به نام او.

یک چیزی هست و باید پیدا شود، این قلب تپنده صحبت های من و قله صحبت های من و دلیل بر این نوشتار است، من نه از ابتدا حرفه ای بودم و نه در حال حاضر حرفه ای هستم، فقط بلدم گلیم خودم را از آب بکشم بیرون و چون میدانم شاید نکاتی را در نظر بگیرم. پائین تر عرض خواهم کرد، بدرد اندک دوستانی بخورد نمیخواهم از کنار آنها عبور کنم و در دلم نگه دارم.

اول از هر چیز میخواستم دنبال یک مطلب با همین مضمون در سایت های انگلیسی بگردم، اما بیخیال شدم و با هرآنچه خودم گفتم همیشه به یک نتیجه رسیدم را باید بنویسم.


از همین ابتدا یک لیست نامرتب مینویسم که به جستجوی شما در اینترنت کمک می کند.

  1. استفاده از ابزار آنلاین ها:

این ابزارهای آنلاین شامل Image Resizer تا Instagram photo downloader و Exif Viewer و پیدا کردن آی‌پی خود و جاهای مختلف و خیلی چیزهای دیگر می‌شود، حال این چه دخلی به جستجوی شما در پروژه‌های جستجوی شما می‌پردازد؟

یک وقتهایی که آن یک وقت را خودتان و سناریوی سرچ‌تون مشخص می‌کند، شما را مخیر به استفاده از این وب سایت می‌کند، برای مثال لیست زیر تا حدودی مثال خوبی است که به خودی خود و در جای خودش به تنهایی کاری است. انجام نمی دهد اما شاید در روند جستجوی شما به کدام یک از اینها نیاز دارید و یا Tips & Tricks برای بهبود جستجوی شما بپردازید:

مبدل کیس

ژنراتور Lorem Ipsum

شمارنده نامه

تبدیل متن به دست خط

حذف چندگانه فضای خالی

جفت یاب فونت گوگل

مبدل خواندن بیونیک

برش تصویر

فیلترهای تصویر

تغییر اندازه تصویر

یاب میانگین رنگ تصویر

استخراج کننده رنگ تصویر

انتخابگر رنگ تصویر

SVG Blob Generator

مولد الگوی SVG

سانسور عکس

تبدیل SVG به PNG

تبدیل تصویر به Base64

CSS Clip Path Generator

CSS Loader Generator

تولید کننده الگوی پس زمینه CSS

CSS Cubic Bezier Generator

CSS Glassmorphism Generator

CSS Gradient Generator

CSS Triangle Generator

CSS Box Shadow Generator

CSS Border Radius Generator

مبدل کد به تصویر

URL Slug Generator

React Native Shadow Generator

رمزگذار/رمزگشا Base64

رشته های خود را به Base64 رمزگذاری کنید یا رشته های کدگذاری شده با Base64 را رمزگشایی کنید

رمزگذار/رمزگشا HTML

رمزگذار / رمزگشا URL

HTML Minifier

CSS Minifier

JavaScript Minifier

HTML Formatter

CSS Formatter

فرمت کننده جاوا اسکریپت

MD5 رمزگذاری/رمزگشایی

SHA1 رمزگذاری/رمزگشایی

SHA224 رمزگذاری/رمزگشایی

SHA256 رمزگذاری/رمزگشایی

SHA384 رمزگذاری/رمزگشایی

SHA512 رمزگذاری/رمزگشایی

رمزگذار/رمزگشا JWT

JSON Tree Viewer

تبدیل HEX به RGBA

مبدل RGBA به HEX

مولد سایه های رنگی

میکسر رنگ

فیلترهای اینستاگرام

مولد پست اینستاگرام

دانلود کننده عکس اینستاگرام

مولد توییت

تبدیل توییت به تصویر

تصویر کوچک YouTube Grabber

Vimeo Thumbnail Grabber

Graph Meta Generator را باز کنید

تولید کننده رمز عبور تصادفی قوی

فهرست تصادفی ساز

تولید کننده کد QR

مولد بارکد

بارکد تولید کنید

و غیره …

برای مثال:

https://it-tools.tech/

2. استفاده از کلمه کلیدی مناسب:

اگر بخواهم به این مورد شاخص بدهم یا درصدی برایش مشخص باشد، درصد زیادی به دلیل مهم آن باید داد، “کیورد” به مثابه کوتاه تر کردن مسیر و صاف و پوست کنده کردن است، درست است که گوگل و سایر موتورهای جستجو به یک بلوغ عالی پشت آن کادر جستجوی رسیده اند، اما وقتی کلمه ما یا جمله ما در آن کادر نوشته می شود کمال گرایی آن‌ها عود است. می‌خواهد بهترین ایده‌آل‌ترین و جستجوها را برای ما نشان بدهند:

About 300,000,000 results (0.62 seconds)

پس بهتر است، این نتیجه را کمتر با کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید.


