قزوین یکی از شهر های شمال غربی کشور ایران و از همسایه های استان گیلان و مازندران می باشد . این شهر با مساحتی حدود ۱ درصد از مساحت کل ایران، ۸ درصد از اقتصاد و تولیدات کل کشور را تولید می کند. قزوین یک شهر تاریخی است که هر ساله گردشگران زیادی را که به جاذبه های تاریخی علاقه مند به مهمانان خود می کنند. از جاذبه های تاریخی این شهر می توان به سر در عالی قاپو، حمام قجر، کاروانسرای سعد السلطنه بازار قزوین و کاخ چهل ستون اشاره کرد. اقتصاد مردم این شهر را دامداری ، صنایع و محصولات شرکت های صنعتی و نیروگاه های بادی تامین می کند . یکی از مناطق عمده تولید مرغ و تخم مرغ، فندق، گیلاس، پسته، زغال‌اخته، انگور، گلابی، کشمش و گوجه فرنگی در ایران است. اگر شما هم قصد سفر به این شهر را دارید سوغاتی های لذیذ آن را از دست می دهید .

سایت وب سایت ها مهم ترین ابزارها هستند زیرا وقتی می توان درباره یک کسب و کار اطلاعات بیشتری کسب کرد در موتور جستجو گر گوگل آن را جستجو کرده و در نهایت به یک وب سایت وابسته است. این فرآیند برای محصولات و سایر خدمات از کتاب گرفته شده تا قطعات صنعتی هر روز توسط میلیون ها کاربر تکرار می شود.
دیگر وب سایت یک ابزار اختیاری برای کسب و کار به شماره نمی تواند از یک مرکز خرید می تواند پرترافیک تر و شلوغ تر باشد. دیگر با مشکلات زندگی مدرن و افزایش جمعیت و شلوغ بودن شهرها شاید پاساژ گردی ها هم جای خود را به وب گردی داده اند. دیگر مثل گذشته نیست که کسب و کارها برای بیشتر دیده شدن به سراغ آگهی‌های روزنامه‌ها بروند، بلکه به سمت موتورهای جستجوی مانند گوگل هدایت می‌شوند تا به راحتی در دسترسی قرار گیرند.

برای جذب بازدیدکننده می‌خواهید بدانید که در کجا و در چه موردی از کالاها و یا خدماتی را که می‌خواهید جستجو کنید، در مورد آن تحقیق می‌کنید و در نهایت به خرید خود می‌پردازید. در دنیای امروز که بیشتر مردم بیشتر از بازارهای مختلف موتورهای اینترنتی را انتخاب می کنند و بخصوص جستجوی گوگل است.

اگر در این دوران شما یک وب سایت خوب عملاً بیشتر از بازار شما را به عنوان گزینه ای جدی برای خریدهای خود در نظر نمی گیرند. مشتریان برای یک خرید خوب شرکت ها و ارائه خدمات را در دنیای واقعی و مجازی بررسی می کنند که ممکن است در ذهنشان وجود داشته باشد وب سایت نشانه ای از بروز نبودن در مدیریت آن کسب و کار به نظر بیاید.

قبلاً اگر می خواستید کسب کنید و کار شما را انجام دهید رونق نسبت به توان سرمایه گذاری خود محلی را برای کسب و کار انتخاب کنید که بیشتر از آنجا گذر کنید که بیشتر و بهتر دیده شوید. کسب و کار شما می توانید یک زیر پله یی باشید تا یک فروشگاه چهار دهنه و یا یک شرکت بزرگ؛ از حاشیه یک شهر تا در قلب پایتخت. اما امروز کسب و کار تغییر کرده کسی برای خرید الزما به این مراکز مراجعه نمی کند. یکی از این مکان‌های اصلی چند وقت و ترافیک است و دلیل امروزی که می‌توانید بیشتر ازطریق وب سایت هاست را ارزیابی کنید. وب سایت هایی که از طریق یک گوشی کوچک تلفن همراه در هر مکان قابل دسترسی هستند.

ساخت وب سایت یک روش ارزان برای بازاریابی و ارتباط بی واسطه با مشتری مورد نظر شما. نسبت به نیاز و خدماتی که می توان در یک سایت ارائه هزینه ها را متفاوت کرد. یک وب سایت را می توانم جهت معرفی خدمات و نمونه کارها در نظر گرفتن یا بستری برای فروش آنلاین محصولات. آدرس سایت شما مسیری هست برای تبدیل شدن و ارتباط متقابل شما و مشتری هایتان. همچنین از این آدرس وب سایت ارتباطی برای تبلیغات شبکه های اجتماعی استفاده می شود که با یک کلیک می توانید از مشتریانی برخوردار باشید که در فضای وب سایت، شما و خدمات و کالاهایتان را مشاهده می کنید.

شاید بزرگترین کاری که اینترنت کرده است این باشد که دنیا را کوچک تر کرده و مرزهای جغرافیایی را برداشته است. دیگر هر تولید کننده ای می تواند کالا یا خدمات خود را به خارج از محدوده خیابان و محله یا کل کشور و حتی به خارج از کشور معرفی و صادر کند. برای درک این مطلب تنها سری به فروشگاه های آنلاین یا آگهی های آنلاین بزنید. با داشتن یک وب سایت شما فارغ از این هستید که در چه محلی قرار دارید موتورهای جستجوی شما را به شما متصل می کند. در واقع تنها باید در این فضا وب سایت داشته باشید.

