«هفت پیش یک ریش تراش خریدم که کار باهاش ​​خیلی راحته»

«به نظرم حتماً مارک X رو بخر، محصولاتش هیچوقت خراب نمیشن.»

وقتی عبارت «تبلیغات دهان‌به‌دهان» را می‌شنویم، ناخودآگاه ذهنمان به سمت جمله‌های بالا می‌رود. با این حال، تبلیغات دهان‌به‌دهان در این دوره و زمانه به دهان محدود نمی‌شود!

چند وقت پیش در حال گفتگو با یک بندهخدایی بودم. تا عبارت «تبلیغات دهان‌به‌دهان» را به کار بردم، او گفت: «دیگر مردم حس و حال گوش کردن ندارن، مخصوصاً با این وضعیت کشور!» این بنده خدا از مفهوم امروزی تبلیغات دهان‌به‌دهان بیخبر بود. بعد از توضیحات بنده، وی پذیرفت که این نوع تبلیغات حتی بر روی خودش نیز می تواند باشد. شما هم این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا هفت تکنیک امروزی تبلیغات دهان‌به‌دهان را یاد بگیرید و از این نوع تبلیغات ذهنی درستی داشته باشید.

این نوع تبلیغات به مناطق محدود نمی‌شود. وقتی مشتریان زیر محصول کامنتی می‌گذارند یا محصول شما را به اشتراک می‌گذارند، بدون اینکه یک کلمه از دهانشان خارج شود، در حال تبلیغ محصول شما هستند. منظور از تبلیغات دهان‌به‌دهان تبدیل به کارگزاران تبلیغات است. چهارصد سال پیش چنین روندی از طریق گفتگو انجام می‌شود، اما هم‌اکنون و در عصر شبکه‌های اجتماعی، این فرآیند توسط کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری اینترنتی انجام می‌شود.

1. 62 درصد از مشتریان قبل از خرید یک محصول در اینترنت به دنبال نقد و بررسی آن و اطلاعات مربوطه هستند.

2. 75 درصد از افراد تبلیغات را باور نمی کنند، اما 92 درصد به پیشنهادات دوستان خود اعتماد دارند.

3. وقتی یکی از دوستان به یک محصول اشاره می کند، احتمال خرید آن محصول 4 برابر می شود.

4. تبلیغات دهان‌به‌دهان دو برابر هزینه‌ها باعث فروش می‌شوند.

5. فقط 33 درصد از کسب‌وکارها به دنبال جمع‌آوری نقد و بررسی‌ها هستند.

لذت به لطف اینترنت از مصرف دهان‌به‌دهان بسیار آسان است و دردسرهای گذشته را ندارد. این شما و این هم 7 راهکار برای به‌کارگیری تبلیغات دهان‌به‌دهان در استراتژی کسب‌وکار:

استفاده کنندگان از محصولاتی که توسط مشتریان ساخته شده و به اشتراک گذاشته می‌شوند. این محتوای صادقانه و قابل‌اعتماد است و مطالب تبلیغاتی را در اختیار بازاریاب قرار می‌دهد. استفاده از کاربران باعث افزایش فروش می‌شود و نشان‌دهنده کیفیت برند و محصولات است.

چگونه می‌توانیم کاربران را به ساخت محتوای ترغیب کنیم؟

1. برای محتواهای کاربرساخت یک هشتگ خاص بسازید. این هشتگ نشان‌دهنده محتواهایی‌ست که توسط مشتری ساخته می‌شود.

2. با استفاده از هدیۀ رایگان، تخفیف و یا یک مزیت خاص، افراد می توانند تا دربارۀ محصولاتتان تصاویر، ویدئو و گیف سازند و آن ها را به اشتراک بگذارند.

3. جامع کاربران را در معرض نمایش قرار دهد. به صورت واضح و با افتخار، محتوای کاربرساخت را در وب سایت یا صفحۀ اجتماعی خود قرار دهید.

برندهایی که به خوبی از محتوای کاربران استفاده می کنند:

کفش کروکس: ایجاد و ترویج هشتگ #ComesAsYouAre در اینستاگرام

لوازم آرایشی و بهداشتی سفورا: تشکیل جامع کاربران Beauty Board (این برند در زمین از استفاده از ربات‌های نرم‌افزاری نیز حرفی برای گفتن دارد. بررسی کامل ربات‌های نرم‌افزاری از نظر کسب‌وکار + معرفی ویدئویی ربات نرم‌افزاری در این مقاله: چگونه بدون استفاده از افراد بیشتر، کسب‌وکار خود را گسترش دهید؟)

محصولات مراقبت از پوست Rodan & Fields: ایجاد و ترویج هشتگ RFGoNaked#در شبکه‌های اجتماعی

79 درصد از افراد به عنوان پیشنهادات شخصی، به توصیه‌نامه‌ها و نقد و بررسی اعتماد آنلاین دارند. توصیه‌نامه‌ها نشان‌دهنده صحت صحبت‌هایتان هستند و خیالشان راحت است.

