همیشه آگاه از فعالیت های رقبا در اینستاگرام و همینطور آنالیز پیج آنها برای صاحبان کسب و کار مهم و یکی از نکات مهم برای فرار از بحران مالی و فروش بیشتر و سود بالاتر بوده است.

صاحبان فروشگاه‌های اینستاگرامی باید بدانند از چه ابزارهایی برای تحلیل پیج رقبا استفاده کنند تا زودتر و بهتر به هدف نظر دست پیدا کنند.

در این مقاله شما را با دستکم 5 ابزار رایگان و روش استفاده از آنها در تحلیل پیج رقبا آشنا می شوید.

به همین بهانه امکانات و داده‌هایی که هر کدام از ابزارها را به شما ارائه می‌دهند، معرفی می‌شوند و با این موضوع بیشتر فکر می‌کنید که چگونه بر اساس آنالیز به دست آمده، فعالیت‌های خودمان را بهبود می‌بخشند و تغییر می‌دهند.

برای تحلیل پیج رقبا در اینستاگرام و آشنایی با روش های آنالیز رقبا در اینستاگرام با ما در این فرصت نگارشی همراه باشید.

موفقیت در مارکت اینستاگرامی تصادفی و اتفاقی نیست. بررسی پیج رقبا در اینستاگرام اصولی دارد که اگر طبق آموزش آنالیز پیج رقبا در اینستا باشد به هدف خواهد رسید.

تجزیه و تحلیل و تحلیل رقیبان یکی از مهمترین استراتژی های اینستاگرام در مدیریت و حتی وب سایت فروشگاهی می شود.

این کار می‌تواند در مرحله اجرا، نظارت و تنظیم صورت بگیرد. به بیان واضح تر، تجزیه و تحلیل و تحلیل رقبا به معنای شناسایی رقبا و ارزیابی استراتژی ها برای تعیین نقاط قوت و ضعف خود نسبت به کسانی است که محصولات یا خدمات مشابه به ما دارند.

تهیه یک لیست از رقبا و قرار دادن نام هر یک در سمت چپ لیست و سپس نوشتن نام چهار یا پنج محصول یا خدماتی که آنها در تولید آن با شما رقابت دارند قدم اول اما بسیار راهگشا و مهم هستند.

در مجموع کلی رقیب ممکن است مالی یا انواع دیگری چون افزایش سهم، افزایش نرخ رشد و توسعه فناوری شرکت باشد. سازمانی سازمانی رقیب می‌توان یک سرنخ برای گردآوری اطلاعاتی در رابطه با اهداف بلند مدت و کوتاه مدت باشد.

با تحلیل پیج رقبا در اینستاگرام از روش های آنالیز رقبا در اینستاگرام می‌توان به روش بسیار پنهان رقبای خود دست پیدا کرد. برای رسیدن به مرز موفقیت در مارکت های اینستاگرامی و بررسی پیج رقبا در اینستاگرام باید ضمن در نظر گرفتن نکات اخلاقی از راه علمی آن وارد شوید و با آموزش آنالیز پیج رقبا در اینستا به ابزار مورد نظر دست پیدا کنید.

برای بررسی استراتژی‌ها، رقیب باید عملکرد آنها را در هنگام مواجهه با بحران مورد بررسی قرار داد. بررسی استراتژی رقبا با فرضیات یک تفاوت اساسی دارد، اینکه در فرضیات تنها یک مدل غیر واقعی را در ذهن خود می‌کنیم. در حالی که در آزمایش های تجربی برای مقابله و برخورد در گذشته کاملاً مشخص شده و مورد بررسی قرار می گیرند.

رقبای شما استراتژی ساده‌ای دارند. آن‌ها هر صبح با این فکر از خواب برمی‌خیزند که چطور می‌توانیم شما و هر شرکت دیگری که محصولات و خدمات مشابه آن‌ها را تولید می‌کنند، از کسب و کار خارج شوند. آن‌ها مدام به این می‌دهند که چگونه می‌توان فکر کرد که مشتریان خود را از آن خود کنند و آن‌ها را برای همیشه نگه دارند. آن‌ها مدام فکر می‌کنند، حرف می‌زنند می‌سازند و برنامه‌ریزی برای تعریف می‌کنند تا محصولات و خدمات بهتر، سریع‌تر، ارزان‌تر، ساده‌تر و مناسب‌تر از شما ارائه دهند.

