خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

رزوم سندی است که در استفاده از روش استفاده می‌شود و باید مهم‌ترین و مرتبط‌ترین اطلاعات مربوط به شما را در قالبی واضح و خوانا به کارفرمایان منتقل کند. در واقع رزومه (رزومه) سندی است حاوی سوابق تحصیلی، شغلی و موقعیت های یک فرد که معمولاً برای یک موقعیت شغلی ارائه می شود. یک رزومه خوب، اطلاعات و تجربیات شما را به بهترین شکل ممکن به کارفرما منتقل می‌کند. برای ایجاد رزومه‌ای که مورد توجه کارفرمایان قرار می‌گیرد، می‌توان چند مرحله را که در این مطلب به آن‌ها پرداخت کنید، دنبال کنید.

چگونه یک رزومه حرفه ای بنویسیم؟

رزومه کاری همان مدل مرسوم و متداولی است که از رزومه می‌شناسیم و معمولاً حاوی اطلاعات کاملی از سابقه کار، مهارت‌ها، مدارک تحصیلی، تجربه‌ها، تجربه‌ها، همچنین شرح حال فرد است. اما برای نوشتن رزومه از کجا باید شروع کنیم؟

  1. نام و اطلاعات تماس خود را وارد کنید

رزومه شما باید با نام و اطلاعات تماس شما از جمله آدرس ایمیل و شماره تلفن شما شروع شود. شما حق انتخاب دارید که آیا آدرس پستی خود را وارد کنید یا نه. نام شما باید در بالای رزومه شما با فونت پررنگ یا بزرگتر از بقیه سند قابل مشاهده باشد، اما پیشنهاد می‌کنیم اندازه فونت آن بیش از 14 نباشد.

  1. نوشتن خلاصه رزومه (خلاصه)

خلاصه رزومه عبارت کوتاهی است که از زبان شخص برای توصیف تجربه کاری و مهارتهای مرتبط استفاده می شود. پس از اطلاعات خود، یک متن چند خطی (از یک پاراگراف بیشتر ذکر شده) را به طور خلاصه توضیح دهید. این از رزومه خوبی برای کسانی است که تجربه حرفه‌ای محدود دارند، مانند فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و کارآموزان هستند.

  1. مهارت های نرم و سخت خود را فهرست کنید

نحوه نوشتن رزومه کاری برای استخدام

به این فکر کنید که کدام مهارت‌ها، شما را برای موقعیت شغلی مناسب می‌کند. شرح شغل و آگهی‌های شغلی مربوط به حوزه کاری خودتان را مرور کنید و کلیدواژه‌هایی را که در گذشته با موفقیت خود را ثابت کرده‌اید، در رزومه برجسته کنید. مهارت‌های سخت (فنی) و نرم (بین فردی) و همچنین مهارت‌های قابل انتقال را که می‌توانید هنگام تغییر شغل یا صنعت استفاده کنید، حتماً در رزومه خود قرار دهید.

  1. حرفه ای خود را وارد کنید

بخش تاریخچه حرفه‌ای خود را به ترتیب زمانی معکوس بنویسید. با جدیدترین شغل خود شروع کنید و شرح کوتاهی از جمله نام شرکت، دوره زمانی که در آن به کار گرفته می شود، عنوان شغلی و چند کلیدی در طول مدت حضور خود در شرکت ارائه می شود. همچنین می‌توان‌های مرتبط یا فرصت‌های رشدی را که در حین کار در آنجا تجربه کرده‌اید، را در رزومه وارد کنید. هنگام فهرست کردن حرفه‌ای خود، بهتر است این دو نکته را در نظر داشته باشید:

در صورت امکان از اعداد برای اندازه گیری تأثیر خود استفاده کنید. گنجاندن سرمایه‌های خاص می‌تواند به کارفرمایان کمک کند تا ارزش بالقوه مستقیم شما را برای شرکت خود درک کنند. به عنوان مثال: «28 درصد افزایش میزان فروش در بازه زمانی یک ساله»

مختصر بنویسید. کارفرمایان تنها چند وقت می‌گذارند تا رزومه شما را بررسی کنند، بنابراین باید توضیحات خود را تا حد امکان مختصر و مرتبط نگه دارید. همچنین باید به جای آن خطی که نقش شما را با جزئیات بیشتر می‌کند، فقط فهرست‌های کلیدی را فهرست کنید.

