مدیریت شبکه های اجتماعی از درخواست های ابتدایی خوانندگان و مشتریان پرسنال برندینگ مجوز ایران بود. که به دو دلیل این سرویس قابلیت شکل گیری به صورت استاندارد و حرفه ای ندارد. در وهله اول پایه برندینگ برای هنرمند یا مشتری انجام نمی شود؛ که پیرو آن ابتدایی ترین اصول برندینگ مانند استراتژی و شخصیت برند مبهم بود. و دوم این که از اساس اداره شبکه های اجتماعی بدون تولید مدون امکان پذیر نیست!

مدیریت شبکه های اجتماعی بدون تولید محتوا امکان پذیر نیست. پیش از این در مورد چگونگی و نحوه تولید حرفه ای به عنوان پیش نیاز مدیریت شبکه های اجتماعی توضیحاتی دادیم. ولی هماهنگی های تیم تولید و تیم مدیریت شبکه های اجتماعی تنها به پیش نیاز محتوای معطوف بود. در واقع مواردی هم‌چون تقویمی، بررسی بازخوردهای سوشال مدیا، ترندهای روز و… روابط این دو تیم را همیشگی و تنگاتنگ‌تر می‌کنند.

  • وب سایت به عنوان کانون و پایه برندینگ مجازی

مهم سوشال مدیا بر کسی پوشیده نیست. ولی نباید از یاد بُرد؛ پیشآغاز مدیریت شبکه های اجتماعی وب سایت رسمی و استاندارد است. از این رو طراحی، به روز رسانی و همسان سازی وب سایت با شبکه های اجتماعی اهمیت به سزایی دارد.

  • تقویم

برنامه سازی زمانبندی انتشارات از مهمترین بخشهای مدیریت شبکه های اجتماعی است. پیش از این نیز در برگه تولید محتوا از هماهنگی تیم محتوای تولید و مدیریت شبکه های اجتماعی گفته شده بود. جدولی نیز از نمونه های جدایی ناپذیری محتوای تولید و مدیریت شبکه های اجتماعی است.

  • سوشال لیسنینگ و جمع بندی گفت و گوها

بخش مهمی از رسانه های اجتماعی گفت‌وگوی کاربران است. گفت‌وگوهایی با درون مایه‌های گوناگون مانند مشکلات، نگرانی‌ها، آرزوها و… که به آنها توجه شود تا برندها را تغییر دهند و تصمیمات را به‌تر کمک کنند. در واقع سوشال لیسنینگ یا گوش دادن به شبکه های اجتماعی به تیم برندینگ از توجه به نظرات و بازخوردهای کاربران می گوید.

  • انتخاب شبکه های گوناگون اجتماعی برپایه شرایط صنفی

کارکرد شبکه های اجتماعی برای همه برندهای یکسان نیست. برای نمونه در صنعت جهانی موزیک یوتیوب نقش مهم تری ایفا می کند تا توییتر! از این رو باید به الویت بندی پلتفرم های مختلف اجتماعی توجه نمود.

  • مدیریت ارتباطات

توجه به نظرات و پاسخ پرسش‌های مخاطبین در سریع‌ترین زمان ممکن و ارجاع موارد مهم به سایر بخش‌ها به ظاهر ساده می‌رسند. اما در جایگاه یک خواننده پرطرفدار به راحتی امکان پذیر نیست!

بسیاری از بازیگران، ورزشکاران، خوانندگان از عدم ارتباط درست با مخاطب آسیب های زیادی می بینند. در واقع انگیزه مخاطبین زمانی که احساس می کند احتمال پاسخگویی بیشتر وجود دارد. افزایش می. بنابراین وقتی روابط مجازی بهتری با مخاطبین می تواند نشان دهد. سرعت جذب مخاطب نیز بیشتر می شود.

  • جریان روزانه سوشال مدیا

نتایج مانیتورینگ و بررسی هشتگ‌ها، واژه‌ها، موضوعات مربوط به برند، ترند روز و… فرصت‌های مهم را در انتخاب برندها می‌گذارند. این موضوعات با هماهنگی تیم تولید تبدیل شدن به پرش‌های اساسی کسب و کار را دارند.

  • بررسی الگوریتم های درون پلتفرمی هر شبکه اجتماعی

از گوگل و آنچه در دنیا سئو خواند می شود تا اینستاگرام؛ رقابت در تمامی پلتفرم ها قوانینی که پیوسته در حال به روز رسانی است. از سوی دیگر نسبت به شرایط روز سوش مدیا تنها به دلیل بیشتر دیده شدن نیست. جستجوهای دراز مدت هر تیمی می تواند به دلیل عدم رعایت این شرایط با بسته یا محدود شدن اکانت از بین برود باشد.

  • گزارش هفتگی یا ماهیانه از بازخوردها در رسانه های اجتماعی

این گزارش تکمیل کننده حلقه مدیریتی و تیم مدیریت شبکه های اجتماعی است. یعنی ارسال گزارش هفتگی به تیم‌های تولید محتوا، ارتباط با مشتریان و… به معنای جمع‌بندی برای برندینگ تیم است. این که کدام یک از آنها را باز کرده است و بررسی دقیق جزییات، نقش به سزایی در تصمیم گیری های آینده دارد.