به صورت متنی یا ویدئویی از دیگر توصیه‌نامه‌ها. سپس در صفحه اصلی وبسایت، لندینگ‌پیج‌ها، محتواها و صفحۀ محصولات آن‌ها قرار دهید.

با در نظر گرفتن نوع کسب و کارتان، می توانید مستقیماً به محصولاتتان امتیاز دهید. این درمان‌های مخصوص به درد فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌هایی می‌خورند که محصولات متعددی را عرضه می‌کنند. در صورتی که یک وب سایت قابلیت امتیازدهی دارد، 63 درصد از بازدیدکنندگان بیشتر برای خرید خواهد داشت. برندهای محبوبی که از این روش استفاده می‌کنند:

  • فروشگاه اینترنتی آمازون
  • اپل در فروشگاه آیتونز و اپ استور
  • فروشگاه قطعات کامپیوتر نیواِگ

اگر مشتریان را بابت اشتراک‌گذاری کنید، از دهان‌به‌دهان نهایت استفاده را خواهید کرد. تفاوتی نمی‌کند که جایزه ناچیز یا بزرگ باشد. اگر افراد در قبال کارشان چیزی دریافت کنند، برای انجام آن کار بیشتری خواهند داشت. پس از اشتراک‌گذاری کسب‌وکارتان، به کد تخفیف یا کارت هدیه بدهید.

اگر می‌خواهید این نوع تبلیغات را به بالاترین سطح برسانید، از نرم‌افزارهای بازاریابی ارجاعی (بازاریابی ارجاعی) استفاده کنید. وظایف یک نرم افزار بازاریابی ارجاعی خوب عبارتند از:

  • آسان‌تر و سریع‌تر کردن روند ارجاع
  • باارزش کردن روند برای طرفین (در اختیار گرفتن جایزه برای مشتریان)
  • سنجش نتایج کامپیوترهای شما

این شما و این بهترین نرم افزارهای بازاریابی ارجاعی هستند:

  • Referral Candy
  • خرید دوست
  • وفاداری شیر
  • تاثیرگذار
  • Woobox

تأثیرگذار واژۀ انگلیسی به معنی تأثیرگذار می‌باشد. همان طور که از اسمشان مشخص است، اینفلوئنسرها افراد پرطرفداری هستند که باورها و رفتارهای طرفدارانشان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

با توجه به شهرت و محبوبیت اینفلوئنسرها، تبلیغاتی که از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد، بدون شک باارزش‌ترین تبلیغات دهان‌به‌دهان می‌شود.

به چه شکلی با اینفلونسرها همکاری کنیم؟

· از آن‌ها می‌خواهید به شکل مثبتی دربارۀ برندتان صحبت کنند و این جملات را در محتوای خود قرار دهید.

· آن‌ها و محصولاتشان را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

· به آن‌ها اجازه دهید تا به صورت رایگان محصولات را امتحان کنید.

با همۀ این اوصاف، آسان‌ترین راه برای شکل دهی در صبح دیجیتال، ارائۀ یک تجربۀ خاص و قابل انجام می‌باشد. اگر شما به مشتریان خود چیزی به یادماندنی بدهید که در جای دیگری موجود نیست، آن را با دوستان و عزیزانشان به اشتراک بگذارید. حتی اگر چنین چیزی را از آن‌ها درخواست نکنید.

  • بهترین مشتریان را شناسایی کنید و به آن‌ها برسید.
  • وقتی همه‌چیز خوب پیش می‌رود، از مشتریانی که می‌خواهند به محصولتان امتیاز بدهند و آن را نقد و بررسی کنند. دست روی دست نگذارید.
  • از شبکه های اجتماعی به عنوان مسیر ارجاع استفاده کنید.
  • در محبت به مشتریان زیاده‌روی کرده و غیرقابل‌پیش‌بینی عمل کنید.
  • از ابزاری استفاده کنید که فرآیند را به صورت خودکار انجام دهید.
  • خدمات، پشتیبانی و پشتیبانی فوق‌العاده‌های داشته باشید.
  • به منظور تقویت کیفی خدمات و پشتیبانی، از مشتریان بازخورد دریافت کنید.

هم‌اکنون که مقاله این مقاله را به پایان می‌رساند، نسبت به بررسی دهان‌به‌دهان ذهنیت درست و مدرنی دارد. همچنین با استفاده از تکنیک‌های گفته شده، می‌توان این نوع طراحی را به راحتی اجرا کرد.

فرضاً شما در زمینۀ ساخت محتوای تبلیغاتی هستید. با این حال، انرژی و زمان شما محدود است و به دستیار نیاز پیدا می‌کنید. چه دستیاری بهتر است از چه برندی استفاده کنید که شما را به شکل قابل توجهی تبدیل کند و حقوقی را نیز دریافت نکند؟

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!