موفقیت یا عدم موفقیت یک تماس تلفنی، در موفقیت آمیز بودن فروش محصول است. هنگام مارکت تلفنی، فرصت خوبی در اختیار شماست تا به سؤالات مشتری بالقوه پاسخ دهید و مطمئن شوید که باید جلب کنید.

برای کسی که پوشیده نیست که مارکت های تلفنی می تواند برای بازاریابان تازه کار و هم برای افراد حرفه ای چالش برانگیز باشد. بازاریاب باید هنگام تماس با مشتری بالقوه، به خوبی گفتگو را مدیریت کند. آیا این کار چگونه ممکن است انجام شود؟
در این مطلب قصد داریم مجموعه‌ای از مهم‌ترین نکات را برای موفقیت در موفقیت‌آمیز بیان کنیم.

نکاتی که در ادامه گفته خواهد شد، در مارکت تلفنی بسیار زیاد هستند.

اگر در مورد اطلاعاتی که می‌خواهید در اختیار مشتری بالقوه قرار دهید، برنامه ریزی کنید. صبحت‌های شما با مشتری بالقوه باید یک ساختار مشخص داشته باشد.

به عنوان یک بازاریاب تلفن حرفه‌ای باید دستورکار خود را قبل از شروع تماس، تنظیم و مرور کنید. دستورکار کلی شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • آغاز مکالمه و معرفی خود
  • بازگویی هدف شما از تماس گرفتن با مشتری بالقوه
  • بررسی نیازهای مشتری
  • بررسی نکات گفته شده در جلسه تلفنی گذشته (در صورتی که قبلاً با مشتری تماس بگیرید)
  • ارائه راه حل برای رفع نیاز مشتری
  • سوال و جواب با مشتری برای ارائه بهترین راه حل و سنجش میزان رضایت.

آغاز قدرتمندانه مکالمه می‌توان خوبی از شما و برند شما به مشتری بالقوه ارائه دهد. قبل از انجام این کار باید آماده باشید.

عدم وجود ارتباط صحیح با مشتری بالقوه، به هدف نهایی شما آسیب خواهد رساند. اولین برخورد شما، در ذهن مشتری بالقوه ثبت خواهد شد و نظر ابتدایی یا را نسبت به برند و شرکت شما شکل خواهد داد.

در ادامه روش های مدیریت تماس اول را معرفی می کنیم:

  • از قبل درباره مشتری بالقوه تحقیق کنید.
  • قبل از پرداختن به محصول، با مشتری بالقوه ارتباطی صمیمانه انجام دهید.
  • اگر مشتری به محصول شما را نشان دهد، باید به تماس های بعدی شما نیز پاسخ دهد.
  • از مشتری بالقوه درباره کیفیت تماس نظرسنجی کنید و نشان دهید که چگونه می توانید کیفیت تماس را بهبود بخشید.

مشتری علاقه دارد تا پولی بپردازد، اما قیمت تنهای بخشی از ماجراست. شما باید در مورد ارزش تلفنی محصول خود را تعیین کنید و این محصول را چگونه می‌توانید به مشتری نیاز داشته باشید، بیان کنید.

باید انگیزه‌های را در مشتری بالقوه ایجاد کنید تا مایل را با خرید و استفاده از محصول خود بسازید. از کاربرد محصول خود در زندگی واقعی مثال‌هایی را بزنید. از نکاتی که در تماس‌های قبلی خود با دیگران بالقوه آموخته‌اید استفاده کنید.

قبل از تماس خود را به جای مشتری گذاشته و نیازهای او را در نظر بگیرید. اطلاعات مربوط به منابع مشتریان، شبکه های اجتماعی و سایر منابع را که در مورد مشتری در اختیار شما قرار می دهد، بررسی کنید. کسب آمادگی از تماس با شما کمک می‌کند مکالمه را به خوبی مدیریت کنید.

با شناخت نیازهای مشتری، می‌توان به این محصول که چگونه زندگی کرد، بهتر اشاره کرد.

بازاریابان تلفنی معمولاً در طول مکالمه بیشتر گوش می دهند و کمتر صحبت می کنند. پرسیدن از مشتری بالقوه و گوش دادن به سخنان او، نشان‌دهنده‌ی علاقه‌مندی شما برای کمک به شماست.

در واقع با این کار به مشتری بالقوه می‌فهمانید که تنها برای فروش محصول با تماس نگرفته‌اید و واقعاً مایل به کمک آن هستید..

سوالات خود را در طول مکالمه بپرسید تا مکالمه شما شبیه یک مصاحبه به نظر نرسد. سوالات شما باید باز باشند و به مشتری اجازه بیان احساسات خود را بدهند.

در طول بازار تلفنی باید انتظار شنیدن نه را داشته باشید. اما حتی اگر مشتری بالقوه را به خرید محصولی از شما نداشته باشد، باید به دلیل عدم موفقیت را بشنوید. عدم اعتماد یا بودجه می‌توان بدون همکاری بالقوه با شما باشد.

اما هر یک از این فرصت فرصت برای بازگویی ارزش محصول و مجاب کردن مشتری بالقوه است.

هنگام تکمیل مکالمه، شما درباره قدم های بعدی می پرسد. زمانی را برای توضیح قدم های بعدی اختصاص دهید و این که چه چیزی را باید بیان کنید. این کار، چرخه خرید محصول را برای مشتری بالقوه مشخص می کند و می داند که با یک فرآیند حرفه ای فروش محصول روبرو می شود.

گاهی اوقات مشتری بالقوه نیاز به زمان بیشتری برای تصمیم گیری دارد. در این صورت نیاز است تا تعداد دفعات بیشتر با مشتی بالقوه تماس بگیرید. پیگیری شما نشان دهنده این است که شما واقعا نسبت به رفع نیاز مشتری متعهد هستید.

به اطمینان مطمئن شوید که زمانی را برای فکر کردن به خرید محصول در اختیار شما قرار دهید. اما اجازه دهید بین تماس‌های شما خیلی فاصله بیفتد، چرا که در این صورت ارتباطی دوباره با مشتری خواهد شد.

در این مطلب نکاتی درباره مارک تلفنی مطرح می شود که هر بازاریاب تلفن موفقی آن را مدنظر قرار دهد. برای بازاریابی موفق تلفنی، می‌توانید از تلفن اینترنتی همکاران استفاده کنید.

با استفاده از تلفن‌های اینترنتی از همکاران می‌توانید در هزینه‌های تماس تلفنی صرفه‌جویی کرده و تلفنی را با بهره‌وری بیشتر انجام دهید.