تولید محتوا در اینستاگرام
تولید محتوا در اینستاگرام

نحوه تولید محتوا در اینستاگرام یکی از دغدغه های بیشتر از کسب و کارها است. در واقع کسانی که قصد دارند یک کسب‌وکار آنلاین را در فضای مجازی راه‌اندازی کنند، بایستی با نحوه تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شوند. تعداد مشتریان از طریق روش‌های بازاریابی در اینستاگرام افزایش می‌یابد. طبیعتا کسب‌وکارتان نیز رونق خواهد یافت. بنابراین شما می توانید الگوریتم اینستاگرام را شکست دهید و باعث ایجاد عوامل بین شما و مشتریان شود.

https://soodaro.com/

به نظر شما بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ چه نوع سبکی بسیار پرطرفدار است؟

شناسایی مخاطب برای تولید محتوا در اینستاگرام

به نظر ما اولین گام برای تولید محتوا در اینستاگرام شناسایی مخاطب هدف است. شما باید بشناسید که توسط چه چشمی دیده می‌شود. سپس طبق سلیقه آنها محتوا تولید کنید. برای تشخیص میزان مخاطب به پست‌ها دقت کنید. شما می‌توانید با تجزیه‌وتحلیل تعداد لایک و بازدید پست‌ها سلیقه مخاطب را بررسی کنید. همچنین می‌توانید از طریق استوری با کاربر در ارتباط باشید و با قرار دادن استوری‌های نظرسنجی به انتخاب مخاطب پی ببرید.

شناسایی هدف برای تولید محتوا در اینستاگرام
شناسایی هدف برای تولید محتوا در اینستاگرام

نقش صداقت در ساخت و بررسی محتوا

حال شما را شناسایی کردید و می‌دانید برای چه قشری از جامعه محتوای تولید می‌کند. توجه کنید برای هر قشری مخصوصا جوانان باید صادق باشید. مخاطب به صداقت رفتار و گفتار پی می‌برد زیرا تعداد زیادی از پیج‌ها را دنبال می‌کند. برای مثال شما دارای یک کسب و کار آنلاین لباس زنانه در اینستاگرام هستید. مخاطب برای خرید یک لباس خاص خاص پیج‌های متعددی را بررسی می‌کند. اگر شما در اعلام قیمت صادق نباشید حتما از دست می‌دهید. بنابراین برای تولید محتوا در اینستاگرام، صداقت گفتار بسیار دارد.

https://soodaro.com/blog/buyer’s-remorse

انتخاب تصاویر و یا ساخت ویدئو برای تولید محتوا در اینستاگرام

شما باید بدانید چه نوع ابزاری برای ساخت یک فروشگاه آنلاین در اینستاگرام لازم است. ویدئویی به‌دلیل بالاتر، همیشه اولین گزینه است. برای تولید محتوا در اینستاگرام باید از تصاویر جدید استفاده کنید. دقت کنید تصاویر محتواها باید جدید و باکیفیت باشند.

افرادی که قصد دارند، ویدئویی تولید کنند بهتر است این افراد را در ویدئوها بکار گیرند. یعنی اگر محصولات پیج را به صورت ویدئویی توضیح دهید تعداد فالوورها و درنهایت تعداد مشتریان افزایش می‌یابد.

اگر پیج فروش لوازم آرایشی و بهداشتی دارید، حتما از محصولات پیج عکس برداری کنید. هرگز از تصاویر و یا ویدئوهای رقبا استفاده نکنید. گاهی ممکن است طراحی یک پست ساعت‌ها زمان ببرد اما شما عجله داشته باشید. شما می‌توانید با استفاده از منابع زیر بهترین تصاویر را پیدا کنید و در پیجتان قرار دهید.

Visme

انتخاب آزاد

پاشیدن

نحوه کپشن‌نویسی برای تولید محتوا در اینستاگرام

حال اگر پستی مناسب برای آپلود در اینستاگرام طراحی کردید، کپشن تعیین کننده مسیر پست‌های شما است. کپشن ها نباید صرفا اطلاعاتی از محصول و قیمت آن باشند. در واقع کپشن ها نوعی از مارکت های کوچک در اینستاگرام هستند که غیرمستقیم مخاطب را جذب می کنند. برای مثال طراحی داستان در کپشن مخاطب را ترغیب می‌کند. اگر طراحی داستان در کپشن‌ها به صورت سریالی اتفاق بیفتد، مخاطب کم‌کم به مشتری تبدیل شود.

نکته مهم: برای تولید محتوا در اینستاگرام و انجام بایستی شبکه‌سازی می‌شود. شما می‌توانید متن هشتگ‌های مرتبط با کپشن و پست‌ها را جست‌وجو کنید و در کپشن پست‌ها بنویسید.

تولید محتوا در استوری

تولید محتوا در اینستاگرام تنها شامل پست‌ها نمی‌شود. استوری بخشی از اینستاگرام است که می‌تواند به چالش‌برانگیز اما مفید برای بازاریابی باشد. تولید محتوا در استوری ها روشی باورنکردنی برای افزایش فالوور و مشتری است. حال شما می‌توانید با استفاده از قالب‌های آماده در سایت‌های مختلف مانند پینترست، ارزشمند تولید کنید. مدت زمان استوری‌های اینستاگرام تنها 24 ساعت است. شما می‌توانید خود را در ساعت مشخصی در استوری اینستاگرام اعلام کنید. بنابراین با استوری‌ها همراه می‌شود تا در ساعت اعلام شده، کد تخفیف را دریافت کند.

https://soodaro.com/blog/convert-instagram-followers-to-customers

تحلیل فعالیت رقبا

روزانه کسب و کار آنلاین به اینستاگرام اضافه می شود. در این مسیر، کسب‌وکاری موفق است که از ایده‌های نو باشید. ایده‌های جدید تنها با بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل رقبا و پست‌های پیج می‌آید. شما هر گونه فعالیت رقبای کسب‌وکارتان را حتماً با استفاده از نتایج به دست آمده به ایده‌های جدید دست پیدا کنید.

طراحی تقویم تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام کار پرزحمت و پردغدغه‌های است. با طراحی تقویم، فرآیند تولید محتوا در اینستاگرام آسان‌تر می‌شود. مواردی که در این تقویم یادداشت می‌شوند عبارتند از:

  • روز و ساعت انتشار پست
  • تاریخ مناسبت های مختلف
  • تاریخ فروش تخفیف های فصلی
  • تاریخ عرضه محصول جدید
  • ایده های نو و کمک کننده به کسب و کار
تقویم تولید محتوا در اینستاگرام
تقویم تولید محتوا در اینستاگرام

کلام آخر

بهتر است همیشه قدم به قدم با رعایت اصول تولید محتوا در اینستاگرام فالوور بدست آورید. اما ممکن است همکاری با یک اینفلوئنسر شوک خوبی به محتوای شما وارد شود. برای مثال اینفلوئنسر از محصولات شما می‌کند و به صورت ویدئو نظر و پیشنهاد خود را درباره محصولات بیان می‌کند. در حالت کلی اگر شما اصول تولید محتوا در اینستاگرام را رعایت کنید، شاهد رشد چشم‌گیری در افزایش مصرف بود.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!