خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

در این مطلب قصد داریم شما را با کراول باجت در سئو سایت آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید. اگر هنوز مطلب کراول باجت Crawl Budget چیست؟ را نخوانده بهتر است قبل از خواندن این مطلب را مطالعه کنید.

بودجه کرال خود را از کجا پیدا کنم؟

ابتدا باید بدانیم که بودجه ی خزیدن ربات گوگل در سایت ما چه مقدار باشد، برای این کار می توان از ابزار مفید استفاده کرد. با استفاده از این ابزارها می توان اطلاعات بیشتری را در زمینه آمار خزیدن در سایت خود مشاهده کنید.

یکی از این ابزارهای مفید، Google Search Console می باشد. شما می توانید به قسمت دامنه خود وارد شوید و وارد سایت_آمار خزیدن شوید و تعداد درخواست های خزیدن، زمان دانلود و نسبت زمان پاسخ صفحه را مشاهده کنید. برسی این گزارشات درباره آمار خزیدن می تواند در زمان بهینه سازی و قیمت سئو سایت به ما کمک می کند.

ما همین طور گزارش های مربوط به سرور را برسی کنیم تا دقیقا متوجه شویم ربات گوگل در حال خزیدن در چه چیزی باشد. ابزارهایی که همگی راه حل هایی برای تجزیه و تحلیل فایل لاگ ارائه دهنده عبارتند از:

  • قورباغه جیغ
  • پادشاه محتوا
  • Botify

ما می‌توان به وسیله‌ای ابزارها و روش‌هایی که در بالا گفته می‌شود، اصول اولیه را تشخیص دهیم و مشخص کنیم که وضعیت‌های بایستی از خزیدن را برسی کنیم. ممکن است در اینجا یک سوال ایجاد شود که اصلاً چرا باید به خزیدن گوگل فکر کنید، و آیا واقعا برای سایت مهمی هستید؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که زمانی که یک صفحه جدید در سایت شما ایجاد می شود و یا قرار است یک صفحه قدیمی آپدیت شود، قصد داریم افراد آن را ببینند و این صفحه را برای همه کاربران قابل دسترسی باشند.

بودجه خزیدن سایت ما تنها 50 درصد از وب سایت ما را پوشش می دهد، بنابراین 50 درصد از وب سایت ما را در نتایج جستجو نشان می دهد. این امکان وجود دارد که شخصی یو آر ال صفحه ی سایت را کلمه به کلمه تایپ کند و آن را پیدا کند، اما بسیار محدود می باشد و همیشه اینطور نیست. اگر بم صادقانه بگویم این ریسکی نیست که سئو کار مایل را به انجام آن برساند و بخواهد آن را برای سئو سایت بهینه کند.

چرا کراول باجت برای سئو سایت مهم است؟

چگونه بودجه کرال خود را بهینه کنید؟

بهینه سازی بودجه خزیدن در سایت یک اقدام یک روزه نمی باشد و شما باید در این راه صبور باشید. ممکن است در این راه نا امید شوید، اما ما در این مطلب قصد داریم کمک کنیم. نگران نباشید.

بهتر است ابتدا آن موارد را شروع کنید که می توانید برای کمک به بهبود بودجه خزیدن خود انجام دهید، با همکاری برسی انجام دهید:

  • بهبود سرعت سایت
  • پیوند داخلی
  • از گذاشتن تکراری خودداری کنید

بهبود سرعت سایت

سرعت سایت به گوناگونی مهم می باشد. ما قصد داریم سایت ما به موقع بارگذاری شود تا کاربران با سایت ما دچار مشکل نشوند و در محل قرارگیری صفحاتی را داشته باشیم. همچنین می توانید این سرعت را سریع انجام دهید تا گوگل در سریعترین زمان ممکن ما را بررسی کند. بهبود سرعت سایت سئو سایت نیز بسیار مهم است.

هر چقدر صفحات سایت ما سریعتر بارگیری شوند، ربات های گوگل سریع تر می توانند در صفحات ما بخزند و آنها را فهرست کنند. در صورتی که ما بودجه خزیدن را افزایش نمی دهیم، زیرا اگر بتوانیم 10 صفحه را در 1 دقیقه بارگذاری در مقایسه با بارگیری 1 صفحه در 1 دقیقه، پیشرفت های خوبی را شاهد باشیم.

