چجوری خودمان شرکتی را ثبت کنیم؟
چجوری خودمان شرکتی را ثبت کنیم؟

با افزایش تنوع، بسیاری از افراد یک شرکت شخصی راه‌اندازی کرده و کسب و کار خود را راه‌اندازی می‌کنند تا مکان‌های خود را برای پیشرفت شغلی بیاورند. اما مراحل ابتدایی شروع یک استارت آپ روند اداری این شغل همیشه می تواند آنقدر سخت و پیچیده باشد که شخصی از انجام آن کار خودداری کند. یکی از جنبه های فرآیند پیچیده، ثبت کسب و کار است.

خودمان به هدف ساده از ثبت کسب و کار را تایید کنیم

عده ای بر این عقیده اند که شرکت به طور کلی به معنای ثبت شرکت در یک سیستم خاص دولتی و شروع کسب و کار آن است. اما معنی کامل این جمله در این جمله خلاصه نمی شود. به زبان ساده، ثبت شرکت و کسب و کار به معنای برداشتن اولین قدم برای ورود رسمی به محل کارتان است. این به شما امکان می دهد تا تجارت خود را بدون هیچ مشکل قانونی اداره کنید. ثبت شرکت توسط افراد بسیار آسان است اما باید یک سری دانش حقوقی در این زمینه داشته باشید که اولین رکورد این دانش را در قالب این مقاله به شما می دهد.

مراحل ثبت کسب و کار خودمان چگونه است؟

مرحله دوم پس از راه اندازی یک کسب و کار، ثبت آن است. در این قسمت، نام اول همه را در اختیار شما قرار دهید تا مراحل کسب و کار خود را ثبت کنید. در ابتدا باید به اطلاع شما برسانیم که در طی مراحل ثبت نام ممکن است با مشکلات یا عوامل استرس زا وارد شوید. آرام بمانید و روی کاری که باید انجام دهید انجام دهید و بهترین کارها را انجام دهید.

مرحله اول: کارهای اداری را تمام کنید

در ابتدا باید مدارک مربوط به ثبت شرکت را دریافت کنید. این اسناد به دو دسته اسناد مربوط به شرکت و اسناد شخصی تقسیم می شوند. مدارک مربوط به شرکت در قسمت سوم و مدارک شخصی مانند کپی کارت ملی و شناسنامه در قسمت اول الزامی است.

مرحله دوم: انتخاب نام مناسب برای شرکت

نام خاص به فرد مناسب برای شرکت خود پیدا کنید. شما پنج نام را انتخاب کنید تا با رد هر یک از آنها را انتخاب کنید مناسبی وجود داشته باشد. اسامی فارسی بوده و حداقل از سه هجا تشکیل شده باشد.

مرحله سوم: نصب اسناد شرکت

بسته به نوع شرکت، اسناد و مدارک متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، شرکت کپی، کپی اساسنامه، بیانیه شرکت و جزئیات بیشتری در این قسمت قرار داده شده است. در این مرحله می‌توان از موارد ثبتی پیشرفته کمک به هماهنگی‌های لازم برای اخذ مدارک ثبت شرکت را به صورت روان انجام داد.

مرحله چهارم: امضای اسناد ثبت نام

اسناد مربوط به شرکت شما باید قبل از ثبت در سامانه توسط شرکت پرسنل چاپ و امضا شود.

مرحله پنجم: اسناد را به اداره ثبت ارسال کنید

مدارک امضا شده توسط اعضای شرکت برای شروع مراحل ثبت باید به اداره ثبت شرکت ارائه شود.

مرحله ششم: آگهی را دانلود کنید

پس از دریافت مدارک خود از اداره ثبت شرکت ها، اطلاعیه ثبت شرکت شما به سامانه ثبت شرکت ارسال می شود. شما این آگهی را از این دفتر بگیرید و سپس می توانید کار خود را شروع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توان از وکلای متخصصان نام کمک بگیرید.

هزینه ثبت شرکت خودمان چقدر است؟

این واقعاً یک موضوع تخصصی است که با توجه به ماهیت و کار با توجه به نکاتی که می خواهید انتخاب کنید و کار قابل محاسبه است. هزینه های ثبت کسب و کار به دو قسمت هزینه های قانونی، حق تمبر ثبت و تقسیم مالیات می شود که هر کدام برای هر کسب و کاری متفاوت است. توصیه می شود قبل از ثبت شرکت و کسب و کار خود از هزینه های مورد نیاز را داشته باشید تا در مراحل ثبت نام مشکل نشوید. در این صورت می فرمایند نام را ثبت کنید.

کدام شرکت ها مجاز به خرید برای ثبت هستند؟

به عنوان بخشی از عملیات شرکت، ثبت‌کننده‌ها حق دارند سهمی داشته باشند. در سال 2014، قانون بیان کرد که شرکت‌هایی که مایل به ثبت نام می‌پردازند، باید اطلاعاتی را در زیر فهرستی که در جدول منتشر شده منتشر می‌شود، اعلام کند. با توجه به طولانی بودن این پرونده پیشنهاد می شود قبل از ثبت شرکت در این مرحله با افراد متخصص در خصوص پیشنهادی که می خواهد انتخاب کند.

آخرین داستان

با توجه به پیچیدگی ثبت کسب و کار، بسیاری از افراد این کار را انجام می دهند و دلیل اصلی خم شدن این الزام، ثبت کسب و کار برای این دسته از افراد است. برنامه ای که در این مقاله ذکر شد، ابتدا با انجام شش مرحله می توانید به راحتی شرکت خود را ثبت کنید. اما همیشه یک مشکل رایج در مورد ثبت کسب و کار و چندین مورد دیگر وجود دارد که تحقیقات و تحقیقات ثبت می‌توانند به شما در حل این مشکل کمک کنند.

منبع: ایسنا

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!