  • طراحی جامعه هدف با توجه به گونه بندی کاربران سوشال مدیا

جذب هدف مخاطبین با توجه به استراتژی برند و قابلیت تبدیل آنها به نتیجه نهایی تیم برندینگ است. اما نحوه ایجاد جوامع هدف در رسانه های گوناگون اجتماعی یکسان نیست. کاربران در شبکه های اجتماعی، سن، جنسیت، جغرافیا تحصیلات و… بخش بندی می شوند. که بررسی این گوناگونی تاثیر شگفت انگیزی در برندینگ دارد. نمونه هایی از این تفکیک ها در رسانه های اجتماعی بیان شده است:

  • بیشتر کاربران اینستاگرام و تیک‌تاک نسل زد یا نسل زد ” هستند. این کاربران جوانان و نوجوانانی هستند که در بازه‌ ۱۹۹۰ اوایل ۲۰۱۰ میلادی یا ۱۳۶۹ تا ۱۳۸۹ شمسی زاده شدند.
  • زنان دو برابر مردان در شبکه اجتماعی پینترست فعالیت دارند.
  • بیشتر لینکدینی ها افراد تحصیل کرده با موقعیت شغلی و اجتماعی نسبتاَ خوبی هستند. بنابراین کاربران این پلتفرم انتظار مفهوم تری را دارند.

تبلیغات هدفمند و استراتژیک بخش بزرگی از پروسه برندینگ را تشکیل می دهد. برای نمونه آن چه به نام پخش موزیک اینستاگرامی در ایران انجام می شود. تماماً نوعی از تبلیغات اینستاگرامی به شماره می آید تا مخاطبان بیشتر با آهنگ و خواننده آن آشنا شوند و در نهایت صفحه مورد نظر را دنبال کنید.

اما علاوه بر این که در ادامه به راه‌های گوناگون تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌کنیم. باید پاسخی برای این پرسش داشت:

آیا تبلیغات برای برندهای زیر پوستی و هوشمند انجام می شود تا مخاطب ناخودآگاه جذب ما شود و یا دلیلی برای نمایاندن اهداف تبلیغاتی وجود ندارد و می توان از تمام پتانسیل های تبلیغاتی استفاده کرد؟

همه پلفترم های معتبر دنیا طرح هایی برای پروموشن ارگانیک صفحات دارند. این طرح با توجه به فیلترهای مختلف که برای انتخاب جامعه هدف دارند فرصت مناسبی برای بهینه سازی تبلیغات می شوند.

کلاسیک ترین راه تبلیغات در شبکه های اجتماعی استفاده از پیج های پر بازدید است. اما اثر بخشی از این نوع از تبلیغات عموماً به دلیل عدم انتخاب پیج های مرتبط با موضوع برند، فیک بودن آمار و ارقام صفحات، انتخاب نادرست برای تبلیغات و کاهش می باشد.

کمپین تبلیغاتیمجموعه ای از تبلیغات برنامه ریزی شده است که پیامی یکسان با هدف یا هدفی از پیش تعیین شده به مخاطبان هدف ارسال می شود.

از مهم‌ترین موضوع کامپیوتر می‌توان به جذب مشتری، افزایش آگاهی از برند| Brand Awareness، افزایش فروش، بالا رفتن پلی آهنگ، یا ارتقاء وضعیت فالو و نقطه پیج هدف اشاره کرد.

تبلیغات با کمک اینفلونسر های شبکه های اجتماعی اینفلوئنسر مارکتینگ نامیده می شود. چگونه گزینش اینفلوئنسر تفاوت ارزش ها، مارک ها و تبلیغاتی است که توسط او منتشر می شود از نکات مهم تبلیغات با کمک افراد تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی است.

سالهاست که نقش کلیدی تبلیغاتی و محیطی مانند چاپ پوستر و… در برندینگ صنایع هنری، پرسنل برندینگ و… از دست رفته است. دانلود برندینگ مجازی اصلی ترین راه پیشرفت در صنعت داخلی و موسیقی جهانی است.

از این رو تأثیر مدیریت استاندارد شبکه‌های اجتماعی در پروژه‌های برندینگ همه هنرمندان به ویژه حوزه موسیقی، بر کسی پوشیده نیست. برای نمونه می توان به چند مورد ساده از این تفاوت ها و اثر مرکب آن در روند دراز مدت موفقیت اشاره نمود. فعالیت مستمر بی وقفه، آماده سازی محتوا، یکسان‌سازی فعالیت‌ها در همه شبکه‌های اجتماعی، حفظ و ارتقاء سطح با سایر کاربران با توجه به جزییات الگوریتم پلتفرم و…

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی ویژه هنرمندان موسیقی و خوانندگان ایران تنها با پکیج تولید محتوای ارائه می شود. هنرمندان می‌توانند بیشتر با نظر ما در ارتباط باشند.