• تبلیغات در اینترنت به چه معناست؟

تبلیغات در اینترنت یکی از مهمترین روش‌ها برای معرفی تمام خدمات، یافتن مشتریان جدید و متنوع‌سازی جریان درآمد آن‌ها است. به عبارت دیگر تبلیغات الکترونیکی یا همان تبلیغات در اینترنت هر نوع پیامی است که با کمک اینترنت و در تخته وب نمایان می شود. تبلیغاتی که می‌توان در یک مرورگر وب، موتور جستجو، در رسانه‌های اجتماعی، دستگاه‌های تلفن همراه و حتی در ایمیل مشاهده شود. تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنتی انجام می دهند، تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین نام دارند . این یکی از ساده ترین و البته واضح ترین تعاریفی است که می توانم این موضوع را به کار برد. این نوع تبلیغات برای کسب و کارها و سایر افراد جذابیت های زیادی دارد و باعث جلب توجه کاربران می شود. در صورت کلی تبلیغات اینترنتی به مجموعه ای از ابزارها گفته می شود که برای رساندن پیام های تبلیغاتی به مردم در سراسر جهان از اینترنت استفاده می کنند. از ابتدای انتشار اینترنت، تبلیغ در این فضای ممنوع اعلام شد. دو شرکتی که شبکه اینترنت را راه‌اندازی کرده بود شرکت‌های ( ARPANET) و ( NSFNet ) از سیاستی استفاده می‌کردند تا موارد تجاری و تبلیغاتی را ممنوع کنند. اما این ممنوعیت در مدت کوتاهی لغو شد . به عنوان مثال : NSF در سال 1991 به تدریج از ممنوعیت تجاری خود منصرف شد .

· تبلیغات اینترنتی اینلاین استراتیژی به چه معناست؟

تبلیغات آنلاین یک استراتژی بازاریابی است که شامل رسانه ها از اینترنت به عنوان یک برای دستیابی به ترافیک وب سایت و هدف قرار دادن و ارائه پیام های خرید به مشتریان مناسب است. تبلیغات آنلاین به سمت بازارها از طریق برنامه های کاربردی به فرد و مفید است، تبلیغات آنلاین به عنوان تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجیتالی نیز شناخته می شوند.

  • دو نوع از تبلیغات عبارتند از :

1 . تبلیغات نمایشی

احتمالاً قدیمی‌ترین شکل تبلیغات آنلاین، تبلیغات نمایشی، به صورت همه چیز از بنرها در هر شکل و اندازه گرفته تا تبلیغات متنی مرتبط با یک صفحه ظاهر می‌شود. ممکن است یک تبلیغ نمایشی AutoZone در یک وبلاگ خودروی محبوب یا یک آگهی بنری که جدیدترین محصولات را در Sephora تبلیغ می‌کند، در وبلاگ زیبایی یا آرایشی محبوب بیابید.

2 . تبلیغات ایمیل

تبلیغات ایمیلی به قدری شکل محبوب محبوب آنلاین هستند که از مصرف کنندگان زیادی فکر نمی کنند که آنها تبلیغاتی باشند . صندوق ورودی خود را باز کنید و احتمالاً تبلیغاتی را مشاهده کنید که خدمات جدید ارائه دهنده کابلی خود را تبلیغ می کند، پیشنهادات ویژه لباس های کودکان از Macy’s یا جدیدترین ابزارهای تلفن همراه سامسونگ یا اپل . تبلیغات ایمیلی گاهی اوقات به صورت کوپن یا خبرنامه ارائه می شود .

  • تبلیغات آنلاین چگونه می شوند؟

1. هزینه به ازای هر هزار (CPM) : تبلیغ‌کنندگانی که پیام‌هایشان را در معرض مخاطبان خاص قرار می‌دهند.

2. هزینه به ازای هر کلیک (CPC) : هر بار که کاربر روی تبلیغات آنها کلیک می کند، ارائه دهندگان هزینه می پردازند.

3. هزینه هر اقدام (CPA): تبلیغ‌کننده‌ها فقط پرداخت می‌کنند که یک اقدام خاص (عموماً یک) انجام شود.

نمونه هایی از تبلیغات آنلاین عبارتند : از تبلیغات بنری، صفحات نتایج موتورهای جستجو، تبلیغات شبکه های اجتماعی، هرزنامه های ایمیل، تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین، پاپ آپ ها، تبلیغات متنی و نرم افزارهای جاسوسی.

  • انواع تبلیغات اینترنتی به چه صورت است؟

1. تبلیغات موتورهای جستجو :

نوار جستجو نقطه شروع سفر کاربران است. با وارد کردن یک کلمه کلیدی، به طور عمده روی نتایج صفحه اول مردم می‌کنند. موتور جستجو به قرار گرفتن صفحات سایت شما در بالاترین رتبه های گوگل و موتورهای جستجو مربوط می شود، چه ارگانیک چه با پرداخت هزینه. Google Ads نتایج پرداخت شده را بر اساس حراج رتبه آگهی نمایش می‌دهد. شرکت‌ها قیمت خود را برای یک کلمه کلیدی خاص ذکر می‌کنند، در حالی که گوگل کیفیت و محتوا را تحلیل می‌کند.

