ویکتوریا سکرت
ویکتوریا سکرت

در دنیای مدرن امروزی، برندهای بسیاری در حال فعالیت هستند که از آن ها محبوب تر بوده اند و از بقیه کار خود را ادامه می دهند. یکی از این برندها که محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارد، برند است ویکتوریا سکرت (Victoria Secret) است. ویکتوریا سکرت جزوه یکی از محبوبترین برندها در زمینه عطر و ادکلن در ایران است. در این مطلب قصد داریم در خصوص تاریخچه برند ویکتوریا سکرت و بیوگرافی این شرکت مشهور صحبت کنیم تا شما با این برند آمریکایی بیشتر آشنا شوید. برای بازدید از عطرهای برند ویکتوریا سکرت و تهیه هر یک از آن ها می توانید به وب سایت عطر لیلیوم مراجعه کنید.

ویکتوریا سکرت یک خانه مد آمریکایی است که در زمینه لباس زیر زنانه، اکسسوری و محصولات آرایشی فعالیت می کند. این شرکت در سال ۱۹۷۷ توسط روی ریموند در سانفرانسیسکو راه اندازی شد و تاریخچه برند ویکتوریا سکرت از آن زمان آغاز شد. ویکتوریا سکرت که در اصل با هدف ایجاد یک فروشگاه لباس زیر زنانه که مردانه هم به راحتی در آن وارد می شوند و لباس زیر زنانه ای با سلیقه و نظر خود را برای همسرانشان تهیه می کنند. خیلی زود این برند با بیش از 100 فروشگاه در سراسر ایالات متحده و کشور های منتخب در سراسر جهان به یک امپراتوری لباس زیر تبدیل شد.اما دانستن داستان خلق این برند هم شاید برای شما جذاب باشد.

ویکتوریا سیکرت ( Victoria’s Secret) طراح، تولید کننده، بازاریاب و فروشنده لباس زیر زنانه و لوازم آرایشی در آمریکا است که توسط روی ریموند و همسرش گی ریموند در ۱۲ ژوئن ۱۹۷۷ ارائه شده است. این شرکت محصولاتی از لباس زیر زنانه، لباس خواب، لباس، کفش، عطر و محصولات آرایشی به فروش می‌رساند.

آغاز به کار برند ویکتوریا سیکرت با حوادث جالب توام بوده است. “روی ریموند” روزی قصدِ آن می‌کند که یک لباس زیر به عنوان هدیه تولد برای همسر خود بخرد. به همین دلیل، به یک فروشگاه لباس زیر مراجعه کنید. اما با ورودش به این فروشگاه، خیلی از توجهات را به خود جلب کرده و احساس می کنم که دیگران به او خوب نگاه نمی کنند. افزون بر این، او مشاهده کرده است که اجناس فروشگاه آن معیارهایی که مد نظر آنها را ندارند و با قفسه‌هایی از روپوش‌های پارچه‌ای و لباس شب زشت و نایلون با چاپ گل روبرو می‌شوند در واقع قادر هستند که او را برای خرید راضی کنند. که ریموند می‌توانست با سهل‌انگاری و بدون آن که خود را از مغازه‌های خارجی خارج کند و برای هدیه تولد همسر، چیزی دیگر کند. اما از فرصت استفاده می کنم و این ایده را در ذهن پروراند که می توانم یک فروشگاه کوچک لباس زیر زنانه بنیان نهاده کنم که مردان نیز به راحتی به آن وارد شوند و بدون آن که احساس بدی داشته باشند، برای دوست داشتن و یا همسر خود هر آن را دارند. جنسی که می‌خواهند بخرند.