3. استفاده از سرویس های آپلود تشخیص عکس در موتورهای جستجو:

در حال حاضر همه یا شاید تاپ های موتور جستجو شامل این قسمت در کادر معروف جستجویشان باشد که عکس بدهی و آن را تشخیص دهد و ادامه مسیر جستجو را با تشخیص دقیق آن ادامه بدهی.

ماکروسافت بینگ، Unsplash و دیگر جستوگرهایی که سرشان به تنشان می‌آورد شامل این گزینه مهم می‌باشند (یا اختصاصی Google Lens) که وقتی هدف ما و ابتدایی‌ترین قدم ما یک است. عکس است که تا حدودی می توانیم مشخصات آن را به متن تبدیل کنیم و به گوگل و سایرین تحویل بدهیم آن عکس و تشخیص دقیق آن کار جستجو را ساده تر می کند.


4. به جستجوتان به چشم OSINT نگاه کنید

این کلمه پنج حرفی یکی از مهارت های چندگانه ای است که یک انسان متوسط ​​رو به بالا خود به خود آن را می‌آورد، اما لاتی آن می‌شود وقتی که یکی به شما می‌گوید “ببین داداش آمار یکی رو برای من در میاری؟” یا اصولی تر و حرفه ای تر آن می شود “بدست آوردن و تحلیل کردن اطلاعات از هرآنچه که در کف اینترنت به صورت باز و آماده وجود دارد” که معمولاً به طور خاص به این منظور از جمع آوری اطلاعات برای مقاصد خاص و سناریوهایی استفاده می شود. حتی در برخی از مسابقات Capture the flag یک بخشی از آن به همین OSINT مربوط می شود و امتیازدهی می شود.

پس از بیان، اگر دقیق تر و با عینک OSINT به هرآنچه که شما دنبالش می کنید را پیدا کنید، جستجوی شما همان محیط اینترنت و همان محتوا است، ولی شیوه Out of the Box به آن می رسد.


5. انتخاب مرورگر مناسب

به عقیده من، انتخاب مرورگر هم مانند لباس مناسب هرجایی را می پوشاند، درست است که در حال مرورگرها برسر یک سری بنچمارک ها با هم جنگ و جدل می کنند و ما هم بر سر این خوب و بدها توافق می کنیم، ولی وقتی پشت سیستم خودمان هستیم. میشینیم و از سیستم عامل و سخت افزار خودمان اطلاع پیدا می کنیم میبینیم مرورگر مناسب خیلی مهم است، مرورگرها هرکدام در زیرشان موتورهای رندرینگ و جاوااسکریپتی را دارند (منظورم Blink و WebKit و Gecko و این دست از موتورها هستند) و ما رابط کاربری آنها را دارند. فقط مشاهده می کنیم، بهنگامی که میخواهیم زیاد را برای استفاده و چرخیدن و وب گردی بگذرانیم یک مرورگر مناسب یا بهتر است بگویم مروگرهای مناسب خیلی مهم می شود.

برای مثال گاهی Vivaldi Browser با وجود اینکه برپایه‌های کرومیوم از خود Google chrome بهتر جواب می‌دهد (نه طبعا سخت‌افزاری، بلکه بلحاظ کاربری و UX) و خیلی از مرورگرهای دیگری که با تجربه و کرات شدن می‌شوند از بهترین گزینه‌های ما بشود.


6. با مرورگری که کار می کنید مسلط بشوئید

این گزینه هم شاید ادامه‌ی مورد بالا بشود، اما مطمئناً یک پاراگراف خاص برای خودش را می‌کند، این تسلط از کار با Keyboard Shortcut ها شامل مواردی است که در about:about (فایرفاکس) و یا chrome://about ( گوگل کروم) می‌آید، وقتی می‌دانی چه چیزهایی دارد یا مثلاً تا چه حد می‌توان آن را بهبود بخشید یا بقول سختی ها اورکلاکش کنید و بشناسیدش که با انگولک کردن اینجا و آنجایی آن کارایی مرورگر بهتر است یا من با آن انس. بیشتر و بهتری پیدا بکنم.


