مسابقات درصنعت‌های مختلف، شرکت‌ها و برندهای بسیاری در حال ظهور هستند و رقابت تنگنگی در بازار هدف خود با هدف دارند. این وضعیت رقابتی به سطحی رسیده است که سایر شیوه های تبلیغات سنتی، پاسخگوی سرعت رشد برندهای بزرگ نیست. هر شرکت و برندی برای آن‌که دیده می‌شود، از شیوه‌های نوین تبلیغاتی می‌کند. یکی از این شیوه ها، تبلیغات آنلاین است که به شیوه ها و روش های گوناگون اجرا می شود. این سبک از برنامه ریزی اگر با استراتژی مناسب و بهینه انجام شود، به گونه ای است که شرکت ها نقات و ضعف های خود را شناسایی کرده و در رقابت در زمین مسابقه به خوبی در مسیر خود حرکت کنند، باعث موفقیت در هر حوزه ای شوند. می‌شود و مسیر رسیدن به برندها را کوتاه‌تر از قبل می‌کند، به همین دلیل است که این سبک نوین محبوبیت بالایی دارد. تبلیغات آنلاین انواع متنوعی دارند که هر کدام از آنها را با توجه به هدف خود و بودجه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته شده می توان انتخاب کرد.

برندسازی در واقع به معنی افزایش ارزش کسب و کار و بهبود تجربه و تصویر مشتریان از خدمات و محصولات ارائه شده است. اگر شما هم در این راه قدم گذاشته اید، برای آن که موفق شوید علم آن را به خوبی فرا بگیرید و روش های تحلیلی و اجرایی این موضوع را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید، رقبای شما و کسانی هستند که در این حوزه فعالیت می‌کنند. شما باید به رقیب‌های باسابقه خود فکر کنید که موازی با شما تبلیغات آنلاین انجام می‌دهند و سعی کنید استراتژی مناسبی در مقابل آن‌ها داشته باشید.

مواردی که گفته می شود تبلیغات آنلاین انواع مختلفی دارد که پیش از هر اقدامی باید آنها را بشناسید و از بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کرده و کار کنند. اما پیش از اینکه با انواع آن آشنا شوید، بهتر است به این سوال پاسخ دهید که چرا تبلیغات آنلاین انجام می شود؟

دلیل اینکه تبلیغات آنلاین برای بسیاری از شرکت ها در صنایع مختلف جهت برندسازی پیشنهاد می شود، افزایش روز افزرون مخاطب فضای اینترنت است. کافیست به اطراف خود نگاهی بیاندازید، آیا کسی امکان استفاده از اینترنت را ندارد؟ ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که همه افراد در هر سنی، روزانه حداقل نیم ساعت از زمان خود را در اینترنت اسپری می‌کنند. اگر تبلیغات سازنده‌ای داشته باشید می‌توانید در مدت زمان کوتاهی مخاطب خود را شناسایی کنید و این را هدف قرار دهید. این تنها دلیل استفاده از تبلیغات به صورت آنلاین نیست. هزینه پایین و مقرون بصرفه بودن و همچنین داشتن آمار و اطلاعات دقیق از مخاطبان خود از هر کمپین تبلیغاتی، از سایر تبلیغات آنلاین است.

بخواهید در صداو سیما برند خود را تبلیغ کنید، باید برای هر دقیقه باید بپردازید، یا اگر می خواهید بیلبورد خود را در مکان های مختلف شهر قرار دهید، آنها هزینه های گزافی برای شرکت شما خواهند بود. در حالی که تبلیغات آنلاین هزینه بسیار کمتری در قیاس با آنها دارد. از دیگر تبلیغات این است که می توانید گزارش کاملی از کمپین های خود و میزان ارزیابی استراتژی تبلیغاتی برند خود را داشته باشید. بی شک شما جامعه آماری از افرادی که بیلورد خیابانی را دیده اند و هرچه هست برمبنای احتمال است. اما در تبلیغات آنلاین، شما قادر به اندازه گیری دقیق این موضوع بود. به این معنی که چند نفر روی تبلیغ شما کلیک کرده اند، چه میزان و چه عشقی آن را پسندیده اند و … این جذاب نیست؟ دقیقاً نقاط عطف پیشرفت و حتی عیب‌یابی برای برند شما به شرط آن خواهد بود که می‌توانید از آن استفاده کنید و در پیشرفت خود آن را انجام دهید.