به این ترتیب در ۱۲ ژوئن ۱۹۷۷ اولین فروشگاه در مرکز خرید استنفورد در پالو آلتو، کالیفرنیا توسط روی ریموند و همسرش گی ریموند شد.در آن زمان که ریمونها Victoria’s Secret را خریدند، بازار لباس زیر در آمریکا تحت سلطه اقلام عملی Fruit of the Loom , Hanes و Jockey بود که در بسته‌های سه تایی در فروشگاه‌های بزرگ به فروش می‌رسید. 000 دلار از خانواده و 40000 دلار از بانک وام گرفت تا فروشگاهی که مردان در آن خرید لباس زیر راحت بودند را از آن خود کنند. این فروشگاه با اشاره به ملکه ویکتوریا و پالایش مربوط به دوران ویکتوریا نامگذاری شد، در حالی که «راز» زیر لباس پنهان شده بود. یک دفتر مرکزی و انبار به چهار فروشگاه جدید و ارسال سفارشات توسط پست را داشت. فروشگاه چهارم که در سال 1982 در خیابان 395 Sutter Street اضافه شد، تا سال 1999 در آن مکان فعالیت می‌کرد، زمانی که به محل بزرگتر واقع در خیابان پاول واقع در Westin St. Francis منتقل شد.

فروشگاه ویکتوریا سکرت
فروشگاه ویکتوریا سکرت

ویکتوریا سکرت مدام در حال پیشرفت بود، به گونه‌ای که ریموند سه فروشگاه دیگر در سان‌فرانسیسکو باز کرد. مشتریان ویکتوریا سکرت روز به روز بیش‌تر می‌شوند و اوضاع به گونه‌ای بود که رؤیاهای زیادی در ذهن ریموند نقش بستند. اما با وجود این همه موفقیت، یک جای کار می‌لنگید.دست‌آخر وضعیت خوب پیش نرفت و ویکتوریا اسکرت در معرض ورشکستگی قرار گرفت.تا داشته باشید تا نگاهی به وضعیت “لسلی وکسنر” داشته باشید. (لزلی وکسنر) مالک Limited Brands، از جمله باهوش‌ترین‌های آن روزگار بود. در دهه ۶۰، او یک‌سری پیش‌بینی‌ها در مورد لباس زنان کرد و بر اساس همان پیش‌بینی‌ها اقدام به باز کردن یک فروشگاه نمود. از طالعِ خوبی که داشت، پیش‌بینی‌های او درست از آب درآمدند و پس از چند سال در سال ۱۹۷۰، تعداد فروشگاه‌های او به عدد ۱۱ رسید. ۷ سال بعد، یعنی در سال ۱۹۷۷، این تعداد به ۱۸۸ رسید و این بود که وکسنر نامی در سن ۴۰ سالگی، ۵۰ میلیون دلار داشت.

در اوایل دهه ۸۰، وکسنر به دنبال خرید برندهای جدید بود. یک روز به هنگام بازدید از یکی از فروشگاه‌های خود در سانفرانسیسکو، به صورت اتفاقی چشم‌اش به فروشگاه ویکتوریا سکرت افتاد. آنگونه که بعدها در گفتگویش با Newsweek تعریف کرد، او در آن زمان به شدت مجذوب این فروشگاه است، به گونه ای که با خود فکر کرده است که هیچ زمانی در سرتاسر آمریکا لباس زیرهایی به این زیبایی و جذابیت ندیده است. یاد داشته باشید در بالا گفتیم که محیط ویکتوریا سکرت خوب پیش نرفت و به ورشکستگی نزدیک شد. در همین دوران بود که وکسنر با ۱ میلیون دلار، تمامی ویکتوریا سکرت را خرید و به این ترتیب، ویکتوریا سکرت در آغاز مسیری تازه فروشگاه.

در همان روزهای اول پس از خرید ویکتوریا سکرت توسط وکسنر، او، یعنی وکسنر، در باب فروشگاه‌ها و بوتیک‌های لباس زیر در اروپا مطالعه می‌شود و اگر زنان آمریکایی نیز به مانند زنان اروپایی با لباس‌های زیر جذاب و در عین مقرون به‌دست می‌آیند. از آن‌ها می‌توان استفاده کرد، آن‌ها هم هر روز.