تحلیل SWOT درباره رقبای خود انجام دهید. اصطلاح SWOTففف نقاط قوت، نقاط مخفی، فرصت‌ها و تهدیدها است؛ مانند وکیلی که قبل از طرح دعوای خود پرونده را از زاویه دید در مقابل می‌کند، شما نیز باید طرح‌های خود را پس از مطالعه دقیق و تحلیل رقبا تهیه کنید.

همان‌طور که فرمانده یک ارتش قبل از پیشنهاد، زمان زیادی را صرف مطالعه آرایش ارتش دشمن می‌کند، شما نیز همین کار را انجام دهید. رقبا چه برتری‌هایی نسبت به شما دارند؟ برای جذب احتمالی شما چه کارهایی انجام می‌دهند؟ چرا احتمال احتمالی به جای خرید از شما از رقبا خرید می‌کنند؟ چگونه می توانید این مزایا را تقلید کنید؟

تجزیه و تحلیل و تحلیل رقبا (Competitor Analysis) برای تعیین چگونگی پیشرفت کسب و کار شما در برابر رقبا بسیار مهم است. این یک روش هوشمند برای جستجوی زمینه‌های بهبود و فرصت‌ها است.

اگر در بازار رقابت گرم حرفی برای گفتن نداشته باشید، کسب و کار را از دست بدهید. بیشتر برنامه های مارکت شامل تجزیه و تحلیل و تحلیل رقبا یا هوش رقابتی هستند. داشتن دانش در مورد بازار، استراتژی‌ها و پیام‌های رقابت، می‌تواند به شما کمک کند یک قدم جلوتر بمانید. این یک نبرد برای دست دادن با ذهن مشتری شما است.

با تحلیل پیج رقبا در اینستاگرام بدون نگرانی به سمت موفقیت پیش می‌روید، اگر درست از روش‌های آنالیز رقبا در اینستاگرام استفاده کنید.

VSCO

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای اینستاگرام که برای ویرایش عکس بکار می‌رود، VSCO است. این برنامه تا اندازه‌های محبوب است که بیش از 200 میلیون پست در اینستاگرام هشتگ VSCO را دارد.

در این ابزار اینستاگرام، ۱۰ فیلتر از پیش تعیین شده رایگان وجود دارد که از آن‌ها کمک می‌کند از عکس‌های خود را به‌راحتی ویرایش کنید. در نتیجه نیازی به فعال کردن فیلترهای بخش پولی نخواهد بود. اما در شرایطی که می‌خواهید شما متفاوت از دیگر پیج‌ها باشید، قاعدتاً فیلترهای جدید بهترین انتخاب خواهند بود.

آواتان

به‌عنوان یکی از برترین ابزارهای ویرایش عکس اینستاگرام، افکت‌ها و فیلترهای بسیار متنوعی است که می‌توان عکس اصلی خود را انجام داد و به این ترتیب روتوش کرد و جلوه‌های سفارشی عکس‌های خود را به راحتی تغییر داد.

نسخه اصلی این برنامه به‌عنوان یکی از ابزارهای ویرایش عکس اینستاگرام، رایگان است. اگر چه این برنامه بخش‌هایی با ابزارهای پیشرفته دارد که برای استفاده از آن باید درون‌برنامه‌ای را بخرید تا سطح آن را پیدا کنید.

نمایش ویدیو

یکی از ابزارهای اینستاگرام است که برای ویرایش و تولید ویدیوهای اینستاگرام بکار می‌رود. این ابزار به شما امکان می‌دهد ویدیوهایی خیره‌کننده و جذاب را سریعاً بسازید. در VideoShow به‌عنوان بهترین ابزار اینستاگرام برای ویرایش ویدیو، می‌توانید برای مخاطب و افزایش زمان تماشای ویدیو، از برچسب‌ها، ایموجی، متن و موارد دیگر استفاده کنید.

