قیف بازاریابی Abed sekhavat عابد سهاوت مارکتینگ
قیف بازاریابی Abed sekhavat عابد سهاوت مارکتینگ

قیف مارکتینگ (MARKETING FUNNEL) چیست؟

قیف مارکتینگ، عابد سهاوت، بازاریابی قیفی، عابد سخاوات
قیف مارکتینگ، عابد سهاوت، بازاریابی قیفی، عابد سخاوات

قیف های بازاریابی یک استراتژی بازاریابی هستند که مستلزم استفاده از تاکتیک های مختلف بسته به جایی است که فرد در سفر خریدار خود قرار دارد. هر مشتری از خرید مراحل نهایی را می کند. این مراحل را می توان به عنوان مسیری در نظر گرفت که در مصرف کننده برای تبدیل شدن به مشتری حرکت می کند.

زمانی که بازاریابان افراد را در مراحل مختلف با تاکتیک‌های مختلف هدف قرار می‌دهند و هدفشان این است که آنها را در مسیری بیشتر بفرستند، از یک قیف استفاده می‌کنند. است و شامل قیف مارکت می شود. قیف معرفی نیز از ابتدا تا انتها یک هدف مشخص دارد و می‌کند مشتریان بالقوه تبدیل به مشتریان بالفعل شوند. به منظور اطمینان مطمئن می‌توان فقط فروش محصول و فرآیندهای دیگری را به‌عنوان نام یا فرم مشخصی از جمله پرکردی که در انتهای قیف انجام می‌شود، انجام داد.

چگونه سفر مشتری به قیف قیف صورت می پذیرد؟

قیف های چگونه کار می کنند؟

مراحل یک قیف مارکت

اکثر بازاریابان مراحل یک قیف را بر اساس مدل محبوب 4 مرحله ای AIDA دسته بندی می کنند. این مدل سفر مسافر را از نقطه ای تا تبدیل به دنبال می کند. با این، می‌توانم در قیف‌های ایجاد تغییراتی که ایجاد می‌کند و مراحل را می‌توان در نیاز به شکل دلخواه یا بیشتر بنا به اختیارات تغییر شکل داد. برخی از بازاریابان از یک قیف سه مرحله ای با تولید سرنخ، پرورش و تبدیل به عنوان سه مرحله می توانند استفاده کنند و برخی از مراحل دیگر مانند حفظ رفتار و انتخاب مجدد را پس از مرحله تبدیل می کنند. با این، AIDA همچنان محبوب ترین و معمولی ترین مدل باقی مانده است، بنابراین، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به 4 مرحله یک قیف نمایش AIDA بیندازیم. ا

اگاهی (آگاهی)
در این مرحله هدف اصلی معرفی برند و محصولات خود به مخاطبان مورد نظر است. این مرحله از قیف است که در آن تمام تلاش های مورد نظر شما باید برای جلب توجه و رسیدن به افراد بیشتر شود. گسترش تبلیغات از برند و جلب توجه مخاطب این مرحله از قیف را مشخص می کند. و موفقیت در این مرحله به تعداد سرنخ هایی می شود که می توانید از تونل به مرحله بعدی هدایت کنید.

علاقه (علاقه)

این مرحله ای است که در طی آن افراد در واقع شروع به ایجاد علاقه به برند یا محصولات شما می کنند. محصول شما را همراه با محصولات دیگر برندها در نظر می گیرند و شروع به ویژگی ها و مزایای آنها می کنند. از نظر بررسی، هدف شما در این مرحله باید باشد که آنها را در مورد ویژگی ها، مزایا و نحوه بهتر بودن محصول خود نسبت به سایر محصولات اطلاع دهید. این به جذابیت محصول شما برای آنها کمک می کند. اگر یک شرکت خدماتی دارید، هدف شما این است که نشان دهید چگونه برند شما با دیگران متفاوت است و برای مشتری بالقوه مناسب تر است.

میل (میل)
این مرحله از سفر خریدار است که در آن در واقع شروع به خواستن محصول یا خدمات شما می کنند و قصد خرید دارند. این مرحله اساساً تغییر از “من آن را دوست دارم” به “من آن را می خواهم” از دیدگاه دیدگاه نشان می دهد. از نظر بررسی، این مرحله است که باید مطمئن شوید که این انگیزه را می‌دهید و این سرنخ‌ها را با هدف بالا به سرمایه‌گذاری می‌کنید. شما با احتمال احتمالی خود را به گونه ای باید داشته باشید که محصول مطلوب شما را افزایش دهد. همچنین، قسمت‌های مختلف را به هم می‌دهند و معمولاً به طور همزمان یا سر هم اتفاق می‌افتند. بنابراین، این دو مرحله را می توان برای ایجاد یک مرحله پرورش سرب ترکیب کرد. کلیدی در اینجا جلب مشارکت و واداشتن آنها به کالای شما نسبت به دیگران است.

عمل (عمل)
این مرحله نهایی یک قیف است که طی آن مصرف کننده مورد نظر را انجام دهد و به مشتری تبدیل شود. هر گونه موادی که مشتریان را در انتهای قیف هدف قرار می دهد باید فوریت کند برای اقدام به انتقال کند.

عابد سخن قیف مارکتینگ funnel Marketing
عابد سخن قیف مارکتینگ funnel Marketing

چرا یک قیف باید داشته باشید؟

قیف های بازاریابی به ارائه ساختاری برای تمام فعالیت های شما کمک می کنند و به شما می گویند که چگونه یک مشتری را به بهترین شکل هدف قرار دهید. زمانی که مشتریان بالقوه را بر اساس اینکه در کدام مرحله از قی هستند، هدف قرار دهید، بسیار دقیق تر است. افرادی که در بالای قیف هستند هنوز حتی از برند شما می‌گویند، بنابراین نمی‌توانید از آنها انتظار خرید داشته باشید، ابتدا باید به آنها اطلاع دهید. ارسال یک مطالب بالقوه با هدف توسعه از برند به همان اندازه بیهوده است. بهترین راه برای هدف قرار دادن مصرف کنندگان این است که آنها را در کجای قیف قرار دهید و از تاکتیک های مناسب برای هدایت آنها به سمت پایین استفاده کنید.

سخن آخر و آن سوی قیف…

اکنون می‌دانم که قیف مارکت چیست و از چه استراتژی‌هایی می‌توان در هر مرحله استفاده کرد تا احتمالی را به بهترین نحو انجام دهد. با این حال، کار یک بازاریاب به خرید مشتری ختم نمی شود. شما یک استراتژی شفاف برای حفظ امنیت داشته باشید تا مطمئن شوید که این سختی ها را برای مدت طولانی در برند شما باقی می مانند. زمانی که قیف را برای برند خود می‌سازید، فراموش نکنید که یک مرحله دیگر را در آن‌ها اضافه کنید که برای حفظ یک کار خود هزینه کنید. این استراتژی می تواند به سودآوری کسب و کار شما کمک زیادی کند. بنابراین، همین الان ادامه دهید و روی قیمت خود کار کنید.

عابد سهاوت عابد سخاوات

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!