شوربختانه اوضاع روی ریموند پس از فروش ویکتوریا سکرت به وکسنر بسیار بد شد. زندگی او در سراشیبی قرار گرفت و شکستی دیگر نصیبش شد. دست‌آ و همسرش از گروه طلاق او گرفته و ریموند با سقوط از پل گلدن گیت، به زندگی خود پایان داد.

در سال ۱۹۸۳، لسلی وکسنر شیوه فروش را تغییر داد. او کنار بر فروش لباس زیر به مردان و روی دختر خانم گذاشت و ویکتوریا سکرت را با رنگ ها، استایل و بسته بندی های اغواگرایانه برای جذب سطح مرفه اروپا و جلب نظر زنان وارد بازار کرد. تغییر مدل فروش با بازسازی فروشگاه همزمان شد و فروشگاه جدید، انگلستان قرن نوزدهم را تداعی کرد و برای خانم ها نیز جذاب تر شد. در آن زمان، برای تزئین فروشگاه از وسایل طلا کاری شده، چاپ های گل دار، موسیقی کلاسیک و بطری های عطر قدیمی استفاده می شد.

در سال ۱۹۸۶ ویکتوریا سکرت تنها شرکت لباس زیر زنانه با ۳۴۶ فروشگاه بود. در پایان دهه 89 میلادی این شرکت به صورت تخصصی وارد عرصه تولید عطر شد و در نهایت اولین عطر مجموعه اش را در سال 1989 به نام «Victoria» عرضه کرد و پس از آن به تولید انواع مختلف پرداخت. عطر و ادکلن زنانه روی آورد. در سال ۱۹۹۱ مجموعه ای از عطرها را به بازار معرفی نمود. همزمان، ویکتوریا سکرت با مشکلات کیفی متعددی روبرو شد که مدیر عامل جدید شرکت، گریس نیکولز موفق به حل آن شد. نیکولز نه تنها به روش درمانی این مشکلات را حل می کند، بلکه تغییر قابل توجهی در تجارت شرکت ایجاد کند. در سال های اولیه ورودش به عنوان مدیر اجرایی ویکتوریا سیکرت، نیکولز نه تنها تعداد دو میلیون سوتین Miracle را در سال اول بفروشد، بلکه شروع به استفاده از مدل ها در تبلیغات و نمایش های مد کرد.

از سال 1995، این شرکت یک شوی مد سالیانه برگزار می کند که از تلویزیون پخش می شود و در آن، مدل های برتر، با پوشیدن لباس های زیر زنانه، مجموعه محصولات را به نمایش می گذارند. از معروف ترین مدل های این برند می توان به کلودیا شیفر، هلنا کریستنسن، طیرا بنکس، هایدی کلوم و لتیتیا کاستا اشاره کرد که با نام گروه «فرشتگان» از آن ها یاد می شود.

در سال ۱۹۹۸، ویکتوریا سکرت وارد بازار ۳.۵ میلیارد دلاری لوازم آرایشی شد و در ادامه با استفاده از طرح توسعه برند خود ادامه داد. یکی دیگر از نوآوری های مهم سال ۱۹۸۸ که در تاریخچه برند ویکتوریا اسکرت آمده است، راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک و وب سایت شرکت بود.

در سال ۱۹۹۹، ویکتوریا سکرت اولین پخش شوی مد را با ۱.۵ میلیون بیننده از وب سایتش پخش کرد که ۳ برابر بیشتر از انتظارات سایت از نظر تعداد بود و باعث خرابی سایت شد.

در سال ۲۰۰۲ ویکتوریا سکرت خط تولید جدید پینک را راه اندازی کرد. پینک در زمینه تولید محصولاتی مانند لباس زیر، لباس خواب، لباس راحتی، محصولات زیبایی و اکسسوری فعالیت می کرد. در سال ۲۰۰۲، این شرکت لباس شنا به محصولات سبد اضافه شد.