وب سایت شما همچنین می تواند یک مرکز داده و اطلاعات را برای شما و هم برای مشتری شما باشد. این داده ها و اطلاعات می تواند به شکل های ذخیره شده تبدیل شود. مشتری شما می تواند کالا و خدمات شما را به صورت الکترونیکی دریافت کند بدون نیاز به چاپ آن و از طرف دیگر شما می توانید به راحتی تغییرات لازم را در کاتالوگ های خود انجام دهید بدون اینکه نیازی به هزینه های گزاف چاپی داشته باشید. . و یا با ثبت نام محصولات در سایت آنها از تغییرات و جدید به طور الکترونیکی آگاه شوند. یا اینکه شما اطلاعات بیشتری از محل جغرافیایی کسانی که به سایت شما میرسند بدست آورید تا بتوانید کالا و خدمات خود را نسبت به آن اطلاعات ارائه دهید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چرا وقتی من از شبکه های اجتماعی برای توسعه کسب و کار و کارم استفاده می کنم، هم به وب سایت نیاز دارم؟ این سوال خوبی هست و بالاوه ما همیشه این سوال را می پرسیم، وب سایت یا شبکه اجتماعی؟ گاهی می پرسیم چرا ما باید برای وب سایت و فضای هاست هزینه طراحی کنیم؟ چرا فقط از شبکه های اجتماعی مثل تلگرام از اینستاگرام استفاده نمی کنیم؟
شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها فواید غیر قابل آنکاری دارند. شبکه های اجتماعی رایگان هستند و میلیون ها کاربر و یا مشتری بالقوه در هیجان انگیز کردن ارتباط با کسب و کار شما هستند. علاوه بر آن شبکه های اجتماعی نیازی به دانش فنی ندارند. معمولاً هر کسی به راحتی می تواند یک حساب کاربری را در کمتر از یک دقیقه باز کند و شروع به تولید محتوا در ارتباط با کسب و کاری کند. شما می توانید در شبکه های اجتماعی از خودتان، محصولاتتان و هر چیزی که با آن می توانید با مشتری ها ارتباط پویا تری داشته باشید توسط عکس فیلم، متن ارتباط برقرار کرده و تبلیغ کنید.

علاوه بر استفاده آسان شبکه های اجتماعی آنها نیز با موتورهای جستجوی اینترنتی مانند گوگل سازگار هستند. سازگار بودن جستجو یعنی در اینترنت و فضای مجازی در موتور بودن. یعنی اگر در گوگل نام شرکتی را جستجو کنید اگر آن شرکت در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد، گوگل لینک مرتبط با شبکه اجتماعی آن شرکت را برای شما نمایش خواهد داد. اما داشتن وب سایت برای یک کسب و کار با داشتن یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی متفاوت است و علاوه بر آن رایگان نیست. یک وب سایت از یک شبکه اجتماعی هزینه دارد. اما تنها تفاوت بین این دو نیست. وب سایت ها فوایدی مهم تری از شبکه های اجتماعی دارند. چرا علیرغم وجود شبکه های اجتماعی کسب و کار و اقدام به ساخت وب سایت می کنند؟

اگر شما از شبکه های اجتماعی در هر سطحی استفاده می کنید، می توانید از قوانین صاحب آن شبکه و حتی ملیت یک کشور خاص تبعیت کنید و از دیگر مواردی که آنها را نیز در کنار بیاید قرار دهید. از همه مهم تر با تغییر قوانین و سیاست های آنها کسب و کار و سرمایه گذاری که شما در فضای مجازی انجام داده اید مستقیماً بر می پذیرد. برای مثال با تغییر الگوریتم های جستجو یا الگوریتم های نمایش محتوا برای سایر کاربران صفحه شما در شبکه های اجتماعی کمتر و کمتر دیده می شود. چه کسی می‌خواهد برای خرید زمین ساختمانی هزینه کند؟

وقتی شما یک وب سایت به نام کسب و کار خود را انجام دهید آن وقت است که کنترل کامل سرمایه گذاری خود را انجام دهید. سایر قوانین و محدودیت های شبکه های اجتماعی بر شما تاثیر ندارد. شما می توانید از شبکه های اجتماعی نیز به عنوان یک گزینه فرعی استفاده کنید، اما نه به عنوان پایگاه اصلی. با یک وب سایت می توانید نسبت به نیاز به کسب و کار خلاقانه امکانات و کنترلی داشته باشید که در شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

وب سایت شما مانند مکانی کسب و کار شماست با یک آدرس ثابت اما حساب کاربری شما شبیه شماره تلفن شماست که اگر تغییر کرد محل مشکل می شود اما بواسطه ثابت خود همیشه قابل تغییر است. شاید بهتر است بگوییم شبکه های اجتماعی تنها یکی از ابزارهای بازاریابی هستند و این ابزارها با تنوع شان در حال تغییر و موارد ناپایدار هستند. برای مثال روزی فیسبوک انتخاب رقیبان پیش از خود را کنار بزند و تبدیل به کاربر شبکه اجتماعی در بین دوستان شما شود. اما آیا امروز مانند گذشته است؟ کاربران متنوع طلب دیگر در پی شبکه های جدید مانند تلگرام و یا اینستاگرام افتادند و این مسیر تغییر و تغییر در آینده تکرار خواهد شد و جذابیت های ابتدایی در نهایت کم رنگ می شود. بهتر است به فکر یک فضای پایدار و همیشگی در فضای مجازی باشیم و شبکه های اجتماعی را در کنار سایر ابزارهای مورد استفاده قرار دهیم.

روزی در ایران و جهان خرید، فروش و پرداخت آنلاین امری بعید و غیر معمول بود اما همه چیز عادی و در آینده خواهد بود. روزی خواهد رسید که هرکسب و کاری پای را به فضای مجازی باز کند و حضوری قاطع و همیشگی با یک آدرس اینترنتی ثابت داشته باشد.
اگر هم اکنون برای کسب و کار خود به فکر طراحی سایت در قزوین هستید، می توانید با ما تماس بگیرید. مشاورین ما پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!