قالب‌های آماده‌ای است که می‌توانید از آن‌ها برای ویرایش سریع ویدیوها استفاده کنید. علاوه بر این، فیچرهای اصلی و مفید این اپلیکیشن شامل موارد زیر خواهد بود.

InShot

بهترین ابزار اینستاگرام برای ویرایش ویدیو است که از آن برای همه ساده است. با استفاده از این ابزار اینستاگرام علاوه بر ویرایش ویدیو، می‌توان کلاژ تصاویر ساخته و حتی به آن‌ها فیلتر اضافه کنید. از جمله ویژگی های کلیدی InShot می توان به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده از گوگل
از رقبای اینستاگرامی شما امکان دارد علاه بر صفحه اینستاگرام، وب سایت یا وبلاگ تبلیغاتی نیز داشته باشد. برای پیدا کردن آن‌ها کافیست در گوگل به جستجوی بپردازیم. با جستجوی کلیدواژه‌های مربوط به کسب و کار خود در گوگل می‌توانید با تعداد زیادی از شرکت‌های مشابه خود در سراسر دنیا آشنا شوید و به سایت آن‌ها وارد شوید. قطعاً می‌دانید نوع کلیدواژه‌ها را انتخاب کنید که بسیار زیاد است. انتخاب تخصصی این کلیدواژه ها، فرآیند آنالیز رقبا در اینستاگرام را برای ما انجام خواهد داد.

استفاده از لیست دنباله‌های مخاطبان (Followings)
در این قسمت باید در صفحه کاربران خود در اینستاگرام کنجکاوی به خرج دهید! بررسی کنید که آن‌ها به دنبال چه چیزهایی هستند؟ کدام صفحات را فالو می‌کنند؟ شاید کسی که مخاطب پیج شما باشد، مخاطب رقیب شما هم باشد! به همین دلیل با مراجعه به قسمت دنبال‌شونده‌ها در پیج مخاطبین خود می‌توانید به پیشرفت خود در فرآیند آنالیز رقبا در اینستاگرام سرعت ببخشید.

در واقع همان ابزار آنالیز خود اینستاگرام است که فقط برای پیج‌های کسب و کار و عمومی در دسترس است. در درون خود برنامه می‌توان از این قابلیت استفاده از اینستاگرام استفاده کرد.

اگر یک پیج شخصی و اختصاصی این ابزار را دارید که نمی توانید باشد. مگر اینکه پیج خود را به پیج کسب و کار ارتقاء دهید.

یک پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ است که اصلی آن آنالیز اینستاگرام است.

نه تنها تمام داده های مربوط به فعالیت های اینستاگرام شما را در اختیارتان قرار می دهد، برای درک بهتر معنی اعداد، آن داده ها را تجزیه و تحلیل و تحلیل هم می کند.

با استفاده از ابزار Analisa می توانید دو نوع گزارش تهیه کنید.

نوع اول گزارش حساب گزارش است که پروفایل و فعالیت های یک اینفلوئنسر را به صورت یک آنالیز می کند. نوع دوم نیز گزارش هشتگ است که بر کمپین ها نظارت می کند.

یک ابزار برای آنالیز پیج اینستاگرام نیست، بلکه داشبوردی از ابزارهای تجزیه و تحلیل و تحلیل است.

برای شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، توییتر، یوتیوب و کاربرد پلاست.

با استفاده از این ابزار می توانید داشبورد استفاده خود را مناسب با نیازتان سفارشی سازی کنید.

ابزارک های مورد نیاز خود را می توانید در داشبورد قرار دهید. تا تنها ویژگی های مورد نیاز شما ردیابی و تجزیه و تحلیل می شوند.

یک ابزار اینستاگرامی برای بازاریابی شبکه اجتماعی است. این پلتفرم به شما امکانات زیادی را می دهد.

یکی از کارهایی که می توانید با این ابزار انجام دهید این است که پست های خود را زمان بندی کنید. و نظارت بر روی برند خود داشته باشید

و در کل می توانید تحلیل و آنالیز اینستاگرام را با این پلتفرم انجام دهید. منظور از این تحلیل و آنالیزها، تأثیرات، تعامل و رسیدن به می باشد.