طراحی لوگو برای اینفلوئنسر ها اهمیت ویژه ای دارد؛ زیرا این افراد همیشه در معرض دید هستند و کوچک ترین ایراد در بخش گرافیک کاری آنها مورد توجه همگان قرار می گیرد. آموزش طراحی لوگو برای اینفلوئنسر ها نکات بسیار زیادی دارد. معمولا برای رسیدن به بهترین هدف در طراحی لوگو، باید بهترین اقدامات از لحاظ در نظر داشتن مخاطبان، انتخاب سبک گرافیکی خاص و ارتباط نزدیک حیطه کاری با لوگو صورت گیرد. در ادامه این مقاله از مقالات آموزش طراحی لوگو می خواهیم نکات جالبی درباره طراحی لوگو برای اینفلوئنسر ها به شما بگوییم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

نیاز هر کسب و کاری به لوگو بی چون و چرا است. حال اگر شما اینفلئونسر هم باشید، نیاز به طراحی لوگو برای شما دو چندان خواهد شد. به دلایل زیر:

همه از شما انتظار دارند تا برتر باشید تا به شما اعتماد کنند.

مخاطبان دوست دارند شما را هر روز ببینند؛ پس بهتر است بیشترین جذابیت را حتی از عکس لوگو درون پروفایل به نمایش بگذارید.

رقبای شما ساکت نمی نشینند! بهتر است در رقابت با آنها، هر روزتان را پر بار تر کنید.

هیچگاه نباید به کم قانع باشید؛ یک عکس ساده از صورت یا یک عکس قدی، می تواند به سرعت دل بیننده را بزند.

باید همیشه با یک نشان شناخته شوید؛ هم گم نمی شوید و هم به یک برند شخصی تبدیل خواهید شد.

و…

همه این دلایل نشان می دهند که شما نباید طراحی لوگو برای اینفلوئنسر را ساده در نظر بگیرید. در عمل، هنگامی که دو فرد برتر با یکدیگر مقایسه می شوند، این برتری بصری و ظاهری است که یکی از مهم ترین جنبه های برد در رقابت را بازی می کند. بهتر است تمام دیگر جنبه ها را هم در نظر داشته باشید تا بیشترین نتیجه مثبت برای شما حاصل شود.

نکات بسیار زیاد و مهمی در طراحی لوگو برای اینفلوئنسر ها وجود دارد. بهتر است در این مقاله از آموزش طراحی لوگو، مبحث را بصورت اختصاصی برای آنها در نظر بگیریم. (یعنی شاید سخنانی در این مقاله با طراحی لوگو برای یک کسب و کار یا استارت آپ متناقض باشد.)

بطور کلی، ما ۶ نکته بسیار اساسی و مهم را در طراحی لوگو برای اینفلوئنسر ها در نظر می گیریم و به مخاطبان گوشزد می کنیم. این ۶ نکته عبارت اند از:

۱. هدف قرار دادن مخاطبان

مخاطبان همیشه مهم ترین بخش کسب و کار برای یک اینفلوئنسر هستند. اینفلوئنسر ها نیاز دارند تا دیده شوند و پس از آن دنبال شوند. اگر نتوانید مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهید، دیده شدن و دنبال شدن شما توسط مخاطبان کار بسیار سختی خواهد بود. اما اگر بتوانید به خوبی مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهید، به سرعت به میدان رقابت با دیگر اینفلوئنسر ها در همان حیطه وارد خواهید شد.

۲. از دور خارج کردن رقبا

رقبا در هر جایی وجود دارند؛ اما باید راه چاره ای برای جلو زدن از آنها داشته باشید. رقبا برای شما باید بهترین منظره آینده کاری را نشان دهند؛ زیرا آنها ممکن است راه هایی را رفته باشند یا نرفته باشند که شما از تجربیات آنها درس بگیرید. حال اگر چاشنی طراحی لوگو برای اینفلوئنسر را با نهایت جذابیت به این بررسی رقبا اضافه کنید، قطعا پیروز میدان خواهید بود.

۳. همیشه جذاب بودن

همیشه جذاب بودن کار ساده ای نیست. به بیانی دیگر، شما باید همیشه راهی پیدا کنید تا بتوانید نه تنها جذابیت اولیه خود را حفظ کنید، بلکه جذابیت بیشتری هم بدست آورید. جذابیت بیشتر، آن هم روز به روز، باید با کار حرفه ای شما ادغام شود. این کار را می توانید با داشتن لوگو و جلوه بصری مناسب برای صفحه مجازی و فعالیت مستمر و درخور نگاه مخاطب انجام دهید.

۴. ویرایش در صورت نیاز

هر طرحی ممکن است در گذر زمان نیاز به ویرایش داشته باشد. طراحی لوگو برای اینفلوئنسر باید به گونه ای انجام شود که اگر نیاز به ویرایش بود، با کمترین زمان و هزینه این کار انجام شود. معمولا یک لوگوی حرفه ای در قالب گرافیکی هم عرضه می شود که بتوان در آینده با کمترین تغییر، ویرایش هایی روی آن انجام داد. البته این گفته به این معنی نیست که لوگویی طراحی کنید و ماه بعد آن را ویرایش کنید!

۵. طراحی با نهایت ظرافت

ظرافت در طراحی لوگو دقیقا همان چیزی است که شما برای داشتن یک رقابت بسیار دوست داشتنی نیاز دارید. رقابت دوست داشتنی برای اینفلوئنسر در فضای مجازی، رقابتی است که بتواند در آن پیروز باشد. پیروزی در این رقابت هم با توجه به نظر مخاطب چیده می شود. پس بهتر است این نکته را با نکته اول و دوم و سوم ترکیب کنید و به یاد داشته باشید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

۶. قالب های مختلف لوگو

شما یک اینفلوئنسر را هم در اینستاگرام، هم یوتیوب، هم لینکدین و دیگر پلتفرم های فضای مجازی خواهید دید. این شخص نمی تواند فقط در یکی از این فضا ها حضور داشته باشد و تمامی مخاطبان هدف را جذب خود کند. حال هر یک از پلتفرم های گفته شده هم نیاز به طراحی خاصی از لوگو دارند تا بتوانید بهترین نتیجه را از فعالیت در آنها بدست آورید.

معمولا برای اینستاگرام پیشنهاد می شود لوگوی شما با پس زمینه روشن طراحی شود. برای لینکدین هم به همین شکل؛ اما برای یوتیوب، معمولا لوگو با پس زمینه تیره جذاب تر است. دلیل این امر هم شاید در استفاده اکثر مخاطبان از مود تیره یوتیوب باشد. در اینستاگرام هم به دلیل جذابیت بیشتر رنگ روشن که از ابتدای آغاز شهرت اینستاگرام این رنگ به چشم می آمد، می توانید از لوگو با پس زمینه سفید استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله از مقالات آموزش طراحی لوگو ، به بررسی تمام نکات لازم برای طراحی لوگو برای اینفلوئنسر ها پرداختیم. گفتیم که یک لوگو باید در شرایط بسیار حرفه ای طراحی شود تا کمترین آسیب از لحاظ بصری را در طی روز های آینده به خود ببیند. از طرف دیگر، باید به این فکر باشید که جذابیت لوگوی شما در گرو رقابت مناسب با رقبا هم هست.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!