به مقدار و بودجه ی خزیدن گوگل در سایت ها کراول باجت می گویند. ربات گوگل یا همان ربات خزنده ی گوگل (Googlebot) و همین طور سایر موتورهای جستجوی می در صفحات سایت شما در مدت زمان مشخصی بخزند. مدیریت مقدار خزش گوگل در سایت شما، می تواد به سایت کمک بسیار زیادی کند.

چگونه این مدیریت برای سایت امکان پذیر است؟ در ادامه این مطلب شما را با این قابلیت آشنا کرد. درباره اینکه ربات گوگل در سایت شما بخزد، چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

چرا کراول باجت برای سئو سایت مهم است؟

نکته ی اول: برای اینکه ربات گوگل در وب سایت شما بخزد، بایستی ابتدا اطلاعاتی را دریافت کنید که در فایل Robots.txt را به گوگل داده باشید.

نکته دوم: برخی از هکرها ربات هایی را طراحی کرده اند که وارد سایت شما می شوند و در آن بخزند و مطالب موجود در سایت شما را می سازند. شما باید برای جلوگیری از ورود و سرقت این ربات ها، در فایل Robots.txt ورود آنها را ببندید.

نکته ی سوم: برخی از آنالیزورها نیز دارند که شما را در اختیار رقبا و هکرها قرار می دهند، دسترسی آنها را نیز می توانید در Robots.txt ببندید.

بهتر است ربات گوگل را در خزیدن در صفحه ها و فهرست آنها و سایت شما بر اساس الویت شما به طور غیر معمولی کنترل کنید. ولی ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که تمام صفحات مهم ما را می‌بینیم و می‌توانیم در نتایج گوگل نمایش داده شوند. بررسی ما نمی تواند صفحاتی را که گوگل در آن می خزد و سئو سایت انجام دهد، را 100 درصد کنترل کنیم.

این ربات گوگل است که بر اساس یک سری شرایط مشخص شده است، تشخیص می دهد که کدام صفحات از نظر فهرست بندی مهم هستند. برخی از این عوامل در فهرست بندی گوگل عبارتند از: نقشه های سایت XML، ساختار لینک داخلی و وب سایت معتبر.

در شرایطی که خزیدن و فهرست کردن هر صفحه در سایت شما توسط گوگل غیرمعمول است، اما ما می‌دانیم که مطمئن هستیم که همه صفحات مهم ما در آن قرار می‌گیرند و می‌توانند در SERP ظاهر شوند. متأسفانه، ما کنترل ۱۰۰% صفحات را که گوگل می خزند، نداریم. گوگل مشخص می کند که کدام صفحات مهم ترین هستند و آنها را از نظر اولویت فهرست می کند. برخی از عوامل موجود عبارتند از ساختار پیوند داخلی، نقشه های سایت XML و وب سایت معتبر.

برای اینکه بهتر متوجه بوجه خزیدن و اثر بخشی در سایت شوید به این مثال دقت کنید: فرض کنید یک کسب و کار کوچک مانند گیاهی که دارای سایتی با 100 صفحه می باشد و بودجه ی خزیدن گوگل 1000 صفحه می باشد. این به این معنا می باشد که اگر گیاه فروشی 900 صفحه ی دیگر نیز می تواند ایجاد کند. شما می توانید بوجه ی خزیدن خود را برای بیشتر شدن کارایی بهینه کنند.

حال ممکن است یک کسب و کاری بزرگ یک سایت با 100000 صفحه و بودجه ی خزیدین 90000 دارید. پس یجا مشکل خزیدن در 10 هزار صفحه ی خود دارید که هیچ گاه نمایان نمی شود. و این امر ممکن است شما را ببینید مشتریان را از دست بدهید.

برای سفارش می توانید در قسمت تماس با ما شرکت سئو سایت مهرآرا ارتباط برقرار کنید.

کراول رایتنرخ خزیدن چیست؟

کنسول گوگل ارزیابی خزیدن ربات گوگل را به این تعریف می کند: در هر شکل چند درخواست به سایت شما می دهد که درحال خزیدن در آن می باشد: به عنوان نمونه، 5 در خواست در مکان.

شما نمی توانید تعداد این درخواست ها را در ربات گوگل در زمان خزیدن، افزایش دهید و یا حتی در صورت لزوم این امکان وجود داشته باشد که آنها را محدود کنیم. همچنین این امکان وجود دارد که به گوگل بگویم که یک صفحه دوبار بخزد.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و توسط آن تبلیغ کننده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال تبلیغاتی ندارد.

بپوش رو
اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!