در سال ۲۰۰۵، ویکتوریا سکرت گسترش بین‌المللی خود را با کشف بازارهای جدید آغاز کرد و اولین بوتیک خود را در بریتانیا افتتاح کرد. در سال ۲۰۰۶ ویکتوریا سکرت به طور قابل توجهی کاتالوگ خود را گسترش داد و قصد داشت آن را شبیه به مجله لباس زنانه روزانه کند.

در بخش دیگری از تاریخچه برند ویکتوریا سکرت آمده است که در سال ۲۰۰۹ این شرکت در شبکه های اجتماعی آغاز شد. ابتدا یک صفحه رسمی در فیس بوک باز کرد و سپس در توییتر و صفحه نمایش به فعالیت پرداخت. در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ این شرکت به گسترش بین‌المللی خود ادامه داد و فروشگاه‌ها را در کانادا و سایر کشورهای اروپایی افتتاح کردند.

از پرطرفدارترین و پرفروش ترین عطرهای این برند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عطر ادکلن ویکتوریا سکرت بامب شل
عطر ادکلن ویکتوریا سکرت بامب شل

عطر ادکلن ویکتوریا سکرت بامب شل-Victoria Secret Bombshell عطری است خنک و شیرین. این عطر در سال 2010 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر ادکلن ویکتوریا سکرت بامب شل-Victoria Secret Bombshell عطری است زنانه و منحصربه فرد .عطر ادکلن ویکتوریا سکرت -Victoria Secret ، که توسط Adriana Medina و همکارانش در سال 2010 خلق شد ، با رایحه ای خنک و شیرین که آن را بیشتر از میوه پشن ، گل صد تومانی و گریپ فوروت موجود در ترکیباتش حاصل می کند ، برای مصرف در روزهای گرم و بلند تابستانی انتخاب عالی می شود. می باشد . این محصول مخصوص بانوان است که با رفتار خود توجه همگان را به خود جلب می کند و به فرد و جذاب می شود.

عطر ادکلن ویکتوریا سکرت نویر تیس
عطر ادکلن ویکتوریا سکرت نویر تیس

عطر ادکلن ویکتوریا سکرت نویر تیس-Victoria Secret Noir Tease عطری است شیرین و ملایم. این عطر در سال 2010 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر ادکلن ویکتوریا سکرت نویر تیس-Victoria Secret Noir Tease عطری است زنانه و جذاب.

عطر ادکلن ویکتوریا سکرت نویر تیس-Victoria Secret Noir Tease اولین محصولی بود که از برند ویکتوریا سکرت در فروشگاه عطر لیلیوم قرار گرفت و اکنون نسخه جدیدتر آن نیز با نام تیز به این مجموعه اضافه می‌شود. این محصول رایحه‌ای شیرین داشته و به نظر می‌رسد برای استفاده در تمام طول سال طراحی شده است.

عطر ادکلن ویکتوریا سکرت وری س..ی 2018-Victoria Secret Very S–y 2018 در سال 2018 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر ادکلن ویکتوریا سکرت وری س..ی 2018-Victoria Secret Very S–y 2018 عطری است زنانه و جذاب.

اکنون ویکتور سکرت با فروش 8 میلیارد دلاری در سال، خرده فروش شماره 1 لباس زنانه در آمریکای شمالی است. خانم ها و آقایان ویکتوریا سکرت را بهترین مکان برای خرید لباس زیر زنانه و عطر می دانم زیرا دارای انواع ادکلن زنانه معروف و بهترین طراحان لباس است. آیا شما تا به حال تجربه استفاده از محصولات این برند را داشته اید؟ دیدگاه هایتان را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید با مراجعه به سایت عطر و ادکلن لیلیوم عطرهای این برند را خریداری کنید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!