ویزیتور
ویزیتور

برای کسانی که به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند و قدرت جذب آنها را داشته باشند، شغل ویزیتوری بهترین انتخاب است. چرا که در حال حاضر اکثر کسب و کارها به دنبال فروشندگان قوی و با اعتماد به نفس می‌گردند.

ویزیتورها به عنوان واسطه برای فروش محصولات هستند که به صورت حضوری و مستقیم، برای فروش محصولات به مشتریان خود می‌روند. برخی از افراد، ویزیتور را با بازاریاب اشتباه می‌گیرند. در صورتی که دو شغل متفاوت با این افراد هستند. اگر شما هم درباره شغل ویزیتوری و وظایف ویزیتور کنجکاو هستید، این مقاله از بانیکار را مطالعه کنید.

کسب‌وکارهای تجاری در بازار فعالیت‌ها می‌توانند رقابت را در بین آن‌ها سخت‌تر کنند. هر کدام از کسب‌وکارها به فروش بیش‌تر و جذب علاقه‌مندان خاص خود هستند. در واقع همه به دنبال پیدا کردن بالقوه خود می‌گردند تا سفارش‌های منظم و همیشگی داشته باشند. در این زمان ویزیتور، به عنوان عامل تعیین کننده در شرکت آینده، باید کار خود را آغاز کند.

ویزیتور یکی از مهم‌ترین نقش‌ها در هر کسب‌وکاری است که نحوه عملکرد و استراتژی آن‌ها، بر میزان سود فروش آن کسب‌وکار تأثیر مثبت یا منفی می‌گذارد. ویزیتور شخصی کاملاً دقیق، باهوش و با روابط بسیار بالاست که همیشه به دنبال مشتریان اجتماعی برای فروش محصولات می‌گردند. همچنین جدای از پیدا کردن مشتری، ویزیتور از طریق خرید و فروش محصول، افراد را به خرید محصولات ترغیب می‌کند. در معرفی شغل ویزیتور باید بگویم که این افراد با حضور در پایان‌های فروش، علاوه بر ورود به بازار، سفارش‌ها را می‌کند و به صورت مویرگی، به قسمت‌های مختلف می‌رساند. یکی از ویژگی‌های ویتور با انگیزه می‌شود که نیازهای مشتریان را به خوبی معرفی کنند و خدمات مناسبی را به آن‌ها ارائه دهند.

انواع مهارت ویزیتور
انواع مهارت ویزیتور

جزوه شغل ویزیتوری آن دسته از کارهای حساس است که اگر به خوبی انجام نشود، به ضرر و زیان‌های اقتصادی در حال و آینده می‌شود. بنابراین لازم است که شخص ویزیتور، مهارت‌های داشتن را برای موفقیت در این شغل، در خود تقویت کند. برخی از انواع مهارت ویزیتور به شرح زیر است:

اصلی‌ترین و مهم‌ترین مهارت در شغل ویزیتوری، تقویت مهارت ارتباطی است. کسی که نمی تواند به خوبی با مشتریان خود ارتباط برقرار کند، در جذب آن‌ها موفق نخواهد شد. از طرف اصلی‌ترین ابزار برای جلب اعتماد مشتری برای خرید محصول، کلام ویزیتور است. اگر شما با اعتماد به نفس درباره خود و محصولات صحبت کنید، باید زودتر برای خرید قانع می‌شوند.

یکی از مهمترین اصول در شغل ویزیتوری، طرح با مشتری است. شما می‌توانید در تصمیم‌گیری تصمیم بگیرید، برای پرداخت هزینه‌ای که باید با آن مواجه شوید. بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه بدون دست دادن به مشتری و با وجود سود بیشتر، وارد شوید.

شما تا زمانی که از اطلاعات و جزئیات مربوط به شرکت و محصولات خود اطلاع پیدا کنید، به هیچ عنوان در فروش آن‌ها موفق نشدید. چرا می توانید سوالی را از شما بپرسید که قادر به پاسخگویی نباشید. در این صورت، نسبت به شما بی اعتماد می شود. بنابراین برای موفقیت در فروش، باید همه اطلاعات را داشته باشید و با اعتماد به نفس صحبت کنید.