حال باید به شناخت انواع تبلیغات آنلاین برویم. هر کدام از روش ها و سبک های مختلف تبلیغ، ویژگی ها و نتایج اختصاصی خود را دارند. یکی از شناخته شده ترین های آن، تبلیغات نمایشی است. اگر به زبان ساده بخواهیم آن را بیان کنیم، تبلیغی است که می توان به چشم آن را دید و از نظر بصری سعی می کند تا محتوا را هدف قرار دهد. این دقیقا همان بنرهای تبلیغاتی است که در گوشه و کنار سایت های متخلف با آنها مواجه می شوند. حافظه تصویری افراد بسیار شبیه ساز است و هر شخصی که بنر شما را ببینید و برای آن جذاب باشد به خاطر سپرد. طراحی های متفاوتی برای این بنرها وجود دارد که می توانید برند خود را بسازید.

تبلیغات کلیکی از سایر انواع تبلغات آنلاین هستند که در آن شما از هر کلیکی که برای تبلیغ خود می‌کنید، هزینه‌های پرداخت و بصرفه‌ترین نوع آن را دریافت می‌کنند، هستند. اگر در طراحی و ساخت کمپین‌های این نوع از تبلیغات، مهارت‌های لازم را داشته باشید تا نظر مخاطب را به خوبی با محتوای خود دریافت کنید. این نوع تبلیغ را می توان یک مبنا برای سایر تبلیغات آنلاین دانست.

تبلیغات متنی نیز در این تبلیغات حضور دارند و جالب توجه است که بسیار پرطرفدار است. نشریه روزنامه شما تبلیغ خود را در قالب یک محتوای متنی به عنوان گزارش آگهی آماده کرده و در سایت های دیگر منتشر می کنید.

تبلیغات ایمیلی نیز این روزها حسابی گرد و خاک کرده و توجه همگان را به خود جذب کرده است. در این روش حجم انبوهی از ایمیل ها برای مخاطبان ارسال می شود که باعث می شود هر چه بیشتر برند شرکت شما باشد. این نوع از تبلیغ باعث جذب مخاطبان وفادار شما خواهد شد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی و برای استفاده از اینستاگرام، پینترست و… هم یک ترفند و روش از تبلیغات آنلاین در پست تبلیغاتی قابل استفاده است که می توانید از آن بهره مند شوید.

روش‌های دیگری مانند تبلیغات صوتی و ویدیویی، ریتارگتینگ، گوگل ادز، تبلیغات همسان و… نیز وجود دارد که با توجه به برندهای استارتژی و سیستم‌های بازاریابی و فروش شرکت می‌توانید از آنها برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید.

تبلیغات آنلاین در برندسازی شرکت شما صرفاً به این جهت پیچیده است که میزان موفقیت و شکست شما در کمیپین‌ها، به صورت مستقیم به هدف‌های هدف است. هر چه در این مسیر موفقیت بیشتر کسب کنید، شرکتی که دارای ارزش بیشتری خواهد بود و ارزش برند شما را در بازار کسب و کار خود در بالاترین سطح می‌رود و مخاطبان بازار هدف، بین خدمات و محصولات شما با رقابت‌ها و محصولات بیشتر و بهتر می‌شوند. این را همیشه در نظر داشته باشید که برندسازی فقط یک پیشنهاد فروش خاص و جذاب نیست، بلکه ترکیبی از تمام روش‌هایی است که به آن‌ها کمک می‌کند با آنچه برندتان بر پایه آن استوار است، ارتباط صحیح و درستی می‌کند.

امیرحسین عظیمی، کارشناس ارتباطات اجتماعی

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!