  1. اطلاعات بخش آموزشی

اگر تجربه کاری محدود دارید (مانند فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و کارآموزان) یا اگر در حال انتقال به یک صنعت جدید هستید، بخش آموزش در رزومه بسیار ارزشمند خواهد بود. می‌توان اطلاعاتی مانند رشته و معدل، پروژه‌های انجام شده در دانشگاه، گواهینامه‌های آموزشی را در رزومه وارد کرد. هنگام نوشتن بخش تحصیلی خود، باید به نام دانشگاه یا موسسه، تاریخ حضور و مدرک تحصیلی یا منطقه تحصیلی خود را ذکر کنید. اگر گواهی نامه یا مجوزهایی دارید که با شرح شغل مرتبط هستند، می توانید آنها را در این قسمت قرار دهید.

  1. اضافه کردن بخشهای اختیاری

نحوه نوشتن رزومه کاری برای استخدام

اگر فضای سفید قابل توجهی در رزومه خود دارید، بخشها یا علایق را می توانید اضافه کنید. این بخش می تواند به کسانی که تجربه کاری و محدودی دارند، کمک کند. فقط مطمئن شوید که می‌کند و به کارفرمایان بالقوه مرتبط است.

  1. فرمت مناسب برای رزومه را انتخاب کنید

در نوشتن رزومه باید به جزئیات قالب‌بندی مانند نوع فونت، اندازه فونت، حاشیه‌ها و فاصله‌ها در نوشته‌ها نیز توجه کنید. انتخاب یک قالب می‌تواند آن را تمیز و حرفه‌ای جلوه دهد و خوانایی آن را بهبود بخشد. برای اینکه توجه کارفرما را به رزومه خود جلب کنید، این نکته کلیدی است. در اینجا چند نکته مهم را برای طراحی استاندارد فرمت رزومه بیان کرده‌ایم:

-اندازه فونت خود را بین 10 تا 12 نقطه قرار دهید.

-فونتی را انتخاب کنید که مانند IRANSans یا B Nazan را تمیز و آسان کنید و از فونتی هایی که خوانش سختی دارند، خودداری کنید.

-نام و قسمت مربوط به اطلاعات تماس را پررنگ یا کمی بزرگتر از نظر اندازه فونت نوشته ها کنید.

-فهرست هنگام با انواع اطلاعات مختلف، مانند بخش‌های تحصیلات و تاریخچه‌های حرفه‌ای، از بولت پوینت استفاده می‌شود.

در ایران ابزاری کاربردی، برای تهیه آنلاین رزومه وجود دارد که کار شما برای نوشتن رزومه بسیار آسان است. با ابزار رزومه ساز ایران تلنت می‌توان به صورت رایگان یک رزومه حرفه‌ای و استاندارد بسازید.

  1. رزومه خود را تصحیح کنید

آمارها حاكي از اين است كه كارفرمايان نزديك به 80 درصد رزومه‌هايي هستند كه املايي را غلط كرده‌اند. پس رزومه خود را از نظر غلط املایی، گرامی و نقطه نقطه به دقت بررسی کنید. همچنین می‌توانید از دوستان و همکاران مورد اعتمادتان بخواهید رزومه شما را بررسی کنند و در صورتی که نکته‌ای از قلم افتاده بود به شما اطلاع دهند.

این مقاله توسط ایران تلنت تهیه شده است.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و توسط آن تبلیغ کننده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال تبلیغاتی ندارد.

منبع