تجربه فروش در بازار و تجزیه و تحلیل و شرایط موجود، یکی از مهم‌ترین موارد در مهارت ویزیتور است. شما باید بدانید که در اطراف شما چه اتفاقی می‌افتد و عملکرد رقیبان خود را ارزیابی کنید. سپس با توجه به اعداد و اطلاعات موجود در بازار، تجربه کافی در تجزیه و تحلیل را به دست بیاورید.

وظایف ویزیتور
وظایف ویزیتور

ویزیای هرکسی است که وظیفه حرفه‌ای خود را به طور منظم و دقیق انجام دهد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که وظایف ویزیتور چیست؟ در ادامه تعدادی از وظایف ویزیتور را شرح می‌دهیم:

فروش محصولات، سرویس‌های مختلف به صورت حضوری و پیدا کردن مشتریان جدید، جزوه اصلی‌ترین خدمات ویزیتور است. همچنین باید مزیت ها و ویژگی های محصولات را کاملا بداند و آن ها را به مشتریان ارائه کند. البته از مدیریت ارتباط با مشتریان و همکاری با تیم خدمات و ارائه خدمات به مشتریان قدیم هم نباید بگذریم. اگر مدیر به هر دلیلی در خرید خود دچار شک شود، ویزیتور باید برای خرید سوالات و کمک به خرید مشتری جستجو کند.

از نظر نظارت بر تراکنش‌ها، گزارشات و مستندات مربوط به فروش و خرید هم‌فصل مسئولیت‌های ویزیتور است. اگر شما به عنوان ویزیتور فعالیت داشته باشید، حتما باید به طور همیشگی به روز باشید و روابط قوی با اعتماد انجام دهید. همچنین از تغییرات بازار غافل نشوید و در صورت نیاز، با ویزیتورهای دیگر هم همکاری کنید. اما این موارد برخی از وظایف ویزیتور بود که برای شما شرح دادیم. اگر به شغل ویزوری علاقه دارید، می‌توانید با گذراندن دوره‌های مختلف، با تمام جزئیات ویزیتور آشنایی پیدا کنید.

ویزیتور
ویزیتور

شما اگر در آگهی استخدام دقت کنید، اکثر اوقات ویزیتور را با بازاریاب یکسان می‌دانند. در حالی که با وجود یکسان بودن این دو شغل، هر کدام از ویژگی‌ها و مهارت‌های خاص خود را باید داشته باشند. اما بیاید یکبار برای همیشه تفاوت بین ویزیتور و بازاریاب را بدانید. به طور کلی بازاریاب در زمینه‌های مختلف از جمله انواع تولید، توزیع، قیمت گذاری، نحوه تبلیغ و سایر موارد فروش محصولات می‌کند. اما ویتور تنها وظیفه معرفی محصولات را به عهده دارد. بنابراین بازاریاب‌ها در جایگاه بالاتری نسبت به ویزیتور قرار دارند. از طرف ویزیتورها فقط به صورت حضوری و مستقیم برای سفارش محصولات اقدام می‌کنند. در حالی که بازاریاب‌ها، کمتر از ویزیتور نیاز به مهارت دارند.

شاید با خود فکر کنید که اگر کسی خوب حرف بزند، شغل ویزیتوری برای آن بسیار آسان و بدون مشکل می‌شود؛ اما در واقع در کنار حرف زدن، مشکلات در انتظار ویزیتورها است. دلیل جدید بودن شغل ویزیتوری در ایران و عدم آگاهی کامل از این شغل، افراد آن را با شغل‌های کم رده یکسان می‌دانند. همچنین برخی از شرکت‌های پخش، سوء استفاد می‌کنند و می‌توانند از جمله عدم پرداخت به موقع حقوق و پورسانت ویزیتورها، عدم بیمه و مقابله با توهین‌آمیز را ایجاد کنند. از طرفی گاهی دیده می شود که مدیران، انتظارات غیر معقولی از ویزیتورها دارند که روند آن را با مشکل می کنند.

ویزیتور
ویزیتور

ویزیتور یکی از مهم‌ترین نقش‌ها در کسب‌وکارهای مختلف است که به فروش محصولات و پیدا کردن مشتریان جدید و داشتن مشتریان قدیمی، کمک می‌کند. کسانی که روابط عمومی بالا و مهارت های لازم برای شغل ویزیتوری را در خود احساس می کنند، می توانند در این شغل موفق شوند. ما در این مقاله به معرفی شغل ویزیتور و وظایف و مهارت های آن پرداختیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌های ذکر قوانین اخلاقی در محیط کار، به وب سایت بانیکار مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!