

https://soodaro.com/

مهم ترین نکته پس از جذب، برخورد با مشتری و جلب اعتماد آنهاست. در وهله اول مشتری باید پی برد، شما به‌عنوان یک مشاور قصد راهنمایی داشته باشید. در ادامه روش‌های برخورد با مشتری در اینستاگرام را بیان کردیم.

اگر دارای کسب و کار در اینستاگرام هستید؛ لحن و بیان شما، گام اول برای ثابت نگه داشتن مشتری است. برخورد با مشتری در دایرکت و کامنت‌های پست‌ها صورت می‌گیرد. شما باید بهترین لحن را برای ارتباط قوی بین شما و مخاطب بدانید، لحن دوستانه و غیررسمی است. همچنین می‌توانید با نام کوچک صدا بزنید. حال اگر سوالی در دایرکت بپرسید، سعی کنید از پاسخ تک کلمه‌ای بله یا خیر استفاده کنید. مشتری برای خرید محصول، حوصله و دقت شما را هنگام پاسخگویی در نظر بگیرید.

حتما برایتان پیش آمده، سوالات متعدی درباره محصول در دایرکت بپرسد. در این صورت شما می‌توانید پیامی یا صوتی ارسال کنید. توصیه ما به ارسال پیام صوتی است زیرا باعث ایجاد و ارتباط بین شما و مشتری می شود. در واقع شما باید برای برخورد با مشتری از لحن مناسبی استفاده کنید تا مخاطب احساس نزدیکی کند.

https://soodaro.com/blog/customer-orientation

برای ارتباط با مشتری در اینستاگرام به صورت هدفمند باید از نظرات آنها استفاده کنید. ممکن است روزانه چند کامنت منفی و مثبت مرتبط با پیج دریافت کنید. در طول زمان و با پیشرفت کسب‌وکارتان، تعداد کامنت‌ها افزایش می‌یابد. بدلیل دریافت کامنت نگران نباشید، این بدان معناست که به محصولات شما اهمیت می دهد. برخورد با مشتری در این زمان بسیار مهم است. شما باید بادقت و حوصله به تمام کامنت ها پاسخ دهید. اگر مشتری مشکل خود را در کامنت‌ها بیان کرد، حتما پس از بررسی راهنمایی کنید. پاسخگویی به کامنت‌ها به شما کمک می‌کند که ارتباط خود را با کاربران توسعه دهید.

پاسخگویی به کامنت‌ها
پاسخگویی به کامنت‌ها

آنچه گفته شد، نحوه برخورد با مشتری پس از فروش از عوامل تعیین کننده رشد پیج است.

ممکن است به موارد مختلف، محصول شما هنگام ارسال صدمه ببیند. در اکثر مواقع مشتری پس از دریافت محصول بسیار عصبانی است و با لحن تنند پیام خود را در دایرکت ارسال می کند. سعی کنید در این زمان حرف مشتری را قطع کنید و صبورانه پاسخ دهید. در واقع شما باید به هر گفت و گو و موضوعی به عنوان یک رابطه طولانی مدت نگاه کنید. سعی کنید بگویید با لحن مثبت پیشگو. یک فروشنده حرفه‌ای به راحتی می‌تواند با واژه‌های مثبت، خشم مشتری را کنترل کند تا فضای داخلی شکل بگیرد. در حقیقت شما برای برخورد با مشتری در این زمان، باید خودتان را جای نگه دارید. اگر پشتیبانی پس از فروش خوبی ارائه شود، ممکن است مشتری را برای همیشه از دست بدهید.

https://soodaro.com/blog/how-to-prevent-customer-churn
ارائه خدمات پس از فروش
ارائه خدمات پس از فروش

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که نحوه برخورد با مشتری را بهبود بخشد. برای مثال فروشگاه محصولات اینترنتی را در اینستاگرام مدیریت می‌کنید. حال برای ارتباط بیشتر و راحتی بهتر است دکمه تماس را به صفحه اینستاگرام خود اضافه کنید. بنابراین اگر در پاسخگو نبودید، مشتری می‌تواند برای خرید فوری با شما تماس بگیرد. با این حال شما همیشه سعی کنید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به دایرکت‌ها پاسخ دهید.

با افزایش فالوور و بازدید پیج حتما سوالات مشابه در دایرکت دریافت می‌کنید. برای مثال از کاربران درباره نحوه ارسال محصول سوال می‌پرسند، اکنون می‌توانید پاسخ سریع ایجاد کنید. این ویژگی در اینستاگرام، یک راه عالی برای پاسخگویی در زمان کوتاه است.

نحوه برخورد با مشتری یکی از راهکارهای ارزشمند در بازاریابی اینستاگرام است.

نکته آخر برای برخورد با مشتری صداقت گفتار است. همه مشتریها به توضیحات اغراقآمیز درباره محصول پی میبرند. بنابراین هرگز برای فروش یک محصول در آن، زیاده‌روی نکنید. همچنین سعی کنید همیشه مشکلات را حل کنید زیرا هر مشتری، چند مشتری جدید به پیجتان می‌کند.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!