7. از باز کردن Tab های زیاد نه بترسید و نه بدتون بیاد

این عادت شاید در خیلی از ماها وجود داشته باشد که وقتی دست به برد و موس میشویم و قصد جستجو در اینترنت را داریم، مرورگرمان پر از تب های زیاد و حتی پنجره های زیادی می شود، این مورد بد نیست، ولی با مدیریت کردنش یکی از بهترین روش ها می شود، اکستنشن ها و افزونه های زیادی بابت tab manager و tab organizer وجود دارند که به انتخاب انتخاب تون می توانید یکیش رو برگزینید و تو دریای تب های زیاد غرق بشید .


8. از PKM استفاده کنید

این مورد شاید کمی دور از ذهن باشد، اما استفاده از مدیریت دانش شخصی چه در حیطه جستجو و چه در سایر موارد کمک بسیار بزرگی به ما می شود، ابزارهای متنوع پولی و رایگان هم در کف اینترنت ریخته شده است که مانند آن است. موارد ذکر شده را می توان به شیوه های مختلف آنها را هر روز بکار برد و از قابلیت های این ابزارها برای رسیدن به هدف غایی خود در سرچ بکار ببندید.


9. بوکمارک و Favorites کنید، حتی اگر استفاده نکنید

برای این مورد هم ابزارهای متنوعی وجود دارد که رنگ و صبفه دیگری به جستجوی جستجوی شما می دهد، اما همین CTRL + D ساده، وقتی شما از صفحه ای که در آن قرار دارید و یا قرار دارید گوشه ذهنتان را آماده می کند که یک یا چند قدم است. به هرآنچه که شما در دنبال آن هستید نزدیکتر شدید.

این لیست بوکمارک های شما در آینده می توانید هم در آنها بگردید و ببینید چه چیزهایی نظر شما را جلب کرده است و چه چیزهایی مقصود نهایی شما بوده است و باز هم موارد دیگر را دنبالش کرده اید در کنار مواردی که مارک کرده اید را سهل الوصول تر می کند. .


10. خسنه نشید، ادامه بدید

این مورد را هم می توان یک اصل بپذیرید و بدانید که جستجوی یک چیز شاید در وهله اول، در همان صفحات ابتدایی و پیش از شما نباشد، باید زیاده بگردید و زمان بیشتری بگذارید، پس اگر با چند دقیقه وقت گذاشتن پیدا نشد، چند ساعت نیست. یا چند روز برایش وقت بگذرارید، به شیوه هایی مانند out-of-the-box به آن نگاه کنید و بگردید و مطمئن باشید که پیدایش می کنید.


11. یک چیزی هست و باید پیدا شود

من بشدت به این مورد پایبندم و به آن اعتقاد شدیدی دارم، که قلب محرک جستجوی شما را از کار می‌افتد که ناامید از پیدایش بشوئید، آن چیز در یک جای اینترنت وجود دارداین شمائید که باید آن را پیدا کنید، اول نفری نیستید که میگردید و اولین نفری نیستید که با این مسئله روبرو هستید، پس! پیدا می شود، با این دید که حتما پیدا می شود را ادامه دهید و یا حتی شروع کنید


12. گاهی از Dork استفاده کنید

این مورد ممکن است رنگ تخصصی به خودش پیدا کند، اما اگر به عادت تبدیل شود، دیگر اینطور نیست، سرچ معمولی این است که من و شما یک چیزی در کادر جستجوی گوگل وارد می کنید و صفحات اول و دوم و سوم رو میگردیم و اگر پیدا نشد. میگویم نبود، نیست، اما اگر با استفاده از امکاناتی که موتورهای جستجوی خود را در این مورد استفاده کنیم، گوگل پرچمدار است. خروسک پشتیبانی های بسیاری انجام می دهد، یک منبع عظیم از آنها که با یک نگاه هم می شود رسالت آنها را دریافت سایت exploit-db و قسمت Google Hacking Database (GHDB) آن است.


13.گاهی از گوگل شروع نکنید

گوگل آن حد از بلوغ را رد کرده است و وارد فازهای خیلی انسان آن هم منتهی الیه زندگی ما شده است و چیزها از ما میداند، اما ما میخواهیم خودمان را دنبال بگردیم، پس همانقدر که گوگل کشفن و ذخیره و تحلیل سایت های اینترنتی را دارد. را دارد، سایرین هم دارند اما با یک قدرت کمتر، از duck.com یا bing.com استفاده کنید از yandex.com و baidu.com استفاده کنید و بدانید که جواب می‌دهد.


