در سال‌های اخیر و با توجه به تعدادی از ویروس‌ها، بسیاری از کارمندان کمپانی‌های خود را به کار از راه دور کرده‌اند. از آنجایی که کارمندان به صورت ظاهری در محل کار حاضر نمی‌شوند، اعتماد در تیم‌های دورکار ایجاد می‌شود که باید حفظ شود. باید راهکارهایی برای اطمینان حاصل شود از اینکه کارمندان مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند و بهره ببرند آن‌ها نیز کاهش پیدا کنند، تعیین شوند.

در این میان مدیران می‌خواهند که کسب‌وکارشان به خوبی‌های دوران کار را در شرکت‌هایی که پیش‌تر رفته‌اند و کار می‌کنند، می‌خواهند به نحو احسن همه وسایل خود را برای انجام کارشان به کار ببندند. بنابراین باید از اعتماد میان کارمندان و مدیران در این کار دیجیتالی جدید شکل بگیرد.

در این مطلب قصد داریم نکاتی را برای ایجاد اعتماد در میان کارمندان تیم های دورکار برای شما بیان کنیم.

اعتماد به کارمندان، برای هر مدیری یک موضوع حیاتی می‌شود. این موضوع در هنگام انجام دورکاری، بیشتر نیز پیدا می‌کند. دلیل این امر نیز باعث ایجاد اعتماد در دورکاری می شود و زمانی که کارمندان در یک مکان حضور ندارند، بسیار مشکل است. تنها با ایجاد اعتماد در کارمندان است که می‌توان به مواردی مانند بهره‌وری، مسئولیت پذیری برای پیش‌برد جریان کاری و بالا رفتن کیفیت انجام کار دست پیدا کرد.

با این حال می‌توان با راهکارهای تیم‌هایی، اعتماد را در میان‌های دورکار ایجاد کرد.

میان کارمندانی که راه دور به کار می‌روند، با اعتمادی‌های خاص خود هستند. سه مورد از مهم ترین موارد این عبارت است از:

  • راهکارهایی که شرکت‌ها برای ایجاد اعتماد در تیم‌های دورکار ارائه می‌دهند
  • تفاوت شخصیتی کارمندان
  • فشار کاری ناشی از دورکاری

ممکن است تمام کارمندان از راهکاری که مدیران برای ایجاد اعتماد ارائه می‌دهند، استقبال نکنند. برخی از افراد علاقه مند هستند تا از ارتباطات مجازی غیر رسمی برای ایجاد اعتماد استفاده کنند. برای چند نفر دیگر، حاضر می شوند به موقعیت سر کار و رعایت ضرب الاجل هاست که باعث ایجاد اعتماد می شود.

در این میان، یک مدیر برای انتخاب بهترین راه حل، می‌تواند انجام دهد، بالا بردن آگاهی خود و شناخت کار، خواندن مقالات معتبر و توصیه و انتخاب با سایر مدیران است. اما مهم‌تر از همه، یک مدیر باید از کارمندان درباره راهکارهای پیش‌رو نظرسنجی کند.

از این طریق می توانید تا از نظرات مختلف کارمندان درباره ایجاد اعتماد، شناخت و بهترین راه حل را انتخاب کنید.

مانند کار در یک اداره یا دفتر کار فیزیکی، هنگام دورکاری ممکن است از کارمندان با هم کنار نیایند. برخی از کارمندان تبدیل به دوست‌های عالی کاری برای یک‌جانبه می‌شوند، در حالی که می‌توانند تنها یک ارتباط ساده با یکدیگر دارند.

به همین دلیل بهتر است به خواسته‌ها و محدودیت‌های شخصیتی همکار یا کارمند خود احترام بگذارید. اگر کارمند شما انجام یک فعالیت جانبی با انجام یک ارتباط مجازی استقبال نمی‌کند، باید این کار را انجام دهید.

یا این که ممکن است از کارمندانی که از سختی‌ها و سختی‌های مجازی لذت ببرند، راضی نباشند، پس از آن‌ها درباره بهتر آن‌ها جوی جلسات نظرسنجی کنید.

قبل از راه حل برای ایجاد اعتماد در تیم دورکار، سعی کنید از کارمندان خود بشناسید. سعی کنید ملزم را انجام دهید با هم‌کاری که می‌دانید به راحتی با کنار هم می‌آیند. فراموش نکنید که کارمندان ناسازگار می‌توانند به راحتی در روند انجام کار ایجاد کنند.

ایجاد تعادل بین و اقامت در هنگام انجام دورکاری زمان زیادی دارد. بسیاری از کارمندان دورکار مجبور به کار تا پایان پایانی روز هستند، چرا که برنامه منظمی برای کار خود ندارند و بدون حساب و کتاب کار می‌کنند.

از طرفی، کارمندان دورکار برای ثابت کردن خود احساس می‌کنند باید بیشتر را به کار اختصاص دهندگان اختصاص دهند. این فشار کاری، ممکن است برای زندگی شخصی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد. بسیاری از مدیران فکر می کنند کار از راه دور و در منزل، آسان تر است. این طرز تفکر، کاملاً غلط است.

به همین دلیل برای ایجاد اعتماد در میان کارمندان دورکار، مدیران باید زیر را مدنظر قرار دهند:

  • انتخاب ساعتی مشخص برای انجام کار
  • درک کارمندانی که برای انجام امور شخصی مایل در روزهای مشخصی کار نکنند
  • ضرب‌الاجل‌های واقع بینانه

اگر می‌خواهید به عنوان یک کارمند کاری کنید تا همکارانتان به شما اعتماد کنند، باید با همکار خود صحبت کرده و از آن‌ها نظرخواهی کنید. در صورت داشتن اطلاعات درباره یک پروژه یا ضرب‌الاجل، بهتر است آن را با همکاران خود در میان بگذارید.

علاوه بر آن، سعی کنید پشتیبان همکاران خود باشید و حتی در صورت امکان در مکالمات غیررسمی به آن‌ها دلگرمی بدهید.

به عنوان یک مدیر، سعی کنید مشکلات را با نظرخواهی از کارمندان حل کنید. جستجو نکنید تا همه مشکلات را توسط خودتان حل کنید.

در هنگام کنفرانس ویدیویی، جلسه را به خوبی مدیریت کرده و مطمئن شوید که همه افراد روی موضوع موردنظر قرار گرفته‌اند.

همچنین تعیین زمان‌بندی‌ها به عنوان یک مدیر بسیار مهم است و باعث اعتماد کارمندان به شما خواهد شد.

شنیدن بازخوردهای مختلف نیز از دیگر وظایف مدیر برای ایجاد اعتماد در دورکاری است. بازخوردهای کارمندان خود را گوش دادند و در صورتی که بازخورد کارآمدی به شما منتقل شد، آن را به کار بگیرید.

ایجاد اعتماد، کلید پیش برد امور در هنگام دورکاری است. رعایت نکات گفته شده در این مطلب، به ایجاد اعتماد در تیم های دورکار کمک خواهد کرد.