2. ایمیل مارکتینگ :

ایمیل مارکتینگ قدیمی ترین منبع ارتباط از طریق ایمیل می‌باشد که یکی از روش‌های تبلیغات اینترنتی است. چرا که بازاربان ایمیل همیشه در جستجوی نوآوری هستند، مانند: ایمیل‌های آمپری که به تازگی راه‌اندازی می‌شوند.

3. تبلیغات شبکه های اجتماعی :

این روش شامل تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند: فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، یوتیوب، لینکدین و… است. شرکت‌ها اخبار و تبلیغات خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی از دو طریق با مخاطبان هدف تهیه می‌کنند:

  • به صورت ارگانیک: در این حالت با تولید محتوا، دعوت از دیگران برای اشتراک گذاری آن و سایر حرفه ای ها می توانید به طور طبیعی و ارگانیک مخاطب جذب کنید.
  • در ازای پرداخت پول: در این حالت، می‌توان با ارائه پست‌های تبلیغاتی که بر اساس سن، جنس، فعالیت‌های علایق و سایر موارد مشترک آن‌ها برای مخاطبان شما در نظر گرفته شده است، از عملکرد رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی اکانت بیزینس را برای کسب و کارها در نظر گرفته‌اند.

4. تبلیغات موبایلی :

این نوع تبلیغات در تلفن های هوشمند و تبلت ها ظاهر می شود. شرکت‌ها می‌توانند پس از انتخاب کاربر یا نمایش تبلیغات در مرورگر برای دستگاه‌های تلفن همراه، با پیامک تبلیغ کنند.

چهار شرکت برتر که در این حوزه مشهور هستند عبارتند از :

شاید نام صباویژن به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تبلیغات آنلاین در ایران به گوشتان نخورده باشد، اما مطمئنا اسم آپارات، فیلیمو یا میهن بلاگ برایتان آشنا است. صباویژن در اصل توسط شرکت صبایده که مالک تمام این کسب و کارها راه‌اندازی می‌شود. این وب سایت در سال 1385 شروع به کار کرد و از آن روز تابه‌حال، روی زیر مجموعه‌های ترافیکی و وب‌سایت‌ها ی پربازدید ایرانی سایر خدمات تبلیغات آنلاین را ارائه می‌کند.

ازجمله خدماتی که صباویژن می‌کند می‌توان به تبلیغات بنری، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات همسان، تبلیغات موبایلی (ازجمله تبلیغ در اپلیکیشن‌های مختلف) و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند: تلگرام و اینستاگرام اشاره کرد. البته این شرکت طراحی کمپین تبلیغاتی هم انجام می دهد . در این کمپین ها، گام اول ایده پردازی برای تبلیغات است. سپس نوع رسانه مورد نظر برای تبلیغات انتخاب می‌شود و تبلیغ مورد نظر گام‌های طراحی و اجرا را طی می‌کند.

اگر اهل اینترنت گردی و سرک کشیدن به مجله‌های آنلاین باشید، حتما بارها و بارها تبلیغات را در گوشه‌ها و کنار صفحه‌هایی که می‌خوانید دیده‌اید. این شرکت تبلیغات آنلاین باوجود اینکه در سال 1396 راه‌اندازی شده و هنوز هم نوپا است، اما در زمینه تبلیغات و مخصوص تبلیغات کلیکی خوش درخشیده است. ازجمله تبلیغات کلیکی که توسط یکتانت به عنوان یکی از شرکت های تبلیغات آنلاین در ایران می توان به تبلیغات همسان کلیکی، تبلیغات بنری کلیکی و تبلیغات ریتارگتینگ کلیکی اشاره کرد. تنها خدمات تبلیغات پوشیده از نوتیفیکیشن را هم می‌کند که یکی از تبلیغات پربازده می‌شود.

کاپریلا از شرکت های تبلیغات آنلاین در ایران است که با شعار متفاوت در زمینه تبلیغات کلیکی به میدان آمده است. کاپریلا می‌گوید که از هوش مصنوعی بهترین و مرتبط‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی را در هر صفحه استفاده می‌کند. سیستم آمارگیری که این وب سایت هم به‌نوبه خودش متفاوت است. کاپریلا از گوگل آنالیتیکس برای تشخیص کلیک‌های واقعی و غیرتکراری کمک گرفته شده است.

افراک یک سایت پیشگام در تبلیغات آنلاین می باشد . این سایت بیش از چهار سال تجربه دارد و مجموعه ای از افراد متخصص و با تجربه دور هم جمع آوری شده است تا یک خدمات بسیار خوب در زمینه تبلیغات آنلاین به ارائه دهنده ارائه دهندگان ارائه دهد. تمامی اسناد این سایت دارای مدرک معتبر گوگل ادز می باشند . این سایت در زمینه تبلیغات در گوگل، تبلیغات در اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، فیس بوک و… خدمات ارائه می دهد.

نتیجه گیری

یکی از بخش های مهم برای رونق کسب و کار تبلیغات در فضای مجازی می باشد . هرکدام از سایت ها ی معرفی شده دارای خدماتی هستند که با بررسی و مشاوره با آنها می توانید تبلیغات خود را داشته باشید. بدون شک سایت های فعال دیگر نیز در زمینه تبلیغات آنلاین وجود دارد .

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!