14. استفاده از توییت دک

هدف فقط پیدا کردن است، پس هدف وسیله را توجیه می کند، شما باید آن را پیدا کنید، حالا هرطور شده است،
زمانی یک توییت دک ابزار جانبی بود و شرکت توئیتر آن را خرید و جز ساب دامین های خودش کرد، شما با داشتن یک اکانت توئیتر می توانید به میلیون ها تا مطلبی که در لحظه توسط آدم و ماشین توئیت می شود و می شود. کلمه کلیدی ای که شما به دنبال آن هستی را لیست می کند و این می شود سرنخی یا حتی آن چیز نهایی که شما دنبالش بودی .


15. استفاده از تلگرام

تلگرام مسنجری که پرقدرت ظاهر شد و همینطور قدرتمند باقی ماند، قابل جستجویی است که در آن وجود دارد و می توانم چت هایی را داشته باشم که با دیگران و جستجویی که چند سال پیش در یک گروه انجام می دهند یا حتی ما نبودیم صحبت های من باب موضوع ما انجام می شود. است، همین موارد در کانال ها هم صادق است و فقط و فقط با نوشتن یک کلمه یا جمله در عرض چند ثانیه تمام آن چیزی که بدنبالش بودیم لیست می شود.

عضویت در کانال ها و گروه های تلگرامی لینک هایی دارد که می شود با داشتن اکانت و یا حتی شماره مجازی از کشورهایی که این ارتباط را در آنها وجود ندارد از پانصد ششصد عضو گروه و کانال شد ولو از آنها استفاده هر روزه نکنیم و کارایی. آنچنان روزگاری نیست، فقط به دلیل اینکه روزگاری نیاز به جستجویی دارد یک سری هم به ذره بین تلگرام بزنیم و چیزی که دنبالش هستیم را در ببینیم پیدا می شود یا خیر.


16. استفاده از kagi.com و سرویس های مشابه

سایت هایی از این دست که خوبش کم پیدا می شود مانند kagi پولی و معرفی نامه لازم است، یا می توان از افزونه هایی مانند hyperweb و یا highday استفاده کرد، که جستجوی شما را تا خیلی راحت تر و دقیق تر کنید. هدف گیری و هدایت می کند .


17. اگر جای تولید کننده محتوای بودید …

این خیلی مهم است که اگر روزی جای همین تولید کننده تصویری بودید یا داشتید همین مطلب رو مینوشتید عنوان مطلب یا پاراگراف اول متن تون چی بود؟ از چه واژه هایی استفاده می کنید؟

بلخره شما دنبال مطلبی میگردید که هست اما نمیدانید به چه شکلی به چه زبانی نوشته شده است، پس خودتان را جای آن تولیدکننده محتوا بگذارید و فکر کنید اگر میخواستید همچین چیزی بنویسید در تیتر مطلب تا چه چیزی مینوشتید و از این دست مسائلی که منها دارید. موتورهای هوشمند جستجو صفحات چندم را در اول و دوم بیاورید.


18. از My Activity استفاده کنید

یک زمانی در گوگل تاریخچه جستجو را نامش می‌برد که از جستجوهایی که در گوگل دارید وقتی لاگین کرده بودید یک تحلیل کوچک ارائه می‌داد، در حال حاضر نامش عوض می‌شود و My Activity با همین کار ولی ویژگی‌های بیشتر فعالیت‌های گوگلی شما را با اجازه می‌دهد. خودتان رصد می کند، یک خوبی است که می توانید در میان جست وجوهایی که ماه های پیش از سال های قبل انجام داده اید، هم جستجو کنید که دنبال چه بوده اید، این به شما کمک می کند آیا مسیر درستی را برای جستجوتان انتخاب کرده اید و چقدر بیهوده لینک است. به هدر دادید و به مقصودتان رسید یا نه، نوع نگاهتان متفاوت است به این کنسول مهم گوگل.


19. در آخر دوست دارم بگویم نمیدانم چقدر این نکته نظرات به کار شما می‌آید، اما یک نفر در یک گوشه این دنیا، با رعایت اینها آنهم وقتی می‌گیرم که چطور و حتمن باید یک چیزی را پیدا کنم دست به کارهای من درآوردی. میزدم و سعی میکردم به نتیجه برسم که خداروشکر همیشه رسیدم و امیدوارم شما هم با اضافه کردن تعداد بیشتری به این لیست جستجوهای موفق تری در کف اینترنت وقتی چیزی هست و باید پیدایش کنید برسید .

موفق باشید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!